Originally posted by jhelen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw f11 vaihdelaatikko
Collapse
X
-
Recrolta vastailivat.. n.1400eur olis uusi mekatroniikka suomeen toimitettuna, tehdaskorjattu olis hieman halvempi, mutta ei niin paljoa et mielestäni kannattas harkita kun vanhan joutus lähettään Recrolle. Mielestäni loota nyt toiminut taas paremmin, joten katson ja tunnustelen jonkun aikaa ja päätän vasta sitten tilaanko. Tiiä sit saisikos tuota jostakin edukkaammin - recron edullinen maine kun taitaa juontaa 6-lovisten täysrempoista paikanpäällä Cesiksessä ts. Työ lienee halpaa siellä, mutta osista en tiiä.
Edit: vinkkinä.. Motonetti listaa zf8:lle zf:n öljyn n. 25e/ltr. Jos itse olisin öljyjä nyt laittamassa niin ilman muuta zf omaa öljyä laittasin. Ebaystä saa sit zf pohjan+8ltr zf öljyä settinä n.260e suomeen toimitettuna.2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
-
Originally posted by suosukeltaja View PostMitä turbiinin vaihto kustansi?---Bmw...ja olet jo perillä---
E30 320i Cabriolet -89
E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
---Jo 3800000 km takana---
Comment
-
-
Originally posted by Ramram View PostHintaa tuli 2200,-
Recro täyskorjaa koko 8HP45 vaihteiston jo 2700 eurolla veron kanssa.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Epäilen edelleenkin että kardaanin rättinivelet on loppu jos vähän potkasee vaihtaessa. Nyt huomasin kun kone oikein kuuma niin pakilta D:lle vaihtaessa potkasee ihan reilusti, joka kerta. Ja pieni klappi jatkuvasti läsnä kun pumppaa vetoa ajossa pois-päälle. Osanro 26117610061 ja näitä menee 2.
Itellä originaalit metallirunkoiset ja kumit halkeamilla. Näihinhnän tullut bemarilta ohje ettei saa vanhanmallisia enää laittaa, vaan uudet täyskumiset. Täytynee laittaa limput tilaukseen ja varata hovikorjaajalta aikaa.
Oli kyl myös takakelkan yläpusla repeillyt kun syksyllä tsekattiin, mutta jotenkin epäilyttää voiko aiheuttaa moista. Osanro 33316792872.
EDIT: Aika yleinen juttu ulkomaanfoorumeilla. Moni saanut ainakin hetkellistä apua seuraavalla toimenpiteellä:
1. virrat napista päälle jarruun koskematta
2. kaasu pohjaan 30sek vissiin kick-down nappiin saakka
3. virrat pois napista
4. kaasu ylös ja n.2min odottelu ennen käynnistystä
Tästä kyllä ollut täälläkin juttua ja saattaa olla huuhaata. Oiskohan joku kaasupolkimen adaptioarvojen nollaus kyseessä. Moni kuitenkin todennut että auttaa, mutta kk päästä tilanne ennallaan.
Tietty ISTAlla sais oikean nollauksen. Täytyypi tuota kikkaa koittaa huomenna kun emäntä palaa reissusta.Last edited by Kimmo-R; 19-04-2018, 16:08.Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Comment
-
-
Originally posted by Kimmo-R View PostEDIT: Aika yleinen juttu ulkomaanfoorumeilla. Moni saanut ainakin hetkellistä apua seuraavalla toimenpiteellä:
1. virrat napista päälle jarruun koskematta
2. kaasu pohjaan 30sek vissiin kick-down nappiin saakka
3. virrat pois napista
4. kaasu ylös ja n.2min odottelu ennen käynnistystä
Tästä kyllä ollut täälläkin juttua ja saattaa olla huuhaata. Oiskohan joku kaasupolkimen adaptioarvojen nollaus kyseessä. Moni kuitenkin todennut että auttaa, mutta kk päästä tilanne ennallaan.
Tietty ISTAlla sais oikean nollauksen. Täytyypi tuota kikkaa koittaa huomenna kun emäntä palaa reissusta.2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
-
Originally posted by janilind View PostMolempia ylläolevia koittanut ja ei toi tosta suuremmin ole muuttunut. Tosta poljin hommelista on netissä muutamaa variaatiota, mutta en ole huomannut isoa eroa millään tavalla toteutettuna. Istalla lootan adaptaatioiden nollauksen päälle pitäs ajella sopeutus ajot. Tosta sopeutusajelusta en ole oikein hyvää kuvausta löytänyt, lähinnä jotakin tyyliin 10-15% kaasulla kiihdytyksiä about 90km/h nopeuteen ja sit himmaus pysähdyksiin siten, että 7->6 vaihto tapahtuu rullaamalla. Tota sit pitää toistaa tyyliin 5-10krt. Jos jollakin parempaa tietoa ton soputuksen suorittamisesta niin kertokaas.
Comment
-
-
Ton omani kanssa pakkaa sekottaa vielä egr virhe, jota esiintyy runsaasti - talvella tuli jopa vikakoodi egr:stä. Torque softalla olen tuota egr toimintaa seuraillut ajaessa ja egr error (%) vaeltaa 30-80% kieppeillä ihan yleisesti. Mietityttää vaan, että voisiko tuo egr epämääräinen toiminta aiheuttaa myös noita kulmikkaita vaihtoja. Foorumeilta sit lukenut, että egr vaihto ei välttämättä korjaa tuota egr virheen esiintymistä eli voisi olla imuvuotoa, ilmamäärämittauksen virhettä, imusarjan karstaa tms, joka tuon sit aiheuttaa. Ihan arvalla ei viittis alkaa palikoita vaihtaan kun tuppaavat maksamaan ihan mukavasti. Vai onkohan tuollainen egr error 30-80% ihan normaalia n57 koneelle? Ohessa Torgue kuva tyhjäkäynnillä.2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
-
Originally posted by janilind View PostMolempia ylläolevia koittanut ja ei toi tosta suuremmin ole muuttunut. Tosta poljin hommelista on netissä muutamaa variaatiota, mutta en ole huomannut isoa eroa millään tavalla toteutettuna. Istalla lootan adaptaatioiden nollauksen päälle pitäs ajella sopeutus ajot. Tosta sopeutusajelusta en ole oikein hyvää kuvausta löytänyt, lähinnä jotakin tyyliin 10-15% kaasulla kiihdytyksiä about 90km/h nopeuteen ja sit himmaus pysähdyksiin siten, että 7->6 vaihto tapahtuu rullaamalla. Tota sit pitää toistaa tyyliin 5-10krt. Jos jollakin parempaa tietoa ton soputuksen suorittamisesta niin kertokaas.
EDIT: Edelliseen kommenttiin kommentoiden luin eilen Carlyllä vikakoodit ja uutena: Air system, air to EGR mass flow plausibility: measured air mass compared to the calculated air mass too high.
Mulla EGR tulpattu ja koodattu pois sekä töpseli irti.Last edited by Kimmo-R; 20-04-2018, 19:52.Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Comment
-
-
Originally posted by Kimmo-R View PostTestasin ja autto. En ois ikinä uskonu. Toimenpidettä ennen pakittelin pihassa ja aina R->D jysähti. Ton jälkee hävis ku taikaiskusta. Lenkin heitin ni tuntus siistimmin vaihtavan, ei enää sellasta "hetken tyhjää ja uus pesään nykähtämällä" oiskoha 2->3 mitä tuntu operaatiota ennen.
EDIT: Edelliseen kommenttiin kommentoiden luin eilen Carlyllä vikakoodit ja uutena: Air system, air to EGR mass flow plausibility: measured air mass compared to the calculated air mass too high.
Mulla EGR tulpattu ja koodattu pois sekä töpseli irti.G30 530e xDrive iPerformance -20
E70 X5 xDrive40d -10
Comment
-
-
Originally posted by Tuoppo View PostAinakin vanhemmissa Audeissa, jossa on ZF-5hp18 vaihteisto kaasupolkimella pystyy nollaamaan adaptioarvot jonka jälkeen esimerkiksi laatikko pitää aluksi turbiinia selvästi tiukemmin kiinni. Muutaman päivän ajon jälkeen ehjä laatikko oppii takaisin sellaiseksi, kun se on tavallisestikin.Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Comment
-
-
Originally posted by hydrophyte View PostMuistaakseni jakopää alkaa kilkattamaan ja sitä ei saa korjattua ilman moottorin irroitusta. Usean päivän projekti joka tapauksessa..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment