memebuy23buy

Bmw f11 vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atcc
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2014
    • 373
    • Joensuu

    Originally posted by Valtzuuuu View Post
    siä taitaa nyt mittaris olla 300tkm ja tarkaa hinta-arviota ei oo viä tullut, mutta kyllä se siinä ~2000e huiteis on kaikkineen.
    Oiskohan joskus ajettu vajailla öljyillä :think Luulis ettei noilla kilsoilla pitäis kulua noin pahasti. Liekkö ollu minkä kuntoiset öljyt laatikossa?
    F15 X5 M50d -15
    Ex:
    F11 530dA xDrive -11
    E61 530xdA M-sport LCI -07

    Comment

    • Valtzuuuu
      Bimmer Rookie
      • Aug 2015
      • 125
      • Kauhajoki

      Originally posted by atcc View Post
      Oiskohan joskus ajettu vajailla öljyillä :think Luulis ettei noilla kilsoilla pitäis kulua noin pahasti. Liekkö ollu minkä kuntoiset öljyt laatikossa?
      Vajaista öljyistä en tiedä, mutta itse vaihdatin alkuvuodesta öljyt, kun rupesi temppuilemaan pikkuisen pakkaisilla lämpimälläkin moottorilla ja huollos kehuttiin, ettei se öljy oikein pahalta vaikuttanut, mutta tiedä näistä..

      Comment

      • janilind
        Bimmer Rookie
        • Nov 2017
        • 170
        • Pirkanmaa

        Originally posted by Valtzuuuu View Post
        Vajaista öljyistä en tiedä, mutta itse vaihdatin alkuvuodesta öljyt, kun rupesi temppuilemaan pikkuisen pakkaisilla lämpimälläkin moottorilla ja huollos kehuttiin, ettei se öljy oikein pahalta vaikuttanut, mutta tiedä näistä..
        Jokos oot auton saanu lootarempasta, tuliko kuntoon? Ensi viikolla oma menee pajalle mekan vaihtoon..
        2011 530d x-drive
        2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

        Comment

        • awd-69
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2015
          • 229
          • Sawo

          Täällä 123tkm ajettuun vaihtuu laatikon öljyt. Tai 8l vaihtuu plus öljypohja.Liekkö näissä tuonti käkkyröissä roput vähissä, koska ei löytynyt tyhjennystä.

          No mutta mutta, laatikosta lähteneet öljyt eivät juurikaan uusia öljyjä hävenneet. En osaa olla huolissani asiasta.
          Joku asiaan perehtynyt/perehtymään osaa manata ihan hirvet paskat.....johonkin.....no.. eipä kiinnosta.

          PS. Miksi edes tein tuon......niinpä.. ihmisluonto on semmonen.
          F10 530d xdrive LCI

          EX: E90 320d xdrive LCI

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            Originally posted by awd-69 View Post
            Täällä 123tkm ajettuun vaihtuu laatikon öljyt. Tai 8l vaihtuu plus öljypohja.Liekkö näissä tuonti käkkyröissä roput vähissä, koska ei löytynyt tyhjennystä.

            No mutta mutta, laatikosta lähteneet öljyt eivät juurikaan uusia öljyjä hävenneet. En osaa olla huolissani asiasta.
            Joku asiaan perehtynyt/perehtymään osaa manata ihan hirvet paskat.....johonkin.....no.. eipä kiinnosta.

            PS. Miksi edes tein tuon......niinpä.. ihmisluonto on semmonen.
            Öljythän pitäisi vaihtaa ennenkuin ne on ihan loppu, tai muuten voitelu ym. ei ole laatikossa enää optimaalinen. Silmämääräisesti on muutenkin täysin mahdoton sanoa onko öljy hyvässä kunnossa vai ei. Kyllähän ne öljyt joskus olisi hyvä vaihtaa laatikkoonkin. ZF itse suosittaa muistaakseni 100 000 tkm vaihtoväliksi. BMW ei suosittele vaihtoa kun sillä näennäisesti säästetään luontoa ja saadaan auton huoltokulut halvemmiksi..
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • janilind
              Bimmer Rookie
              • Nov 2017
              • 170
              • Pirkanmaa

              Noniin, mekatroniikka ja ölpät vaihdettu.. Samalla päivitettiin koko auton softat kuulemma ja senpä johdosta auto nyt sit nykii tasakaasullakin - sama tullut aiemminkin vastaan kun on saastelaitteiden yms adaptaatiot nollannut istalla. Hetken kestää, että auto arpoo arvot kohilleen ja sit rauhottuu pintakaasuajo.
              Mutta, vaikka lopullista arviota on hankalaa em johdosta vielä antaa sanoisin epävarmuudella että ei auttanut uusi mekatroniikka nykiviin vaihtoihin. Jotakin tuossa padassa sit vialla ilmeisesti - ehkä antaa lootalle väärää tietoa väännöstä tms ja siitä johtuen sit nyppäilee vaihdot. Nyt saa kuitenkin hetken olla tollanen ku pitää parannella pörssiä ennen kun jatkaa arpomista. Huoh
              2011 530d x-drive
              2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

              Comment

              • Ramram
                Bimmer Rookie
                • Apr 2011
                • 64
                • Espoo

                Omaan kulkineeseen vaihdettiin öljyt ekan kerran 450tkm kohdalla.
                Oireena just nypytys tasakaasulla. Turbiini vaihdettin myös, koska korjaamolla
                Kerrottiin turbiinin siipien kuluvan ajan myötä ja haittaavan öljyn kiertoa/tasaisen väännön tuottoa.
                Nyt on pelannut reilu 100tkm ihan hyvin. Auto on 07/12 520d.
                ---Bmw...ja olet jo perillä---
                E30 320i Cabriolet -89
                E39 525dAt -03, ex E39 525dAt -03, ex E39 525aAt -01
                exF11 518dAt -15, F11 520dAt -12, ex G31 520d -17
                Ex E61 520dAt -10,ex E61 520dAt -08,ex E61 520dAt -06
                ---Jo 3800000 km takana---

                Comment

                • Shatter
                  BTCF Member
                  • Mar 2013
                  • 943
                  • Oulu

                  Pientä vinkkiä muille laatikon kanssa harrasteleville, kokeilkaapa ajella pari päivää ilmamassamittarin johto irti. Itse vaihdoin uuden ja hävisi kaikki kylmänä esiintyvät terävät vaihdot, vaihtotapahtumiin yleensäkin tuli hieman loogisuutta sekä pehmeyttä lisää. Vanhakaan ei vikakoodeja antanut ja livedatakin näytti järkevältä, mutta parhaan terän ilmeisesti jo menettänyt. Ajettu 160tkm/8v. Autodocilta Pierburg ~150e.

                  Oman laatikon kanssa pitäisi vielä tehdä päätös uudesta öljynvaihdosta taikka mekan korjauksesta, jotta saisi pysähdyksissä vaihde päällä esiintyvän turbiinin vatkaamisen häviämään.. Korissa ja perseessä tuntuva tutina alkaa vasta laatikon lämmettyään ja oireet häviää heti rattiläpyskästä heittäessä M1 silmään tai valitsemalla ajotilaksi Sportin. Ilmeisesti laatikko nostaa tuolloin paineita juuri tarpeeksi. Em. oire siis alkoi pikkuhiljaa kun BG laatikkohuuhtelusta alkoi tulla 2tkm täyteen.
                  Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                  BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
                  Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                  MB W108 250S '67
                  MZ RT 125/3 '62

                  Comment

                  • janilind
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2017
                    • 170
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by Shatter View Post
                    Pientä vinkkiä muille laatikon kanssa harrasteleville, kokeilkaapa ajella pari päivää ilmamassamittarin johto irti. Itse vaihdoin uuden ja hävisi kaikki kylmänä esiintyvät terävät vaihdot, vaihtotapahtumiin yleensäkin tuli hieman loogisuutta sekä pehmeyttä lisää. Vanhakaan ei vikakoodeja antanut ja livedatakin näytti järkevältä, mutta parhaan terän ilmeisesti jo menettänyt. Ajettu 160tkm/8v. Autodocilta Pierburg ~150e.

                    Oman laatikon kanssa pitäisi vielä tehdä päätös uudesta öljynvaihdosta taikka mekan korjauksesta, jotta saisi pysähdyksissä vaihde päällä esiintyvän turbiinin vatkaamisen häviämään.. Korissa ja perseessä tuntuva tutina alkaa vasta laatikon lämmettyään ja oireet häviää heti rattiläpyskästä heittäessä M1 silmään tai valitsemalla ajotilaksi Sportin. Ilmeisesti laatikko nostaa tuolloin paineita juuri tarpeeksi. Em. oire siis alkoi pikkuhiljaa kun BG laatikkohuuhtelusta alkoi tulla 2tkm täyteen.
                    No voe helvata, juuri tilasin egr:n ja mapin nykimisvikoihin.. ja lootaakin jo rempattu parilla tontulla.. maffi sit viä😡 kiitoksia vinkistä👍
                    2011 530d x-drive
                    2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1307
                      • Kainuu

                      Originally posted by Shatter View Post
                      Pientä vinkkiä muille laatikon kanssa harrasteleville, kokeilkaapa ajella pari päivää ilmamassamittarin johto irti. Itse vaihdoin uuden ja hävisi kaikki kylmänä esiintyvät terävät vaihdot, vaihtotapahtumiin yleensäkin tuli hieman loogisuutta sekä pehmeyttä lisää. Vanhakaan ei vikakoodeja antanut ja livedatakin näytti järkevältä, mutta parhaan terän ilmeisesti jo menettänyt. Ajettu 160tkm/8v. Autodocilta Pierburg ~150e.
                      Alkuun kannattaa koittaa MAF cleaneria. Saman moisia kokemuksia pesun jälkeen.
                      BMW i5 M60, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                      Comment

                      • janilind
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2017
                        • 170
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by makebm5 View Post
                        Alkuun kannattaa koittaa MAF cleaneria. Saman moisia kokemuksia pesun jälkeen.
                        Jotain kliineriä aikanaan koitinkin, myös mappiin - ei mitään vaikutusta.. äsken kävin ajelulla maffi irti ja kyllä se lämpösenä ainakin toimii nyt hienosti. Tosta seuraa muuten erikoinen limppumoodi - ei check engineä ja kulkeekin normaalisti.. Torquella näkee, että egr pysyy kuitenkin kiinni.. taitaa poltotkin olla pois pelistä, mutta se nyt ei heti haittaa menoa.

                        Edit: tulihan se check engine valo ku lähti uudestaan liikkeelle.
                        Last edited by janilind; 20-07-2018, 20:14.
                        2011 530d x-drive
                        2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

                        Comment

                        • Shatter
                          BTCF Member
                          • Mar 2013
                          • 943
                          • Oulu

                          Originally posted by makebm5 View Post
                          Alkuun kannattaa koittaa MAF cleaneria. Saman moisia kokemuksia pesun jälkeen.
                          Uusissa antureissa sisuskalut on jo niin hyvin suojattu että cleanerista ei ole mitään apua kun sitä ei saa oikeaan paikkaan. Vähän semmoista laastarin laittoa koko aine muutenkin.
                          Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                          BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
                          Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                          MB W108 250S '67
                          MZ RT 125/3 '62

                          Comment

                          • makebm5
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2009
                            • 1307
                            • Kainuu

                            Originally posted by Shatter View Post
                            Uusissa antureissa sisuskalut on jo niin hyvin suojattu että cleanerista ei ole mitään apua kun sitä ei saa oikeaan paikkaan. Vähän semmoista laastarin laittoa koko aine muutenkin.
                            Kyllä cleaneri menee "oikeaan " paikka jos sinne ilmakin pääsee.
                            BMW i5 M60, BMW E89 35is
                            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4048
                              • Turku

                              "Viallisia" maffeja on ollut viimekuukausina paljonkin, kaikille yhteinen tekijä joku pärnäsen tekemä huolto ja päin persettä asennettu ilmansuodatin. Kaikki cleanerilla kuntoon tulleet.
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • Kimmo-R
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 400
                                • Tampere

                                Mulla on nyt kolmesti känyny aina kun emäntä ottaa auton alleen, ni sen jälkee D:n laittaessa jysähtää ja pienillä vaihteilla pikku gäppi vaihtaessa. Päivän pari ite ajelen ni häviää. Mitä ihmettä, vai sattumaa?
                                Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
                                --Audiokit.fi--
                                BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
                                BMW i4 M50 Supercharged -23
                                BMW i3 60Ah -14

                                Comment

                                Working...
                                X