Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1964
    • Seinäjoki

    Originally posted by TurboT View Post

    Kaikissa GT-malleissa on vakiona ZF:n valmistama uusi 8-portainen automaattivaihteisto. Se on kerrassaan upea tekele. Vaihdot ovat nopeita, tasaisia ja huomaamattomia.



    Ainakin tuossa testissä siitä on vain positiivista sanottavaa.

    On se varmaan upea tekele tuo 6-pykäläinenkin, kaikki on upeaa siihen asti kun toimii... Eipä ole mitään moittimista tuossa toimivassa 6-pykäläisessäkään. Jotenkin ei yhtään kuulosta luotettavammata nuo uudempienkaan mallien viritykset, että oikein 8 pykälää minkä välillä arpoa.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • TurboT
      Bimmer Rookie
      • Dec 2009
      • 106
      • .

      8.vaihteella kulkee 1000 rpm -> 75 km/h ja 4000 rpm -> 301 km/h TM:n testin mukaan. Liekö vastaavaa ennätystä millään muulla myynnissä olevalla automallilla...
      Last edited by TurboT; 20-01-2010, 21:59.

      Comment

      • E38
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 269
        • HKI,TKU

        Ainakin laatikolla on tekemistä kun on mistä valita! Vaihdot pitääkin olla huomaamattomia kun niitä tapahtuu taajamassa varmaan kokoajan.

        Kyllä sen olisi pitänyt olla jo 10-lovinen.... 8 on vähän passe.
        Autotalli:
        -07 Lexus GS300
        -96 Mercedes-Benz SL320
        -79 Wartburg 353W Tourist
        -66 Cadillac Coupe De Ville


        Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

        Comment

        • Eemeli
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 1605
          • pk-seutu

          ^Täytyy sanoa, että ne muutamat sadat kilsat mitä ajanut 530d GT:llä ja tuolla nimenomaisella 8-pykäläisellä, niin on pehmein tomaatti millä olen ikinä ajanut.

          Comment

          • masiaro
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 406

            Originally posted by Antinontoxic View Post
            Jokaisella tietysti mielipiteensä, mutta itse en yksinkertaiesti pysty näkemään E60 mitään parempaa kuin F10.

            ja jos verrataan vielä faceliftiseen e60:een niin ei e60 pahannäköinen olekaan

            Comment

            • TurboT
              Bimmer Rookie
              • Dec 2009
              • 106
              • .

              Originally posted by Eemeli View Post
              ^Täytyy sanoa, että ne muutamat sadat kilsat mitä ajanut 530d GT:llä ja tuolla nimenomaisella 8-pykäläisellä, niin on pehmein tomaatti millä olen ikinä ajanut.
              Ok, tuo vahvistaa myös lehdistön ennakko hehkutukset.

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11687
                • Kouvola

                Jos joku ei ole vielä nähnyt, niin tuossa F10:n Euroopan esitettä..

                Comment

                • kiljubuu
                  BTCF Member
                  • Nov 2009
                  • 385
                  • turku

                  Originally posted by Eemeli View Post
                  ^Täytyy sanoa, että ne muutamat sadat kilsat mitä ajanut 530d GT:llä ja tuolla nimenomaisella 8-pykäläisellä, niin on pehmein tomaatti millä olen ikinä ajanut.
                  Täysin samaa mieltä ja tarpeen vaatiessa vielä pirun nopeat vaihdot

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by TurboT View Post
                    Kaikissa GT-malleissa on vakiona ZF:n valmistama uusi 8-portainen automaattivaihteisto. Se on kerrassaan upea tekele. Vaihdot ovat nopeita, tasaisia ja huomaamattomia.

                    http://www.nelonen.fi/ohjelmat/start...-herrakuljetin

                    Ainakin tuossa testissä siitä on vain positiivista sanottavaa.
                    Vaikea keksiä mitään turhempaa kuin 7 ja 8 vaihde henkilöautossa..
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11687
                      • Kouvola

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Vaikea keksiä mitään turhempaa kuin 7 ja 8 vaihde henkilöautossa..
                      Pyritään optimoimaan kulutusta, kun aina on sopiva vaihde arsenaalissa eikä tarvi ajaa liian pienellä tai liian isolla vaihteella. Toistaalta alkaa tuntua vähä "more is less" touhulta, kun vaihteita tulee koko ajan lisää ja kulutuskilpailu kiristyy. Toki on muistettava, että esim. E60 M5/E63 M6:n 7-vaihteinen SMG-laatikko oli enemmän kuin onnistunut ratkaisu maksimoimaan suorituskyky!

                      Comment

                      • TurboT
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2009
                        • 106
                        • .

                        13min mittainen ensimmäinen oikea video review:

                        Comment

                        • Kamikaze
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 298
                          • Mänttä-Vilppula

                          E60:n omistajan puheet on helppo kuitata saivarteluksi, mutta eipä tuohon uuteen vitoseen ole silmä tottunut, vaikka sitä kuinka yrittäisi tiirailla. Eniten pistää silmään valot ja munuaiset. Etuvalot ovat huomattavasti vähemmän rohkeat kuin E60:ssa, ja muistuttavat liikaa 3-sarjan valoja. Takavalot eivät ole yhtään bemarimaiset, ovat kuin suoraan vuosituhannen vaihteen Primerasta. Ja munuaiset ovat seiskatyyliin liian isot, ja täten rumat. Pari pykälää pienempänä olisivat jo ihan jees.

                          E60 puolestaan näytti minun silmään hyvältä jo ensivilkaisulta. Sekä etu- että takavalot ovat kuin taideteokset, ikäänkuin silmät kulmakarvoineen. Etuvalot muistuttavat myös linnun siipiä. Ainoastaan E60:n kojetaulun ja ovipahvien muotoilu aiheutti aluksi hylkimisreaktioita tarkoituksenmukaisen E39:n jälkeen, mutta siihen on jo tottunut. Tässä F10:ssa on taas päinvastoin, sisusta näyttää ulkokuorta paremmalta.

                          En epäile hetkeäkään, etteikö F10 olisi huomattavasti edistyneempi ja parempi autona kuin E60. Toivottavasti silmä tottuu tuohon muotoiluun, sillä ei ole mahdoton ajatus, että tuollainen seisoo joskus muutaman vuoden päästä vielä minunkin pihallani. Voi tosin olla, että E60 LCI ehtii olla siinä välissä tämän nykyisen jälkeen.
                          Last edited by Kamikaze; 22-01-2010, 15:45.
                          BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
                          Toyota MR2 2.0 GTi -93

                          Comment

                          • Antinontoxic
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 447
                            • Vantaa

                            Originally posted by Kamikaze View Post
                            Takavalot eivät ole yhtään bemarimaiset, ovat kuin suoraan vuosituhannen vaihteen Primerasta.
                            Kyllä, kuin kaksi marjaa



                            Comment

                            • tuomkiti81
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2005
                              • 1162
                              • Seinäjoki

                              Etuvalot....



                              Last edited by tuomkiti81; 22-01-2010, 16:53.
                              Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                              Opel Insignia 2.0 Cdti
                              Scania R560 8x4

                              Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                              Ex. E60 530dA -05
                              Ex. E39 530dA -01
                              Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                              Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                              Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7431
                                • Oulu

                                Originally posted by TurboT View Post
                                13min mittainen ensimmäinen oikea video review:

                                http://autospies.com/news/EXCLUSIVE-...Classic-51307/
                                Se tärkein vain jai puuttumaan, eli ei ajettu mihinkään...
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎