F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Onko tämä törmäysvaroitin kaikissa F10/F11 autoissa? Onko idrevessa kohta josta saa pois, vai onko ohjelmointihommia?
    Pre-LCI:ssä vain jos on Aktiivicruise, sille on oma nappinsa ratin vieressä vasemmalla olevassa listassa.

    LCI:ssä on jos autossa on Driving assistent tai sen plus versio.
    Tai pelkkä Aktiivicruise. Edelleenkin on nappi listassa.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Onko tämä törmäysvaroitin kaikissa F10/F11 autoissa? Onko idrevessa kohta josta saa pois, vai onko ohjelmointihommia?

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Kieltämättä hämmästyin itsekkin kun kaupunkiajossa kytkin pois tuon törmäysvarottimen Varsinkin jos jarrulta heti siirtyy kassulle toiminta on paljon loogisempaa. Useampana päivänä testaillut ja kyllä tuolla on selkeä vaikutus varsinkin toisen auton perässä ajaessa liikennevaloissa.
    Hyvä kuulla muidenkin kokevan saman parannuksen. Alkoi jo epäilyttää oma pää, että voiko tosiaan tuollaisesta johtua auton epälooginen käyttäytyminen hitaassa ajossa.

    Onneksi en alkanut enempää etsimään "vikaa" tai jopa vaihtelemaan osia.
    Ihme ettei netistä ole tullut vastaan tästä juttua, mielestäni tosi ärsyttävä ja ajotuntumaan pilaava toiminto.

    Tälle tuskin on mitään tehtävissä, joten pysyköön poissa päältä.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    Rehellisesti sanottuna en missään vaiheessa ollut tyytyväinen 535d:n hitaissa nopeuksissa käyttäytymiseen.

    Tossa muutama päivä sitten mietin tuota törmäysvaroittimen toimintaa ja kytkin sen pois. Auto ei enää mieti hitaissa nopeuksissa normaalia turbo- ja kaasuviivettä enempää ja tuntuu vaihteistokin toimivan paljon paremmin pienillä nopeuksilla.

    Nyt auto käyttäytyy hyvin ja vaihteistostakin on poissa hitaissa nopeuksissa olleet, satunnaiset, vähän ronskimmat nykäykset. Nyt olen ekaa kertaa tyytyväinen auton käyttäytymiseen. Auto on ohjelmoitu.

    Osaako joku selittää? Aika susi toiminta toi törmäysvaroitin jos se lisää kaasuviivettä jotta on aikaa tarkkailla ympäristöä ennen kun vedot tulee päälle... Vai mitä tuollainen toiminta tarkoittaa?
    Kieltämättä hämmästyin itsekkin kun kaupunkiajossa kytkin pois tuon törmäysvarottimen Varsinkin jos jarrulta heti siirtyy kassulle toiminta on paljon loogisempaa. Useampana päivänä testaillut ja kyllä tuolla on selkeä vaikutus varsinkin toisen auton perässä ajaessa liikennevaloissa.

    Leave a comment:


  • karis79
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    Rehellisesti sanottuna en missään vaiheessa ollut tyytyväinen 535d:n hitaissa nopeuksissa käyttäytymiseen.

    Tossa muutama päivä sitten mietin tuota törmäysvaroittimen toimintaa ja kytkin sen pois. Auto ei enää mieti hitaissa nopeuksissa normaalia turbo- ja kaasuviivettä enempää ja tuntuu vaihteistokin toimivan paljon paremmin pienillä nopeuksilla.

    Nyt auto käyttäytyy hyvin ja vaihteistostakin on poissa hitaissa nopeuksissa olleet, satunnaiset, vähän ronskimmat nykäykset. Nyt olen ekaa kertaa tyytyväinen auton käyttäytymiseen. Auto on ohjelmoitu.

    Osaako joku selittää? Aika susi toiminta toi törmäysvaroitin jos se lisää kaasuviivettä jotta on aikaa tarkkailla ympäristöä ennen kun vedot tulee päälle... Vai mitä tuollainen toiminta tarkoittaa?
    Kahden ajon kokeilulla voin allekirjoittaa tuon että ilman törmäystunnistinta toimii paremmin hitaissa nopeuksissa. Voihan se vielä olla placebovaikutusta eli täytyy jatkaa kokeilua että onko tosiaan noin iso vaikutus

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    Kyllähän siihen alkaa vuoden jälkeen tottumaan mutta ei se mitenkään ajoa helpota tai tuo mukavuutta lisää.

    Olen kyllä miettinyt jos jotain muutakin olisi autossa parannettavaa, vaikka ohjelmapäivityksellä tai muuta esim. alipaineletkuja räpläämällä.
    Rehellisesti sanottuna en missään vaiheessa ollut tyytyväinen 535d:n hitaissa nopeuksissa käyttäytymiseen.

    Tossa muutama päivä sitten mietin tuota törmäysvaroittimen toimintaa ja kytkin sen pois. Auto ei enää mieti hitaissa nopeuksissa normaalia turbo- ja kaasuviivettä enempää ja tuntuu vaihteistokin toimivan paljon paremmin pienillä nopeuksilla.

    Nyt auto käyttäytyy hyvin ja vaihteistostakin on poissa hitaissa nopeuksissa olleet, satunnaiset, vähän ronskimmat nykäykset. Nyt olen ekaa kertaa tyytyväinen auton käyttäytymiseen. Auto on ohjelmoitu.

    Osaako joku selittää? Aika susi toiminta toi törmäysvaroitin jos se lisää kaasuviivettä jotta on aikaa tarkkailla ympäristöä ennen kun vedot tulee päälle... Vai mitä tuollainen toiminta tarkoittaa?
    Last edited by suosukeltaja; 14-09-2018, 17:51.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Menee sinne akkuliikkeeseen, niiltä löytyy kyllä akkutesterit millä näkee ainakin suuntaa onko akku kunnossa eikä tarvitse arpoa kuukausikaupalla ja jännittää sitten talvella miten käy. Ja sitten oikeasti skippaa ne exidet ja muut halpikset ja laittaa suoraan Vartan.
    Akkuliikkeiden testerit vaan näyttää varsinkin F sarjan ollessa kyseessä että akku on kunnossa vaikka jos jonkinlaista oiretta/koodia tulee jo autoon.

    Kun Ista näyttää että battery exhausted, se todella on sitä.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Kyllä hieman taitaa tuntua. Kumman aiemmin en sitä välystä niin huomannut ja auto meni suoraan sekä ratti oli suorassa. Alapallon välyskään ei käsittääkseni ollut mallia aivan sökö.
    Vie jonnekkin jossa osaavat säätää. Nyt homma on ryssitty. Virallisen ohjeen mukaan ensin ratti lukitaan suoraan ja sitten takaa auraukset & camberit ja lopuksi edestä.

    bemarin ohjeen mukaan hammastangon juuressa on merkintä jolloin ratti on oikeassa asennossa. Tosielämässä saattaa asentajapärnäsellä olla kaali etupenkillä kuolatessa sen verran vinossa että ruori jää vinoon kun se lukitaan sillä lukitusraudalla.

    Mullakin olis mennyt vituiks ellen olisi itse aukonut tukivarsien pultteja sekä tarkistanut että ratti on suorassa. Takapenkiltä on hyvä sihdata ja kurkkia ratin asentoa. Muuten en olisi hommaan alkanut mutta kun soittivat perään että kulmien säätö ei onnistu kun pultit on jumissa....

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Ohjauskulmien säätö ei meinaa onnistua F10:ssa. Vaihdettiin takimmainen etupään alatukivarsi kun oli väljää. Ja samaan nelipyöräsuuntaus liikkeesä. Nyt autossa on ratti hieman vinossa ja puoltaa ajossa. Käytin autoa toiseen kertaan samassa kun paikassa kun sanoivat, että joo laitetaan kuntoon. En ollut nyt autoa noutamassa, mutta sama vaiva. Ei vaan ole ratti suorassa ja autoa saa "ajaa" kokoajan jotta pysyy omalla kaistalla. Ei toki ihan paha, mutta kai nyt ratti pitäisi olla suorassa 20ke autossa. Väljälläkin alapallolla meni aivan suoraan.

    Onko näissä joku erikoisuus, että voi olla vaikeaa? Ihan suuri rengasliike ja ohjauskulmien suuntausta tekevä pulju kyseessä. Renkaat ovat lähes uudet, paineita en huomannut tarkistaa mutta tosiaan suoraan meni aiemmin ja samaten talvikumeilla.
    Näköjään vaikutat Tampesterissa. Jos ei muuten onnaa niin soittele ylöselle - siellä ite taannoin kävin suuntauttamassa ja hyvä tuli. Hintakaan ei ollut mielestäni paha. Kaveri joka sääti kehu et 17 vuotta tehny suuntauksia - sanoin että ratti suoraan jo ennen säätöjä ja näin tapahtu myös. Ei kylläkään suoritettu säkkien kanssa, mutta se taitaakin olla jo vähä hifistelyä.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by asse21 View Post
    Tuntuuko ohjauksen keskialueella väljää kun heiluttelee rattia?
    Jossain oli keskustelua ohjausakselin välyksestä. Tuli vaan mieleen että voisko syyllinen olla siinä.
    Ilmeisesti yleinenkin ongelma..?
    Kyllä hieman taitaa tuntua. Kumma kun aiemmin en sitä välystä niin huomannut ja auto meni suoraan sekä ratti oli suorassa. Alapallon välyskään ei käsittääkseni ollut mallia aivan sökö.
    Last edited by alspe; 13-09-2018, 08:05.

    Leave a comment:


  • asse21
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Ohjauskulmien säätö ei meinaa onnistua F10:ssa.
    Tuntuuko ohjauksen keskialueella väljää kun heiluttelee rattia?
    Jossain oli keskustelua ohjausakselin välyksestä. Tuli vaan mieleen että voisko syyllinen olla siinä.
    Ilmeisesti yleinenkin ongelma..?

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Ohjauskulmien säätö ei meinaa onnistua F10:ssa. Vaihdettiin takimmainen etupään alatukivarsi kun oli väljää. Ja samaan nelipyöräsuuntaus liikkeesä. Nyt autossa on ratti hieman vinossa ja puoltaa ajossa. Käytin autoa toiseen kertaan samassa kun paikassa kun sanoivat, että joo laitetaan kuntoon. En ollut nyt autoa noutamassa, mutta sama vaiva. Ei vaan ole ratti suorassa ja autoa saa "ajaa" kokoajan jotta pysyy omalla kaistalla. Ei toki ihan paha, mutta kai nyt ratti pitäisi olla suorassa 20ke autossa. Väljälläkin alapallolla meni aivan suoraan.

    Onko näissä joku erikoisuus, että voi olla vaikeaa? Ihan suuri rengasliike ja ohjauskulmien suuntausta tekevä pulju kyseessä. Renkaat ovat lähes uudet, paineita en huomannut tarkistaa mutta tosiaan suoraan meni aiemmin ja samaten talvikumeilla.
    Last edited by alspe; 12-09-2018, 21:20.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    2012 F11: kuskinpuolen takaovi ei mene aina lukkoon, vaikka nuppi meneekin lukittaessa alas. Kahvasta vetäessä ovi aukeaa normaalisti eikä esim häläri soi. Uudelleen lukitsemalla menee yleensä lukkoon eikä tee tätä joka kerta. Mistä osasta lähdetään etsimään syyllistä?

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Menee sinne akkuliikkeeseen, niiltä löytyy kyllä akkutesterit millä näkee ainakin suuntaa onko akku kunnossa eikä tarvitse arpoa kuukausikaupalla ja jännittää sitten talvella miten käy. Ja sitten oikeasti skippaa ne exidet ja muut halpikset ja laittaa suoraan Vartan.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by Shatter View Post
    Kierouden mittaaminen heittokellolla ei ole iso homma jos vain on mahdollisuus saada moinen käsiin, itselläni heitti jopa 0.25mm vaikka ei täristänyt edes pahasti. Jossain dokumentissa taisi olla kierouden ylärajaksi määritetty levyjen uusimiseksi tyyliin naurettavat 0.03mm - 0.05mm, joka varmaan täyttyy halvimmissa tarvikelevyissä uutenakin? :think Tosin onhan se yleisessä tiedossakin että BMW on herkkä tärräämään jo pienestäkin heitosta. Ensimmäisenä lähtisin tutkimaan levyjä ja seuraavana reaktiotangot jos jarrut on hiljattain uusittu.

    E: täristys voi johtua myös satulan jumivista liukutapeistakin.

    Se kuinka kiero se levy on kylmänä ei välttämättä kerro kuinka kiero se on kuumana, jos levy on päässyt liian kuumaksi siihen levyyn tulee sellaisia "kuumapisteitä" jotka elää lämmön mukaan eri tavalla kuin muu levy ja muutenkin jos levy alkaa olemaan elämänsä loppupäässä niin lämpöisenä se voi olla ihan eri tavalla kiero kuin kylmänä.
    Toki se heittokellolla mittaaminen antaa osviittaa siitä kuinka kierot ovat.

    Leave a comment:

Working...
X