Onnellinen tilanne olisi jos itse pärjäisi polkupyörällä kuten sinä kirjoitit aikaisemmin. Auton kulut on tänäpänä sitä luokkaa että kiinnostus käyttöauton pitämiseen on matalalla, velaton auto kuluttaa liki 500€/kk matalla ajosuoritteella jo. Optimaalinen autoilu olisi kesäautona coupe tai avo maukkaalla moottorilla. Talvella liikkuminen julkisilla ja polkimella. Tästä kun laskemalla jäisi todella korkea summa sijoittaa siihen kesäpeliin ja talliin. Tämmöisiä ajatuksia itselle heräsi aamutuimaan
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 perheeseen vuonna 2021
Collapse
X
-
On kyllä huvittavaa tuo lukutaidottomuus aloittajalla on rahat kertymässä autoon ja halu ostaa auto. Silti joka toinen kommentti on että ei kannata ostaa jos ei ole rahaa eikä varsinkaan bemaria vaikka bemari foorumilla ollaan.
Moottoriin sanon sen verta, että kyllä se 3 litrainen takaa paremman ajonautinnon. Itsellä on käyttis e61:sessa n47 ja on se tuon painoiseen koppaan vain koko aneeminen. Vie paljon ajonautinnosta pois kun kone on jatkuvasti "vajaa". Työmatka ajoon en silti tuota vaihtaisi. Pienempi kulutus, halvempi ostohinta ja osin vähemmän uusittavaa jos hajoaa(suuttimet yms.) Monesti nuo ei ole ihan niin raiskattuja kuin 530 tai 535.
Kulutus legendoja mitä osa heittelee ei ihan kannata ostaa. Tuo 2 litrainen automaatin kera vie 6-7/100km ja 3 litranen sitten 7-9/100km. Ja melkein vielä haitarin yläpäätä pois lukien pitkät matkat pohjoiseen tms.
Itse en ole äffäläistä niin paljoa ajanut että uskaltaisin sanoa, mutta ainakin ajotuntuma on huonontunut e39:stä tuohon e61:seen. Jatkuuko sama kehitys äffäläiseen?
Jos ajokokemus edellä ostetaan niin nämä asiat on tärkeitä. Useampaa kannattaa ajella ja se kaksilitrainen unohtaa. Se sopii paikasta A paikkaan B liikkumiseen paremmin. Toki tasaisessa ajossa et eroa huomaa, mutta aina kiihdyttäessä.
Comment
-
-
Originally posted by Hcet View PostOn kyllä huvittavaa tuo lukutaidottomuus aloittajalla on rahat kertymässä autoon ja halu ostaa auto. Silti joka toinen kommentti on että ei kannata ostaa jos ei ole rahaa eikä varsinkaan bemaria vaikka bemari foorumilla ollaan.
Moottoriin sanon sen verta, että kyllä se 3 litrainen takaa paremman ajonautinnon. Itsellä on käyttis e61:sessa n47 ja on se tuon painoiseen koppaan vain koko aneeminen. Vie paljon ajonautinnosta pois kun kone on jatkuvasti "vajaa".
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostLukutaitoa on monen kaltaista, joka toinen kirjoittaja ehdottaa 30d moottorista kun aloittajan rahat ei siihen riitä. Neuvonantajia riittää joka lähtöön siis.
Aloittaja alkuvaiheessa mietti e60 530 ja äffäläisen 520 väliltä ja päätyi että haluaa mieluummin äffäläisen 520d. Ymmärtääkseni autoa ei ole vielä haettu pihaan joten mielipiteen vaihtoon on tämän osalta varaa
Ostopäätös sen sijaan on jo tehty.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostLukutaitoa on monen kaltaista, joka toinen kirjoittaja ehdottaa 30d moottorista kun aloittajan rahat ei siihen riitä. Neuvonantajia riittää joka lähtöön siis.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostM550d :think
Säästät aika monta tonnia kun ostat sen 530xda ja viet Tuikulle ohjelmointiin, jos todella paljon haluat lisää potkua vaihdat pikkuisen osia ennen ohjelmaa.
Tehoon ei kannata tässä tapauksessa laittaa 20-30k€ turhaan, M550d ei paljon eroa hyvin varustellusta ja ohjelmoidusta 530d mallista, hyvin marginaalista, bensamoottorisissa ero on iso, M mallien hyväksi.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by icecold View PostSelvä. Itsellä 20d (tosin 3-srj) ja kyllä säästöä tulee hieman pienemmilläkin ajoilla vrt. 30d.
Sillä 20d:lläkään ei pääse vitosen kulutukseen paitsi ehkä ajamalla 80km/h matka-ajoa.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
JOS malttais säästää ja odottaa muutamia kuukausia kauemmin ja nostais budjettia kympistä muutamalla tonnilla niin:
Mitä tyyppivika eroja 520dA 2011 vs. 2014 ( vai onko )
mitä tyyppivika eroja 520dA vs. 530dA
mitä etuja 520dA 2014 vs. 530dA 2011 nelipyttyisen eduksi ( muuta kuin kulutus )
Tuo muutama tonni avais kyllä ovia ( mielestäni ) huomattavasti parempiin versioihin, joka taas vaikuttaisi malttiin säästää vielä muutaman kuukauden.....
Mielipiteeni siitä että autossa pitää olla comfort tai sport penkit on vain vahvistunut ja lisäksi haluan autoon sen eco, comfort, sport napin
Tämä että kyselen kutoskoneista ei tarkoita että maltan säästää niin kauan että sellaisen saisin. On realistista ajatella että tuon 10 000€ oon säästäny alkukevääksi, jos malttaisin säästää 12-13 000€ auton saisin noin vuoden päästä ja 530dA tulisi vasta 2021 jouluksi kotiin. Ellei hinnat sitten tipu reilusti nykyisestä.
Helvetti että on kova autokuume, eilen tutkin ja mietin ja kuolasin autoja useita tunteja netistä ja YouTubesta
Comment
-
-
Taitaa olla herkullisempaa tuo auton odottelu ja etsiminen kuin varsinainen osto ja sitten omistaminen. Mun mielestä sun ostotapa säästäen ja luottotieto-asiat ei kuulu meille muille mitenkään etkä ole omista syistäsi selitysvelvollinen kenellekään. Mutta itse kerroit ja koit sen tarpeelliseksi joten hyvä sitten niin. Sulla on pitkä harkinta-aika paketin miettimiseen ja hinnoitteluun. Myynnissä olevien autojen pyyntihinnat eivät määritä pitävästi mitä tulet saamaan, eli nyt sen määritteleminen mitä pystyt aikanaan ostamaan käytettävissä olevilla varoilla on aika hankalaa, korkeintaan suuntaa-antavaa. Helpompi kulma on varmaankin se, että pistät ecut pinoon, speksaat auton vähimmäisvaatimukset ja lähdet tarjoamaan niistä mitä on saatavilla. Ostaminen on paljon helpompaa kuin vaihtaminen. Saatat saada auton huomattavastikin alle käyvän hinnan ja silti molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä.
Palsta ei myöskään pysty määrittämään minkälaisen auton tarvitset tai haluat eikä tietysti ole tarkoituskaan, se on aina henkilökohtainen kokemus. Mutta hyvää keskustelua ja näkemyksiä syntyy. Ja on kyllä kiva huomata että vedät rohkeasti tulta päin fiilispohjalta. Oma ajatus on se että kun jollain paskalla on ajettava niin saa se sentään tuntua edes joltain.
Lukuisten eri BMW-mallien kokeilemisen jälkeen olen palannut lähtöruutuun. Tämän päivän tunne on että idea minkä päälle loppu auto rakennetaan on 500-sarjan sedan takavetoisena ja kutoskoneella. Sen päälle ne enemmän tai vähemmän tarkeät varusteet joiden tärkeysjärjestykseen taitaa vaikuttaa eniten kuskin ikä. Mitä enemmän ikää sitä vähemmän "tuokin olis kiva"- ajattelua. Tärkeimmiksi muodostuu penkit, kulkemisen helppous, automaatti, parkkitututkat ja muut saatanan invavarusteet, ehdottomasti matala melutaso, soitin jota ei tarvitse huudattaa kuullakseen jne. Mukavuus siis urheilullisuuden edellä mutta riittävän voimareservin kera.
Ymmärrän toki farkun kohdalla mahdollisen tilantarpeen jos on lastenrattaat tai koira, mutta jos pitkäperäinen ei ole ehdoton välttämättömyys niin harkitsisin ottaisinko. Itsellä ei enää pieniä lapsia ole, lapsenlapsia kylläkin, ja koiraa ei enää ikinä tule varsinkaan päättämään minkälainen auto pitää olla.
Serkkupojalla on samanikäinen F11 520d kuin mun F10 530d, ja jokaikinen kerta kun istuu kyytiin niin päivittelee miten erilaiset autot voi olla kyseessä vaikka molemmissa kattava varustelu comfort-penkkeineen. Pidän itsekin näitä kahta eri korimallia melkein kahtena eri autona.
Comment
-
Comment