Luultavasti ei. Laatikkoöljyt pitää olla tietyssä lämpötilassa ennen ku xhp astuu peliin mukaan. Xhp on jättänyt lämmitysperiodin tarkoituksella käyttöön.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
xHP vaihteistosofta (8HP)
Collapse
X
-
Originally posted by RRR77 View PostLuultavasti ei. Laatikkoöljyt pitää olla tietyssä lämpötilassa ennen ku xhp astuu peliin mukaan. Xhp on jättänyt lämmitysperiodin tarkoituksella käyttöön.
Mielestäni Audin S-tronic vaihtoi sulavammin, toki täysin eri tekniikkaa...
Comment
-
-
Kuinka pitkään kylmäkäynnistyksen jälkeen tuo vaihteiston töksäyttely vaivaa?E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostKuinka pitkään kylmäkäynnistyksen jälkeen tuo vaihteiston töksäyttely vaivaa?
Öljyt tosiaan vaihdettu edellisen omistajan toimesta huuhtelemalla kuittien mukaan. Oiskohan sitten apua tuosta adaptio arvojen nollauksesta ja mitäs moinen lysti kustantaa?
Comment
-
-
Sanoisin että ominaisuus vanhemmiten kylmänä. Kaikki 8hp:t tehny tätä kylmänä joilla oon ajanu, kilsat ollu 85tkm-204tkm väliin. Omaan edelliseen vaihoin pohjan ja uusin öljyt, parani kyllä selvästi.
Nykyinen on kans kylmänä töksäyttelijä, lämpinä toimii aivan jumalaisen pehmeästi. Teen siihen pesun, pohjanvaihdon ja huuhteluvaihdon kyllä lähiaikoina.
Ja tosiaan noi adaptaatiot..toiset nollaa toiset ei. Sehän vaatis erikseen adaptaatioajon zf ohjeiden mukaan, mut ne mitä oon itelle nollaillu ni olen ajanut kevyesti/normaalisti pari sataa km alkuun.Last edited by RRR77; 15-03-2021, 19:40.535d F07
120d M-Sport F20
Comment
-
-
Onko ihmisillä jo kokemusta xhp:stä m550d:ssä? Tai muissa isommissa diiseleissä, onko saanut muokattua itselleen sopivammaksi? Tai onko map packagesta löytynyt sopivaa ohjelmaa?
Itsellä pari asiaa josta en omassa zf8hp:ssa tykkää, ja mietin että auttaisiko xhp niihin.
Juurikin hitaassa vauhdissa voisi pitää vaihteen kakkosella ykkösen sijaan, ja lisäksi tuntuu että hitaasti kaupungissa ajettaessa arpoo vaihdetta liikaa.
Ja kevyesti kiihdyttäessä ilmeisesti vaihteet kytkeytyvät niin verkkaisesti, että tuntuu kuin kiihtyvyys olisi hieman aaltoilevaa. Kovemmin kiihdyttäessä ei mitään ongelmaa ole.M550d
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostOnko ihmisillä jo kokemusta xhp:stä m550d:ssä? Tai muissa isommissa diiseleissä, onko saanut muokattua itselleen sopivammaksi? Tai onko map packagesta löytynyt sopivaa ohjelmaa?
Itsellä pari asiaa josta en omassa zf8hp:ssa tykkää, ja mietin että auttaisiko xhp niihin.
Juurikin hitaassa vauhdissa voisi pitää vaihteen kakkosella ykkösen sijaan, ja lisäksi tuntuu että hitaasti kaupungissa ajettaessa arpoo vaihdetta liikaa.
Ja kevyesti kiihdyttäessä ilmeisesti vaihteet kytkeytyvät niin verkkaisesti, että tuntuu kuin kiihtyvyys olisi hieman aaltoilevaa. Kovemmin kiihdyttäessä ei mitään ongelmaa ole.BMW 530e xDrive, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i
Comment
-
-
Originally posted by Pint View PostMiten olette xHP:n asentanut, liikkeessä vain itse, wifi vain piuha? Jos itse asentaa kännyllä/wifi ja auto ladattu täyteen ja latauksessa (type2) jolloin myös peräkontin akkulle menee virtaa niin onko tarvetta ns. erilliselle virralle? Varsinkin jos asennus kestää vain 5-10min.
Mutta jos haluat säätää/pelata laatikon asetuksien kanssa niin laita itse. Ja ehdottomasti USB-OBD piuhalla, wifi on herkkä häiriöille/virheille flässin aikana.
Piuhalla flässätessä aikaa menee ekalla kerralla se 10 - 20 min ja xHP on tarkka akun varaustilanteesta, joten vaikka akku olisi täynnä niin lisälaturi/virtalähde ehdottomasti konehuoneen kenkiin kiinni.
Kannattaa lukea:
ja
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostLiikkeessä kannattaa laittaa JOS et halua vaihtaa karttaa silloin tällöin (yleensä turhaa), et halua säätää/optimoida vaihtokohtia ym pikku hierontaa.
Mutta jos haluat säätää/pelata laatikon asetuksien kanssa niin laita itse. Ja ehdottomasti USB-OBD piuhalla, wifi on herkkä häiriöille/virheille flässin aikana.
Piuhalla flässätessä aikaa menee ekalla kerralla se 10 - 20 min ja xHP on tarkka akun varaustilanteesta, joten vaikka akku olisi täynnä niin lisälaturi/virtalähde ehdottomasti konehuoneen kenkiin kiinni.
Kannattaa lukea:
ja
https://rbttuning.atlassian.net/wiki...lashtool+-+FAQF11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
-
Originally posted by juha_s View PostSen verran korjattakoon että Enet-kaapelia käyttäessä aikaa kuluu vain 2-5min. Näin ollut itsellä 2 auton kanssa. Xhp:n saa myöskin Win10 läppärille. Itse puhelinta ja läppäriä käyttänyt. Ja tosiaan kunnon virtalähde oltava, koska jos kyykkää virrat niin se on hinurikeikkaa merkkiliikkeeseen.
Toki kaikki tarpeettomat himmelit kannattaa sammuttaa ohjelmoinnin ajaksi.
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostEi se virtalähde ihan pakollinen ole. Lataa vaan akun täyteen niin riittää oikeen hyvin. F11 aikoinaan olen laittanut ohjelman kännykällä sekä piuhalla ilman ulkoista virtalähdettä, eikä ongelmia, moneen kertaan.
Toki kaikki tarpeettomat himmelit kannattaa sammuttaa ohjelmoinnin ajaksi.
Asentaisin mieluusti itse niin pääsisi kokeilemaan eri karttoja, vai käykö tässä niin että stage 3 jää lopulliseksi kokeilujen jälkeen?
Millaisia kokemuksia muuten 8hp, ilmeisesti softa olisi jopa hyväksi laatikolle =säästää sitä jos emme siis puhu nilkka suorana ajosta.
Comment
-
Comment