Originally posted by Hcet
View Post
F11 520d N47 Jakopään ketju poikki
Collapse
X
-
Originally posted by alspe View Post
Mun autossa samanlainen vinkaisu startissa lämpimillä ilmoilla mutta pakkasilla ei vingahda. Ääni tulee ilmeisesti ilmastoinnin erillisestä moniurahihnasta. Ac off ei vingahda lämpimällä.
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostKuvailin muutaman videon käynnistyksestä ja käynnistä.
---
Viimeisessä videossa kuulu käynnin selvä tikittävä ääni, että se ei ole rallattava tai laahaava/hakkaava. Normi vai ei?
Lisäksi jokaisessa startissa kuuluu vingahdus, viittaako se luultavimmin moniurahihnaan?
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostHulluksihan tässä tulee kun alkaa miettimään tuon koneen ääniä.
Olin jo varma, että käynnistäessä autossani on alkanut laturin/apulaitteiden moniurahihna pitää yhden vingahtavan äänen. Mutta nyt tulikin mieleen, että jos se on jakopään ketju?Käyntiääni autossani on kyllä ihan siisti, ainoastaan käynnistäessä kuuluu kerran ääni joka tuo mieleen hieman luistavan hihnan ja sitten (tietysti) ensimmäisen puolen sekuntia käyntiääni on karheampi kuin sen jälkeen. Tottahan käyntiäänessä on pieni muutos ensimmäisen 0,5-1sek kuin sen jälkeen koska sitä ennen öljyn paine on nollissa eikä yläpäässä ole öljyä.
Kaikki C-moottoreita.
Comment
-
-
Tai sitten tämä:
"Noise from the timing chain
Measuring noise from the timing chain
Fault cause:
At engine operating temperature the guide rail is deformed by the reinforcing ribs (corrugated surface). As a result, the timing chain no longer runs over the guide rail evenly and causes a grinding noise."
Comment
-
-
Käynnistäessä/sammuttaessa tuleva vingahdus enteilee monesti loppusuoralla olevaa värinänvaimenninta (kampiakselin hihnapyörä).E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
N47D20C ja ajettu 266tkm, alkuperäinen ketju.
En itsekään usko, että tuo paskin yksilö on ja käsittääkseni yhteinen nimittäjä ketjurikoilla on laahaava/ruoskiva käyntiääni.
Vaikka ketjuja menisi joskus rauhallisella pappalla maantieajossa viiden tunnin lämmityksin ja yli-huolehtivin ylläpidoin niin käsittääkseni se, että ääni on siisti tikitys, on aika isolla todennäköisyydellä tae, että pääsee vielä seuraavankin tonnin ajamaan.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Toinen vaihtoehto mielenrauhalle jota olen ajatellut, on sellainen että varaa 2000€ jemmatilille joka kattaa edes osan vaihtomoottorista ja vaihtotyöstä jos ketju porsii. Jos vuosien jälkeen autoa uudempaan vaihtaessa ketju ei olekaan hajonnut niin rahan voi käyttää vaikka viinaan, naisiin ja loput johonkin turhaan.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKäynnistäessä/sammuttaessa tuleva vingahdus enteilee monesti loppusuoralla olevaa värinänvaimenninta (kampiakselin hihnapyörä).
Kk -pyörä ja moniurahihnako noissa laitetaan vaihtaen vai millainen homma?G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostJos vuosien jälkeen autoa uudempaan vaihtaessa ketju ei olekaan hajonnut niin rahan voi käyttää vaikka viinaan, naisiin ja loput johonkin turhaan.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by Stroop View PostJakopää ja mahdollisesti dampperipyörä vaihtoon ja sitten voit keskittyä kuuntelemaan muiiden autoja.
Originally posted by JaniLap View PostKallistuisin itse mukavien asioiden ajatteluun, huonojen yöunien ja murehtimisen sijasta. Tilastollisesti suuremmalla todennäköisyydellä osuu hirvi tai muu tielläliikkuja eteen kuin ketjurikko.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
Comment