Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TurboT
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 106
    • .

    Tässä F10:n Hesarin tekemä koeajotesti video:

    Comment

    • jva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1419

      Nyt kun on katsellut noita kuvia ja videoita tuosta uudesta viitosesta, niin täytyy sanoa että aika hyvin se muotoilullisesti sopii nykyisten BMW-mallien jatkoksi. Aikalailla samaa muotoiluhenkeä löytyy kuin esim nykyisestä 3-sarjasta. Se taas tarkoittanee jonkinasteista haastetta BMW:n suunnittelijoille siinä mielessä että nykyinen kolmonen uusiutuu todennäköisesti vuosia aikaisemmin kuin tuo uusi viitonen ja koska kolmossarja on "vain" kolmossarja, ei sen muotoilussa voi mitään merkittäviä irtiottoja tehdä isompiin malleihin nähden.
      Joten johtopäätös on se, että seuraavakin kolmonen tulee olemaan aikalailla nykyisen oloinen
      Mutta joo, kyllä se on sanottava että kyllä tuo uusi viitonen paremmannäköinen on kuin edeltäjänsä, vaikkei toki huono ole sekään.
      Hienosti sopii nykyisen BMW-malliston muotoilulinjaan tuo uusi viitonen. Nyt on enää oikeastaan kuutossarja ainoa mikä ei ihan täysin istu muotokieleltään nykyiseen mallistoon. Tosin eikös se kohta myös uutta kuutosta ala pukkaamaan?

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11685
        • Kouvola

        Originally posted by jva View Post
        Nyt kun on katsellut noita kuvia ja videoita tuosta uudesta viitosesta, niin täytyy sanoa että aika hyvin se muotoilullisesti sopii nykyisten BMW-mallien jatkoksi. Aikalailla samaa muotoiluhenkeä löytyy kuin esim nykyisestä 3-sarjasta. Se taas tarkoittanee jonkinasteista haastetta BMW:n suunnittelijoille siinä mielessä että nykyinen kolmonen uusiutuu todennäköisesti vuosia aikaisemmin kuin tuo uusi viitonen ja koska kolmossarja on "vain" kolmossarja, ei sen muotoilussa voi mitään merkittäviä irtiottoja tehdä isompiin malleihin nähden.
        Joten johtopäätös on se, että seuraavakin kolmonen tulee olemaan aikalailla nykyisen oloinen
        Mutta joo, kyllä se on sanottava että kyllä tuo uusi viitonen paremmannäköinen on kuin edeltäjänsä, vaikkei toki huono ole sekään.
        Hienosti sopii nykyisen BMW-malliston muotoilulinjaan tuo uusi viitonen. Nyt on enää oikeastaan kuutossarja ainoa mikä ei ihan täysin istu muotokieleltään nykyiseen mallistoon. Tosin eikös se kohta myös uutta kuutosta ala pukkaamaan?
        2011 olisi tulossa uutta 6-sarjaa markkinoille ja mikäli on tuijottaminen BMW:n tulokkaisiin, kuten Z4 ja uusi 5-sarja, niin takuulla tulossa herkullinen paketti!

        Comment

        • TurboT
          Bimmer Rookie
          • Dec 2009
          • 106
          • .

          Iltalehden tekemä testi video otsikolla:
          Uusi 5-BMW jättää suuhun makean maun

          Comment

          • GameOver
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3026
            • Sjundeå

            Originally posted by SledgeHammer82 View Post
            Ei tää kovin pahalta vaikuta (ainoat kangaspenkit tällä hetkellä on antrasiitin harmaat). (ks. liite)
            Originally posted by teropa View Post
            Onpa muuten tosi siisti karvalakkisisusta. Sanoisinko wow.

            Tero
            Originally posted by Clavurion View Post
            Jep, tuon perusteella "karvalakki" saa kyllä uuden määritelmän.
            Siistin näköinen. Toisaalta tonkaltasessa kuvassa (tuommonen "taide/promokuva" missä valaistus sun muut on mietitty houkutuksen luomiseksi) voisi olla vaikka Insignian tai Octavian tai minkä vaan muunkin kojelauta /sisusta ja se näyttäisi hyvältä. Toivottavasti ymmärrätte mitä haen takaa.

            Joka tapauksessa. Mun mielestä koko auto on todella onnistunut. Siitä huolimatta, että ollaan menty aavistuksen konservatiivisempaan suuntaan muotoilussa. Ja toi touringi on todella hieno. Ja kyllä tuon karvalakkisisustankin (jos karvalakin määritelmä on ainoastaan verhoilusta kiinni) kyydissä istuisin erittäin mielelläni.
            -22 Lexus ES300h
            -07 Subaru Outback

            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

            Comment

            • jopeh
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 694
              • Tampere

              Originally posted by TurboT View Post
              Oliko 520d mallista puhetta tai mahdollisesti muiden dieselien tulosta ?
              Koeajoon tulevat 520d, 530d ja tais olla bensamalleista 523i. Jos nyt muistan noi oikein.

              Bensamallit menevät vähän hassusti: 523i, 528i, 535i, 550i. Sarja on kuin e39 mallistosta.
              523i, 528i ja 535i ovat kaikki 3l moottoreilla.
              Last edited by jopeh; 30-01-2010, 22:19.
              "Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."

              Comment

              • Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1961
                • Hki

                Originally posted by jopeh View Post
                Bensamallit menevät vähän hassusti: 523i, 528i, 535i, 550i. Sarja on kuin e39 mallistosta.
                523i, 528i ja 535i ovat kaikki 3l moottoreilla.
                Tai oikeastaan siten se on mennyt jo muutaman vuoden: alle 8-sylinteriset ovat joko 2 tai 3 litraisia -kaikki!

                esim. 116d, 525d, 123d, 316i,318 i/d, jne (bemarin sivuilla 316i on 1,6l mutta onko virhe??)

                Comment

                • TurboT
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2009
                  • 106
                  • .

                  Originally posted by jopeh View Post
                  Koeajoon tulevat 520d, 530d ja tais olla bensamalleista 523i. Jos nyt muistan noi oikein.

                  Bensamallit menevät vähän hassusti: 523i, 528i, 535i, 550i. Sarja on kuin e39 mallistosta.
                  523i, 528i ja 535i ovat kaikki 3l moottoreilla.
                  Onkohan 520d todella koeajoon aluksi, jos tuotanto alkaa noiden iltalehti/hs mukaan vasta kesällä ?

                  Comment

                  • Antinontoxic
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 447
                    • Vantaa

                    Originally posted by TurboT View Post
                    Onkohan 520d todella koeajoon aluksi, jos tuotanto alkaa noiden iltalehti/hs mukaan vasta kesällä ?
                    Edelleen mitä sanoin jo tuolla aiemmin: 520d tuotanto alkaa 1.6.2010. Samaan aikaan myös Touring.

                    Comment

                    • Tibexe
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2006
                      • 485
                      • Tampere

                      Eiköhän tuo 523i:n moottori ole kuitenkin se sama 2,5 litrainen 204 hevosvoimainen motti (N52B25) joka löytyy mm. Z4:sen nokalta...
                      Last edited by Tibexe; 31-01-2010, 02:25.
                      sigpic

                      Comment

                      • Esko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 11685
                        • Kouvola

                        Originally posted by Tibexe View Post
                        Eiköhän tuo 523i:n moottori ole kuitenkin se sama 2,5 litrainen 204 hevosvoimainen motti (N52B25) joka löytyy mm. Z4:sen nokalta...
                        Ei ole!

                        Comment

                        • Tibexe
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 485
                          • Tampere

                          Ilmeisesti näin ei siis olekaan, vaan uuden 523i:n moottori on jonkinlainen de-tuned versio mm. E60 525i:ssä käytettävästä 218 hevosvoimaisesta N53B30:stä. Kertakaikkiaan mielenkiintoista, ei kannata näitä BMW:n moottorimerkintöjä/asioita näköjään yrittää loogisesti ajatella
                          sigpic

                          Comment

                          • Maza
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 4321
                            • Kannus/Kokkola

                            Mmm.. pitkästä aikaa himottavan oloinen BMW. Jos M5:een saisi vielä moottorin pellin alle niin joutuisi kyllä lanseeraamaan 10v säästösuunnitelman. Tuo v8 tuplaurpo onneks lannistaa viimeisetkin omistushalut kuningasmallista.

                            Omaan silmään tuo konservatiivinen ulkomuoto sopii kyllä todella hyvin. Samoin sisusta on hieno.. jopa tuo karvalakkiversio.

                            Comment

                            • TurboT
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2009
                              • 106
                              • .

                              Tässä vielä Iltalehden koko koeajoartikkeli:

                              Uusi 5-BMW: Munuaiset Baijerin tapaan

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by Maza View Post
                                Mmm.. pitkästä aikaa himottavan oloinen BMW. Jos M5:een saisi vielä moottorin pellin alle niin joutuisi kyllä lanseeraamaan 10v säästösuunnitelman. Tuo v8 tuplaurpo onneks lannistaa viimeisetkin omistushalut kuningasmallista.

                                Omaan silmään tuo konservatiivinen ulkomuoto sopii kyllä todella hyvin. Samoin sisusta on hieno.. jopa tuo karvalakkiversio.
                                Paljonko jää eroa käytöksessä sitten vapariin. Tuplaturbokoneessa on kuitenkin nykymalliin suorasuihku ja 10:1 puristukset , tuskin siinä kovin paljon ahtimen toimintaa/toimimattomuuta huomaa. Toki vapari on aina vapari.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎