Oireena 100kmh eteenpäin voimistuva matala jurina voimansiirrossa. Etuvetarit vihdoin eka, ei auttanut, sitten tuon kardaanin, ei apua sitäkään. Tuntuisi tulevan kuskin jalkojen kohdilta, mutta hankala varmaksi sanoa. Pitäs saada auto nosturille ja veto päälle.
Nyt kun tarkemmin luen, niin mitä meinasit sokilla? Tarkoitin itse sanoa että tuo febin ristikot oli lukkorenkailla, kun jotkin halvat on hitsattu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 530d Xdrive katastrofi
Collapse
X
-
Originally posted by VilleP View PostItse vaihdoin juuri febin(joskin turhaan, ei ollutkaan välys siellä). Vaikutti laadukkaalta ja oli sokat.
MIkä sulla on oireena tai vikana siinä autossa?
Alkuperäiseen kardaaniin sopii UJ2456SD INA ristikko.
Leave a comment:
-
-
Itse vaihdoin juuri febin(joskin turhaan, ei ollutkaan välys siellä). Vaikutti laadukkaalta ja oli sokat.
Leave a comment:
-
-
Jahas, liityin itsekin sitten listalle....
Onneksi ei vielä tässä tilassa ollut oma auto. Taaemmassa ristikossa oli kuitenkin klappia. Ympärystässä ei ollut kuitenkaan vielä mitään ruostemuhjua tai muuta. Taidan kuitenkin vaihtaa kardaanin ennekuin tapahtuu mitään sen kummempaa.
Täällä ketjussakin jossain oli puhetta kardaanin korjaamisesta. Venäläiset dokumentoivat remonttejaan yleensä hyvin ja osanumerolla tarinoita tulee vastaan. Vaikka kielestä ei ymmärräkään sanaakaan niin kääntäjä auttaa. Jotkut ovat vaihtaneet ristikoita, mutta ilmeisesti joka paikassa vaihto ei onnistu tapaiainotuksien yms takia. Ilmeisesti jossain valmistetaan myös kardaania missä on sokat.
Раз уж пошла тема передних карданов, к сожалению оторванных карданов, я решил заглянуть в свой, тем более пробег перевалил за 180 тысяч км. Карданы: 26207597649 самых первых ревизий, которые потом мен…
Tuossa sokallinen versio
Всем привет! Продолжу описывать довольно частые проблемы полноприводных BMW. Герой этой статьи- передний кардан для BMW X3, который имеет оригинальные номера 26207525969, 26207526677 и 26203401609.…
Tosin tarvikkeissa piilee tälläinen riski myös. Taitaa olla ihan kotikutoisia nuo. Noissa kotikutoisissa ei ole ilmesesti kitkahitsausta putken ja pään litoksessa. Täytyypä kurkata miltä febi näyttää.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ErkkiE View PostMistä mallista meni nimim. Toppeliuksella?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Toppelius View PostPitäisi varmaan jotenkin pyrkiä tuo etukardaani pystyä tarkastamaan??
Â
Leave a comment:
-
-
Ikävä on liittyä tähän etukardaani ristikosta rikki ja öljypohjassa nyrkin mentävä reikä onneksi meni kävelyvauhdissa mutta iso on remontti edessä! Ei minkäänlaista hälyä ennen kuin pamahti kerrasta. Pitäisi varmaan jotenkin pyrkiä tuo etukardaani pystyä tarkastamaan??
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostE53:ssa sentään osattiin vielä suunnitella jakolaatikon ja etuperän asemointi niin, että ristikoita ei tarvi, pelkkä kumilimppu välissä riittää. Toki niissäkin omat ongelmansa pre-faceliftissä, kun jakolaatikon puolella pooritus jätetty turhan lyhyeksi. Siinä ei kuitenkaan tule oheisvaurioita.
Tuokin ois helppo korjata rasvaamalla se kerran elämässä, ei tulis ongelmia kun ajoissa tehtäis.
Joskus kuvittelin tuon oman E53:n etukardaanin pidentäneenä, että "onpa vittumainen" mutta näitä uudempia katellessa täytyy sanoa että tuohan on oikeastaan vielä hyvä ratkaisu. Omalla kuitenkin 418tkm rullattu ja oli orkkis kunnossa oleva etulimppu, se tuli vaihdettua samalla kun tuon pidennyksen teki ja pooritkin vielä toimi.
Näiden autojen kanssa pelanneena on kyllä jännää huomata miten kuvittelis joka paikan iän myötä parantuneen ja kehittyneen, mutta monessa paikassa otetaan sitten takapakkia vuosimallin myötä.
Tuo on tieten paikka joka ois hyvä tarkistaa vaikka 100tkm välein.
Leave a comment:
-
-
Varoitus Xdrive kuskeille! Tarkista etukardaani!
Minulla kummallisia ääniä pitkään kuulunut vika selvisi kun auto toistamiseen kävi korjaamolla tutkittavana. Äänen aiheutti etukardaani, jonka nivel menee jumiin väljistyessään ja alkaa hipomaan vaihdelaatikon kylkeen, lopulta hajotessaan lyö laatikonkin hajalle sekä huonossa tapauksessa moottorin öljypohjan, eli täystuho jonka hinta ylittää pahimmillaan auton arvon. Etukardaani aiheutti myös pientä ajoittaista tärinää jota kesti pari vuotta, eikä sitäkään vikaa aiemmin löydetty. Samalla pajalla tämä minun auto oli jo kolmas tälle viikolle jossa samaa vikaa. Kilometrejä 230tkm.
Leave a comment:
-
-
Vetoakseliko?
Mikähän tuossa on vikana kun peruutettaessa ratti oikealle käännettynä oikeasta eturenkaasta tulee koko autossa tuntuvia kolahduksia, ihan niin kuin olisi kivenmurikka renkaan alla joka muljahtaa sieltä pois. Ja tätä ei tapahdu joka kerta. Eteenpäin samalla tavalla kokeiltuna ei mitään ääntä. Satunnaisesti suoralla tiellä 80-120 vauhdissa kiihdyttämällä rattin tulee tärinää, ja sitäkään ei tule joka kerta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jardahl View PostKommentoidaan tähän sen verran että N57-koneisessa E70 X5:ssa (LCI) on tuo ristikkokardaani. Vanhemmassa M57-koneisessa X5:ssa on kumilimppu/rättinivel.
Ensin mainittu ristikko on ns. murheenkryyni. Rättinivel ei taida millään kerrasta pystyä repeämään ja särkemään paikkoja, tutina ja vapina ajossa varoittaa hyvissä ajoin ja perinteiseen bemarityyliin kuljettajaa "huollon" tarpeesta
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ipyrro View PostSaattaa hyvin olla että sekin hieman heiluu, mutta voisiko se vaan johtua siitä että se ristikko on väljä? Tarvinnee varmaan mennä sinne alle vielä uudelleen kurkkaamaan.
Katsoin itse tuota sivua myös mutta minusta siellä ei ollut sellaista mikä tuohon mulle kävisi? Kyseessä on siis LCI N57 koneella oleva X5:n.
Ensin mainittu ristikko on ns. murheenkryyni. Rättinivel ei taida millään kerrasta pystyä repeämään ja särkemään paikkoja, tutina ja vapina ajossa varoittaa hyvissä ajoin ja perinteiseen bemarityyliin kuljettajaa "huollon" tarpeesta
Leave a comment:
-
-
Originally posted by E39touring View Post
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ipyrro View PostNiin, en osaa aivan 100-varmasti sanoa kummassa väljä on, jakolaatikossa vai kardaanissa. Minusta se näyttäisi enemmän olevan kardaanissa, jos tuota videotakin katsoo tarkasti niin se ihan jakolaatikkoon menevä pää ei näyttäisi ihmeemmin lonksuvan vaan väljä näyttäisi olevan enemmän rättinivelessä. Voin toki olla väärässäkin.
Olen koittanut metsästää pidemmän aikaa löytää että mistä tulee X5:ssani kummallinen metallinen korskunta aina silloin tällöin. Ei siis pidä jatkuvalla syötöllä ääntä mutta kyllä päivittäin ääni kuuluu. Jakolaatikkokin on kerran vaihdettu (käytettyyn) ja vika ei sillä muuttunut miksikään.
Ihan hirveesti ei viitsisi vaihtaa osia "varmuuden vuoksi" kun nuo baijerilaisen osat ei ihan halvimmasta päästä ole. Mutta tottahan toki vialliset osat tarvii ehjiin vaihtaa ja mitä tätä ketjua olen nyt lukenut niin tuo etukardaanin rättinivelen paukahtaminen taitaa olla aika paha (kallis) homma jos pääsee kilahtamaan.
Eli taitaa olla paras ruveta vaan kyselemään uutta kardaania ennenkuin mulle käy samalla tavalla ja silloin kustannus on varmaan dekadia suurempi helposti.
Kannattaa selvittää jos vaikka saisit takuuna!
Leave a comment:
-
Leave a comment: