Originally posted by VilleP
View Post

En ota kantaa mikä on hyvä rengas ja mikä ei, olisi aivan mahtavaa jos olisi mahdollisuus kokeilla eri renkaita alla sillä mikään kirjoitus ei korvaa sitä tietoa mikä tulee sillä renkaalla ajaessa.
Rengas on sanoisin sen alustakokonaisuuden tärkein lenkki, jos sen ominaisuudet eivät sovi sinulle ei sen aiheuttamaa 'virhettä' korjaa mikään iskari/ jousi / hieno kallistuksen vakaaja.
Varsin moni tuntuu varustelevan autonsa renkaiden suhteen siten että autonsa pystyisi käsittelemään g-voimia enemmänkin sataa mutkaan ajaessa. Ainakin minun autoni kulkee n. 99,8% suoraan joten olen yrittänyt valita renkaan siihen sopivaksi. Minulla oli aiemmin Hankook Ventus S1 (vai kakkoset) 245/40 ja 275/35 koossa 19" vanteille kietaistuna ja en tykännyt. Yhtenä aiempana hyvänä kokemuksena ollut Contin Sport Contact 2:et ( vm.2008) ja olin kääntymässä Contiin, hakiessani myös suhteellisen kevyttä rengasta ( merkinnee ohuita kylkiä ?/ 'veltto' rakenne/ mukavuus mukana ?) sain vinkin Goodyear F1 Asymmetric 5 renkaista. Pistin tilaten mutta nanon kapeampina. Ajossa nyt tuo mainittu rengas 225/45 ja 255/40 koossa 19" vanteella ja ai että menee mukavasti, menee kuin taikamatto samalla kun on riittävä tuntuma tienpinnasta. Ovat ihan nappikympit omaan makuuni (sigun auto).
Comment