Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw f11 vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hydrophyte
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 44
    • Klaukkala

    #16
    Originally posted by jhelen View Post
    Mikäs niissä bensakoneissa on?
    Muistaakseni jakopää alkaa kilkattamaan ja sitä ei saa korjattua ilman moottorin irroitusta. Usean päivän projekti joka tapauksessa..

    Comment

    • janilind
      Bimmer Rookie
      • Nov 2017
      • 168
      • Pirkanmaa

      #17
      Recrolta vastailivat.. n.1400eur olis uusi mekatroniikka suomeen toimitettuna, tehdaskorjattu olis hieman halvempi, mutta ei niin paljoa et mielestäni kannattas harkita kun vanhan joutus lähettään Recrolle. Mielestäni loota nyt toiminut taas paremmin, joten katson ja tunnustelen jonkun aikaa ja päätän vasta sitten tilaanko. Tiiä sit saisikos tuota jostakin edukkaammin - recron edullinen maine kun taitaa juontaa 6-lovisten täysrempoista paikanpäällä Cesiksessä ts. Työ lienee halpaa siellä, mutta osista en tiiä.

      Edit: vinkkinä.. Motonetti listaa zf8:lle zf:n öljyn n. 25e/ltr. Jos itse olisin öljyjä nyt laittamassa niin ilman muuta zf omaa öljyä laittasin. Ebaystä saa sit zf pohjan+8ltr zf öljyä settinä n.260e suomeen toimitettuna.
      Last edited by janilind; 18-04-2018, 18:17. Reason: Edit
      2011 530d x-drive
      2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

      Comment

      • Ramram
        Bimmer Rookie
        • Apr 2011
        • 64
        • Espoo

        #18
        Originally posted by suosukeltaja View Post
        Mitä turbiinin vaihto kustansi?
        Hintaa tuli 2200,-
        ---Bmw...ja olet jo perillä---
        E30 320i Cabriolet -89
        E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
        exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
        Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
        ---Jo 3800000 km takana---

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #19
          Originally posted by Ramram View Post
          Hintaa tuli 2200,-

          Recro täyskorjaa koko 8HP45 vaihteiston jo 2700 eurolla veron kanssa.
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • Kimmo-R
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 400
            • Tampere

            #20
            Epäilen edelleenkin että kardaanin rättinivelet on loppu jos vähän potkasee vaihtaessa. Nyt huomasin kun kone oikein kuuma niin pakilta D:lle vaihtaessa potkasee ihan reilusti, joka kerta. Ja pieni klappi jatkuvasti läsnä kun pumppaa vetoa ajossa pois-päälle. Osanro 26117610061 ja näitä menee 2.

            Itellä originaalit metallirunkoiset ja kumit halkeamilla. Näihinhnän tullut bemarilta ohje ettei saa vanhanmallisia enää laittaa, vaan uudet täyskumiset. Täytynee laittaa limput tilaukseen ja varata hovikorjaajalta aikaa.

            Oli kyl myös takakelkan yläpusla repeillyt kun syksyllä tsekattiin, mutta jotenkin epäilyttää voiko aiheuttaa moista. Osanro 33316792872.

            EDIT: Aika yleinen juttu ulkomaanfoorumeilla. Moni saanut ainakin hetkellistä apua seuraavalla toimenpiteellä:
            1. virrat napista päälle jarruun koskematta
            2. kaasu pohjaan 30sek vissiin kick-down nappiin saakka
            3. virrat pois napista
            4. kaasu ylös ja n.2min odottelu ennen käynnistystä

            Tästä kyllä ollut täälläkin juttua ja saattaa olla huuhaata. Oiskohan joku kaasupolkimen adaptioarvojen nollaus kyseessä. Moni kuitenkin todennut että auttaa, mutta kk päästä tilanne ennallaan.
            Tietty ISTAlla sais oikean nollauksen. Täytyypi tuota kikkaa koittaa huomenna kun emäntä palaa reissusta.
            Last edited by Kimmo-R; 19-04-2018, 16:08.
            Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
            --Audiokit.fi--
            BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
            BMW i4 M50 Supercharged -23
            BMW i3 60Ah -14

            Comment

            • janilind
              Bimmer Rookie
              • Nov 2017
              • 168
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by Kimmo-R View Post
              EDIT: Aika yleinen juttu ulkomaanfoorumeilla. Moni saanut ainakin hetkellistä apua seuraavalla toimenpiteellä:
              1. virrat napista päälle jarruun koskematta
              2. kaasu pohjaan 30sek vissiin kick-down nappiin saakka
              3. virrat pois napista
              4. kaasu ylös ja n.2min odottelu ennen käynnistystä

              Tästä kyllä ollut täälläkin juttua ja saattaa olla huuhaata. Oiskohan joku kaasupolkimen adaptioarvojen nollaus kyseessä. Moni kuitenkin todennut että auttaa, mutta kk päästä tilanne ennallaan.
              Tietty ISTAlla sais oikean nollauksen. Täytyypi tuota kikkaa koittaa huomenna kun emäntä palaa reissusta.
              Molempia ylläolevia koittanut ja ei toi tosta suuremmin ole muuttunut. Tosta poljin hommelista on netissä muutamaa variaatiota, mutta en ole huomannut isoa eroa millään tavalla toteutettuna. Istalla lootan adaptaatioiden nollauksen päälle pitäs ajella sopeutus ajot. Tosta sopeutusajelusta en ole oikein hyvää kuvausta löytänyt, lähinnä jotakin tyyliin 10-15% kaasulla kiihdytyksiä about 90km/h nopeuteen ja sit himmaus pysähdyksiin siten, että 7->6 vaihto tapahtuu rullaamalla. Tota sit pitää toistaa tyyliin 5-10krt. Jos jollakin parempaa tietoa ton soputuksen suorittamisesta niin kertokaas.
              2011 530d x-drive
              2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

              Comment

              • Valtzuuuu
                Bimmer Rookie
                • Aug 2015
                • 125
                • Kauhajoki

                #22
                Originally posted by janilind View Post
                Molempia ylläolevia koittanut ja ei toi tosta suuremmin ole muuttunut. Tosta poljin hommelista on netissä muutamaa variaatiota, mutta en ole huomannut isoa eroa millään tavalla toteutettuna. Istalla lootan adaptaatioiden nollauksen päälle pitäs ajella sopeutus ajot. Tosta sopeutusajelusta en ole oikein hyvää kuvausta löytänyt, lähinnä jotakin tyyliin 10-15% kaasulla kiihdytyksiä about 90km/h nopeuteen ja sit himmaus pysähdyksiin siten, että 7->6 vaihto tapahtuu rullaamalla. Tota sit pitää toistaa tyyliin 5-10krt. Jos jollakin parempaa tietoa ton soputuksen suorittamisesta niin kertokaas.
                Tätä olen kanssa koittanut tuloksetta, eipä ole mitenkää vaihteiden vaihto muuttunut? Oma auto on nyt öljyjen tarkastuksessa, että jos sieltä vain uupuisi öljyä, mutta saapa nähdä jos ei niin kuinka kallis remontti tulee eteen

                Comment

                • jannes
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2005
                  • 124
                  • Koria

                  #23
                  Vaikka noita paina polkimia oikeassa järjestyksessä, vedä vasemasta vilkkuviiksestä ja pieraise -tyylisiä taikatemppuja monessa paikassa toistellaan olen kanssa sitä mieltä että ihan huuhaata ne ovat, koskaan en ole mitään eroa huomannut. Tai sitten en vain usko tarpeeksi lujasti.

                  Comment

                  • janilind
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2017
                    • 168
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Ton omani kanssa pakkaa sekottaa vielä egr virhe, jota esiintyy runsaasti - talvella tuli jopa vikakoodi egr:stä. Torque softalla olen tuota egr toimintaa seuraillut ajaessa ja egr error (%) vaeltaa 30-80% kieppeillä ihan yleisesti. Mietityttää vaan, että voisiko tuo egr epämääräinen toiminta aiheuttaa myös noita kulmikkaita vaihtoja. Foorumeilta sit lukenut, että egr vaihto ei välttämättä korjaa tuota egr virheen esiintymistä eli voisi olla imuvuotoa, ilmamäärämittauksen virhettä, imusarjan karstaa tms, joka tuon sit aiheuttaa. Ihan arvalla ei viittis alkaa palikoita vaihtaan kun tuppaavat maksamaan ihan mukavasti. Vai onkohan tuollainen egr error 30-80% ihan normaalia n57 koneelle? Ohessa Torgue kuva tyhjäkäynnillä.
                    Attached Files
                    2011 530d x-drive
                    2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

                    Comment

                    • Kimmo-R
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 400
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by janilind View Post
                      Molempia ylläolevia koittanut ja ei toi tosta suuremmin ole muuttunut. Tosta poljin hommelista on netissä muutamaa variaatiota, mutta en ole huomannut isoa eroa millään tavalla toteutettuna. Istalla lootan adaptaatioiden nollauksen päälle pitäs ajella sopeutus ajot. Tosta sopeutusajelusta en ole oikein hyvää kuvausta löytänyt, lähinnä jotakin tyyliin 10-15% kaasulla kiihdytyksiä about 90km/h nopeuteen ja sit himmaus pysähdyksiin siten, että 7->6 vaihto tapahtuu rullaamalla. Tota sit pitää toistaa tyyliin 5-10krt. Jos jollakin parempaa tietoa ton soputuksen suorittamisesta niin kertokaas.
                      Testasin ja autto. En ois ikinä uskonu. Toimenpidettä ennen pakittelin pihassa ja aina R->D jysähti. Ton jälkee hävis ku taikaiskusta. Lenkin heitin ni tuntus siistimmin vaihtavan, ei enää sellasta "hetken tyhjää ja uus pesään nykähtämällä" oiskoha 2->3 mitä tuntu operaatiota ennen.

                      EDIT: Edelliseen kommenttiin kommentoiden luin eilen Carlyllä vikakoodit ja uutena: Air system, air to EGR mass flow plausibility: measured air mass compared to the calculated air mass too high.
                      Mulla EGR tulpattu ja koodattu pois sekä töpseli irti.
                      Last edited by Kimmo-R; 20-04-2018, 19:52.
                      Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                      --Audiokit.fi--
                      BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                      BMW i4 M50 Supercharged -23
                      BMW i3 60Ah -14

                      Comment

                      • Valtzuuuu
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2015
                        • 125
                        • Kauhajoki

                        #26
                        Olen huomannut, että pakittaessa kuuluu outu vihellys pienesti aiva kuin turbo pitäisi ääntä, mutta kuuluu ainostaa juuri kun peruuttaa? Olisiko jotaki vinkkiä mikä mahtaisi tuon äänen pitää?

                        Comment

                        • Tuoppo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 558
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by Kimmo-R View Post
                          Testasin ja autto. En ois ikinä uskonu. Toimenpidettä ennen pakittelin pihassa ja aina R->D jysähti. Ton jälkee hävis ku taikaiskusta. Lenkin heitin ni tuntus siistimmin vaihtavan, ei enää sellasta "hetken tyhjää ja uus pesään nykähtämällä" oiskoha 2->3 mitä tuntu operaatiota ennen.

                          EDIT: Edelliseen kommenttiin kommentoiden luin eilen Carlyllä vikakoodit ja uutena: Air system, air to EGR mass flow plausibility: measured air mass compared to the calculated air mass too high.
                          Mulla EGR tulpattu ja koodattu pois sekä töpseli irti.
                          Ainakin vanhemmissa Audeissa, jossa on ZF-5hp18 vaihteisto kaasupolkimella pystyy nollaamaan adaptioarvot jonka jälkeen esimerkiksi laatikko pitää aluksi turbiinia selvästi tiukemmin kiinni. Muutaman päivän ajon jälkeen ehjä laatikko oppii takaisin sellaiseksi, kun se on tavallisestikin.
                          G30 530e xDrive iPerformance -20
                          E70 X5 xDrive40d -10

                          Comment

                          • Kimmo-R
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 400
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by Tuoppo View Post
                            Ainakin vanhemmissa Audeissa, jossa on ZF-5hp18 vaihteisto kaasupolkimella pystyy nollaamaan adaptioarvot jonka jälkeen esimerkiksi laatikko pitää aluksi turbiinia selvästi tiukemmin kiinni. Muutaman päivän ajon jälkeen ehjä laatikko oppii takaisin sellaiseksi, kun se on tavallisestikin.
                            Samaa lukenut, mutta joillakin auttanu kuukauden päivät. Tuo R-D jysähtely alko muutama päivä sitten yhtäkkiä kuten nyt lähti pois. Seurataan ja raportoidaan...
                            Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                            --Audiokit.fi--
                            BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                            BMW i4 M50 Supercharged -23
                            BMW i3 60Ah -14

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4629
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by hydrophyte View Post
                              Muistaakseni jakopää alkaa kilkattamaan ja sitä ei saa korjattua ilman moottorin irroitusta. Usean päivän projekti joka tapauksessa..
                              Täytyy kyllä todeta sen mitä tästä on lukenut niin jostain syystä bemarin bensakoneet ei enää nykypäivänä ole järin luotettavia. Tehdäänkö jatkuvasti uudistuvien koneiden beta testi käyttäjillä? Lisäksi suorasuihkuihin mennessä kaikki remontit ovat tolkuttoman kalliita. (Mitä noista nyt menee, suuttimia, korkeapainepumppuja, jakopäitä, valvetronickia yms.) Ei oo kohta vag yksin maineensa kanssa.
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • jannes
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2005
                                • 124
                                • Koria

                                #30
                                Menee vähän aiheen ohi, mutta noinhan se on. Hyvin samankaltaisia ratkaisuja joten myös samat ongelmat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎