Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 perheeseen vuonna 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JaniLap
    replied
    Kyllä ne taitaa nykyään syttyä palamaan useammin kuin katkaisemaan ketjunsa.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Hcet View Post
    Niin n57 ketju pamahtaa varottamatta ja n47 saattaa alkaa ropistamaan ennen menoaan kun käy karkeammin.
    n47 syö kyllä ketjun useammin, mutta onhan niitä ketjuja napsunut m57-koneistakin.
    Onhan niitä mutta niin paljon harvemmin että ei sitä oikein voi verrata. Olisikohan yksi kahdestakymmenestä N47 verrattuna...vai vieläkin vähemmän?

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by joko View Post
    N moottrisessa 47 sarjassa saa varautua jakopään laittoon, 6 mukisessa myös alakerran laakerointiin. Minun vinkkini aloittelijan budjetille on hankkia hyvillä varusteilla oleva järkevästi ajettu 520d mistä löytyy liikkeen kuitti jakopään laitosta /tehdasuudesta moottorista. Näitäkin on markkinoilla kyllä kun ymmärsin että ei niin päivän päälle ole koska sen hankkisi. Tommosta 250-300tkm ajettua aitoa m sporttia vois koittaa alkaa tarjoamaan 10-12ke budjetilla. Ja mitä tulee moottorin ääneen niin täytyy kyllä sanoa että eipä tuo häiritse millään tavalla. Eipä juuri kuulu muutakuin tyhjäkäynnillä mitä tulee välttää oli moottori kumpi hyvänsä.
    Mut joku hinnat alkaen malli, edellisen edellisen omistaja vaihtanut itse ketjun vai oliko vain kiristimen niin en ostaisi kyllä kovin helposti. Kaikkiin näihin vikoja tulee, jopa bensakoneellisiinkin (kyllä moottoreita menee niistäkin). Pääasia kun auto on myös ostokiiman jälkeen mieluinen niin sen korjaaminen ja rahansyytäminen ei tunnu niin vastenmieliseltä. Itse taasen olisin ollut ehkä valmis satsaamaan sen m550d hankintaan siinämielessä että a) siinä on aitoa harrasteauton potentiaalia b) pitää jatkossa arvonsa paremmin kun kansanmallit. Kuitenkin järki tuli peliin niin säästyi aika paljon rahaa. 2 edellistä auton vaihtoa on tyydytty varusteltuun pikkukoneiseen, eikä oikeastaan juurikaan harmita.
    Ja silti joka kerta vituttaa, ku painaa kaasupoljinta😅

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Täytyy sitten kyllä muistaa myös että jos halvalla meinaa N47:n ostaa niin paljon ajettuun on tyytyminen ja sitten on kyllä jakopääremppaa tiedossa jos ei käy niin hyvä tuuri että olisi jo tehty. Ja siihen saa kyllä taas sen muutaman tonnin varata...Siksi minä sijoitan sen rahan mielummin suoraan N57 koneeseen...edes yksi murhe vähemmän.
    N moottrisessa 47 sarjassa saa varautua jakopään laittoon, 6 mukisessa myös alakerran laakerointiin. Minun vinkkini aloittelijan budjetille on hankkia hyvillä varusteilla oleva järkevästi ajettu 520d mistä löytyy liikkeen kuitti jakopään laitosta /tehdasuudesta moottorista. Näitäkin on markkinoilla kyllä kun ymmärsin että ei niin päivän päälle ole koska sen hankkisi. Tommosta 250-300tkm ajettua aitoa m sporttia vois koittaa alkaa tarjoamaan 10-12ke budjetilla. Ja mitä tulee moottorin ääneen niin täytyy kyllä sanoa että eipä tuo häiritse millään tavalla. Eipä juuri kuulu muutakuin tyhjäkäynnillä mitä tulee välttää oli moottori kumpi hyvänsä.
    Mut joku hinnat alkaen malli, edellisen edellisen omistaja vaihtanut itse ketjun vai oliko vain kiristimen niin en ostaisi kyllä kovin helposti. Kaikkiin näihin vikoja tulee, jopa bensakoneellisiinkin (kyllä moottoreita menee niistäkin). Pääasia kun auto on myös ostokiiman jälkeen mieluinen niin sen korjaaminen ja rahansyytäminen ei tunnu niin vastenmieliseltä. Itse taasen olisin ollut ehkä valmis satsaamaan sen m550d hankintaan siinämielessä että a) siinä on aitoa harrasteauton potentiaalia b) pitää jatkossa arvonsa paremmin kun kansanmallit. Kuitenkin järki tuli peliin niin säästyi aika paljon rahaa. 2 edellistä auton vaihtoa on tyydytty varusteltuun pikkukoneiseen, eikä oikeastaan juurikaan harmita.

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Ei kympillä, eikä edes 12 ke oikein saa mitään järkevää f korista missä olisi mitään varusteita.
    Harvinaisen totta. Itse pysyttelisin e-korissa.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    .......
    Last edited by BMW525Xda; 13-07-2020, 21:23.

    Leave a comment:


  • Hcet
    replied
    Niin n57 ketju pamahtaa varottamatta ja n47 saattaa alkaa ropistamaan ennen menoaan kun käy karkeammin.
    n47 syö kyllä ketjun useammin, mutta onhan niitä ketjuja napsunut m57-koneistakin. On vaan vähän työläämpi vaihtaa n-koneisiin, mutta jos jaksaa ite puuhata niin osathan ei paljoa maksa niin voi vaikka ennakkoon tehdä.

    Kyllä ketjuille pitäisi olla vaihtoväli, kun kaikista niitä menee. Varsinkin nykyisillä huoltotavoilla. Mutta kyllä se jakopää kestää tehtaan ajatuksen auton eliniästä.
    Last edited by Hcet; 13-07-2020, 21:43.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by supermaniac1975 View Post
    joku on sentään kartalla, milloinkohan joku ehdottaa että minun kannattaisi kuitenkin ostaa ihan uusi 5-sarjalainen :think esim. M5 ois kyllä hyvä auto
    Täytyy sitten kyllä muistaa myös että jos halvalla meinaa N47:n ostaa niin paljon ajettuun on tyytyminen ja sitten on kyllä jakopääremppaa tiedossa jos ei käy niin hyvä tuuri että olisi jo tehty. Ja siihen saa kyllä taas sen muutaman tonnin varata...Siksi minä sijoitan sen rahan mielummin suoraan N57 koneeseen...edes yksi murhe vähemmän.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Kyllä, mutta käytännössä budjetti sulkee kaikki 6 koneiset pois. Ei kympillä, eikä edes 12 ke oikein saa mitään järkevää f korista missä olisi mitään varusteita.
    joku on sentään kartalla, milloinkohan joku ehdottaa että minun kannattaisi kuitenkin ostaa ihan uusi 5-sarjalainen :think esim. M5 ois kyllä hyvä auto

    Leave a comment:


  • tabasco
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Minä taas ihan tismalleen toisinpäin. 520d pannussakin on täysin riittävästi potkua jokaiseen arkiajon tilanteeseen eikä 530d ole sekään mikään kilpa-auto kuitenkaan.

    No jos jaksaa kuunnella sitä nelosdieselin päkätystä. Makuasioita tietenkin ja jokainen tehköön valintansa niillä kriteereillä, mitkä itselle tuntuu parhaalta/järkevältä.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by pyyn0 View Post
    Muistutan vain että valitsemalla sen kutoskoneen saa siinä kylkeen vähän enempi sitä ajamisen iloa pelkän moottoritehon lisäksi, mm hydraulisen ohjaustehostimen ja isommat jarrut.
    Kyllä, mutta käytännössä budjetti sulkee kaikki 6 koneiset pois. Ei kympillä, eikä edes 12 ke oikein saa mitään järkevää f korista missä olisi mitään varusteita.

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Muistutan vain että valitsemalla sen kutoskoneen saa siinä kylkeen vähän enempi sitä ajamisen iloa pelkän moottoritehon lisäksi, mm hydraulisen ohjaustehostimen ja isommat jarrut.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Panostaisin ennemmin moottori ja voimalinjaan kun varusteisiin. Mieluusti otan 530xda alkuasukasversiona kuin 520d voll.
    Moottori ja voimalinja on aina ajossa läsnä ja turhia lisävarusteita tarvitsee ehkä kerran kaksi auton eliniän aikana.
    Minä taas ihan tismalleen toisinpäin. 520d pannussakin on täysin riittävästi potkua jokaiseen arkiajon tilanteeseen eikä 530d ole sekään mikään kilpa-auto kuitenkaan. Varusteet sielä on kuitenkin läsnä kokoajan ja webasto on kätevä napata kaukosäätimellä päälle sisältä. En kyllä missään tilanteessa haluaisi karvalakki mallin äffää, mieluummin sitten vaikka joku ihan muun merkkinen auto. Ja edelleen muistakaa se budjetti, se ei ole rajaton kaikilla. Itselläni olisi kyllä ollut se m550d mahdollista laittaa mutta ei se vaan tuntunut hyvältä työntää 35ke liki 10 vuotta vanhaan autoon. Suurin osa meidänkin ajoista koostuu ihan arkisista kauppareissusta, työmatkoista jne ja suurin sallittu ajonopeus näillä reiteillä on 100km/h. Ei siinä oikein tarvitse yli 200hp. Ja kyllä, minulla on ollut useampikin yli 400hp käyttöauto mutta kyllä vaan tänäpäivänä hankintahinta, kulutus ja korjauskulut sanelee pitkälti mitä sitä pihaansa hakee. Ja edelleen jos olisi sopiva Varusteltu kutoskoneella ja oikealla värillä löytynyt järkevillä kilsoilla eikä liika isolla hinnanerolla niin olisin sen toki ostanut

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by brainsurgery View Post
    Kun nykyistä autoa etsin niin itsellä oli moottorin ja vetotavan lisäksi pakollisina varusteina muistipaikoilla olevat sport/comfort penkit, iso navi, panoraamakattoluukku ja m-sport kilkkeet. Kaikki muu oli lähinnä ekstraa. Comfort accessin puutteeseen oli aika haastava tottua kun se oli kahdessa edellisessä autossa.

    F10/11 en ostaisi ilman m-sportia tai ihan pakottavassa tapauksessa luxury linekin käy. Normi korisarja on ihan uskomattoman "pappa".
    Penkit muistilla saattais olla kova juttu, vaimo on 20cm lyhyempi.

    Leave a comment:


  • brainsurgery
    replied
    Kun nykyistä autoa etsin niin itsellä oli moottorin ja vetotavan lisäksi pakollisina varusteina muistipaikoilla olevat sport/comfort penkit, iso navi, panoraamakattoluukku ja m-sport kilkkeet. Kaikki muu oli lähinnä ekstraa. Comfort accessin puutteeseen oli aika haastava tottua kun se oli kahdessa edellisessä autossa.

    F10/11 en ostaisi ilman m-sportia tai ihan pakottavassa tapauksessa luxury linekin käy. Normi korisarja on ihan uskomattoman "pappa".

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎