Originally posted by zakspeed
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 530d Xdrive katastrofi
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by zakspeed View PostViimeviikolla oli vastaava tapaus. Tosin 535d. Alkaa näköjään näistäkin paukkumaan nivelet.
edit. näyttää että tästä on ollut joku kamppis jenkeissä ja kanadassa koskien e70/e71 x5:sta ja X6:sta. Ilmeisesti samaa murhetta on muissakin. Tuossa on mainittu että sonta ja vesi tunkeutuu niveleen ja saa sen kulahtamaan ennenaikaisesti.
"Water and debris may enter the front driveshaft’s universal joint, causing excessive wear and possibly resulting in the joint’s failure, which may result in the front wheels not being driven and affecting vehicle traction; continued driving of the vehicle with a broken front universal joint could damage other components. Either condition increases the risk of a crash."
"The recall affects 2011-13 BMW X5 xDrive35i, X5 xDrive50i, X5 M and X5 xDrive35d SUVs; model-year 2011-14 X6 xDrive35i, X6 xDrive50i and X6 M SUVs; and model-year 2011 X6 ActiveHybrid SUVs.
Dealers will replace the front driveshaft for free."
National Highway Traffic Safety Administration and BMW announced a new recall of nearly 122,000 BMW SUVs from the 2011 to 2014 model years
"This condition would initially be noticed by noise and/or vibration and, subsequently, by a loss of power to the
front axle. "
"Transport Canada's recall notice says the drive shaft that delivers power to the front wheels may have defective seals around the universal joints (or U-joints) that allow the shaft to flex to accommodate small movements of the transmission and front differential. A bad seal can allow water and dirt to contaminate the joint, accelerating wear and possibly causing it to break. If that happens, the drive shaft will fall off of the vehicle, rendering it undriveable."
Sinälläähänä tuossa puhutaan vetoakselista mutta tarkotetaan varmaan kuitenkin kardaania (propeller shaft) ?
Tässä tuhot eräästä autosta: https://video.citnow.com/vpXJr1r5l4n...Bii2P1C2dF9Wq8Last edited by fraatti; 03-04-2019, 08:24.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by SuperSixOne View PostHuollon laiminlyönti 6tkm huoltorajan ylittämällä osui rajusti näpeille. Nelivedon etukardaani meni liikennevaloista lähtiessä poikki ja rikkoi lohkon/öljypohjan ja koneesta tuli öljyt pihalle. Mitä olette mieltä, voiko konetta korjata vai pitääkö vaihtaa kokonaan uusi?
Potilas on 530d xdrive 2013, ajettu tasan 200tkm.
Kuvia:
https://ibb.co/MNpLVqZ
Tuskimpa huollo ylittämisellä oli asiaan osaa tai arpaa. :think Tuonne osastolle kun ei kuitenkaan kohdistu mikään huolto. Näyttää kun kardaani olisi pettänyt ristikon kohdalta? Vaatikohan se neulalaakerien kiinnileikkaamisen vai onkohan materiaali vain murtunut? Menikö tuo vedetettäessä vai "normaali"-ajossa rikki? Tuntuiko ajossa mitään värinää tms aikaisemmin?
Onkohan tuossa ristikossa jotain epänormaalia kulumaa?
Lootan öljynvaihdon yhteydessä pyöritelin noita ristikoita kahdesta eri autosta ja näissä välykset nivelissä tuntuivat vielä jotakuinkin uusilta. Ehkä jos oikein hakemalla hakee niin ristikossa oli jotain pientä "tahmaamista" yhdessä kohdassa.Last edited by fraatti; 03-04-2019, 08:12.
Leave a comment:
-
-
Viimeviikolla oli vastaava tapaus. Tosin 535d. Alkaa näköjään näistäkin paukkumaan nivelet.
Jos olet välittömästi moottorin sammuttanut niin eiköhän tuon pelasta kohtuudella. Öljypohja, öljypumppu ja mitä sieltä yleensä seurannaisvaurioina menee. Laakerit kannattaa tarkastaa samalla.
Säilyikö vaihteisto ehjänä?
Leave a comment:
-
-
Bmw 530d Xdrive katastrofi
Huollon laiminlyönti 6tkm huoltorajan ylittämällä osui rajusti näpeille. Nelivedon etukardaani meni liikennevaloista lähtiessä poikki ja rikkoi lohkon/öljypohjan ja koneesta tuli öljyt pihalle. Mitä olette mieltä, voiko konetta korjata vai pitääkö vaihtaa kokonaan uusi?
Potilas on 530d xdrive 2013, ajettu tasan 200tkm.
Kuvia:
Tags: None
-
Leave a comment: