Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 perheeseen vuonna 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • supermaniac1975
    Bimmer Rookie
    • Jun 2020
    • 123
    • Suomi

    Originally posted by TheRipper View Post
    Taitaa vähän harvassa olla jo näin vanhat BMW-liikkeissä nykyään...

    Halvin f11 BMW-liikkessä näkyy olevan 10.540€. 2011vm 183tkm ajettu manuaali.


    Jos BMW-liikkeestä haluaa niin kyllä 15t€ on laitettava sitten alkaa valinnan varaa jo hieman löytyvän. Tosin vuosimallit menee sitten jo sinne 2013. Mikä varmaan on se merkkiliikkeiden keskimääräinen raja nykyään...7 vuotta.

    Verot on jossain 2800€ tietämissä alkupään malleissa.

    Edit...hupsis tulipas vanhaan viestiin vastattua...Hölmösti joskus aukeaa nämä ketjut...
    Juu ei tällä budjetilla kannata varmasti lähteä Ruotsia edemmäs ja hintataso taitaa jättää Ruotsinkin pois vaihtoehdoista.

    Comment

    • VilleP
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2162
      • Vantaa

      Näistä penkeistä vielä. Kaikkia istuneena suurin synti on ainakin näin 100kg luokassa liian pehmeät toppaukset. Alkaa kannikka puutumaan pidemmällä suoritteella. E61 oli kovemmat penkit, eikä niissä takapuoli puuttuunut. Lättänöiden ongelma on liian lyhyt istuinosa, eikä sitä voi säätää. 180cm pitkälle reisituki jää siis vajaaksi, joka edesauttaa puutumista entisestään. Eli jos pitkät koivet niin comfort tai sport. Nurkka pyörittelyssä varmasti pärjää lättänöilläkin.

      Mutta ehkä sopivan auton spekulointi on vielä turhaa, kun kerran kaupoille mennään vasta ensi vuonna.
      F11 530xd LCI
      S2 Avant

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4986
        • Paimio

        Originally posted by supermaniac1975 View Post
        Juu ei tällä budjetilla kannata varmasti lähteä Ruotsia edemmäs ja hintataso taitaa jättää Ruotsinkin pois vaihtoehdoista.
        No se nyt riippuu sitten ihan mitä autolta haluaa. Jos varusteet ei merkitse mitään niin sitten voi hyvin ostaa sen karvalakin ihan suomestakin.

        Mutta jos varusteita haluaa niin sitten kannattaa suosiolla siirtaa katseet saksan puoleen.

        Ja ei nyt pelkästään merkkiliikkeitä kannata tuijotella. Mobilessakin ihan hyvä tuo tähtijärjestelmä on kauppiaiden arvioinnissa...ja kun katselee liikkeiden autokantaa muutenkin niin saa hyvän yleiskuvan liikkeestä.

        Jos Ruotsista meinaa niin sitten suosiolla katseet Tukholman pohjoispuolelle. Etelämpänä ja Tukholmassa nimittäin suolataan niin turkasesti että sillä varmasti on vaikutusta alustaan ja ruosteeseen.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • supermaniac1975
          Bimmer Rookie
          • Jun 2020
          • 123
          • Suomi

          Originally posted by TheRipper View Post
          No se nyt riippuu sitten ihan mitä autolta haluaa. Jos varusteet ei merkitse mitään niin sitten voi hyvin ostaa sen karvalakin ihan suomestakin.

          Mutta jos varusteita haluaa niin sitten kannattaa suosiolla siirtaa katseet saksan puoleen.

          Ja ei nyt pelkästään merkkiliikkeitä kannata tuijotella. Mobilessakin ihan hyvä tuo tähtijärjestelmä on kauppiaiden arvioinnissa...ja kun katselee liikkeiden autokantaa muutenkin niin saa hyvän yleiskuvan liikkeestä.

          Jos Ruotsista meinaa niin sitten suosiolla katseet Tukholman pohjoispuolelle. Etelämpänä ja Tukholmassa nimittäin suolataan niin turkasesti että sillä varmasti on vaikutusta alustaan ja ruosteeseen.
          En tällä budjetilla kyllä varmaankaan lähde Saksaan, Ruotsi on vielä vaihtoehtona. Kaikkein paras vaihtoehto olisi löytää jonkun itse Saksasta tuoma, joka on vaihtamassa uudenpaan.

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            Kun nykyistä autoa etsin niin itsellä oli moottorin ja vetotavan lisäksi pakollisina varusteina muistipaikoilla olevat sport/comfort penkit, iso navi, panoraamakattoluukku ja m-sport kilkkeet. Kaikki muu oli lähinnä ekstraa. Comfort accessin puutteeseen oli aika haastava tottua kun se oli kahdessa edellisessä autossa.

            F10/11 en ostaisi ilman m-sportia tai ihan pakottavassa tapauksessa luxury linekin käy. Normi korisarja on ihan uskomattoman "pappa".

            Comment

            • supermaniac1975
              Bimmer Rookie
              • Jun 2020
              • 123
              • Suomi

              Originally posted by brainsurgery View Post
              Kun nykyistä autoa etsin niin itsellä oli moottorin ja vetotavan lisäksi pakollisina varusteina muistipaikoilla olevat sport/comfort penkit, iso navi, panoraamakattoluukku ja m-sport kilkkeet. Kaikki muu oli lähinnä ekstraa. Comfort accessin puutteeseen oli aika haastava tottua kun se oli kahdessa edellisessä autossa.

              F10/11 en ostaisi ilman m-sportia tai ihan pakottavassa tapauksessa luxury linekin käy. Normi korisarja on ihan uskomattoman "pappa".
              Penkit muistilla saattais olla kova juttu, vaimo on 20cm lyhyempi.

              Comment

              • joko
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1964
                • Seinäjoki

                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Panostaisin ennemmin moottori ja voimalinjaan kun varusteisiin. Mieluusti otan 530xda alkuasukasversiona kuin 520d voll.
                Moottori ja voimalinja on aina ajossa läsnä ja turhia lisävarusteita tarvitsee ehkä kerran kaksi auton eliniän aikana.
                Minä taas ihan tismalleen toisinpäin. 520d pannussakin on täysin riittävästi potkua jokaiseen arkiajon tilanteeseen eikä 530d ole sekään mikään kilpa-auto kuitenkaan. Varusteet sielä on kuitenkin läsnä kokoajan ja webasto on kätevä napata kaukosäätimellä päälle sisältä. En kyllä missään tilanteessa haluaisi karvalakki mallin äffää, mieluummin sitten vaikka joku ihan muun merkkinen auto. Ja edelleen muistakaa se budjetti, se ei ole rajaton kaikilla. Itselläni olisi kyllä ollut se m550d mahdollista laittaa mutta ei se vaan tuntunut hyvältä työntää 35ke liki 10 vuotta vanhaan autoon. Suurin osa meidänkin ajoista koostuu ihan arkisista kauppareissusta, työmatkoista jne ja suurin sallittu ajonopeus näillä reiteillä on 100km/h. Ei siinä oikein tarvitse yli 200hp. Ja kyllä, minulla on ollut useampikin yli 400hp käyttöauto mutta kyllä vaan tänäpäivänä hankintahinta, kulutus ja korjauskulut sanelee pitkälti mitä sitä pihaansa hakee. Ja edelleen jos olisi sopiva Varusteltu kutoskoneella ja oikealla värillä löytynyt järkevillä kilsoilla eikä liika isolla hinnanerolla niin olisin sen toki ostanut
                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                W906 319 sprinter - 14

                Comment

                • pyyn0
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 1053
                  • Fin

                  Muistutan vain että valitsemalla sen kutoskoneen saa siinä kylkeen vähän enempi sitä ajamisen iloa pelkän moottoritehon lisäksi, mm hydraulisen ohjaustehostimen ja isommat jarrut.
                  -BMW F11 530xd -12
                  -BMW E60 530dA -04
                  -BMW E23 735iA -85
                  Ex
                  -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                  -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                  -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                  -BMW E39 528i 96

                  Comment

                  • joko
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1964
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by pyyn0 View Post
                    Muistutan vain että valitsemalla sen kutoskoneen saa siinä kylkeen vähän enempi sitä ajamisen iloa pelkän moottoritehon lisäksi, mm hydraulisen ohjaustehostimen ja isommat jarrut.
                    Kyllä, mutta käytännössä budjetti sulkee kaikki 6 koneiset pois. Ei kympillä, eikä edes 12 ke oikein saa mitään järkevää f korista missä olisi mitään varusteita.
                    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                    W906 319 sprinter - 14

                    Comment

                    • tabasco
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 851
                      • fin

                      Originally posted by joko View Post
                      Minä taas ihan tismalleen toisinpäin. 520d pannussakin on täysin riittävästi potkua jokaiseen arkiajon tilanteeseen eikä 530d ole sekään mikään kilpa-auto kuitenkaan.

                      No jos jaksaa kuunnella sitä nelosdieselin päkätystä. Makuasioita tietenkin ja jokainen tehköön valintansa niillä kriteereillä, mitkä itselle tuntuu parhaalta/järkevältä.

                      Comment

                      • supermaniac1975
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2020
                        • 123
                        • Suomi

                        Originally posted by joko View Post
                        Kyllä, mutta käytännössä budjetti sulkee kaikki 6 koneiset pois. Ei kympillä, eikä edes 12 ke oikein saa mitään järkevää f korista missä olisi mitään varusteita.
                        joku on sentään kartalla, milloinkohan joku ehdottaa että minun kannattaisi kuitenkin ostaa ihan uusi 5-sarjalainen :think esim. M5 ois kyllä hyvä auto

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 4986
                          • Paimio

                          Originally posted by supermaniac1975 View Post
                          joku on sentään kartalla, milloinkohan joku ehdottaa että minun kannattaisi kuitenkin ostaa ihan uusi 5-sarjalainen :think esim. M5 ois kyllä hyvä auto
                          Täytyy sitten kyllä muistaa myös että jos halvalla meinaa N47:n ostaa niin paljon ajettuun on tyytyminen ja sitten on kyllä jakopääremppaa tiedossa jos ei käy niin hyvä tuuri että olisi jo tehty. Ja siihen saa kyllä taas sen muutaman tonnin varata...Siksi minä sijoitan sen rahan mielummin suoraan N57 koneeseen...edes yksi murhe vähemmän.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Hcet
                            BTCF Member
                            • Oct 2018
                            • 124
                            • Tampere

                            Niin n57 ketju pamahtaa varottamatta ja n47 saattaa alkaa ropistamaan ennen menoaan kun käy karkeammin.
                            n47 syö kyllä ketjun useammin, mutta onhan niitä ketjuja napsunut m57-koneistakin. On vaan vähän työläämpi vaihtaa n-koneisiin, mutta jos jaksaa ite puuhata niin osathan ei paljoa maksa niin voi vaikka ennakkoon tehdä.

                            Kyllä ketjuille pitäisi olla vaihtoväli, kun kaikista niitä menee. Varsinkin nykyisillä huoltotavoilla. Mutta kyllä se jakopää kestää tehtaan ajatuksen auton eliniästä.
                            Last edited by Hcet; 13-07-2020, 22:43.

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              .......
                              Last edited by BMW525Xda; 13-07-2020, 22:23.

                              Comment

                              • pyyn0
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 1053
                                • Fin

                                Originally posted by joko View Post
                                Ei kympillä, eikä edes 12 ke oikein saa mitään järkevää f korista missä olisi mitään varusteita.
                                Harvinaisen totta. Itse pysyttelisin e-korissa.
                                -BMW F11 530xd -12
                                -BMW E60 530dA -04
                                -BMW E23 735iA -85
                                Ex
                                -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                                -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                                -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                                -BMW E39 528i 96

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎