memebuy23buy

Bmw f11 vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -=DmR=-
    replied
    Originally posted by Paltsi View Post
    Kuulostaa DmR prikuulleen samalta kuin täällä. Nimenomaan ilmenee yleisimmin normaali- / osakaasulla. Reippaammin kiihdyttäessä on huomattavissa, mutta paljon miedompana.

    Paljon sulla olikaan kilsoja takana (täällä siis 101tkm)? Oletko käynyt autoa tämän tiimoilta jossain näyttämässä? Oletko tehnyt voimansiirtoon huolto-ohjelman ulkopuolelta huoltoja? Itse olen sitä koulukuntaa että laatikosta (ja jakolaatikosta) kuuluu vaihtaa öljyt, mutta ajattelin avata tästä myyjäliikkeen kanssa ensin keskustelun ennen kuin vaihdan mitään.

    Muutenkin toki kiinnostaa ovatko muut saaneet näitä töksähteleviä vaihtoja korjattua. Melkoisiin mittoihin näyttää joidenkin vaiva (ja raha) menneen.
    Auto ei ole ollut mulla ajossa kun vasta reilun kuukauden päivät, kilsoja oli ostaessa 136tkm ja nyt taitaa olla 142tkm. En ole tehnyt vielä mitään muita huoltoja kun vaihtanut moottorin öljyt..
    Senkin huomasin tuossa että kun ajaa pitkää matkaa ja auto on oikein kunnolla lämmin(tai mistä sitten johtuukaan), niin tuota vaihdon karheutta ei ole käytännössä ollenkaan. Ja Eco-modella ei taida tökkiä niin paljon, jotta oliskohan tämä joku softapuolen juttu..?

    E: Harmi kun tuossa Carly for BMW:ssä ei ole vielä tullut tuota ajotyylin adaptaatioiden nollausta, voisi kokeilla tuoko se edes hetkellistä apua tuohon.
    Last edited by -=DmR=-; 19-11-2018, 21:15.

    Leave a comment:


  • Paltsi
    replied
    Originally posted by -=DmR=- View Post
    Tuo oma 2015 520d tekee myös juurikin noin.. Normaali kaasulla kun lähtee, niin jotenkin töksähtävä se 1 -> 2 vaihto. Jos enemmän antaa hanaa, niin menee vaihtokin huomaamattomammin. En jotenkin uskoisi että kuuluu olla ihan tuollainen, kun kaikki muut vaihdot on niin pehmeitä, että ei tosiaan edes huomaa muuten kun kiekkamittarista.
    Kuulostaa DmR prikuulleen samalta kuin täällä. Nimenomaan ilmenee yleisimmin normaali- / osakaasulla. Reippaammin kiihdyttäessä on huomattavissa, mutta paljon miedompana.

    Paljon sulla olikaan kilsoja takana (täällä siis 101tkm)? Oletko käynyt autoa tämän tiimoilta jossain näyttämässä? Oletko tehnyt voimansiirtoon huolto-ohjelman ulkopuolelta huoltoja? Itse olen sitä koulukuntaa että laatikosta (ja jakolaatikosta) kuuluu vaihtaa öljyt, mutta ajattelin avata tästä myyjäliikkeen kanssa ensin keskustelun ennen kuin vaihdan mitään.

    Muutenkin toki kiinnostaa ovatko muut saaneet näitä töksähteleviä vaihtoja korjattua. Melkoisiin mittoihin näyttää joidenkin vaiva (ja raha) menneen.

    Leave a comment:


  • -=DmR=-
    replied
    Originally posted by Paltsi View Post
    Toivottavasti tätä ketjua saa lainata vaihdelaatikkoon liittyen.

    Toteutin pitkäaikaisen haaveeni ja hankin F11 520xd:n, 2015 vuosimalli (rek jo 09/2014) ja nyt on 101tkm lasissa. Kaikin puolin odotusten mukainen peli ja ollut alla vasta alle viikon. On kuitenkin käynyt selväksi, että 1 -> 2 vaihto menee niin että ikään kuin ottaisi vedon ihan hetkeksi pois ja sen jälkeen 2 hennolla nypäyksellä sisään. Muut vaihdot huomaa ainoastaan kierroslukumittarin heilunnasta. Oletan että ei ole normaalia (ensimmäinen bemarini)? Joskus myös jos vauhdista laittaa vedon uudelleen päälle, vähän nytkähtää. En osaa sanoa mikä vaihde, ehkä juuri kakkonen. Muita vaihteistoon liittyviä oireita ei ole ollut (esim D-R).

    Ostin johtavalta käytettyjen autojen kauppiaalta mutta en tullut ottaneeksi lisävakuutusta, vaan mahdolliset viat pitäisi riidellä virhevastuun piiriin. Eritoten, jos joudutaan taittamaan peistä siitä onko vika vai ominaisuus, niin mietin millä kulmalla kannattaa lähteä työstämään.

    Kiitos paljon jo etukäteen mahdollisista kommenteista!
    Tuo oma 2015 520d tekee myös juurikin noin.. Normaali kaasulla kun lähtee, niin jotenkin töksähtävä se 1 -> 2 vaihto. Jos enemmän antaa hanaa, niin menee vaihtokin huomaamattomammin. En jotenkin uskoisi että kuuluu olla ihan tuollainen, kun kaikki muut vaihdot on niin pehmeitä, että ei tosiaan edes huomaa muuten kun kiekkamittarista.
    Last edited by -=DmR=-; 18-11-2018, 23:28.

    Leave a comment:


  • Paltsi
    replied
    Toivottavasti tätä ketjua saa lainata vaihdelaatikkoon liittyen.

    Toteutin pitkäaikaisen haaveeni ja hankin F11 520xd:n, 2015 vuosimalli (rek jo 09/2014) ja nyt on 101tkm lasissa. Kaikin puolin odotusten mukainen peli ja ollut alla vasta alle viikon. On kuitenkin käynyt selväksi, että 1 -> 2 vaihto menee niin että ikään kuin ottaisi vedon ihan hetkeksi pois ja sen jälkeen 2 hennolla nypäyksellä sisään. Muut vaihdot huomaa ainoastaan kierroslukumittarin heilunnasta. Oletan että ei ole normaalia (ensimmäinen bemarini)? Joskus myös jos vauhdista laittaa vedon uudelleen päälle, vähän nytkähtää. En osaa sanoa mikä vaihde, ehkä juuri kakkonen. Muita vaihteistoon liittyviä oireita ei ole ollut (esim D-R).

    Ostin johtavalta käytettyjen autojen kauppiaalta mutta en tullut ottaneeksi lisävakuutusta, vaan mahdolliset viat pitäisi riidellä virhevastuun piiriin. Eritoten, jos joudutaan taittamaan peistä siitä onko vika vai ominaisuus, niin mietin millä kulmalla kannattaa lähteä työstämään.

    Kiitos paljon jo etukäteen mahdollisista kommenteista!

    Leave a comment:


  • Shatter
    replied
    Laatikkoöljyjen vaihtaminen tuntuu olevan ikuisuuskysymys ja kaikki saa tehdä kuten parhaaksi näkee. Valmistajan oma suositus vaihdolle on kuitenkin 100tkm tai viimeistään 8v iässä.

    Jos asiaa ajattelee pitemmällä kaavalla niin vaihteistoöljyjen vaihto ei ole yhtään sen kalliimpaa kuin moottoriöljyjen vaihto sillä 100tkm aikana koneeseen vaihdetaan minimissään kolmesti jos ajaa 30tkm huoltoväleillä ja pelkkä öljynvaihto liikkeessä tekee äkkiä 150-200e/kerta. Vaihteistoöljyt on ~500e/per 100tkm. Ei nyt ehkä suoraan verrannollista, mutta ei taida kukaan ajaa millään vehkeellä samalla periaatteella moottoriöljyjen kohdalla että hyvin pelaa, ei tarvi vaihtaa.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by juhape View Post
    Niin mitä noiden öljyjen kanssa rassaamaan. Mulla omassa 530d -14(-15) nyt 208tkm enkä kyllä ole ajatellut ruveta leikkimään lootan öljyjen vaihdon kanssa. Loota ja auto muutenkin pelaa kuin ajatus. Jos ne sen 450tkm kestää ni sitten se on jokun muun huoli
    Sama testi menossa tosin x3,siinä käsittääkseni alkuperäiset öjyt lootassa ja 330tkm lasissa,
    F11 vaihdatin 150 tkm kohdalla ja nyt 240 lasissa ilman ongelmia

    Leave a comment:


  • juhape
    replied
    Originally posted by Ramram View Post
    Omaan kulkineeseen vaihdettiin öljyt ekan kerran 450tkm kohdalla.
    Oireena just nypytys tasakaasulla. Turbiini vaihdettin myös, koska korjaamolla
    Kerrottiin turbiinin siipien kuluvan ajan myötä ja haittaavan öljyn kiertoa/tasaisen väännön tuottoa.
    Nyt on pelannut reilu 100tkm ihan hyvin. Auto on 07/12 520d.
    Niin mitä noiden öljyjen kanssa rassaamaan. Mulla omassa 530d -14(-15) nyt 208tkm enkä kyllä ole ajatellut ruveta leikkimään lootan öljyjen vaihdon kanssa. Loota ja auto muutenkin pelaa kuin ajatus. Jos ne sen 450tkm kestää ni sitten se on jokun muun huoli

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    Tuliko nollattua adaptaatiot samalla? Voi johtua siitä tai sitten siitä että uuden öljyn kitkaominaisuudet on erit eli joka tapauksessa vaatii adaptoitumista öljynvaihdon jälkeen.
    En muistanut kysyä. Benkara huuhteli. Vähän epäilen.

    EDIT: Perun puheeni Mannolin suosituksesta toistaiseksi. Tänään ajelin hetken sportilla ja laatikko-oire tuli takas monen kk tauon jälkeen. Eli D:lle laittaessa heittää jostain löysät pois ja töksähtää, sekä 1-4 vaihteet vaihtuu hieman töksähtäen ihan kun kytkintä räppäis manuaalilootalla. Kardaanissa tosiaan on klappia reilusti kun käsin kokeilee eli voi tulla sieltäkin, mutta kumma kun ilmiö aina häviää itsekseen yleensä kun vähän pidemmän lenkin heittää. Joskus ihan seuraavana aamuna kun lähtee ajoon, niin vika hävinnyt.
    Last edited by Kimmo-R; 08-11-2018, 11:35.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by Kimmo-R View Post
    Muutaman kerran juu laitto oireen päälle, että paikaltaan D:lle laittaessa jyskäytti ihan kun jossain väljää. En kuitenkaan usko, että nimenomaan Mannoleista johtu. Öljynvaihdosta ehkä yleisesti, jos laitto paskat kiertoon. Nyt toiminut nätisti monta kuukautta.
    Kardaanin limput ja takakelkan yläpusla on kyllä rikki pitäs jossain vaiheessa hoitaa pois.
    Tuliko nollattua adaptaatiot samalla? Voi johtua siitä tai sitten siitä että uuden öljyn kitkaominaisuudet on erit eli joka tapauksessa vaatii adaptoitumista öljynvaihdon jälkeen.

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Originally posted by pyyn0 View Post
    Eikös sulla ilmenny jotain vaihteistovikoja Mannoilin laittamisen jälkeen vai muistanko nyt väärin?
    Muutaman kerran juu laitto oireen päälle, että paikaltaan D:lle laittaessa jyskäytti ihan kun jossain väljää. En kuitenkaan usko, että nimenomaan Mannoleista johtu. Öljynvaihdosta ehkä yleisesti, jos laitto paskat kiertoon. Nyt toiminut nätisti monta kuukautta.
    Kardaanin limput ja takakelkan yläpusla on kyllä rikki pitäs jossain vaiheessa hoitaa pois.

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by Kimmo-R View Post
    Kuha luokitukset täyttyy omaan ostin TÄTÄ ja vaihdettiin huuhtelemalla. 190->215tkm ajellu ilman ongelmia.
    Eikös sulla ilmenny jotain vaihteistovikoja Mannoilin laittamisen jälkeen vai muistanko nyt väärin?
    Last edited by pyyn0; 06-11-2018, 21:42.

    Leave a comment:


  • Kimmo-R
    replied
    Kuha luokitukset täyttyy omaan ostin TÄTÄ ja vaihdettiin huuhtelemalla. 190->215tkm ajellu ilman ongelmia.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Ja taas halvin Aeromotorsilla:

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by KooHoo View Post
    Onko tuo ZF oma öljy selkeästi paras/ ainoa järkevä vaihtoehto tähän laatikkoon? Ensi viikolle olisi vaihtoaika ja pitäisi vielä öljyt tilailla. Onko kellään heittää linkkiä oikeaan tuotteeseen (mielellään mistä tuotteen jopa saisi 5 vrk sisään)? Minkäs verran saa öljyä varata, kun öljypohja vaihtuu, mutta tarkoitus olisi suorittaa myös huuhtelu. Laatikko on GA8HP45Z. Huoltoliike tarjosi omasta valikoimastaan Championin, Fuchsin ja Syntraxin öljyjä.

    Onko oikea tuote tämä?

    https://www.autodoc.fi/zf-getriebe/12040347
    ZF öljy kai se on näihin kaikkein paras. Itse olen käyttänyt vuosikaudet Ravenolin öljyjä 6hp ja 8hp laatikoissa ilman mitään ongelmia.
    8L vetoisuus taisi olla 8hp laatikossa, mutta huuhtelemalla taitaa kulua se 12-15L.
    linkkaamasi tuote on oikea, esim motonet myy kyseistä öljyä.

    Leave a comment:


  • KooHoo
    replied
    Onko tuo ZF oma öljy selkeästi paras/ ainoa järkevä vaihtoehto tähän laatikkoon? Ensi viikolle olisi vaihtoaika ja pitäisi vielä öljyt tilailla. Onko kellään heittää linkkiä oikeaan tuotteeseen (mielellään mistä tuotteen jopa saisi 5 vrk sisään)? Minkäs verran saa öljyä varata, kun öljypohja vaihtuu, mutta tarkoitus olisi suorittaa myös huuhtelu. Laatikko on GA8HP45Z. Huoltoliike tarjosi omasta valikoimastaan Championin, Fuchsin ja Syntraxin öljyjä.

    Onko oikea tuote tämä?

    Last edited by KooHoo; 06-11-2018, 10:07.

    Leave a comment:

Working...
X