Kuha luokitukset täyttyy omaan ostin TÄTÄ ja vaihdettiin huuhtelemalla. 190->215tkm ajellu ilman ongelmia.
Bmw f11 vaihdelaatikko
Collapse
X
-
Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
-
-
Last edited by pyyn0; 06-11-2018, 21:42.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
-
Originally posted by pyyn0 View PostEikös sulla ilmenny jotain vaihteistovikoja Mannoilin laittamisen jälkeen vai muistanko nyt väärin?
Kardaanin limput ja takakelkan yläpusla on kyllä rikki pitäs jossain vaiheessa hoitaa pois.Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Comment
-
-
Originally posted by Kimmo-R View PostMuutaman kerran juu laitto oireen päälle, että paikaltaan D:lle laittaessa jyskäytti ihan kun jossain väljää. En kuitenkaan usko, että nimenomaan Mannoleista johtu. Öljynvaihdosta ehkä yleisesti, jos laitto paskat kiertoon. Nyt toiminut nätisti monta kuukautta.
Kardaanin limput ja takakelkan yläpusla on kyllä rikki pitäs jossain vaiheessa hoitaa pois.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostTuliko nollattua adaptaatiot samalla? Voi johtua siitä tai sitten siitä että uuden öljyn kitkaominaisuudet on erit eli joka tapauksessa vaatii adaptoitumista öljynvaihdon jälkeen.
EDIT: Perun puheeni Mannolin suosituksesta toistaiseksi. Tänään ajelin hetken sportilla ja laatikko-oire tuli takas monen kk tauon jälkeen. Eli D:lle laittaessa heittää jostain löysät pois ja töksähtää, sekä 1-4 vaihteet vaihtuu hieman töksähtäen ihan kun kytkintä räppäis manuaalilootalla. Kardaanissa tosiaan on klappia reilusti kun käsin kokeilee eli voi tulla sieltäkin, mutta kumma kun ilmiö aina häviää itsekseen yleensä kun vähän pidemmän lenkin heittää. Joskus ihan seuraavana aamuna kun lähtee ajoon, niin vika hävinnyt.Last edited by Kimmo-R; 08-11-2018, 11:35.Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Comment
-
-
Originally posted by Ramram View PostOmaan kulkineeseen vaihdettiin öljyt ekan kerran 450tkm kohdalla.
Oireena just nypytys tasakaasulla. Turbiini vaihdettin myös, koska korjaamolla
Kerrottiin turbiinin siipien kuluvan ajan myötä ja haittaavan öljyn kiertoa/tasaisen väännön tuottoa.
Nyt on pelannut reilu 100tkm ihan hyvin. Auto on 07/12 520d.-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Originally posted by juhape View PostNiin mitä noiden öljyjen kanssa rassaamaan. Mulla omassa 530d -14(-15) nyt 208tkm enkä kyllä ole ajatellut ruveta leikkimään lootan öljyjen vaihdon kanssa. Loota ja auto muutenkin pelaa kuin ajatus. Jos ne sen 450tkm kestää ni sitten se on jokun muun huoli
F11 vaihdatin 150 tkm kohdalla ja nyt 240 lasissa ilman ongelmiaF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Laatikkoöljyjen vaihtaminen tuntuu olevan ikuisuuskysymys ja kaikki saa tehdä kuten parhaaksi näkee. Valmistajan oma suositus vaihdolle on kuitenkin 100tkm tai viimeistään 8v iässä.
Jos asiaa ajattelee pitemmällä kaavalla niin vaihteistoöljyjen vaihto ei ole yhtään sen kalliimpaa kuin moottoriöljyjen vaihto sillä 100tkm aikana koneeseen vaihdetaan minimissään kolmesti jos ajaa 30tkm huoltoväleillä ja pelkkä öljynvaihto liikkeessä tekee äkkiä 150-200e/kerta. Vaihteistoöljyt on ~500e/per 100tkm. Ei nyt ehkä suoraan verrannollista, mutta ei taida kukaan ajaa millään vehkeellä samalla periaatteella moottoriöljyjen kohdalla että hyvin pelaa, ei tarvi vaihtaa.Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67
MZ RT 125/3 '62
Comment
-
-
Toivottavasti tätä ketjua saa lainata vaihdelaatikkoon liittyen.
Toteutin pitkäaikaisen haaveeni ja hankin F11 520xd:n, 2015 vuosimalli (rek jo 09/2014) ja nyt on 101tkm lasissa. Kaikin puolin odotusten mukainen peli ja ollut alla vasta alle viikon. On kuitenkin käynyt selväksi, että 1 -> 2 vaihto menee niin että ikään kuin ottaisi vedon ihan hetkeksi pois ja sen jälkeen 2 hennolla nypäyksellä sisään. Muut vaihdot huomaa ainoastaan kierroslukumittarin heilunnasta. Oletan että ei ole normaalia (ensimmäinen bemarini)? Joskus myös jos vauhdista laittaa vedon uudelleen päälle, vähän nytkähtää. En osaa sanoa mikä vaihde, ehkä juuri kakkonen. Muita vaihteistoon liittyviä oireita ei ole ollut (esim D-R).
Ostin johtavalta käytettyjen autojen kauppiaalta mutta en tullut ottaneeksi lisävakuutusta, vaan mahdolliset viat pitäisi riidellä virhevastuun piiriin. Eritoten, jos joudutaan taittamaan peistä siitä onko vika vai ominaisuus, niin mietin millä kulmalla kannattaa lähteä työstämään.
Kiitos paljon jo etukäteen mahdollisista kommenteista!
Comment
-
-
Originally posted by Paltsi View PostToivottavasti tätä ketjua saa lainata vaihdelaatikkoon liittyen.
Toteutin pitkäaikaisen haaveeni ja hankin F11 520xd:n, 2015 vuosimalli (rek jo 09/2014) ja nyt on 101tkm lasissa. Kaikin puolin odotusten mukainen peli ja ollut alla vasta alle viikon. On kuitenkin käynyt selväksi, että 1 -> 2 vaihto menee niin että ikään kuin ottaisi vedon ihan hetkeksi pois ja sen jälkeen 2 hennolla nypäyksellä sisään. Muut vaihdot huomaa ainoastaan kierroslukumittarin heilunnasta. Oletan että ei ole normaalia (ensimmäinen bemarini)? Joskus myös jos vauhdista laittaa vedon uudelleen päälle, vähän nytkähtää. En osaa sanoa mikä vaihde, ehkä juuri kakkonen. Muita vaihteistoon liittyviä oireita ei ole ollut (esim D-R).
Ostin johtavalta käytettyjen autojen kauppiaalta mutta en tullut ottaneeksi lisävakuutusta, vaan mahdolliset viat pitäisi riidellä virhevastuun piiriin. Eritoten, jos joudutaan taittamaan peistä siitä onko vika vai ominaisuus, niin mietin millä kulmalla kannattaa lähteä työstämään.
Kiitos paljon jo etukäteen mahdollisista kommenteista!Last edited by -=DmR=-; 18-11-2018, 23:28.BMW 520d F11 LCI
Comment
-
-
Originally posted by -=DmR=- View PostTuo oma 2015 520d tekee myös juurikin noin.. Normaali kaasulla kun lähtee, niin jotenkin töksähtävä se 1 -> 2 vaihto. Jos enemmän antaa hanaa, niin menee vaihtokin huomaamattomammin. En jotenkin uskoisi että kuuluu olla ihan tuollainen, kun kaikki muut vaihdot on niin pehmeitä, että ei tosiaan edes huomaa muuten kun kiekkamittarista.
Paljon sulla olikaan kilsoja takana (täällä siis 101tkm)? Oletko käynyt autoa tämän tiimoilta jossain näyttämässä? Oletko tehnyt voimansiirtoon huolto-ohjelman ulkopuolelta huoltoja? Itse olen sitä koulukuntaa että laatikosta (ja jakolaatikosta) kuuluu vaihtaa öljyt, mutta ajattelin avata tästä myyjäliikkeen kanssa ensin keskustelun ennen kuin vaihdan mitään.
Muutenkin toki kiinnostaa ovatko muut saaneet näitä töksähteleviä vaihtoja korjattua. Melkoisiin mittoihin näyttää joidenkin vaiva (ja raha) menneen.
Comment
-
-
Originally posted by Paltsi View PostKuulostaa DmR prikuulleen samalta kuin täällä. Nimenomaan ilmenee yleisimmin normaali- / osakaasulla. Reippaammin kiihdyttäessä on huomattavissa, mutta paljon miedompana.
Paljon sulla olikaan kilsoja takana (täällä siis 101tkm)? Oletko käynyt autoa tämän tiimoilta jossain näyttämässä? Oletko tehnyt voimansiirtoon huolto-ohjelman ulkopuolelta huoltoja? Itse olen sitä koulukuntaa että laatikosta (ja jakolaatikosta) kuuluu vaihtaa öljyt, mutta ajattelin avata tästä myyjäliikkeen kanssa ensin keskustelun ennen kuin vaihdan mitään.
Muutenkin toki kiinnostaa ovatko muut saaneet näitä töksähteleviä vaihtoja korjattua. Melkoisiin mittoihin näyttää joidenkin vaiva (ja raha) menneen.
Senkin huomasin tuossa että kun ajaa pitkää matkaa ja auto on oikein kunnolla lämmin(tai mistä sitten johtuukaan), niin tuota vaihdon karheutta ei ole käytännössä ollenkaan. Ja Eco-modella ei taida tökkiä niin paljon, jotta oliskohan tämä joku softapuolen juttu..?
E: Harmi kun tuossa Carly for BMW:ssä ei ole vielä tullut tuota ajotyylin adaptaatioiden nollausta, voisi kokeilla tuoko se edes hetkellistä apua tuohon.Last edited by -=DmR=-; 19-11-2018, 21:15.BMW 520d F11 LCI
Comment
-
-
Originally posted by -=DmR=- View PostAuto ei ole ollut mulla ajossa kun vasta reilun kuukauden päivät, kilsoja oli ostaessa 136tkm ja nyt taitaa olla 142tkm. En ole tehnyt vielä mitään muita huoltoja kun vaihtanut moottorin öljyt..
Senkin huomasin tuossa että kun ajaa pitkää matkaa ja auto on oikein kunnolla lämmin(tai mistä sitten johtuukaan), niin tuota vaihdon karheutta ei ole käytännössä ollenkaan. Ja Eco-modella ei taida tökkiä niin paljon, jotta oliskohan tämä joku softapuolen juttu..?
E: Harmi kun tuossa Carly for BMW:ssä ei ole vielä tullut tuota ajotyylin adaptaatioiden nollausta, voisi kokeilla tuoko se edes hetkellistä apua tuohon.Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
-
Originally posted by -=DmR=- View PostAuto ei ole ollut mulla ajossa kun vasta reilun kuukauden päivät, kilsoja oli ostaessa 136tkm ja nyt taitaa olla 142tkm. En ole tehnyt vielä mitään muita huoltoja kun vaihtanut moottorin öljyt..
Senkin huomasin tuossa että kun ajaa pitkää matkaa ja auto on oikein kunnolla lämmin(tai mistä sitten johtuukaan), niin tuota vaihdon karheutta ei ole käytännössä ollenkaan. Ja Eco-modella ei taida tökkiä niin paljon, jotta oliskohan tämä joku softapuolen juttu..?
E: Harmi kun tuossa Carly for BMW:ssä ei ole vielä tullut tuota ajotyylin adaptaatioiden nollausta, voisi kokeilla tuoko se edes hetkellistä apua tuohon.
Comment
-
-
Kärsinyt kanssa nykivästä lootasta omani kanssa ja varsinkin kun loota on kylmä. Eilen sitten hokasin Carlystä, että siinähän saa kätevästi näkyviin jäähdytysnesteen, m-öljyjen ja vaihteistoöljyjen lämpötilat samaan näkymään. No niitä sitten tänään vahtasin ja pistin merkille, että lootan öljyt lämpiävät huomattavasti hitaammin kuin moottorin nesteet. Autossahan on termostaattiohjattu tuo lootan lämpötilanhallinta, koneen öljynsuotimen jalkaan on integroitu lämmönvaihdin termareineen.
Onko siis normaalia, että näillä keleillä lootaöljyt lämpiää noin 55 asteeseen ja se ottaa huomattavan kauan(30min ajon vähintään 18C tallista alkaen, kone käyntilämmöissään n.10min ajoilla) vai onkohan tuon lämmönvaihtimen termari sökö? Voisikos joku Carlyllä varustettu tesmata omastaan?
Niin ja mulla siis mekatroniikka jo vaihdettu ja adaptaatiot tehty ja silti nykii vaihdot kylmänä..Last edited by janilind; 17-12-2018, 19:24.2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
Comment