Originally posted by zakspeed
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Paljonko mahtaa maksaa navin retrofittaus F10 LCI malliin ? Kyseess pienemmällä näytöllä oleva malli. Onko tuo mahdollista vaihtaa professional naviin myös ? Paljonko tämän kustannus ?
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostPaljonko mahtaa maksaa navin retrofittaus F10 LCI malliin ? Kyseess pienemmällä näytöllä oleva malli. Onko tuo mahdollista vaihtaa professional naviin myös ? Paljonko tämän kustannus ?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostNoita alkuperäisiä lisä-aineita menee meillä tankkiin aina huollon yhteydessä niin dieseliin, kuin bensiinin. Vahvistaa joko uskoa tai muuten vain positiivinen vaikutelma jäänyt aineesta.
Techron consists of five components:[6]
Distillates, hydrotreated light at 40-70% weight
Stoddard solvent at 15-40% weight
Solvent naphtha (petroleum), light aromatic at 5-10% weight
Benzene, 1,2,4-trimethyl at 1-5% weight
PEA (detergent), polyether amines at 20-49% weight
Tosin tuossa bensa-autoihin erikseen lisäaine ja puhdistusaine. Täällä oli maininta että tuo isompi pytty on nimenomaan tuota tehokkaampaa ainetta ja toisessa pienemmässä olisi joku muu vaikuttava aine (Kerocom PIBA 03?).
Dieseleihin löytyy Techron D Concentratea, sieltä ei sitten enää löydykään tuota käärmeöljyä mitä on pidetty ihmeentekijänä.
1/. Distillates(petroleum), hydrotreated light. 40 - 70%
2/. 2-ethylhexyl nitrate 10 - 30%
3/. Branched alkanol 1 - 4.9%
Ja jossain onkin mainittu sisuksista näin...
"Given that both have a specific gravity of .85 I suggest the ingredients are more commonly known as:
1/. Kerosene
2/. Cetane improver
3/. Alcohol"
Bensoihin on siis ainakin kahta lientä olemassa. Ja diiseliin ainakin tämä yksi..
Kuitenkin asiakasarvostelujen mukaan moni on tyytyväinen vaikka pitääkin ainetta kalliina.
Mutta liittyen tähän kommenttiin: "BMW technician told us they use this diesel additive often for customer complain of engine noise....." onko tästä mitään muuta iloa kuin se että asiakas lähtee huollosta "hiljaisemmalla" autolla suupielet korvissa rahastettuna? Suuttimen äänien muutoksista monessa paikassa puhutaan mutta samanhan tekee myös 2T öljy käsittääkseni ja mikäli nyt en aivan väärin muista niin jotkut saksalaiset lutraavat tuota 2T öljyäkin tankkiin. Toki se pitää olla nokeamatonta DPF:n takia. Jonkun lähteen mukaan tuosta löytyy myös (Kerocom PIBA 03) by BASF. https://f30.bimmerpost.com/forums/sh...php?p=20709641
Saksassa kuulemma Aral Ultimate & Shell V-Power sisältävät jo itsessään BASF Keropuria. Nyt kun vilkaisi huvikseen Keropurin kuvat niin eipä tuosta enää taida jäädä epäselvyyttä mistä aineesta on kyse noissa bemarin pikkupulloissa...
Basf Keropur D diiselille:
webbisivu: https://products.basf.com/en/Keropur-D.html
Bensalle:
webbisivut: https://products.basf.com/en/Keropur-G.htmlLast edited by fraatti; 02-09-2019, 04:54.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Löytyi tuolta jotain aineitakin mitä tuo sisältää:
KEROPUR® D
1H-benzotriazole
==> Is a corrosion inhibitor
2-ethylhexyl nitrate
==> "Dope" for diesel engines. Increases the cetane number. Like Ultimate
2-ethylhexan-1-ol
==> An alcohol. That will probably bring about the "miracle cleaning"F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo se nyt riippuu monesta muuttujasta. Käytätkö käytettyjä osia vai uusia, teetätkö kokonaan vai teetkö itse osan/kokonaan. Osat taitaa olla käytettynä siinä ~500€ (NBT). Eli pro navi tulee. Eiköhän sielläkin joku foorumilainen näitä tee.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Spere View PostOnkos näissä minkälaista koritakuuta ruostevaurioiden varalle? Huomasin oman 2011-vuotisen takaluukussa pientä kukkaa..M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostKuprussa näkyy maalipinta olevan rikki joten ei tuollainen koritakuuseen mene.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Tuli ostettua 518d LCI 2015. Autolla rullattu 390tkm, eli elämää nähnyt. Tosin ollut hyvällä pidolla ja täydellinen merkkihuollon huoltokirja (15tkm välein öljyt maksimissaan). Kone tuohon on vaihdettu Laakkosella ja sillä ajettu 185tkm (B47). Autoa koeajaessa tuntui taivaallisen hyvältä, m-sport alusta oli juuri täydellinen omaan makuun verraten E87 M-Sport alustaan (kivireki). Alustasta ei mitään ylimääräisiä ääniä ja tuntui todella hyvältä.
Muutamia huomioita koe-ajolta:
- Voimansiirto/laatikko tuntuu hieman ”nykäisevän” jos kiihdyttää kovempaa, ei äännä kuitenkaan. Öljyjen vaihdosta perään olen lueskellut auttavan ongelmaan ?
- Onko järkeä vaihtaa laatikkoon öljyjä, jos ei ole koskaan vaihdettu (ei laakkosen ohjelmassa)? Enemmän haittaa, kuin etua, joku sanonut ?
- Rengaspainevalvonta herjasi, onko näissä vanteiden sisällä anturit vai lukeeko pyörimisnopeudesta ? Voiko koodata pois ?
- Laatikko oli samanlainen kuin oma 6HP, eli hitaissa nopeuksissa hieman ärsyttävä jos joutuu hidastamaan 2->1 vaihteelle huomaa tuon tiputuksen, lienee enneminkin näissä ominaisuus ?
Muuten auto tuntui erittäin hyvältä ja on kyllä uskomaton mukavuudeltaan (tässä rautajousilla)Last edited by Sisäänajettu; 03-09-2019, 17:03.
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostTuli ostettua 518d LCI 2015. Autolla rullattu 390tkm, eli elämää nähnyt.
- Onko järkeä vaihtaa laatikkoon öljyjä, jos ei ole koskaan vaihdettu (ei laakkosen ohjelmassa)? Enemmän haittaa, kuin etua, joku sanonut ?
- Rengaspainevalvonta herjasi, onko näissä vanteiden sisällä anturit vai lukeeko pyörimisnopeudesta ? Voiko koodata pois ?
- Rengaspainevalvonta on toteutettu vanteissa sijaitsevien antureiden avulla ja on koodattavissa/muutettavissa.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View Post- On mielestäni paljonkin järkeä vaihtaa laatikkoöljyt ja öljypohja, jos autoa on tarkoitus pitää vuotta pidempään.
- Rengaspainevalvonta on toteutettu vanteissa sijaitsevien antureiden avulla ja on koodattavissa/muutettavissa.
- Täytyy siis koodata jollain tuo valvonta pois päältä jos käyttää muutenkin vanteita, missä ei antureita kiinni (maksanee hunajaa?)
BMW i3 60Ah REx -14
Ex. Volkswagen Golf GTE -15 | BMW F10 LCI 518d M-Sport -15 | BMW E87 LCI 123d -08 | BMW E46 330i M-Sport II -02
Comment
-
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostKiitoksia näistä, eli huuhteluvaihtoon. Joku edukas paikka pitäisi löytää. Jostain lukenut, että jos ei öljyjä ole pitkään vaihdettu niin saattaa tuhota laatikon, jos uudet öljyt laittaa sisään ja lähtee paska kiertämään.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment