Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw f11 vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simo77
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 100
    • Askola

    #31
    Mä olen kanssa kysellyt Laakkoselta pariin otteeseen laatikon öljynvaihtoa mutta siellä sanovat että ei kannata, jos aivan uudesta lähtien olisi tehnyt jolloin siihen tulee 60 tkm vaihtoväli niin ok, mutta jos mitään ongelmaa varsinkaan ei ole niin eivät suosittele. Samaa olen kuullut muualtakin vaikka olisin "halunnut" vaihdattaa.. NÄillä siis mennään 194 tkm mittarissa.
    Jakolaatikon öljyt laakkosella kerran 160 haminoilla maksoi reilu satasen.

    Originally posted by Ramram View Post
    Kyllä öljyt ainakin kannattaa vaihtaa vimeistään 200tkm kohdalla.
    Omalla ajoin 480tkm, jolloin viimeiset 50tkm tuntui pientä nypytystä/ tärinää kiihdytettäessä 1500 rmp alkaen.
    Vqihdettiin turbiini ja järkyttävän paksu siirappi uuteen. Nyt pelaa taas hienosti toiset 500tkm.

    Comment

    • Makro86
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 146
      • Eurajoki

      #32
      Originally posted by Simo77 View Post
      Mä olen kanssa kysellyt Laakkoselta pariin otteeseen laatikon öljynvaihtoa mutta siellä sanovat että ei kannata, jos aivan uudesta lähtien olisi tehnyt jolloin siihen tulee 60 tkm vaihtoväli niin ok, mutta jos mitään ongelmaa varsinkaan ei ole niin eivät suosittele. Samaa olen kuullut muualtakin vaikka olisin "halunnut" vaihdattaa.. NÄillä siis mennään 194 tkm mittarissa.
      Jakolaatikon öljyt laakkosella kerran 160 haminoilla maksoi reilu satasen.
      Meinaan silti vaihdatuttaa vaihdelaatikon ölpät jossain vähän yli 160tkm paikkeilla. Eikös se nyt mene niin bemarilla ja varmaan muillakin merkeillä että ne vaihdelaatikon ölpät on ikuiset valmistajien mielestä/logiikalla, mikä tarkoittaa n 250 000km ja se taas tarkoittaa sitä että auto ---> paaluun.

      Mutta jokanen tehköön autolleen minkä parhaakseen katsoo
      **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

      Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
      Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
      Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
      Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

      Comment

      • Kahimooni
        Bimmer Rookie
        • Apr 2017
        • 122
        • Espoo

        #33
        Originally posted by Makro86 View Post
        Meinaan silti vaihdatuttaa vaihdelaatikon ölpät jossain vähän yli 160tkm paikkeilla. Eikös se nyt mene niin bemarilla ja varmaan muillakin merkeillä että ne vaihdelaatikon ölpät on ikuiset valmistajien mielestä/logiikalla, mikä tarkoittaa n 250 000km ja se taas tarkoittaa sitä että auto ---> paaluun.

        Mutta jokanen tehköön autolleen minkä parhaakseen katsoo
        Mun f11 3,0 525 on ajettu nyt n. 300 000. Tietääkseni ei lootaöljyjä ole vaihdettu. Eikä kulkineen softaakaan päivitetty. Marmorilla oli kallis ja yksi muu huolto ei sitä saanut jostain syystä tehtyä. Keskeytti päivityksen kun yritettiin.

        -K

        Comment

        • Kimmo-R
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 400
          • Tampere

          #34
          Originally posted by Kimmo-R View Post
          Testasin ja autto. En ois ikinä uskonu. Toimenpidettä ennen pakittelin pihassa ja aina R->D jysähti. Ton jälkee hävis ku taikaiskusta. Lenkin heitin ni tuntus siistimmin vaihtavan, ei enää sellasta "hetken tyhjää ja uus pesään nykähtämällä" oiskoha 2->3 mitä tuntu operaatiota ennen.
          Oireet palasi yhden pidemmän reissun jälkeen eikä kyseinen resetti enää toimi vaikka monta kertaa koitin. Erikoinen juttu.
          Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
          --Audiokit.fi--
          BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
          BMW i4 M50 Supercharged -23
          BMW i3 60Ah -14

          Comment

          • Valtzuuuu
            Bimmer Rookie
            • Aug 2015
            • 125
            • Kauhajoki

            #35
            Originally posted by Kimmo-R View Post
            Oireet palasi yhden pidemmän reissun jälkeen eikä kyseinen resetti enää toimi vaikka monta kertaa koitin. Erikoinen juttu.

            Itsellä ei ole kans ongelmat korjaantunut.. eli käytin autoa huollossa ja tarkastivat laatikkoöljyn tason, ettei ole liian vähän öljyä, Ei ollut. Samassa ne rupesivat epäilemään, että viimmeises vaihteistoöljyn vaihdossa ei ole käytetty öljyn kierrätyskonetta ollenkaa vaan, että öljyä olisi vaihtunut vain puolet?:think
            Varasin sitten uuden öljyn vaihdon jossa varmasti kierrätetään hyvin laatikko oikeilla koneilla.. jos tämäkään ei auta niin käyn päivittämässä vaihteiston softan.

            Comment

            • karis79
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 145
              • Oulu

              #36
              Originally posted by Valtzuuuu View Post
              Itsellä ei ole kans ongelmat korjaantunut.. eli käytin autoa huollossa ja tarkastivat laatikkoöljyn tason, ettei ole liian vähän öljyä, Ei ollut. Samassa ne rupesivat epäilemään, että viimmeises vaihteistoöljyn vaihdossa ei ole käytetty öljyn kierrätyskonetta ollenkaa vaan, että öljyä olisi vaihtunut vain puolet?:think
              Varasin sitten uuden öljyn vaihdon jossa varmasti kierrätetään hyvin laatikko oikeilla koneilla.. jos tämäkään ei auta niin käyn päivittämässä vaihteiston softan.
              En tiedä minkälaiset oireet sulla oli mulla oireet lähti vasta toisella pesulla joka tehty tuollaisella koneella. Se koneella saman öljyn pyörittely ei auttanu.

              Minusta se koko kone joka mukamas pesuaineen kans pesee laatikon puhtaaksi on ihan kusetusta. Ainut mitö se tekee on pehmentää moskan laatikon sisältä niim että varmasti lähtee liikkeelle ja aiheuttaa ongelmia. Jos itse vielä joskus vaivaudun vaihtaa öljyt niin teetätän sen jossakin osaavassa paikassa huuhtelemalla enkä koneella. Voi tosin olla että säästän nekim rahat recro.eulle seuraavalla kerralla
              F11 530xd 11/11
              E39 530d 05/03

              Comment

              • Kimmo-R
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 400
                • Tampere

                #37
                Mulla ihan huuhdeltiin syksyllä Benkaralla 15L meni ja hyviä kokemuksia edellisen e91 330d osalta kahdesti teetätin saman homman. Laatikon softakin päivitettiin syksyllä marmorilla. Tämä R->D jysähdys alko kun taikaiskusta viikko sit. En oikein usko, että Mannoilin halpisöljyt syynä kun yli 10tkm toimi ok, vai lähtikö paskat liikkeelle? Ja sit toi kaasuresetin toimivuus 4pvn ajan :think
                Pitää kardaanin limput nyt eka vaihtaa ja sit huudella uudestaan ZF öljyillä jos ei limput auta...
                Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                --Audiokit.fi--
                BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                BMW i4 M50 Supercharged -23
                BMW i3 60Ah -14

                Comment

                • Valtzuuuu
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2015
                  • 125
                  • Kauhajoki

                  #38
                  Originally posted by karis79 View Post
                  En tiedä minkälaiset oireet sulla oli mulla oireet lähti vasta toisella pesulla joka tehty tuollaisella koneella. Se koneella saman öljyn pyörittely ei auttanu.

                  Minusta se koko kone joka mukamas pesuaineen kans pesee laatikon puhtaaksi on ihan kusetusta. Ainut mitö se tekee on pehmentää moskan laatikon sisältä niim että varmasti lähtee liikkeelle ja aiheuttaa ongelmia. Jos itse vielä joskus vaivaudun vaihtaa öljyt niin teetätän sen jossakin osaavassa paikassa huuhtelemalla enkä koneella. Voi tosin olla että säästän nekim rahat recro.eulle seuraavalla kerralla
                  Eli tammikuussa vaihdatettu laatikkoöljyt liikkeessä tämän jälkeen toimi hienosti, kun nyt jonkiaikaa tehnyt sitä, että 1>2 vaihtaessa heittää kierrokset 2tuhanteen ja nytkähtäen lyö vaihteen päälle.. joskus harvoin vaihtaa muitakin vaihteita nykien. Oppiminen nollattu monesti eikä ole vaikuttanut?
                  Last edited by Valtzuuuu; 27-04-2018, 23:21.

                  Comment

                  • juhape
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2004
                    • 321
                    • Pieksämäki

                    #39
                    Miks noita öljyjä pitäis mennä vaihtamaan jos valmistaja ei sitä ole ohjeistanu?
                    Toin juuri Saksasta 198tkm ajetun 530d -14 eikä siihen ole laatikonöljyjä vaihdettu koskaan (ainakin luulen niin?) . Taydellinen sähköinen huoltohistoria on kyllä.
                    Mutta siis laatikko (ja koko auto) pelaa kuin ajatus. Kaikki vaihdot ylös tai alas ihan huomaamatta. Ei mitään nykimisiä tms. missään tilanteessa.
                    Tosin kyllä muutenkin auto vaikuttaa ihan uudelta. Täällä katsurikin sanoi ettei mitenkään uskoisi kilometrejä kun auto vaikuttaa ja tuntuu ihan uudelta. Hajukin vielä tallella?
                    Että se niistä tuontiautoista joita joku karttaa....
                    -BMW 530d Touring -14 LCI
                    -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                    -Zetor 6245-89
                    -David Brown 996 -76
                    -MF 35 -58
                    -Tunturi Super Sport -85
                    -Tunturi Super Sport -77

                    Comment

                    • Mattix
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2011
                      • 83
                      • Tampereen seutu

                      #40
                      Originally posted by juhape View Post
                      Miks noita öljyjä pitäis mennä vaihtamaan jos valmistaja ei sitä ole ohjeistanu?
                      Vaikkapa siksi, että:
                      1) Laatikon valmistaja suosittelee vaihtoväliksi 100 000 km / 8 vuotta vaativissa olosuhteissa (ja muistelen, että jenkeissä 100 000 mailia joka tapauksessa). Bemariko tietää paremmin, että vaihtoa ei tarvitse :think
                      2) Se litku, jota pihalle on tullut öljyt vaihdetuista tukee kohtaa yksi

                      Jokainen toki taaplaa tyylillään. Todennäköisesti boxi kestää ilman vaihtoa, mutta epäilisin ainakin riskin laatikkorikolle kasvavan.
                      ex: 530xda F11 2012 Msport
                      ex: 530xda E61 2008 Msport

                      Comment

                      • hydrophyte
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2011
                        • 44
                        • Klaukkala

                        #41
                        Itse vaihdatan 200.000km paikkeilla, koska erittäin kokenut bmw-mekaanikko suosittelee kokemuksesta ennen 250.000km öljynvaihtoa. Eihän sitä ole pakko tehdä..

                        Comment

                        • Kimmo-R
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 400
                          • Tampere

                          #42
                          Originally posted by Kimmo-R View Post
                          Oireet palasi yhden pidemmän reissun jälkeen eikä kyseinen resetti enää toimi vaikka monta kertaa koitin. Erikoinen juttu.
                          No nyt vika katosi yhtä mystisesti kuin tulikin, eli D menee päälle nätisti kolahtamatta. Oisko adaptioarvot hakeeneet paikkansa tai laatikon lika kulkeutunut suodattimeen.
                          Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                          --Audiokit.fi--
                          BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                          BMW i4 M50 Supercharged -23
                          BMW i3 60Ah -14

                          Comment

                          • janilind
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2017
                            • 168
                            • Pirkanmaa

                            #43
                            Kertokaas ny joku tietävä, mikä noihin kulmikkaisiin vaihtoihin on auttanut ennen ku liipasen mekatroniikan tilaukseen. Hieman alkais korpeemaan jos ton vaihto ei auttasikaan ja viikon reissu cesikseen täysremppaan ei hotsita ollenkaan.

                            Mekatroniikka Recrolta ihan helkutisti halvempi(~900e) kun Suomen edustajalta - ei pysty Suomen tukkuria tukemaan ku ovat niin helkutin ahneita.
                            2011 530d x-drive
                            2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

                            Comment

                            • Makro86
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2013
                              • 146
                              • Eurajoki

                              #44
                              Originally posted by janilind View Post
                              Kertokaas ny joku tietävä, mikä noihin kulmikkaisiin vaihtoihin on auttanut ennen ku liipasen mekatroniikan tilaukseen. Hieman alkais korpeemaan jos ton vaihto ei auttasikaan ja viikon reissu cesikseen täysremppaan ei hotsita ollenkaan.

                              Mekatroniikka Recrolta ihan helkutisti halvempi(~900e) kun Suomen edustajalta - ei pysty Suomen tukkuria tukemaan ku ovat niin helkutin ahneita.
                              Niin mitä tolla 900eurolla saa, uuden vaihto automaattilaatikon? :think
                              **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                              Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                              Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                              Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                              Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                              Comment

                              • salmol
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2013
                                • 244
                                • Helsinki

                                #45
                                Originally posted by Mattix View Post
                                Vaikkapa siksi, että:
                                1) Laatikon valmistaja suosittelee vaihtoväliksi 100 000 km / 8 vuotta vaativissa olosuhteissa (ja muistelen, että jenkeissä 100 000 mailia joka tapauksessa). Bemariko tietää paremmin, että vaihtoa ei tarvitse :think
                                2) Se litku, jota pihalle on tullut öljyt vaihdetuista tukee kohtaa yksi

                                Jokainen toki taaplaa tyylillään. Todennäköisesti boxi kestää ilman vaihtoa, mutta epäilisin ainakin riskin laatikkorikolle kasvavan.
                                Ihan mielenkiinnosta, onko noita ZF 8HP45-laatikoita ihan oikeasti mennyt rikki huonon öljyn takia isompia määriä?
                                Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎