Mitenkä porukoitten laatikot jaksaa? Omassa on ollu pientä epämääräisyyttä keväisen softauksen jälkeen. Voi olla toki sattumaa tuo ajankohta. Softauksen jälkeen vaihto kolmoselta neloselle kiihdytyttäessä tuntui, että hetken kestää ennen kuin vaihtaa, muutoin normaali. Kesällä huollon yhteydessä tarkistettiin laatikon öljyntaso, joka oli ok. Samalla laatikko nollattiin ja sen jälkeen oireet hieman paheni. Nyt vaihto kuutoselta seiskalle reippaassa kiihdytyksessä tuntuu selvästi kuin vaihtaisi hetkeksi vapaalle ennen kuin vaihde kytkeytyy ja rauhallisessakin kiihdytyksessä sen huomaa. Hidastaessa voimakkaammin vaikka risteykseen tultaessa vaihto neloselta kolmoselle joskus töksähtää, ei kuitenkaan mitenkään paukahda, muutoin normaali. Auto 520D vm-12. Laatikkoöljyt ja pohja vaihdettu 121tkm kohdalla, jonka jälkeen toimi kuin unelma softaukseen asti. Pitää vielä käydä nollaamassa laatikko uudelleen jos vaikka tällä kertaa auttaisi kun viime nollauksen jälkeenkin muuttui huonompaan suuntaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw f11 vaihdelaatikko
Collapse
X
-
Nollauksen jälkeen vaatii ajoa että sopeutuu. ZF:ltä on olemassa sopeutusajo ohje joka pitäisi nollauksen jälkeen tehdä, en kyllä tiedä mitään pajaa mikä sen tekee ohjeen mukaan öljyjen tms vaihteiston rempan jälkeen.
Aikoinaan sen ajoin vanhalla 6hp26 laatikolla öljyjen jälkeen ja toiminta muuttui todella paljon vrt se että hurruutellaan vain ja odotellaan että millon oppii tavoille.
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View PostNollauksen jälkeen vaatii ajoa että sopeutuu. ZF:ltä on olemassa sopeutusajo ohje joka pitäisi nollauksen jälkeen tehdä, en kyllä tiedä mitään pajaa mikä sen tekee ohjeen mukaan öljyjen tms vaihteiston rempan jälkeen.
Aikoinaan sen ajoin vanhalla 6hp26 laatikolla öljyjen jälkeen ja toiminta muuttui todella paljon vrt se että hurruutellaan vain ja odotellaan että millon oppii tavoille.
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View Post6hplle löytyy ainakin googlella mutta tälle 8hp lootalle ei ole tietoa.
Itse epäilen et omalla kohdalla vika ei edes ole vaihteistossa vaan jossakin motin puolella. Kokeillut oon jo kaikenlaista - ahdin säätöineen on vielä tutkimatta ainakin.. mitään vikakoodeja ei tule tohon liittyen.. kuitenkin, ilman maffia tuntus vaihtavan selkeesti paremmin, mutta maffin uusiminen ei auttanut.2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostKuka teille on tehnyt softavirityksen? Voisiko sieltä löytyä jotain?
Comment
-
-
Jos resetoinnin jälkeen vaihdot pelaa oudosti on todennäköisimmin venttiilipöydässä vikaa.
Korjatulla mekatroniikalla alkoi vaihtamaan heti kuin uusi vaikka sopeutumisarvot nollattiin, nyt remontin jälkeen ajeltu reilu tuhat kilsaa ja kaikki vaihdot pelaa huomaamatta kylmänä/kuumana eikä nyi yhtään.Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67
MZ RT 125/3 '62
Comment
-
-
Originally posted by Shatter View PostJos resetoinnin jälkeen vaihdot pelaa oudosti on todennäköisimmin venttiilipöydässä vikaa.
Korjatulla mekatroniikalla alkoi vaihtamaan heti kuin uusi vaikka sopeutumisarvot nollattiin, nyt remontin jälkeen ajeltu reilu tuhat kilsaa ja kaikki vaihdot pelaa huomaamatta kylmänä/kuumana eikä nyi yhtään.
Comment
-
-
Originally posted by Shatter View PostJos resetoinnin jälkeen vaihdot pelaa oudosti on todennäköisimmin venttiilipöydässä vikaa.
Korjatulla mekatroniikalla alkoi vaihtamaan heti kuin uusi vaikka sopeutumisarvot nollattiin, nyt remontin jälkeen ajeltu reilu tuhat kilsaa ja kaikki vaihdot pelaa huomaamatta kylmänä/kuumana eikä nyi yhtään.2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
-
Eilen nappasin kokeeksi egr piuhan irti ja vaihtaa huomattavasti nätimmin.. eli egr/turbo osastolle tää meikän keissi taitaa kulminoitua.. oiskohan helpoin korjaus sit vaan softauttaa egr pois.
Mielenkiintonen havainto on et engine load on 31% nyt vs 46% kun egr käytössä tyhjäkäynnillä.2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
-
Originally posted by janilind View PostEilen nappasin kokeeksi egr piuhan irti ja vaihtaa huomattavasti nätimmin.. eli egr/turbo osastolle tää meikän keissi taitaa kulminoitua.. oiskohan helpoin korjaus sit vaan softauttaa egr pois.
Mielenkiintonen havainto on et engine load on 31% nyt vs 46% kun egr käytössä tyhjäkäynnillä.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by janilind View PostEilen nappasin kokeeksi egr piuhan irti ja vaihtaa huomattavasti nätimmin.. eli egr/turbo osastolle tää meikän keissi taitaa kulminoitua.. oiskohan helpoin korjaus sit vaan softauttaa egr pois.
Mielenkiintonen havainto on et engine load on 31% nyt vs 46% kun egr käytössä tyhjäkäynnillä.
Kyllä kannattaa ja samalla imusarjan putsaus.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Comment