Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akkukaapeli hapettuu takakontin läpiviennistä

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vitska
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 22
    • Hämeenlinna

    #31
    ...täällä yksi F11 korin hapettunut akkukaapeli vuodelta 2012. Odottelen BMW:ltä kannanottoa korjaukseen.

    Maalaisjärki ihmettelee tässä ongelmassa miksi puoli autoa pitää purkaa ja vaihtaa koko kaapeli. Eikö pelkkää liitintä/ läpivientiä voi vaihtaa huolimatta arasta paikasta jossa liitos altistuu kaikelle kuralle ja suolalle. Kyllähän sähköjohtoja korjataan kaiken maailman kalvorasioilla ja hartsilla kokoajan :think

    ...toki uusi aina uusi mutta ilmeisen työläs vaihto
    Attached Files
    520DA -12
    530DA -02
    Z3 1.9 -97

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 2000
      • Tampere/kainuu

      #32
      Originally posted by Vitska View Post
      ...täällä yksi F11 korin hapettunut akkukaapeli vuodelta 2012. Odottelen BMW:ltä kannanottoa korjaukseen.

      Maalaisjärki ihmettelee tässä ongelmassa miksi puoli autoa pitää purkaa ja vaihtaa koko kaapeli. Eikö pelkkää liitintä/ läpivientiä voi vaihtaa huolimatta arasta paikasta jossa liitos altistuu kaikelle kuralle ja suolalle. Kyllähän sähköjohtoja korjataan kaiken maailman kalvorasioilla ja hartsilla kokoajan :think

      ...toki uusi aina uusi mutta ilmeisen työläs vaihto
      Suosittelen siinä tapauksessa tutkimaan kyseistä kaapelia omin kätösin ja kertomaan kuinka se olisi luotettavasti korjattavissa paikallisesti.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #33
        On kyllä sellainen paikka, ei siihen ihan helpolla mitään paikallista korjausta tehdä, joka olisi myös pysyvä ratkaisu.

        Tuollainen liitos nopeuttaa varmasti auton valmistusta, mutta muuten kyllä aika paska paikka liitokselle.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4630
          • Tampere

          #34
          Originally posted by Vitska View Post
          ...täällä yksi F11 korin hapettunut akkukaapeli vuodelta 2012. Odottelen BMW:ltä kannanottoa korjaukseen.

          Maalaisjärki ihmettelee tässä ongelmassa miksi puoli autoa pitää purkaa ja vaihtaa koko kaapeli. Eikö pelkkää liitintä/ läpivientiä voi vaihtaa huolimatta arasta paikasta jossa liitos altistuu kaikelle kuralle ja suolalle. Kyllähän sähköjohtoja korjataan kaiken maailman kalvorasioilla ja hartsilla kokoajan :think

          ...toki uusi aina uusi mutta ilmeisen työläs vaihto
          Itse tiedän omista tuttavista jo kaksi keiden autosta tuo kaapeli on hapantunut.

          Olikos kaapeli kuparia vai alumiinia? Luultavasti kuitenkin hapettuminen on edennyt jo tuonne kaapelin suuntaan myös kaapelin suojakuoren väliin. Onko kukaan kurkannut kuinka pitkälle tuota hapanta tuolta löytyy?
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3452
            • Janakkala

            #35
            Originally posted by Vitska View Post
            ...täällä yksi F11 korin hapettunut akkukaapeli vuodelta 2012. Odottelen BMW:ltä kannanottoa korjaukseen.

            Maalaisjärki ihmettelee tässä ongelmassa miksi puoli autoa pitää purkaa ja vaihtaa koko kaapeli. Eikö pelkkää liitintä/ läpivientiä voi vaihtaa huolimatta arasta paikasta jossa liitos altistuu kaikelle kuralle ja suolalle. Kyllähän sähköjohtoja korjataan kaiken maailman kalvorasioilla ja hartsilla kokoajan :think

            ...toki uusi aina uusi mutta ilmeisen työläs vaihto
            Jos tuo olisikin pyöreä kaapeli niin tilanne olisi toinen. Voisi ehkä kokeillakkin jatkon rakentamista. Kyseessä on paremminkin "halvan lakumatto" tyylinen alumiini kaapeli niin ei siihen mitään patentteja pysty tekemään.
            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 2000
              • Tampere/kainuu

              #36
              Firman piikkiin nämä onneksi on tähän asti menneet...
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                #37
                Originally posted by zakspeed View Post
                Firman piikkiin nämä onneksi on tähän asti menneet...
                Jaa, ei ainakaan tällä suunnalla.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3452
                  • Janakkala

                  #38
                  Originally posted by zakspeed View Post
                  Firman piikkiin nämä onneksi on tähän asti menneet...
                  Avaatko asiaa hiukan tarkemmin?
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • walopower
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2012
                    • 294
                    • Espoo

                    #39
                    Uittaisin liitintä ensin ohuessa tunkeutuvassa öljyssä riittävän pitkän aikaa, sitten paksummassa aineessa joka tukkii raot. Jos kaapelin joutuisi kuitenkin vaihtamaan, omaan autooni varmaankin tekisin ihan liitoksen juottamalla jonkin matkan päähän liittimestä, jonka suojaisi sitten hyvin. Olen nähnyt videon missä merikaapeliin tehdään liitos, samalla menetelmällä tekisin tuon liitoksen.
                    Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                    Comment

                    • Risto113
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 1204
                      • GrassLake

                      #40
                      Eikös näissä ole osassa diagnoosijohdin tarkkailemassa resistanssia tuohon pääjohtimeen/maihin tuossa samassa, vai tuliko se vasta uudempiin?

                      Hankaloittaa tai tekee lähes mahdottomaksi korjauksen, jos on?

                      EDIT: Bensamalleissa on jonkinlainen valvonta mukana.

                      EDIT2: Paskapuhetta, vain E6x malleissa.
                      Last edited by Risto113; 23-01-2020, 08:18.

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 2000
                        • Tampere/kainuu

                        #41
                        Originally posted by Risto113 View Post
                        Eikös näissä ole osassa diagnoosijohdin tarkkailemassa resistanssia tuohon pääjohtimeen/maihin tuossa samassa, vai tuliko se vasta uudempiin?

                        Hankaloittaa tai tekee lähes mahdottomaksi korjauksen, jos on?

                        EDIT: Bensamalleissa on jonkinlainen valvonta mukana.
                        Ei päde F1x autoissa. E6x kylläkin.
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • Vitska
                          Newbiemmer
                          • Mar 2009
                          • 22
                          • Hämeenlinna

                          #42
                          Tämä kaapeli meni "firman piikkiin" eli BMW myönsi valmistusvirheensä ja korjasi virheensä

                          Kiitos kaikille foorumilaisille. Tälläkään kertaa tieto ei lisännyt tuskaa.
                          520DA -12
                          530DA -02
                          Z3 1.9 -97

                          Comment

                          • JiiVee92
                            BTCF Member
                            • Mar 2017
                            • 938
                            • Kouvola/Myllykoski

                            #43
                            Äitin -11 F11 520D:n ilmajousien vaihdossa muutama viikko sitten havaittiin, että läpivienti hapettunut jonkunverran ja suojus irvistää, ja myös läpiviennin ympäristöstä hävinnyt suojamassat ja sinkki alkanut reagoimaan. Käyty laakkosella laittamassa asia vireille, ja tänään tuli tieto, että 100% vastaantulo bmw:n puolelta, ja ensi viikon perjantaina menee laittoon.


                            EDIT: 174tkm ja rapiat päälle ajettu.
                            Last edited by JiiVee92; 09-03-2020, 17:24. Reason: Lisäys
                            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                            NYT: E61 530xd -08 käyttis
                            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                            Comment

                            • Mara84
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2019
                              • 48
                              • Suomi

                              #44
                              Tänään kävi Bemmi F10 530 vm-10 157tkm akkukaapelin vaihdossa.
                              Kokopäivän homma.
                              On se vaan ihanan kallista vähän vaja tonni €uroja.

                              Oiskohan tuon saanu vielä maahantuojan piikkiin? Jäi huoltoliikkeeltä kysymättä tuo asia oisko ne voineet selvittää, toki vois soittaa ja kysästä mitä ne ois mieltä.

                              Comment

                              • alpine3
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2010
                                • 1274
                                • Kajjjaani

                                #45
                                Originally posted by Mara84 View Post
                                Tänään kävi Bemmi F10 530 vm-10 157tkm akkukaapelin vaihdossa.
                                Kokopäivän homma.
                                On se vaan ihanan kallista vähän vaja tonni €uroja.

                                Oiskohan tuon saanu vielä maahantuojan piikkiin? Jäi huoltoliikkeeltä kysymättä tuo asia oisko ne voineet selvittää, toki vois soittaa ja kysästä mitä ne ois mieltä.
                                Originally posted by JiiVee92 View Post
                                Äitin -11 F11 520D:n ilmajousien vaihdossa muutama viikko sitten havaittiin, että läpivienti hapettunut jonkunverran ja suojus irvistää, ja myös läpiviennin ympäristöstä hävinnyt suojamassat ja sinkki alkanut reagoimaan. Käyty laakkosella laittamassa asia vireille, ja tänään tuli tieto, että 100% vastaantulo bmw:n puolelta, ja ensi viikon perjantaina menee laittoon.
                                Kävitkö marmorilla vaihdattamassa, siellähän nuo tehtaan piikkiin tehtävät korjaukset tehdään. Niihin kysytään tehtaan kanta ennen työtä mm. kuvamaalla sen hetkinen tilanne ja työ tehdään kun selviää maksaako tehdas. Kysymällähän se selviää mutta ainakin prosessi olisi tässä tapauksessa nurinkurinen.
                                Last edited by alpine3; 07-07-2020, 22:38.
                                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎