Announcement

Collapse
No announcement yet.

xHP vaihteistosofta (8HP)

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoL
    Newbiemmer
    • May 2015
    • 6
    • Seinäjoki

    #61
    Kuinka xHP softa vaikuttaa alakierroksilla vaihteiden edestakaiseen soutamiseen varsinkin kaupunkiajossa? En tiedä onko tämä ominaisuus vai tullut auton moottorin softauksen myötä, mutta tämä on ainakin itselle ärsyttävä ominaisuus kun pienikin kaasun lisäys saa laatikon vaihtamaan aina pienemmälle ja sitten taas isommalle, vaikka vääntöä riittäisi. Eco asennolla tätä ei tapahdu vaan reippaallakin kiihdytyksellä ei tule turhia pienemmälle vaihtoja. Auto on 2011 f11 530xd. Olen koittanut adabtiiviset arvot nollata, mutta ei ainakaan pysyvää apua.
    Saako tätä "ominaisuutta" korjattua laatikon tai moottorin softalla?

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      #62
      Originally posted by MikkoL View Post
      Kuinka xHP softa vaikuttaa alakierroksilla vaihteiden edestakaiseen soutamiseen varsinkin kaupunkiajossa? En tiedä onko tämä ominaisuus vai tullut auton moottorin softauksen myötä, mutta tämä on ainakin itselle ärsyttävä ominaisuus kun pienikin kaasun lisäys saa laatikon vaihtamaan aina pienemmälle ja sitten taas isommalle, vaikka vääntöä riittäisi. Eco asennolla tätä ei tapahdu vaan reippaallakin kiihdytyksellä ei tule turhia pienemmälle vaihtoja. Auto on 2011 f11 530xd. Olen koittanut adabtiiviset arvot nollata, mutta ei ainakaan pysyvää apua.
      Saako tätä "ominaisuutta" korjattua laatikon tai moottorin softalla?

      Moottorin softalla ainakin, ehkä myös xhp:llä
      Ei ole tuollaista arpomista itsellä tullut aiemmin vastaan.
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2278
        • Vantaa

        #63
        Voi olla että tosiaan tuo vakio moottorin softa on hieman raakile. Ei tahdo aina vastata kaasuun vaikka käskee miten. Laatikko tottakai pykältää pienempää, kun ei tahdo loadia tulla käskystä huolimatta. Taidan omaani vetää ensin moottorin softan uusiksi, ja katellaan sitten miten laatikko pelaa. Voisihan tuo enempi väännöllä vedättää.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6767
          • PK-seutu

          #64
          Originally posted by VilleP View Post
          Voi olla että tosiaan tuo vakio moottorin softa on hieman raakile. Ei tahdo aina vastata kaasuun vaikka käskee miten. Laatikko tottakai pykältää pienempää, kun ei tahdo loadia tulla käskystä huolimatta. Taidan omaani vetää ensin moottorin softan uusiksi, ja katellaan sitten miten laatikko pelaa. Voisihan tuo enempi väännöllä vedättää.
          Eikun nimenomaan ensin laitat xHP. Sitten sanot sille moottorin softaajalle, että autossa on jo xHP sisällä niin voi tehdä erilailla softansa.
          S65, S85, H1, N63TU, IB1

          Comment

          • TON-III
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2018
            • 480
            • Turku

            #65
            Itellä kans stage 2 laatikossa ja laatikko pyrkii nykyään pitämään hieman kovempia kierroksia kuin vakio, jos läpsäsen isompaa silmään ( kun/koska kone vetäisi) niin hetken päästä on taas se pykälää pienempi vaihde päällä.

            Pikkasen ärsyttävä piirre .... toisaalta 'suojaa' moottoria turhalta vedätykseltä.
            F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

            Comment

            • kobluna
              Bimmer Rookie
              • Oct 2018
              • 136
              • Espoo

              #66
              Vieläkö tämän asennuksessa tarvitsee akkulaturia? Aiemmin manuaalissa sanottiin, että asennus kestää 30 min ja siksi pitää olla tehokas laturi kiinni, mutta nyt aika on näemmä enää 10 min. Olen tehnyt 10 min koodauksia monesti ilman laturia, mutta poikkeaako xHP asennus peruskoodauksesta niin paljon, että laturi on pakollinen? ECU:n olen kyllä myös fläshännyt ilman laturia, mutta se kesti vain 5 min.

              Minulla on vaan 15A laturi käytössä eli sillä voi käytännössä vaan ladata akun ensin ihan täyteen, mutta ohjelmoinnin aikana se ei jaksa pitää jännitettä ylhäällä. Jos laturi on edelleen pakollinen, niin mikä olisi riittävä kohtuuhintainen tähän käyttöön?

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6767
                • PK-seutu

                #67
                Originally posted by kobluna View Post
                Vieläkö tämän asennuksessa tarvitsee akkulaturia? Aiemmin manuaalissa sanottiin, että asennus kestää 30 min ja siksi pitää olla tehokas laturi kiinni, mutta nyt aika on näemmä enää 10 min. Olen tehnyt 10 min koodauksia monesti ilman laturia, mutta poikkeaako xHP asennus peruskoodauksesta niin paljon, että laturi on pakollinen? ECU:n olen kyllä myös fläshännyt ilman laturia, mutta se kesti vain 5 min.

                Minulla on vaan 15A laturi käytössä eli sillä voi käytännössä vaan ladata akun ensin ihan täyteen, mutta ohjelmoinnin aikana se ei jaksa pitää jännitettä ylhäällä. Jos laturi on edelleen pakollinen, niin mikä olisi riittävä kohtuuhintainen tähän käyttöön?
                Vaikka flässäys kestäisikin vain 10min, niin hyvälläkin akulla voi virrat ja jännitteet käydä vähiin enkä itse ottaisi riskejä tuollaisissa asioissa. 15A kyllä kuulostaa jo siltä, että tuollaistan yksittäisten purkkien ohjelmoinnin "minuuteissa" luulisi riittävän.
                S65, S85, H1, N63TU, IB1

                Comment

                • kobluna
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2018
                  • 136
                  • Espoo

                  #68
                  Originally posted by pyroz View Post
                  Vaikka flässäys kestäisikin vain 10min, niin hyvälläkin akulla voi virrat ja jännitteet käydä vähiin enkä itse ottaisi riskejä tuollaisissa asioissa. 15A kyllä kuulostaa jo siltä, että tuollaistan yksittäisten purkkien ohjelmoinnin "minuuteissa" luulisi riittävän.
                  Joo, tuo 15A laturi on ollut aiemminkin ohjelmoinneissa apuna. Lataan sillä ensin hetken auto "sammuksissa" ja sitten kytken autoon virrat päälle pitäen laturin edelleen kytkettynä. Ilmeisesti akku kyllä vajuu tuossa, mutta kaipa tuo laturi hieman hidastaa sitä

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6767
                    • PK-seutu

                    #69
                    Originally posted by kobluna View Post
                    Joo, tuo 15A laturi on ollut aiemminkin ohjelmoinneissa apuna. Lataan sillä ensin hetken auto "sammuksissa" ja sitten kytken autoon virrat päälle pitäen laturin edelleen kytkettynä. Ilmeisesti akku kyllä vajuu tuossa, mutta kaipa tuo laturi hieman hidastaa sitä
                    Onko laturisi mitä tyyppiä? Kannattaa huomata, että jos on ns. "älylaturi" niin voi olla pitkiä aikoja kun antaa 15A sijaan vaikka 2A ja jännitteetkin vaihtelee. Saako sen virtälähde modeen?
                    S65, S85, H1, N63TU, IB1

                    Comment

                    • kobluna
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2018
                      • 136
                      • Espoo

                      #70
                      Originally posted by pyroz View Post
                      Onko laturisi mitä tyyppiä? Kannattaa huomata, että jos on ns. "älylaturi" niin voi olla pitkiä aikoja kun antaa 15A sijaan vaikka 2A ja jännitteetkin vaihtelee. Saako sen virtälähde modeen?
                      Tämä onkin hyvä kysymys. Se on tämä Motonetin halpislaturi: https://m.motonet.fi/fi/tuote/450065...Akkulaturi-12V

                      Nyt kun kaivoin tuon esiin, niin virransyöttötila on näemmä vain 7A eli aika hintsu. Tuo 15A on vissiin joku "pikalataustila". Sen oman jännitemittarin mukaan auto pois päältä se nostaa jännitteen sinne 14,4V latauksen aikana, mutta kun virrat kytkee päälle autoon, laskee jännite jonnekin 12,4V.

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6767
                        • PK-seutu

                        #71
                        Originally posted by kobluna View Post
                        Tämä onkin hyvä kysymys. Se on tämä Motonetin halpislaturi: https://m.motonet.fi/fi/tuote/450065...Akkulaturi-12V

                        Nyt kun kaivoin tuon esiin, niin virransyöttötila on näemmä vain 7A eli aika hintsu. Tuo 15A on vissiin joku "pikalataustila". Sen oman jännitemittarin mukaan auto pois päältä se nostaa jännitteen sinne 14,4V latauksen aikana, mutta kun virrat kytkee päälle autoon, laskee jännite jonnekin 12,4V.
                        Kokeilepa tuolla virtalähde moodilla. Ensin akku täyteen ja sitten tuota perään. Eiköhän tuollaiset pikaiset flässäykset tuollakin mene. Mutta varman päälle on tietysti aina parempi
                        S65, S85, H1, N63TU, IB1

                        Comment

                        • ptikkala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1571

                          #72
                          F sarjalaisen läsäyttelyyn meni ehkä 3min enet kaapelilla. Note10+ ja Belkinin usb-c ethernet adapteri käytössä.

                          Comment

                          • kobluna
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2018
                            • 136
                            • Espoo

                            #73
                            Originally posted by ptikkala View Post
                            F sarjalaisen läsäyttelyyn meni ehkä 3min enet kaapelilla. Note10+ ja Belkinin usb-c ethernet adapteri käytössä.
                            Oliko tämä siis ensiasennus? Kun sehän on kait hitaampi kuin myöhemmät, jos vaikka vaihtaa vaan Stage 2 -> Stage 3? Jos tosiaan meni noin nopeasti ensiasennuskin, niin uskon kyllä pärjääväni tuolla vajaatehoisella laturilla aivan hyvin.

                            Comment

                            • ptikkala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1571

                              #74
                              joo, ensin piti tehdä se perus flässäys ja sen jälkeen stage. Kaikki yhteensä n. 3min.

                              Comment

                              • kobluna
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2018
                                • 136
                                • Espoo

                                #75
                                Originally posted by ptikkala View Post
                                joo, ensin piti tehdä se perus flässäys ja sen jälkeen stage. Kaikki yhteensä n. 3min.
                                No perskeles, tässähän taitaa päästä viikonloppuna leikkimään sitten

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎