Originally posted by expertti
View Post
xHP vaihteistosofta (8HP)
Collapse
X
-
Kannattaa hankkia itse. Säätely onnistuu sitten itse puhelimella/tietokoneella ja saa hierottua haluamakseen. Aika näppärästi ja ymmärrettävästi onnistuu muokkaukset ihan tavan tallaajalta. Jos tiedät minkälaisia lisämuutoksia stage1-3 lisäksi haluat niin voinee porukka neuvoa. Itsellä isomman ahtimen kanssa hiukan shiftpointeja säädettynä, niin mukavempi ajella päivittäisiä ajoja.
-
Aika samoja fiiliksiä mulla on ollut kuin mitä tuolla videolla.Originally posted by Jarger View PostAihepiiriin liittyvää kattelin eilen: https://www.youtube.com/watch?v=VZTpSHkBiGs
Jännitti hetkeän itseäkin kun ei ollut virtalähdettä tukena
E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Sanoisin että 99% menee valmiilla stagella mikä tuntuu omaan käyttöön vain parhaalta.Originally posted by expertti View Post
Juu, tätä just hain, eli osaamista jos ja kun pitää karttoja muokata? Vai toimiiko jo oletuksilla kunhan löytää sen laatikolle parhaiten sopivan stagen..Last edited by makebm5; 07-05-2025, 06:15.BMW i5 M60
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50, E89 35iS
Comment
-
.........millaisia kierrosalueita tuo xHP käyttää vs orkkis? Ajatus heräsi kun miettii miten alhaisilla kierroksilla, alle 1500 rpm moottori useimmiten käy normiajossa ja maanteilläkin. Jos tuosta vielä kierrokset alenee niin sehän on kaikki pois moottorin voitelusta. Täh?
Comment
-
Kierrosalueet on säädettävissä custom mapillä.Originally posted by expertti View Post.........millaisia kierrosalueita tuo xHP käyttää vs orkkis? Ajatus heräsi kun miettii miten alhaisilla kierroksilla, alle 1500 rpm moottori useimmiten käy normiajossa ja maanteilläkin. Jos tuosta vielä kierrokset alenee niin sehän on kaikki pois moottorin voitelusta. Täh?
Mutta mun mielestä noi kierrosalueet ei ole tässä softassa se oleellinen asia. Oleellinen asia on monessa muussa yksityiskohdassa, mm. vaihdon nopeudessa.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Olen kyllä toista mieltä. Comfortilla vaihtaa huomaamattoman pehmeästi ja aivan sama kestääkö vaihtotapahtuma 100 vai 200ms. Sportilla tuntuu rykäisevän nopeasti vaihdetta pesään.Originally posted by Silmaauki View Post
Kierrosalueet on säädettävissä custom mapillä.
Mutta mun mielestä noi kierrosalueet ei ole tässä softassa se oleellinen asia. Oleellinen asia on monessa muussa yksityiskohdassa, mm. vaihdon nopeudessa.
Ongelma kieroksissa, comfortilla matelee alle 1500 kieroksilla, jopa tonnin pinnassa, ei hyvä. Dieseli jyristi taajama-ajossa lähes aina, joten ajoin sportilla.
Besakoneinen (N55 ) ei jyristä, mutta comfortilla kierrokset naurettavan alhaiset, sportilla taas nostaa turhan paljon vaihtohetkeä. Onneksi manuaaliläpyskät ja voi räpeltää. Olo vähän ettei löydy sitä itselle parasta vaihtohetkeä automaattitilassa ns perusajoon.
Nämä omat kokemukset parista viimeisimmästä kasilovisella.
Jos softauttaisin, comfortin vaihtohetkien muuttaminen ns mummoajelussa olisi kyllä ylivoimaisesti ensimmäinen kohta mihin tarttua.Last edited by ritariässä; 13-07-2025, 09:54.
Comment
-
Mulla ei kokemusta ole kasilovisesta, joten saattaahan noissa olla eroa.Originally posted by ritariässä View Post
Olen kyllä toista mieltä. Comfortilla vaihtaa huomaamattoman pehmeästi ja aivan sama kestääkö vaihtotapahtuma 100 vai 200ms. Sportilla tuntuu rykäisevän nopeasti vaihdetta pesään.
Ongelma kiitoksissa, comfortilla matelee alle 1500 kierroksilla, jopa tonnin pinnassa, ei hyvä. Dieseli jyristi taajama-ajossa lähes aina, joten ajoin sportilla.
Besakoneinen (N55 ) ei jyristä, mutta comfortilla kierrokset naurettavan alhaiset, sportilla taas nostaa turhan paljon vaihtohetkeä. Onneksi manuaaliläpyskät ja voi räpeltää. Olo vähän ettei löydy sitä itselle parasta vaihtohetkeä automaattitilassa ns perusajoon.
Nämä omat kokemukset parista viimeisimmästä kasilovisella.
Jos softauttaisin, comfortin vaihtohetkien muuttaminen ns mummoajelussa olisi kyllä ylivoimaisesti ensimmäinen kohta mihin tarttua.
Vaihdon nopeus korostuu sportilla, jossa sitä tarvitaan. Tehtaan jäljiltä vaihto keeeeeeeeeessssssstäääääääää.
Kuten todettu, niin customointi onnistuu.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
Joo noita ei oikein voi verrata ovat niiiin eri sukupolvea..
Itsellä ei juurikaan ole kritisoitavaa 8HP:sta. Ehkä joo vähän turhan matalilla kierroksilla ajattaa 50km/h ja alle vauhdeissa. Mutta eipä tuo bensalla mitään haittaa kun ei rupea täristämään. Diesel sitten onkin eri juttu.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Oliko ritariässällä neloskone vai kutonen diesel? Sekin vaikuttaa. Neloskoneessa tulee 2 iskua per kierros ja kutoskoneessa 3. Kutoskoneessa voima jakaantuu tasaisemmin voimansiirron kannalta. Kyllä 6hp vaihteisto menee 1200rpm myös ja ihan tasaisesti ainakin kutoskoneessa. Jos veto on lukittu niin ei vaihteistolla pitäisi olla merkitystä. Neloskoneen 1800rpm on kutoskoneen 1200rpm voiman tasaisuuden jakamisen kannalta voimansiirtoon. Bensakoneella palotapahtuma on pehmeämpi.Last edited by Rattiukko; 13-07-2025, 21:32.
Comment
-
Neloskoneella. Kyllä se meni noilla pienilläkin kierroksillä ns värisemättä, mutta korvaan äänimaailma ei ollu enää kaikkein rennoin, joten sportilla ajeltiin ja maantiellä sitten 100 alueella oli kasipykälä silmässä ajotilasta riippumatta.
Comment
-
Kahdessa e61 korisessa on jo ostettaessa ollut xhp vaihteistossa.
Nyt F11 koriseen olen samaa miettinyt. Kuoriolaisessa liikkeessä olisi stage 3 noin 350€ asennettuna.
Kokeilunhalusta kiinnostaisi kuitenkin flashata itse kun youtubevideoiden perusteella aika yksikertainen homma ja voisi sitten itse myös vaihtaa stagejen välillä tai säätää vielä mieleisekseen. HIntaluokka olisi suunnilleen sama kuin liikkeessä, mutta tuo säätämisen mahdolisuus tosiaan kiehtoisi.
Aivan kaikki foorumiposteja en ole vielä ehtinyt lukemaan, mutta ilmeisesti palautus vakiosoftaan onnistuu myös helposti itse jos siihen joku tarve tulisi? Tallentuuko vakiosofta sinne xhp ohjelman uumeniin tietokoneelle/puhelimeen josta sen voi palauttaa, vai onko vakiosofta tallessa vaihteiston "aivoissa" ja palautuu käyttöön kun xhp:n ohjelman poistaa?F11 530d xdrive -14, E61 530d -06, E61 530xd -06, E34 540i/6 touring -95
ex. E39 530d touring -03, E39 M5 -00, E39 520d touring -01, E30 324tda touring -89, E30 316 1.8 2d -86
Comment
-
Softaaminen sekä toiminnallisuuksien muuttaminen on kyllä helppoa sovelluksessa. Vakiokartta menee nimellä "backup map" tms, jonka päällä voi käyttää noita kaikkia softan toiminnallisuuksia, jossei noita stageja halua ostaa väkisin.Originally posted by Fubar View PostAivan kaikki foorumiposteja en ole vielä ehtinyt lukemaan, mutta ilmeisesti palautus vakiosoftaan onnistuu myös helposti itse jos siihen joku tarve tulisi? Tallentuuko vakiosofta sinne xhp ohjelman uumeniin tietokoneelle/puhelimeen josta sen voi palauttaa, vai onko vakiosofta tallessa vaihteiston "aivoissa" ja palautuu käyttöön kun xhp:n ohjelman poistaa?
Sitä en osaa sanoa, että mihin tuo backup map itsessään tallentuu, veikkaisin puhelinta tai xhp:n pilvitallennustilaa.F20 LCI leasingwhite turbodiessel
ex: F20 leasingwhite pikkukinneri
👍 1Comment
Comment