Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 perheeseen vuonna 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hcet
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Lukutaitoa on monen kaltaista, joka toinen kirjoittaja ehdottaa 30d moottorista kun aloittajan rahat ei siihen riitä. Neuvonantajia riittää joka lähtöön siis.
    Olisi pitänyt näköjään tarkentaa jo valmiiksi.
    Aloittaja alkuvaiheessa mietti e60 530 ja äffäläisen 520 väliltä ja päätyi että haluaa mieluummin äffäläisen 520d. Ymmärtääkseni autoa ei ole vielä haettu pihaan joten mielipiteen vaihtoon on tämän osalta varaa
    Ostopäätös sen sijaan on jo tehty.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by Hcet View Post
    On kyllä huvittavaa tuo lukutaidottomuus aloittajalla on rahat kertymässä autoon ja halu ostaa auto. Silti joka toinen kommentti on että ei kannata ostaa jos ei ole rahaa eikä varsinkaan bemaria vaikka bemari foorumilla ollaan.

    Moottoriin sanon sen verta, että kyllä se 3 litrainen takaa paremman ajonautinnon. Itsellä on käyttis e61:sessa n47 ja on se tuon painoiseen koppaan vain koko aneeminen. Vie paljon ajonautinnosta pois kun kone on jatkuvasti "vajaa".
    Lukutaitoa on monen kaltaista, joka toinen kirjoittaja ehdottaa 30d moottorista kun aloittajan rahat ei siihen riitä. Neuvonantajia riittää joka lähtöön siis.

    Leave a comment:


  • Hcet
    replied
    On kyllä huvittavaa tuo lukutaidottomuus aloittajalla on rahat kertymässä autoon ja halu ostaa auto. Silti joka toinen kommentti on että ei kannata ostaa jos ei ole rahaa eikä varsinkaan bemaria vaikka bemari foorumilla ollaan.

    Moottoriin sanon sen verta, että kyllä se 3 litrainen takaa paremman ajonautinnon. Itsellä on käyttis e61:sessa n47 ja on se tuon painoiseen koppaan vain koko aneeminen. Vie paljon ajonautinnosta pois kun kone on jatkuvasti "vajaa". Työmatka ajoon en silti tuota vaihtaisi. Pienempi kulutus, halvempi ostohinta ja osin vähemmän uusittavaa jos hajoaa(suuttimet yms.) Monesti nuo ei ole ihan niin raiskattuja kuin 530 tai 535.

    Kulutus legendoja mitä osa heittelee ei ihan kannata ostaa. Tuo 2 litrainen automaatin kera vie 6-7/100km ja 3 litranen sitten 7-9/100km. Ja melkein vielä haitarin yläpäätä pois lukien pitkät matkat pohjoiseen tms.

    Itse en ole äffäläistä niin paljoa ajanut että uskaltaisin sanoa, mutta ainakin ajotuntuma on huonontunut e39:stä tuohon e61:seen. Jatkuuko sama kehitys äffäläiseen?
    Jos ajokokemus edellä ostetaan niin nämä asiat on tärkeitä. Useampaa kannattaa ajella ja se kaksilitrainen unohtaa. Se sopii paikasta A paikkaan B liikkumiseen paremmin. Toki tasaisessa ajossa et eroa huomaa, mutta aina kiihdyttäessä.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Onnellinen tilanne olisi jos itse pärjäisi polkupyörällä kuten sinä kirjoitit aikaisemmin. Auton kulut on tänäpänä sitä luokkaa että kiinnostus käyttöauton pitämiseen on matalalla, velaton auto kuluttaa liki 500€/kk matalla ajosuoritteella jo. Optimaalinen autoilu olisi kesäautona coupe tai avo maukkaalla moottorilla. Talvella liikkuminen julkisilla ja polkimella. Tästä kun laskemalla jäisi todella korkea summa sijoittaa siihen kesäpeliin ja talliin. Tämmöisiä ajatuksia itselle heräsi aamutuimaan

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ihan viimeisiä euroja ei sitten kannata laittaa autoon kiinni. Korjaamiseen on myös oltava rahaa. Suurella todennäköisyydellä jotain korjaamista tulee jossain vaiheessa. Puhutaan nyt kuitenkin ~10v autosta.
    Sama vastaus jo tuhannennen kerran!

    Ei se rahan tulo lopu kuin vasta sitten kun kuolen, eli rahaa on korjaamiseen.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Ihan viimeisiä euroja ei sitten kannata laittaa autoon kiinni. Korjaamiseen on myös oltava rahaa. Suurella todennäköisyydellä jotain korjaamista tulee jossain vaiheessa. Puhutaan nyt kuitenkin ~10v autosta.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    M550d :think

    Säästät aika monta tonnia kun ostat sen 530xda ja viet Tuikulle ohjelmointiin, jos todella paljon haluat lisää potkua vaihdat pikkuisen osia ennen ohjelmaa.

    Tehoon ei kannata tässä tapauksessa laittaa 20-30k€ turhaan, M550d ei paljon eroa hyvin varustellusta ja ohjelmoidusta 530d mallista, hyvin marginaalista, bensamoottorisissa ero on iso, M mallien hyväksi.
    Vuosia sitten kun kuulin 550d mallista luulin että se on 5litrainen diesel

    Juu en ole tuohon 550d muuten perehtynyt kuin katsellut Youtubesta ja kuunnellut sen ääniä

    Kiinnostus nousi kun katsoin mitkä kulutukset ja tehot samassa paketissa.....

    550d ei ole ajankohtainen vielä vuosiin. 530dA tai 535dA on ajankohtaisia sillä sekunnilla kun saan jostain autorahoituksen. 520dA rahat kasassa ensivuoden helmi-kesäkuussa, riippuen miten maltan olla tässä välissä tuhlaamatta.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    M550d :think

    Säästät aika monta tonnia kun ostat sen 530xda ja viet Tuikulle ohjelmointiin, jos todella paljon haluat lisää potkua vaihdat pikkuisen osia ennen ohjelmaa.

    Tehoon ei kannata tässä tapauksessa laittaa 20-30k€ turhaan, M550d ei paljon eroa hyvin varustellusta ja ohjelmoidusta 530d mallista, hyvin marginaalista, bensamoottorisissa ero on iso, M mallien hyväksi.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by alpine3 View Post
    Oletko ajatellut mitä kaikkea siihen hinnat alkaen autoon haluat "laittaa kuntoon" ja retrofitata. Varusteista riippuen vanteet/renkaat, maalipinta, penkit, parempi iDrive, hifit, niihin saa varata useamman tuhat euroa (varsinkin jos ei itse tee) , joihin laitettuja rahoja et autoa vaihtaessa saa kuin murto-osana auton hyvityshinnassa takaisin. Eli jos tarkoituksenasi on auto muutaman vuoden päästä vaihtaa niin kannattaa punnita säästääkö nekin tuhatlappuset siihen uuteen isommalla koneella ja paremmilla varusteilla olevaan autoon suoraan.

    Hienoa kuitenkin lukea että paloa bemareihin löytyy ja autoon ollaan valmis laittamaan rahaa.
    Kaikkihan riippuu siitä yksilöstä jonka ostan. Siksi kyselen täältä että tiedän autoa ostaessa mitä kannattaa huomioida ja vielä parempi että saisin jonkun itseä huomattavasti viisaamman autoa kurkkaamaan ennen ostoa. Alut maksaa paljon, mutta ne voi siirtää halutessaan seuraavaan. Maalipintaa ei ole pakko kunnostaa, mutta E39:iin laitoin useamman satasen maalipintaan ja en kyllä katunut. Jos autoa miettii sijoituksena niin olen varmaan kiinnostunut väärän ikäisistä ja hintaisissa autoista.

    vuoden päästä 520dA ajoon ja sillä sitten muutama vuosi ajoa ja päivitys toivottavasti 550d malliin. En kuvittelekkaan että tuossa vaihdossa saan vanhasta paljon enempää kuin lämmintä kättä.

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Oletko ajatellut mitä kaikkea siihen hinnat alkaen autoon haluat "laittaa kuntoon" ja retrofitata. Varusteista riippuen vanteet/renkaat, maalipinta, penkit, parempi iDrive, hifit, niihin saa varata useamman tuhat euroa (varsinkin jos ei itse tee) , joihin laitettuja rahoja et autoa vaihtaessa saa kuin murto-osana auton hyvityshinnassa takaisin. Eli jos tarkoituksenasi on auto muutaman vuoden päästä vaihtaa niin kannattaa punnita säästääkö nekin tuhatlappuset siihen uuteen isommalla koneella ja paremmilla varusteilla olevaan autoon suoraan.

    Hienoa kuitenkin lukea että paloa bemareihin löytyy ja autoon ollaan valmis laittamaan rahaa.
    Last edited by alpine3; 11-07-2020, 18:39.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Täysin ymmärrettävää on himo Bemaria kohtaan mutta jossain vaiheessa kannattaa laittaa faktat paperille:

    -Paljonko "seuraavaan" autoon on säästää kuukaudessa, jos nyt ostetaan vaikka se hinnat alkaen 520d?
    -Kuinka pitkään tällä 520d:llä olisi tarkoitus ajaa?
    -Paljonko nyt mahdollisesti ostettavan 520d:n arvo on "seuraavaa" autoa ostettaessa eli paljonko tähän asti säästetystä pääomasta on jäljellä?
    -Kun luottotiedot palautuvat, onko ns piikki auki eli silloin ei tarvitse miettiä enää niin paljoa pelkkää säästämistä?
    -Koska luottotiedot palautuvat?

    Toki tällaisten autojen arvot laskevat käytettäessä mutta järkeä käyttämällä pääsee parempaan lopputulokseeen pitkässä juoksussa.
    -En ole vielä miettinyt paljon "seuraavaan" säästän, koska alkuun laitan lähes kaiken ostetun kuntoon laittoon ( vanteet, maalipinta ym. )
    -Tarkoitus on ajaa 2-3 vuotta
    -Arvo tippuu autoissa vauhdilla, tai jos ei ni ei haittaa
    -Luottotiedot kun palautuu uskoisin lyhentäväni autolainaa n.400€/kk niin on varaa myös matkustella muutaman kerran vuodessa.
    Luottotiedot ovat täysin puhtaat joko kolmen tai viiden vuoden päästä, tarkan päivämäärän saan syksyllä.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    No jos sillä säästää kulutuksessa 1l/100km, niin eipä tuossa ihmeellistä säästöä tule polttoaineissa. 10tkm 150€/v, 20tkm 300€/v, 30tkm 450€/v (litrahinnaksi laskin 1,50€). Ei kyllä tunnu paljon autoilun kuluissa kun puhutaan tämän hintaluokan autosta.
    Ja kyllä jos se olisi budjettiin mahtunut olisin mielellään maksanut ajosta kutoskoneella enemmän/kilometri, onhan se ihan erillainen ajaa. Mutta aika isoja hintaeroja noilla ainakin tällä hetkellä on.

    Leave a comment:


  • supermaniac1975
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Selvä


    Kulutuksessa ei ole mainittavaa eroa muualla kuin internetissä. Minulla on yli 300tkm matkan ka 6 Litraa 100km 30xda:lla. Joudut ajamaan 30tkm/kk että saat mainittavaa säästöä 20d joka kuluttaa 5 litraa.

    Tuosta kulutuserosta oon aina miettinytkin että jos/kun autolla ajaa niin kyllä se lisävääntö näkyy pienentyneenä polttoainekuluna ja toki hymynä omassa naamassa. Siinä vaiheessa kun minulla on kymppitonni kasassa ja löytyy hyvä vaihtoehto neloskoneella niin en varmasti malta säästää useampaa kuukautta että saan kutoskoneen.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Täysin ymmärrettävää on himo Bemaria kohtaan mutta jossain vaiheessa kannattaa laittaa faktat paperille:

    -Paljonko "seuraavaan" autoon on säästää kuukaudessa, jos nyt ostetaan vaikka se hinnat alkaen 520d?
    -Kuinka pitkään tällä 520d:llä olisi tarkoitus ajaa?
    -Paljonko nyt mahdollisesti ostettavan 520d:n arvo on "seuraavaa" autoa ostettaessa eli paljonko tähän asti säästetystä pääomasta on jäljellä?
    -Kun luottotiedot palautuvat, onko ns piikki auki eli silloin ei tarvitse miettiä enää niin paljoa pelkkää säästämistä?
    -Koska luottotiedot palautuvat?

    Toki tällaisten autojen arvot laskevat käytettäessä mutta järkeä käyttämällä pääsee parempaan lopputulokseeen pitkässä juoksussa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by icecold View Post
    Selvä. Itsellä 20d (tosin 3-srj) ja kyllä säästöä tulee hieman pienemmilläkin ajoilla vrt. 30d.

    Sillä 20d:lläkään ei pääse vitosen kulutukseen paitsi ehkä ajamalla 80km/h matka-ajoa.
    No jos sillä säästää kulutuksessa 1l/100km, niin eipä tuossa ihmeellistä säästöä tule polttoaineissa. 10tkm 150€/v, 20tkm 300€/v, 30tkm 450€/v (litrahinnaksi laskin 1,50€). Ei kyllä tunnu paljon autoilun kuluissa kun puhutaan tämän hintaluokan autosta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎