memebuy23buy

Bmw f11 vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimmo-R
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 400
    • Tampere

    Kuha luokitukset täyttyy omaan ostin TÄTÄ ja vaihdettiin huuhtelemalla. 190->215tkm ajellu ilman ongelmia.
    Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
    --Audiokit.fi--
    BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
    BMW i4 M50 Supercharged -23
    BMW i3 60Ah -14

    Comment

    • pyyn0
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 1072
      • Fin

      Originally posted by Kimmo-R View Post
      Kuha luokitukset täyttyy omaan ostin TÄTÄ ja vaihdettiin huuhtelemalla. 190->215tkm ajellu ilman ongelmia.
      Eikös sulla ilmenny jotain vaihteistovikoja Mannoilin laittamisen jälkeen vai muistanko nyt väärin?
      Last edited by pyyn0; 06-11-2018, 21:42.
      -BMW F11 530xd -12
      -BMW E60 530dA -04
      -BMW E23 735iA -85
      Ex
      -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
      -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
      -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
      -BMW E39 528i 96

      Comment

      • Kimmo-R
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 400
        • Tampere

        Originally posted by pyyn0 View Post
        Eikös sulla ilmenny jotain vaihteistovikoja Mannoilin laittamisen jälkeen vai muistanko nyt väärin?
        Muutaman kerran juu laitto oireen päälle, että paikaltaan D:lle laittaessa jyskäytti ihan kun jossain väljää. En kuitenkaan usko, että nimenomaan Mannoleista johtu. Öljynvaihdosta ehkä yleisesti, jos laitto paskat kiertoon. Nyt toiminut nätisti monta kuukautta.
        Kardaanin limput ja takakelkan yläpusla on kyllä rikki pitäs jossain vaiheessa hoitaa pois.
        Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
        --Audiokit.fi--
        BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
        BMW i4 M50 Supercharged -23
        BMW i3 60Ah -14

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          Originally posted by Kimmo-R View Post
          Muutaman kerran juu laitto oireen päälle, että paikaltaan D:lle laittaessa jyskäytti ihan kun jossain väljää. En kuitenkaan usko, että nimenomaan Mannoleista johtu. Öljynvaihdosta ehkä yleisesti, jos laitto paskat kiertoon. Nyt toiminut nätisti monta kuukautta.
          Kardaanin limput ja takakelkan yläpusla on kyllä rikki pitäs jossain vaiheessa hoitaa pois.
          Tuliko nollattua adaptaatiot samalla? Voi johtua siitä tai sitten siitä että uuden öljyn kitkaominaisuudet on erit eli joka tapauksessa vaatii adaptoitumista öljynvaihdon jälkeen.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • Kimmo-R
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 400
            • Tampere

            Originally posted by böntti View Post
            Tuliko nollattua adaptaatiot samalla? Voi johtua siitä tai sitten siitä että uuden öljyn kitkaominaisuudet on erit eli joka tapauksessa vaatii adaptoitumista öljynvaihdon jälkeen.
            En muistanut kysyä. Benkara huuhteli. Vähän epäilen.

            EDIT: Perun puheeni Mannolin suosituksesta toistaiseksi. Tänään ajelin hetken sportilla ja laatikko-oire tuli takas monen kk tauon jälkeen. Eli D:lle laittaessa heittää jostain löysät pois ja töksähtää, sekä 1-4 vaihteet vaihtuu hieman töksähtäen ihan kun kytkintä räppäis manuaalilootalla. Kardaanissa tosiaan on klappia reilusti kun käsin kokeilee eli voi tulla sieltäkin, mutta kumma kun ilmiö aina häviää itsekseen yleensä kun vähän pidemmän lenkin heittää. Joskus ihan seuraavana aamuna kun lähtee ajoon, niin vika hävinnyt.
            Last edited by Kimmo-R; 08-11-2018, 11:35.
            Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
            --Audiokit.fi--
            BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
            BMW i4 M50 Supercharged -23
            BMW i3 60Ah -14

            Comment

            • juhape
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 321
              • Pieksämäki

              Originally posted by Ramram View Post
              Omaan kulkineeseen vaihdettiin öljyt ekan kerran 450tkm kohdalla.
              Oireena just nypytys tasakaasulla. Turbiini vaihdettin myös, koska korjaamolla
              Kerrottiin turbiinin siipien kuluvan ajan myötä ja haittaavan öljyn kiertoa/tasaisen väännön tuottoa.
              Nyt on pelannut reilu 100tkm ihan hyvin. Auto on 07/12 520d.
              Niin mitä noiden öljyjen kanssa rassaamaan. Mulla omassa 530d -14(-15) nyt 208tkm enkä kyllä ole ajatellut ruveta leikkimään lootan öljyjen vaihdon kanssa. Loota ja auto muutenkin pelaa kuin ajatus. Jos ne sen 450tkm kestää ni sitten se on jokun muun huoli
              -BMW 530d Touring -14 LCI
              -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
              -Zetor 6245-89
              -David Brown 996 -76
              -MF 35 -58
              -Tunturi Super Sport -85
              -Tunturi Super Sport -77

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6327
                • P-Pohjanmaa

                Originally posted by juhape View Post
                Niin mitä noiden öljyjen kanssa rassaamaan. Mulla omassa 530d -14(-15) nyt 208tkm enkä kyllä ole ajatellut ruveta leikkimään lootan öljyjen vaihdon kanssa. Loota ja auto muutenkin pelaa kuin ajatus. Jos ne sen 450tkm kestää ni sitten se on jokun muun huoli
                Sama testi menossa tosin x3,siinä käsittääkseni alkuperäiset öjyt lootassa ja 330tkm lasissa,
                F11 vaihdatin 150 tkm kohdalla ja nyt 240 lasissa ilman ongelmia
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Shatter
                  BTCF Member
                  • Mar 2013
                  • 943
                  • Oulu

                  Laatikkoöljyjen vaihtaminen tuntuu olevan ikuisuuskysymys ja kaikki saa tehdä kuten parhaaksi näkee. Valmistajan oma suositus vaihdolle on kuitenkin 100tkm tai viimeistään 8v iässä.

                  Jos asiaa ajattelee pitemmällä kaavalla niin vaihteistoöljyjen vaihto ei ole yhtään sen kalliimpaa kuin moottoriöljyjen vaihto sillä 100tkm aikana koneeseen vaihdetaan minimissään kolmesti jos ajaa 30tkm huoltoväleillä ja pelkkä öljynvaihto liikkeessä tekee äkkiä 150-200e/kerta. Vaihteistoöljyt on ~500e/per 100tkm. Ei nyt ehkä suoraan verrannollista, mutta ei taida kukaan ajaa millään vehkeellä samalla periaatteella moottoriöljyjen kohdalla että hyvin pelaa, ei tarvi vaihtaa.
                  Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                  BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
                  Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                  MB W108 250S '67
                  MZ RT 125/3 '62

                  Comment

                  • Paltsi
                    Newbiemmer
                    • Jun 2018
                    • 14
                    • Lahti

                    Toivottavasti tätä ketjua saa lainata vaihdelaatikkoon liittyen.

                    Toteutin pitkäaikaisen haaveeni ja hankin F11 520xd:n, 2015 vuosimalli (rek jo 09/2014) ja nyt on 101tkm lasissa. Kaikin puolin odotusten mukainen peli ja ollut alla vasta alle viikon. On kuitenkin käynyt selväksi, että 1 -> 2 vaihto menee niin että ikään kuin ottaisi vedon ihan hetkeksi pois ja sen jälkeen 2 hennolla nypäyksellä sisään. Muut vaihdot huomaa ainoastaan kierroslukumittarin heilunnasta. Oletan että ei ole normaalia (ensimmäinen bemarini)? Joskus myös jos vauhdista laittaa vedon uudelleen päälle, vähän nytkähtää. En osaa sanoa mikä vaihde, ehkä juuri kakkonen. Muita vaihteistoon liittyviä oireita ei ole ollut (esim D-R).

                    Ostin johtavalta käytettyjen autojen kauppiaalta mutta en tullut ottaneeksi lisävakuutusta, vaan mahdolliset viat pitäisi riidellä virhevastuun piiriin. Eritoten, jos joudutaan taittamaan peistä siitä onko vika vai ominaisuus, niin mietin millä kulmalla kannattaa lähteä työstämään.

                    Kiitos paljon jo etukäteen mahdollisista kommenteista!

                    Comment

                    • -=DmR=-
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 152
                      • Mikkeli

                      Originally posted by Paltsi View Post
                      Toivottavasti tätä ketjua saa lainata vaihdelaatikkoon liittyen.

                      Toteutin pitkäaikaisen haaveeni ja hankin F11 520xd:n, 2015 vuosimalli (rek jo 09/2014) ja nyt on 101tkm lasissa. Kaikin puolin odotusten mukainen peli ja ollut alla vasta alle viikon. On kuitenkin käynyt selväksi, että 1 -> 2 vaihto menee niin että ikään kuin ottaisi vedon ihan hetkeksi pois ja sen jälkeen 2 hennolla nypäyksellä sisään. Muut vaihdot huomaa ainoastaan kierroslukumittarin heilunnasta. Oletan että ei ole normaalia (ensimmäinen bemarini)? Joskus myös jos vauhdista laittaa vedon uudelleen päälle, vähän nytkähtää. En osaa sanoa mikä vaihde, ehkä juuri kakkonen. Muita vaihteistoon liittyviä oireita ei ole ollut (esim D-R).

                      Ostin johtavalta käytettyjen autojen kauppiaalta mutta en tullut ottaneeksi lisävakuutusta, vaan mahdolliset viat pitäisi riidellä virhevastuun piiriin. Eritoten, jos joudutaan taittamaan peistä siitä onko vika vai ominaisuus, niin mietin millä kulmalla kannattaa lähteä työstämään.

                      Kiitos paljon jo etukäteen mahdollisista kommenteista!
                      Tuo oma 2015 520d tekee myös juurikin noin.. Normaali kaasulla kun lähtee, niin jotenkin töksähtävä se 1 -> 2 vaihto. Jos enemmän antaa hanaa, niin menee vaihtokin huomaamattomammin. En jotenkin uskoisi että kuuluu olla ihan tuollainen, kun kaikki muut vaihdot on niin pehmeitä, että ei tosiaan edes huomaa muuten kun kiekkamittarista.
                      Last edited by -=DmR=-; 18-11-2018, 23:28.
                      BMW 520d F11 LCI

                      Comment

                      • Paltsi
                        Newbiemmer
                        • Jun 2018
                        • 14
                        • Lahti

                        Originally posted by -=DmR=- View Post
                        Tuo oma 2015 520d tekee myös juurikin noin.. Normaali kaasulla kun lähtee, niin jotenkin töksähtävä se 1 -> 2 vaihto. Jos enemmän antaa hanaa, niin menee vaihtokin huomaamattomammin. En jotenkin uskoisi että kuuluu olla ihan tuollainen, kun kaikki muut vaihdot on niin pehmeitä, että ei tosiaan edes huomaa muuten kun kiekkamittarista.
                        Kuulostaa DmR prikuulleen samalta kuin täällä. Nimenomaan ilmenee yleisimmin normaali- / osakaasulla. Reippaammin kiihdyttäessä on huomattavissa, mutta paljon miedompana.

                        Paljon sulla olikaan kilsoja takana (täällä siis 101tkm)? Oletko käynyt autoa tämän tiimoilta jossain näyttämässä? Oletko tehnyt voimansiirtoon huolto-ohjelman ulkopuolelta huoltoja? Itse olen sitä koulukuntaa että laatikosta (ja jakolaatikosta) kuuluu vaihtaa öljyt, mutta ajattelin avata tästä myyjäliikkeen kanssa ensin keskustelun ennen kuin vaihdan mitään.

                        Muutenkin toki kiinnostaa ovatko muut saaneet näitä töksähteleviä vaihtoja korjattua. Melkoisiin mittoihin näyttää joidenkin vaiva (ja raha) menneen.

                        Comment

                        • -=DmR=-
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2005
                          • 152
                          • Mikkeli

                          Originally posted by Paltsi View Post
                          Kuulostaa DmR prikuulleen samalta kuin täällä. Nimenomaan ilmenee yleisimmin normaali- / osakaasulla. Reippaammin kiihdyttäessä on huomattavissa, mutta paljon miedompana.

                          Paljon sulla olikaan kilsoja takana (täällä siis 101tkm)? Oletko käynyt autoa tämän tiimoilta jossain näyttämässä? Oletko tehnyt voimansiirtoon huolto-ohjelman ulkopuolelta huoltoja? Itse olen sitä koulukuntaa että laatikosta (ja jakolaatikosta) kuuluu vaihtaa öljyt, mutta ajattelin avata tästä myyjäliikkeen kanssa ensin keskustelun ennen kuin vaihdan mitään.

                          Muutenkin toki kiinnostaa ovatko muut saaneet näitä töksähteleviä vaihtoja korjattua. Melkoisiin mittoihin näyttää joidenkin vaiva (ja raha) menneen.
                          Auto ei ole ollut mulla ajossa kun vasta reilun kuukauden päivät, kilsoja oli ostaessa 136tkm ja nyt taitaa olla 142tkm. En ole tehnyt vielä mitään muita huoltoja kun vaihtanut moottorin öljyt..
                          Senkin huomasin tuossa että kun ajaa pitkää matkaa ja auto on oikein kunnolla lämmin(tai mistä sitten johtuukaan), niin tuota vaihdon karheutta ei ole käytännössä ollenkaan. Ja Eco-modella ei taida tökkiä niin paljon, jotta oliskohan tämä joku softapuolen juttu..?

                          E: Harmi kun tuossa Carly for BMW:ssä ei ole vielä tullut tuota ajotyylin adaptaatioiden nollausta, voisi kokeilla tuoko se edes hetkellistä apua tuohon.
                          Last edited by -=DmR=-; 19-11-2018, 21:15.
                          BMW 520d F11 LCI

                          Comment

                          • salmol
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2013
                            • 244
                            • Helsinki

                            Originally posted by -=DmR=- View Post
                            Auto ei ole ollut mulla ajossa kun vasta reilun kuukauden päivät, kilsoja oli ostaessa 136tkm ja nyt taitaa olla 142tkm. En ole tehnyt vielä mitään muita huoltoja kun vaihtanut moottorin öljyt..
                            Senkin huomasin tuossa että kun ajaa pitkää matkaa ja auto on oikein kunnolla lämmin(tai mistä sitten johtuukaan), niin tuota vaihdon karheutta ei ole käytännössä ollenkaan. Ja Eco-modella ei taida tökkiä niin paljon, jotta oliskohan tämä joku softapuolen juttu..?

                            E: Harmi kun tuossa Carly for BMW:ssä ei ole vielä tullut tuota ajotyylin adaptaatioiden nollausta, voisi kokeilla tuoko se edes hetkellistä apua tuohon.
                            Tuohon malliin ei ehkä löydy, mutta F36:een Carlyssä oli tuo adaptaatioiden nollaus ja se auttoi huomattavasti. Eihän se merkkarillakaan maksa kuin muistaakseni joku 50€, joten ei siihen omaisuuksia mene. Rauhoittaa huomattavasti vaihtoja.
                            Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                            Comment

                            • 314da
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2015
                              • 340
                              • J

                              Originally posted by -=DmR=- View Post
                              Auto ei ole ollut mulla ajossa kun vasta reilun kuukauden päivät, kilsoja oli ostaessa 136tkm ja nyt taitaa olla 142tkm. En ole tehnyt vielä mitään muita huoltoja kun vaihtanut moottorin öljyt..
                              Senkin huomasin tuossa että kun ajaa pitkää matkaa ja auto on oikein kunnolla lämmin(tai mistä sitten johtuukaan), niin tuota vaihdon karheutta ei ole käytännössä ollenkaan. Ja Eco-modella ei taida tökkiä niin paljon, jotta oliskohan tämä joku softapuolen juttu..?

                              E: Harmi kun tuossa Carly for BMW:ssä ei ole vielä tullut tuota ajotyylin adaptaatioiden nollausta, voisi kokeilla tuoko se edes hetkellistä apua tuohon.
                              Minulla oli hyvin samanlaisia oireita edellisessä autoss (F31 N47 ZF8hp vm.2013). Takuuseen nollasivat vaihdelaatikon adaptaatiot ja se poisti tuon ongelman, taisivat samalla myös päivittää ohjelmistot. Tuosta adaptaatioiden nollauksesta kyllä varoittelevat ettei turhaan saisi tehdä.

                              Comment

                              • janilind
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2017
                                • 170
                                • Pirkanmaa

                                Kärsinyt kanssa nykivästä lootasta omani kanssa ja varsinkin kun loota on kylmä. Eilen sitten hokasin Carlystä, että siinähän saa kätevästi näkyviin jäähdytysnesteen, m-öljyjen ja vaihteistoöljyjen lämpötilat samaan näkymään. No niitä sitten tänään vahtasin ja pistin merkille, että lootan öljyt lämpiävät huomattavasti hitaammin kuin moottorin nesteet. Autossahan on termostaattiohjattu tuo lootan lämpötilanhallinta, koneen öljynsuotimen jalkaan on integroitu lämmönvaihdin termareineen.

                                Onko siis normaalia, että näillä keleillä lootaöljyt lämpiää noin 55 asteeseen ja se ottaa huomattavan kauan(30min ajon vähintään 18C tallista alkaen, kone käyntilämmöissään n.10min ajoilla) vai onkohan tuon lämmönvaihtimen termari sökö? Voisikos joku Carlyllä varustettu tesmata omastaan?

                                Niin ja mulla siis mekatroniikka jo vaihdettu ja adaptaatiot tehty ja silti nykii vaihdot kylmänä..
                                Last edited by janilind; 17-12-2018, 19:24.
                                2011 530d x-drive
                                2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg

                                Comment

                                Working...
                                X