Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 perheeseen vuonna 2021
Collapse
X
-
Originally posted by Hcet View PostNiin n57 ketju pamahtaa varottamatta ja n47 saattaa alkaa ropistamaan ennen menoaan kun käy karkeammin.
n47 syö kyllä ketjun useammin, mutta onhan niitä ketjuja napsunut m57-koneistakin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joko View PostN moottrisessa 47 sarjassa saa varautua jakopään laittoon, 6 mukisessa myös alakerran laakerointiin. Minun vinkkini aloittelijan budjetille on hankkia hyvillä varusteilla oleva järkevästi ajettu 520d mistä löytyy liikkeen kuitti jakopään laitosta /tehdasuudesta moottorista. Näitäkin on markkinoilla kyllä kun ymmärsin että ei niin päivän päälle ole koska sen hankkisi. Tommosta 250-300tkm ajettua aitoa m sporttia vois koittaa alkaa tarjoamaan 10-12ke budjetilla. Ja mitä tulee moottorin ääneen niin täytyy kyllä sanoa että eipä tuo häiritse millään tavalla. Eipä juuri kuulu muutakuin tyhjäkäynnillä mitä tulee välttää oli moottori kumpi hyvänsä.
Mut joku hinnat alkaen malli, edellisen edellisen omistaja vaihtanut itse ketjun vai oliko vain kiristimen niin en ostaisi kyllä kovin helposti. Kaikkiin näihin vikoja tulee, jopa bensakoneellisiinkin (kyllä moottoreita menee niistäkin). Pääasia kun auto on myös ostokiiman jälkeen mieluinen niin sen korjaaminen ja rahansyytäminen ei tunnu niin vastenmieliseltä. Itse taasen olisin ollut ehkä valmis satsaamaan sen m550d hankintaan siinämielessä että a) siinä on aitoa harrasteauton potentiaalia b) pitää jatkossa arvonsa paremmin kun kansanmallit. Kuitenkin järki tuli peliin niin säästyi aika paljon rahaa. 2 edellistä auton vaihtoa on tyydytty varusteltuun pikkukoneiseen, eikä oikeastaan juurikaan harmita.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TheRipper View PostTäytyy sitten kyllä muistaa myös että jos halvalla meinaa N47:n ostaa niin paljon ajettuun on tyytyminen ja sitten on kyllä jakopääremppaa tiedossa jos ei käy niin hyvä tuuri että olisi jo tehty. Ja siihen saa kyllä taas sen muutaman tonnin varata...Siksi minä sijoitan sen rahan mielummin suoraan N57 koneeseen...edes yksi murhe vähemmän.
Mut joku hinnat alkaen malli, edellisen edellisen omistaja vaihtanut itse ketjun vai oliko vain kiristimen niin en ostaisi kyllä kovin helposti. Kaikkiin näihin vikoja tulee, jopa bensakoneellisiinkin (kyllä moottoreita menee niistäkin). Pääasia kun auto on myös ostokiiman jälkeen mieluinen niin sen korjaaminen ja rahansyytäminen ei tunnu niin vastenmieliseltä. Itse taasen olisin ollut ehkä valmis satsaamaan sen m550d hankintaan siinämielessä että a) siinä on aitoa harrasteauton potentiaalia b) pitää jatkossa arvonsa paremmin kun kansanmallit. Kuitenkin järki tuli peliin niin säästyi aika paljon rahaa. 2 edellistä auton vaihtoa on tyydytty varusteltuun pikkukoneiseen, eikä oikeastaan juurikaan harmita.
Leave a comment:
-
-
Niin n57 ketju pamahtaa varottamatta ja n47 saattaa alkaa ropistamaan ennen menoaan kun käy karkeammin.
n47 syö kyllä ketjun useammin, mutta onhan niitä ketjuja napsunut m57-koneistakin. On vaan vähän työläämpi vaihtaa n-koneisiin, mutta jos jaksaa ite puuhata niin osathan ei paljoa maksa niin voi vaikka ennakkoon tehdä.
Kyllä ketjuille pitäisi olla vaihtoväli, kun kaikista niitä menee. Varsinkin nykyisillä huoltotavoilla. Mutta kyllä se jakopää kestää tehtaan ajatuksen auton eliniästä.Last edited by Hcet; 13-07-2020, 21:43.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by supermaniac1975 View Postjoku on sentään kartalla, milloinkohan joku ehdottaa että minun kannattaisi kuitenkin ostaa ihan uusi 5-sarjalainen :think esim. M5 ois kyllä hyvä auto
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joko View PostKyllä, mutta käytännössä budjetti sulkee kaikki 6 koneiset pois. Ei kympillä, eikä edes 12 ke oikein saa mitään järkevää f korista missä olisi mitään varusteita.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by joko View PostMinä taas ihan tismalleen toisinpäin. 520d pannussakin on täysin riittävästi potkua jokaiseen arkiajon tilanteeseen eikä 530d ole sekään mikään kilpa-auto kuitenkaan.
No jos jaksaa kuunnella sitä nelosdieselin päkätystä. Makuasioita tietenkin ja jokainen tehköön valintansa niillä kriteereillä, mitkä itselle tuntuu parhaalta/järkevältä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyyn0 View PostMuistutan vain että valitsemalla sen kutoskoneen saa siinä kylkeen vähän enempi sitä ajamisen iloa pelkän moottoritehon lisäksi, mm hydraulisen ohjaustehostimen ja isommat jarrut.
Leave a comment:
-
-
Muistutan vain että valitsemalla sen kutoskoneen saa siinä kylkeen vähän enempi sitä ajamisen iloa pelkän moottoritehon lisäksi, mm hydraulisen ohjaustehostimen ja isommat jarrut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostPanostaisin ennemmin moottori ja voimalinjaan kun varusteisiin. Mieluusti otan 530xda alkuasukasversiona kuin 520d voll.
Moottori ja voimalinja on aina ajossa läsnä ja turhia lisävarusteita tarvitsee ehkä kerran kaksi auton eliniän aikana.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostKun nykyistä autoa etsin niin itsellä oli moottorin ja vetotavan lisäksi pakollisina varusteina muistipaikoilla olevat sport/comfort penkit, iso navi, panoraamakattoluukku ja m-sport kilkkeet. Kaikki muu oli lähinnä ekstraa. Comfort accessin puutteeseen oli aika haastava tottua kun se oli kahdessa edellisessä autossa.
F10/11 en ostaisi ilman m-sportia tai ihan pakottavassa tapauksessa luxury linekin käy. Normi korisarja on ihan uskomattoman "pappa".
Leave a comment:
-
-
Kun nykyistä autoa etsin niin itsellä oli moottorin ja vetotavan lisäksi pakollisina varusteina muistipaikoilla olevat sport/comfort penkit, iso navi, panoraamakattoluukku ja m-sport kilkkeet. Kaikki muu oli lähinnä ekstraa. Comfort accessin puutteeseen oli aika haastava tottua kun se oli kahdessa edellisessä autossa.
F10/11 en ostaisi ilman m-sportia tai ihan pakottavassa tapauksessa luxury linekin käy. Normi korisarja on ihan uskomattoman "pappa".
Leave a comment:
-
Leave a comment: