Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 530d Xdrive katastrofi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SuperSixOne
    replied
    Problem solved.

    Kiitos kaikille avusta ja vastauksista. Auto on korjattu ja takaisin ajossa. Osille ja töille tuli yhteensä hintaa n. 1600€ sis vetareiden suojakumit.

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Miltä näytti? Oma kulkine lähdössä jarrunesteen vaihtoon, niin pitää pyytää tarkistamaan tuo etukardaani samalla...
    Auto oli pajalla tänään, ja alustan kaikki nivelet ja etukardaani sekä takakardaanin limput ja tukilaakeri käytiin läpi, ja kaikki tuntui olevan kunnossa. Paitsi kuskin puoleinen etuvetari, minkä ulkopää on väljä ja sen tiesin jo ennestään. Se oli ainut osa mihin yrittivät myydä korjausta. Toivottavasti tuo etukardaani nyt kestää... Autona siis 535xd ja kisoja nyt jotain 255tkm, ei ole vielä tähän mennessä tarvinnut alustan osiin kajota.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by SuperSixOne View Post
    Sopiiko varmasti vaikka onkin 535dx pohja?
    En kai sitä muuten olisi laittanut

    Yhteensopivuus: http://bmwfans.info/parts-catalog/11137800325
    −F10
    +530dX N57N
    +535dX N57Z
    −F10 Facelift
    +530dX N57N
    +535dX N57Z
    +535dX N57N
    −F11
    +530dX N57N
    +535dX N57Z
    −F11 Facelift
    +530dX N57N
    +535dX N57Z

    Leave a comment:


  • SuperSixOne
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Tuosta öljypohja 320€


    Kannattaa harkita myös niiden laakereiden kunnon tarkistamista tai mahdollisesti vaihtoa. Kiertokangen laakereihin pääsee tuossa vaiheessa hyvin käsiksi ilman sen kummempia temppuja.
    Ja toki onhan siellä jakopääkin hyvin tarjolla tuossa vaiheessa... (vaatii toki yläpuolelta myös purkamista)
    Sopiiko varmasti vaikka onkin 535dx pohja?

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Ja vaihdattaisin ne ristikot joka tapauksessa tuosta käytetystä osasta, niin ei tarvi enää niistä huolta kantaa.
    Samaa suosittelen minäkin

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Ja vaihdattaisin ne ristikot joka tapauksessa tuosta käytetystä osasta, niin ei tarvi enää niistä huolta kantaa.

    Leave a comment:


  • >Jon1<
    replied
    Tuli itseltäkin tuo kardaani tutkittua niin oikein hyvältä näytti.. Kirkkaan keltaiset tiivisteet loisti ristikoista

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by SuperSixOne View Post
    Pistin kardaanin tulemaan tuolta bildbasenista. Ei paha jos posteineen maksaa alle 300e. Marmorilta olisi ollut 1200€. Schmiedmannin kautta saan öljypohjan 600€ mutta toimitusaika 3vk. RealOem kautta tulisi viikossa mutta hinta lähemmäs 900€ posteineen.. Ei hinnalla tosin nyt niin väliä, kunhan auton saa ajoon.
    Tuosta öljypohja 320€


    Kannattaa harkita myös niiden laakereiden kunnon tarkistamista tai mahdollisesti vaihtoa. Kiertokangen laakereihin pääsee tuossa vaiheessa hyvin käsiksi ilman sen kummempia temppuja.
    Ja toki onhan siellä jakopääkin hyvin tarjolla tuossa vaiheessa... (vaatii toki yläpuolelta myös purkamista)
    Last edited by fraatti; 05-04-2019, 22:28.

    Leave a comment:


  • SuperSixOne
    replied
    Pistin kardaanin tulemaan tuolta bildbasenista. Ei paha jos posteineen maksaa alle 300e. Marmorilta olisi ollut 1200€. Schmiedmannin kautta saan öljypohjan 600€ mutta toimitusaika 3vk. RealOem kautta tulisi viikossa mutta hinta lähemmäs 900€ posteineen.. Ei hinnalla tosin nyt niin väliä, kunhan auton saa ajoon.

    Leave a comment:


  • Manukki
    replied
    Ostin vuosi sitten e70 40d:n 2011 vuodelta jossa ainakin Autokeskus osasi auton historiaa selvittäessä kertoa että etukardaanin tarkastus/uusiminen olisi kamppiksena. Väljää siellä jo oli, kilsoja silloin 145tkm, joten suosittelen kyselemään kun ei vaihto mitään maksa.

    Leave a comment:


  • >Jon1<
    replied
    Täytyypä tänään tuo kardaani tutkia kun jakolaatikkoon öljyt vaihtaa

    Leave a comment:


  • miq
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    En tiedä kuinka todennäköistä on mutta kuitenkin vastaan tuli juttu missä ko. paja vaihtoi kardaanin pultit aina uusiin kuten merkkarikin. Tätä perusteli sillä että tiedossa oli tapauksia jossa ne olivat löystyneet tai menneet poikki.
    Merkkari se oli tuokin paja.
    Ja pultit näytti vanhalta, uskoisin et ei ollu vaihdettu.

    Käsittääkseni nimenomaan pitää aina vaihtaa uudet pultit, jo tehtaan ohjeen mukaan. Ja muutenkin kun kiristysohje on muistaakseni 20 Nm + 45 °+ 45°, taitaa pultti venyä.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by miq View Post
    Jonkin aikaa teki suuresti mieli soitella liikkeeseen, jossa oli tehty kytkinremontti autoon ennen kuin sen ostin, ja kysyä kiristysmomentit noille pulteille..
    En tiedä kuinka todennäköistä on mutta kuitenkin vastaan tuli juttu missä ko. paja vaihtoi kardaanin pultit aina uusiin kuten merkkarikin. Tätä perusteli sillä että tiedossa oli tapauksia jossa ne olivat löystyneet tai menneet poikki.

    Leave a comment:


  • miq
    replied
    Minulla kävi joitakin aikoja sitten hieman vastaavan jutun kanssa aika tuuri. Lähdin kotipihasta, ihan normisti/nätisti liikkeelle ja kuului hyyyyvin epämääräinen ääni. Vauhtia oli nippanappa kävelyn verran joten välitön liinat kiinni ja fikkarin kanssa tsekkaamaan mitä käynyt.
    Noh, etukardaanin etupää irrallaan jotenkin pohjamuovien päällä. Nosturille kun auton sain, niin siellä sitten löytyi kaksi irtonaista pulttia, joiden kierteissä, kuten myös kardaanin laipan rei'issä jälkiä, jotka minun ymmärtääkseni näyttivät siltä, että jonkin kierroksen pyörinyt siellä pultit löysällä. Lopulta siis irtosi se viimeinenkin.
    Tuuria siksi, että mitään ei särkynyt. Uudet pultit ja nivelten tsekkailu repimällä suunnasta jos toisestakin välysten löytämiseksi, joita ei sitten ollut.

    Jonkin aikaa teki suuresti mieli soitella liikkeeseen, jossa oli tehty kytkinremontti autoon ennen kuin sen ostin, ja kysyä kiristysmomentit noille pulteille..

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Miltä näytti? Oma kulkine lähdössä jarrunesteen vaihtoon, niin pitää pyytää tarkistamaan tuo etukardaani samalla...
    Ihan näytti siistiltä; tiivisteet kunnossa, ei välyksiä, ja kardaani itsessään näytti varsin uudelta :think. Sen tiedän, että autoon on uusittu jakolaatikko ennen minun omistustani, niin olisikohan siinä samalla vaihtunut etukardaani.

    - Antti -

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎