Problem solved.
Kiitos kaikille avusta ja vastauksista. Auto on korjattu ja takaisin ajossa. Osille ja töille tuli yhteensä hintaa n. 1600€ sis vetareiden suojakumit.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 530d Xdrive katastrofi
Collapse
X
-
Originally posted by HV530XD View PostMiltä näytti? Oma kulkine lähdössä jarrunesteen vaihtoon, niin pitää pyytää tarkistamaan tuo etukardaani samalla...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by SuperSixOne View PostSopiiko varmasti vaikka onkin 535dx pohja?
Yhteensopivuus: http://bmwfans.info/parts-catalog/11137800325
−F10
+530dX N57N
+535dX N57Z
−F10 Facelift
+530dX N57N
+535dX N57Z
+535dX N57N
−F11
+530dX N57N
+535dX N57Z
−F11 Facelift
+530dX N57N
+535dX N57Z
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostTuosta öljypohja 320€
Kannattaa harkita myös niiden laakereiden kunnon tarkistamista tai mahdollisesti vaihtoa. Kiertokangen laakereihin pääsee tuossa vaiheessa hyvin käsiksi ilman sen kummempia temppuja.
Ja toki onhan siellä jakopääkin hyvin tarjolla tuossa vaiheessa... (vaatii toki yläpuolelta myös purkamista)
Leave a comment:
-
-
Ja vaihdattaisin ne ristikot joka tapauksessa tuosta käytetystä osasta, niin ei tarvi enää niistä huolta kantaa.
Leave a comment:
-
-
Tuli itseltäkin tuo kardaani tutkittua niin oikein hyvältä näytti.. Kirkkaan keltaiset tiivisteet loisti ristikoista
Leave a comment:
-
-
Originally posted by SuperSixOne View PostPistin kardaanin tulemaan tuolta bildbasenista. Ei paha jos posteineen maksaa alle 300e. Marmorilta olisi ollut 1200€. Schmiedmannin kautta saan öljypohjan 600€ mutta toimitusaika 3vk. RealOem kautta tulisi viikossa mutta hinta lähemmäs 900€ posteineen.. Ei hinnalla tosin nyt niin väliä, kunhan auton saa ajoon.
Kannattaa harkita myös niiden laakereiden kunnon tarkistamista tai mahdollisesti vaihtoa. Kiertokangen laakereihin pääsee tuossa vaiheessa hyvin käsiksi ilman sen kummempia temppuja.
Ja toki onhan siellä jakopääkin hyvin tarjolla tuossa vaiheessa... (vaatii toki yläpuolelta myös purkamista)Last edited by fraatti; 05-04-2019, 22:28.
Leave a comment:
-
-
Pistin kardaanin tulemaan tuolta bildbasenista. Ei paha jos posteineen maksaa alle 300e. Marmorilta olisi ollut 1200€. Schmiedmannin kautta saan öljypohjan 600€ mutta toimitusaika 3vk. RealOem kautta tulisi viikossa mutta hinta lähemmäs 900€ posteineen.. Ei hinnalla tosin nyt niin väliä, kunhan auton saa ajoon.
Leave a comment:
-
-
Ostin vuosi sitten e70 40d:n 2011 vuodelta jossa ainakin Autokeskus osasi auton historiaa selvittäessä kertoa että etukardaanin tarkastus/uusiminen olisi kamppiksena. Väljää siellä jo oli, kilsoja silloin 145tkm, joten suosittelen kyselemään kun ei vaihto mitään maksa.
Leave a comment:
-
-
Täytyypä tänään tuo kardaani tutkia kun jakolaatikkoon öljyt vaihtaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by fraatti View PostEn tiedä kuinka todennäköistä on mutta kuitenkin vastaan tuli juttu missä ko. paja vaihtoi kardaanin pultit aina uusiin kuten merkkarikin. Tätä perusteli sillä että tiedossa oli tapauksia jossa ne olivat löystyneet tai menneet poikki.
Ja pultit näytti vanhalta, uskoisin et ei ollu vaihdettu.
Käsittääkseni nimenomaan pitää aina vaihtaa uudet pultit, jo tehtaan ohjeen mukaan. Ja muutenkin kun kiristysohje on muistaakseni 20 Nm + 45 °+ 45°, taitaa pultti venyä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by miq View PostJonkin aikaa teki suuresti mieli soitella liikkeeseen, jossa oli tehty kytkinremontti autoon ennen kuin sen ostin, ja kysyä kiristysmomentit noille pulteille..
Leave a comment:
-
-
Minulla kävi joitakin aikoja sitten hieman vastaavan jutun kanssa aika tuuri. Lähdin kotipihasta, ihan normisti/nätisti liikkeelle ja kuului hyyyyvin epämääräinen ääni. Vauhtia oli nippanappa kävelyn verran joten välitön liinat kiinni ja fikkarin kanssa tsekkaamaan mitä käynyt.
Noh, etukardaanin etupää irrallaan jotenkin pohjamuovien päällä. Nosturille kun auton sain, niin siellä sitten löytyi kaksi irtonaista pulttia, joiden kierteissä, kuten myös kardaanin laipan rei'issä jälkiä, jotka minun ymmärtääkseni näyttivät siltä, että jonkin kierroksen pyörinyt siellä pultit löysällä. Lopulta siis irtosi se viimeinenkin.
Tuuria siksi, että mitään ei särkynyt. Uudet pultit ja nivelten tsekkailu repimällä suunnasta jos toisestakin välysten löytämiseksi, joita ei sitten ollut.
Jonkin aikaa teki suuresti mieli soitella liikkeeseen, jossa oli tehty kytkinremontti autoon ennen kuin sen ostin, ja kysyä kiristysmomentit noille pulteille..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HV530XD View PostMiltä näytti? Oma kulkine lähdössä jarrunesteen vaihtoon, niin pitää pyytää tarkistamaan tuo etukardaani samalla...
- Antti -
Leave a comment:
-
Leave a comment: