Asensin xHP:n viikonloppuna F30 N20-koneiseen automaattiin ja se meni alle kahdessa minuutissa. Eli laturi ei ole tarpeen, vaikka se itsellä olikin varmuudenvuoksi kytkettynä.
En laittanut vielä mitään stagea sisään, vaan muokkasin vaan vakiosoftan vaihtokohtia ylemmäs ja asetin vaihteiston lähtemään kakkosella D/Comfort modessa. Tämä auttoi siihen arpomiseen, että kun melkein pysähtyy, mutta sitten jatkaakin, niin vaihteisto miettii eikä anna tehoja, vaihtaa ykköselle ja nykäisee. Nyt on hyvin pehmeää menoa, kun momentinmuunnin luistaa hitaissa nopeuksissa. Sitten Sport modessa käytetään edelleen ykköstä, jolloin lähdöt on teräviä.
Aion laittaa Stage2 softan, kunhan ensin ohjelmoin moottoriin lisää tehoa. Nyt tuo muokattu xHP vakiosofta auttoi pahimpiin ärsytyksiin eli koneen jurnutukseen liian pienillä kierroksilla ja nykivään käytökseen hitaassa vauhdissa. Mikä parasta, tällä tavoin rahaa paloi vasta 150€.
vaan muokkasin vaan vakiosoftan vaihtokohtia ylemmäs ja asetin vaihteiston lähtemään kakkosella D/Comfort modessa. Tämä auttoi siihen arpomiseen, että kun melkein pysähtyy, mutta sitten jatkaakin, niin vaihteisto miettii eikä anna tehoja, vaihtaa ykköselle ja nykäisee. Nyt on hyvin pehmeää menoa, kun momentinmuunnin luistaa hitaissa nopeuksissa. Sitten Sport modessa käytetään edelleen ykköstä, jolloin lähdöt on teräviä.
Miltäs se tuntuu, jaksaako lähteä ihan jouhevasti 2.vaihteella liikkeelle? Eli noita vaihtokohtia siis pääsee muokkaamaan sillä perussoftalla ilman että ostaa stage-pakettia?
Miltäs se tuntuu, jaksaako lähteä ihan jouhevasti 2.vaihteella liikkeelle? Eli noita vaihtokohtia siis pääsee muokkaamaan sillä perussoftalla ilman että ostaa stage-pakettia?
Kyllä jopa vakio 320i (joka omani siis on) jaksaa minusta ihan hyvin kakkosella lähteä. Momentinmuunnin luistaa sen verran, että kierrokset nousee jonnekin 1700rpm, eikä juurikaan laske siitä, vaan momentinmuunnin lukittuu lineaarisesti, kunnes vauhti riittää etenemiseen puhtaalla vaihteella. Näin siis normi liikenteen tahtiin kiihdyttäen, revittelyä en ole itseasiassa nyt kokeillut. Mutta silloinhan sitä muutenkin on monesti joko S ja/tai Sport moodi päällä Tuollainen rauhallinen ajo on minusta nyt sujuvampaa, kun heti liikkeelle päästyä ei olla vaihtamassa vaihdetta. Tai vaihtoehtoisesti juuri hidas ajo, niin enää ei vaihteisto arvo mennäänkö ykkösellä vai kakkosella.
Ylämäessä auto lähtee edelleen ykkösellä, se tietää ilmeisesti jostain anturista olevansa ylämäessä ja vaihtaa jo valmiiksi ykköselle. Ja joo, se muokkausmoduuli on erillinen paketti, joka maksaa 149€ ja se vaaditaan aina. Sillä voi muokata ainakin vaihtokohdat ja tuon liikkeellelähtövaihteen, mutta esim. vaihdetta auto ei näytä vieläkään D:n yhteydessä. Se vaatisi sitten jonkin Stage softan kaveriksi.
Oikeastaan isoin syy, miksen suoraan ostanut myös Stage pakettia oli, että xHP sovellus näytti aluksi autolleni vaihtokohtaeditorin harmaana ja noottina oli, ettei se ole tuettu minun mallilleni. Näin siis ennenkuin minulla oli mitään lisenssiä, kunhan koitin ottaa yhteyden autoon ja tutkia mitä sovellus antaa tehdä. Kaikki muut kohdat oli kuitenkin jo tuolloin muokattavissa, joskaan autoon niitä ei toki saanut fläshättyä. Tuo editori on minulle yksi iso syy koko xHP:hen, joten halusin ensin testata minimipanostuksella, eikö se tosiaan ole tuettu. Onhan se näköjään tuettu, nyt kun on tuo lisenssi ostettuna ja aktivoituna eli varmaan joku bugi vaan ollut sovelluksessa ilman lisenssiä käytettäessä.
F sarjalaisen läsäyttelyyn meni ehkä 3min enet kaapelilla. Note10+ ja Belkinin usb-c ethernet adapteri käytössä.
Ite hommasin kans Belkinin adapterin, mutta en saa xHP:tä connectoitumaan auton kanssa. Adapterin testasin toimivaksi selaamalla nettiä kännykällä verkkokaapelin kautta flight modessa. Luurina Huawei P20 pro. Koitin myös one plus kolmosella ja ei toiminut silläkään auton kanssa. ENET piuhani toimii auton kanssa kyllä läppäristä. Mikähän hitto täs nyt mättää? Ideoita?
Noniin, nyt kun viimeinkin tullut saataville 525d xdriveen tämä xhp niin pitihän se lykätä omaankin. Auto on ollut jo hetken ohjelmoituna niin tuo vaihdelaatinkon käytös on ollut vähän typerää. Xhp:n jälkeen selkeä ero parempaan Kerkesin tänään pikaisesti kokeilemaan stage 2 ja stage 3:sta ja jätin nyt tuon 3:n sisään. Vaihdot käy kyllä nopeesti, itsellä käytössä ebayn enet kaapeli sekä clas ohlsonilta haettu exibelin usb-c to ethernet ja galaxy s9+.
Kuka tekee Pirkanmaalla xHP -säätöjä ja saako F10 8HP-laatikkoon yksinkertaista modausta jolla vaihtokohdat saisi ylemmäs? Minusta auton kokoon ja tehoon nähden aika turhaa, että softa kepittää 1500-1600rpm kohdalla isompaa silmään jolloin kierrokset valahtaa 1200rpm tienoille. Siitä vielä kierrokset valuu 1100rpm kun ajelee pintakaasulla. IMO, olisi hyvä jos ajossa ei 1100-1500 rpm olisi ollenkaan "käytössä.
Kuka tekee Pirkanmaalla xHP -säätöjä ja saako F10 8HP-laatikkoon yksinkertaista modausta jolla vaihtokohdat saisi ylemmäs? Minusta auton kokoon ja tehoon nähden aika turhaa, että softa kepittää 1500-1600rpm kohdalla isompaa silmään jolloin kierrokset valahtaa 1200rpm tienoille. Siitä vielä kierrokset valuu 1100rpm kun ajelee pintakaasulla. IMO, olisi hyvä jos ajossa ei 1100-1500 rpm olisi ollenkaan "käytössä.
Olen kyllä saman huomannut että 20d:t pitää liian pieniä kierroksia, ärsyttävästi jyristää hivenen, sama ominaisuus tuntuu olevan kaikissa yksilöissä jos niilä pitempään ajaa...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Kuka tekee Pirkanmaalla xHP -säätöjä ja saako F10 8HP-laatikkoon yksinkertaista modausta jolla vaihtokohdat saisi ylemmäs? Minusta auton kokoon ja tehoon nähden aika turhaa, että softa kepittää 1500-1600rpm kohdalla isompaa silmään jolloin kierrokset valahtaa 1200rpm tienoille. Siitä vielä kierrokset valuu 1100rpm kun ajelee pintakaasulla. IMO, olisi hyvä jos ajossa ei 1100-1500 rpm olisi ollenkaan "käytössä.
Pystyt laittamaan sen omalla kännyllä sinne autoon. Mulla on tarvittava kaapeli ja virtalähde.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Kuka tekee Pirkanmaalla xHP -säätöjä ja saako F10 8HP-laatikkoon yksinkertaista modausta jolla vaihtokohdat saisi ylemmäs? Minusta auton kokoon ja tehoon nähden aika turhaa, että softa kepittää 1500-1600rpm kohdalla isompaa silmään jolloin kierrokset valahtaa 1200rpm tienoille. Siitä vielä kierrokset valuu 1100rpm kun ajelee pintakaasulla. IMO, olisi hyvä jos ajossa ei 1100-1500 rpm olisi ollenkaan "käytössä.
Meillä onnistuu. Heitä privaviestiä!
F82 M4 Competition -17
Tesla Model 3 Performance -21 Refresh
E46 325i Turbo Coupe Tracktool -02
Comment