Itse ainakin autoa ostaessa vetäsin ihan surutta lisävarusteita silloiseen E90 330:seen...tosin eipä ne 17 k€ lisävarusteet paljon jälleenmyyntiarvoa parantaneet,kun autoa vaihtoi viime syksynä Sinänsä kyllä ymmärrän ettei järki ihmiset niitä ruksaile...onneksi itse en ole ikinä ole ollut "järki" ihmisiä näissä autonvaihto/osto asioissa.
Eipä se BMW olekaan mikään järki-ihmisen valinta, vaan vahvalla tunteella siinä pelataan. Järki-ihmiset ostaa näitä Dacioita, Kioja ja Skodia, ehkä jopa Tojotan. En kyllä ymmärrä mitä järkeä on maksaa tuplahinta perusautoon nähden premium-merkistä (esim. juuri BMW) ja sitten jättää kaikki varusteet ruksimatta. Sehän se premium-auton idea juuri on, että sen saa kustomoida tarkasti omien mieltymysten mukaan
Eipä se BMW olekaan mikään järki-ihmisen valinta, vaan vahvalla tunteella siinä pelataan. Järki-ihmiset ostaa näitä Dacioita, Kioja ja Skodia, ehkä jopa Tojotan. En kyllä ymmärrä mitä järkeä on maksaa tuplahinta perusautoon nähden premium-merkistä (esim. juuri BMW) ja sitten jättää kaikki varusteet ruksimatta. Sehän se premium-auton idea juuri on, että sen saa kustomoida tarkasti omien mieltymysten mukaan
kyllähän se BMW on sama BMW ilman niitä huippu lisävarusteitakin... tätä kommenttia en kyllä ymmärrä. meinaat siis, että ihan sama ostaako Avensiksen, vai BMW:n, jos ei ruksi 20 tonnilla lisävarusteita? jos on varaa ostaa 40-50ke BMW, ei se välttämättä tarkoita sitä, että on varaa vielä laitta 20-30ke lisävarusteisiin, mistä ei kolmen vuoden päästä saa enää juuri mitään...
Aivan! Työkaverikin osti tossa muutaman vuoden vanha volvo v50, ainoa kriteeri oli että lohkolämmitin löytyy..
Ykspäivä luin tuulilasia kahvitauolla, siinä oli X6M koejaossa, hinta 230donaa, josta veroja 95 tonnia, sadattelin siinä sitten suomen hyvää autoverotusta, johan alko näiltä 60v kommunisteilta tulemaan että "mihin helvettiin tollasta autoa edes tarvii" ym kommentteja
Tosta puuttuu enää kommentti "ristus on kallis kyrvänjatke" Ikävää ku kommareita vituttaa...
Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Uusi auto ostetaan omien mieltymysten mukaan ja siihen valitaan vain just ne varusteet joita oikeasti tarvitsee. Itse en ainakaan valitse yhtään turhaa varustetta. Minulle on aivan sama minkälaisen auton seuraava omistaja tästä saa.
Jep, must varusteet seuraavaan autoon pitää olla ainakin: kattoluukku, dd, aktiivi-ohjaus, xenonit, sportti/comfort nahat, pro-navi ja hifi, m-sport.
Harmittaa kun nykyisessä ei ole sporttipenkkejä eikä pro-navia. Ja nuo bmw:n vakiokajarit on aika naurettava esitys, verratkaapas sointia vaikkapa volsun ihan perus järjestelmään. Luulis että ~70ke autoon tulis jo rastimattakin sellaiset kaiuttimet että vois oikeasti jotain musiikkia kuunnella.
Ihan pakko heittää vähän offtopickia. Porukoilla oli 07vm passatti highline varusteilla ja voi herran jestas mitää kuraa niistä jugurittipurkeista tulvi, kuin olisi puhelimen kajarilla kuunnellut soittoääniä. Omat vakiohifit tuntui jo ihan luxukselta verrattuna niihin ja ihmettelin asiaa ihan päinvastoin että miten volkkarilla on varaa laittaa parhaalla varustetasolla olevaan "paremman luokan" henkilöautoon sellaista sontaa, varsinkin kun dsg jättää tien viereen niin ois se ihan kiva kuunnella edes radioa hinausautoa odotellessa.
Hifien kanssa ei ole ainakaan e60 perus ämyreillä mitään tekemistä, mutta hakkaa silti monta kilpailevaa merkkiä.
Uusi auto ostetaan omien mieltymysten mukaan ja siihen valitaan vain just ne varusteet joita oikeasti tarvitsee. Itse en ainakaan valitse yhtään turhaa varustetta. Minulle on aivan sama minkälaisen auton seuraava omistaja tästä saa.
+1
Jotenkin minun mielestä on myös kyseenalaista, että käytettyä autoa ostava ihminen vittuilee, että on se kun Suomi-autoihin ei köyhät ole ruksineet varusteita... ostakaa toki itse se autonne uutena jos perse kerran kestää, niin ei tarvii valittaa, ettei varusteet miellytä.
Eipä se BMW olekaan mikään järki-ihmisen valinta, vaan vahvalla tunteella siinä pelataan. Järki-ihmiset ostaa näitä Dacioita, Kioja ja Skodia, ehkä jopa Tojotan. En kyllä ymmärrä mitä järkeä on maksaa tuplahinta perusautoon nähden premium-merkistä (esim. juuri BMW) ja sitten jättää kaikki varusteet ruksimatta. Sehän se premium-auton idea juuri on, että sen saa kustomoida tarkasti omien mieltymysten mukaan
Aika huono mitata merkin mukaan järki, lopulta nämä ostetaan kukkaron eikä järjen mukaan. Aika harva ostaa uuden skodan lopulta "järki" tekona audin sijaan jos on nappulaa ostaa uusi Audi.
Ihan pakko heittää vähän offtopickia. Porukoilla oli 07vm passatti highline varusteilla ja voi herran jestas mitää kuraa niistä jugurittipurkeista tulvi, kuin olisi puhelimen kajarilla kuunnellut soittoääniä. Omat vakiohifit tuntui jo ihan luxukselta verrattuna niihin ja ihmettelin asiaa ihan päinvastoin että miten volkkarilla on varaa laittaa parhaalla varustetasolla olevaan "paremman luokan" henkilöautoon sellaista sontaa, varsinkin kun dsg jättää tien viereen niin ois se ihan kiva kuunnella edes radioa hinausautoa odotellessa.
Hifien kanssa ei ole ainakaan e60 perus ämyreillä mitään tekemistä, mutta hakkaa silti monta kilpailevaa merkkiä.
-03 mallises e60 korisessa on kaiketi erilaiset kaiuttimet perusversiossakin, jostain jotain taulukkoa noista luin niin paremmat kaiuttimet tulee mitä uudempi vuosimalli on. Tästä ei mulla kyllä mitään tarkempaa tietoa. Nuo volsut missä olen nuota hyviä kaiuttimia tavannut niin on ~2000 vuoden molemmilta puolilta, liekö niissäkin sitten hoksattu ja alettu säästämään jollain pahvikalvoisilla 4" kaiuttimilla? Kyllä nuota vakiokaiuttimiakin siis ihan kuuntelee ei siinä mitään mut odottaisin että uutena melkein 70ke perusmallissa olis hieman kelvollisempaa elementtiä paikoillaan, edes diskantit vakiona mutta ei nekin on lisättävä. Mikähän sellaisen vakio diskantin hinta lienee mikä paremmista malleista löytyy? Ei liene tehtaalle maksavan montaakaan euroa kun niitä saa jollain 40e/kpl merkkitiskiltäkin?
-03 mallises e60 korisessa on kaiketi erilaiset kaiuttimet perusversiossakin, jostain jotain taulukkoa noista luin niin paremmat kaiuttimet tulee mitä uudempi vuosimalli on. Tästä ei mulla kyllä mitään tarkempaa tietoa. Nuo volsut missä olen nuota hyviä kaiuttimia tavannut niin on ~2000 vuoden molemmilta puolilta, liekö niissäkin sitten hoksattu ja alettu säästämään jollain pahvikalvoisilla 4" kaiuttimilla? Kyllä nuota vakiokaiuttimiakin siis ihan kuuntelee ei siinä mitään mut odottaisin että uutena melkein 70ke perusmallissa olis hieman kelvollisempaa elementtiä paikoillaan, edes diskantit vakiona mutta ei nekin on lisättävä. Mikähän sellaisen vakio diskantin hinta lienee mikä paremmista malleista löytyy? Ei liene tehtaalle maksavan montaakaan euroa kun niitä saa jollain 40e/kpl merkkitiskiltäkin?
Mulla on 05 vm auto, ja tuossa on vakiohifit ja aivan perkeleen hyvät saundit ihan vakiokajareissa. Voi täysin verrata E39 Hifi Professional satsiin. Yllätyin todella positiivisesti auton haettuani .
Mulla taas oli LCI (4/07 tehty) E60:ssä mun mielestä aivan surkeat purkit. En oo vertailua päässy tekemään jos vanhemmassa on todellakin sitten paremmat. Noh, nyt on tuo X1 alla ja siinä se vähän reilut 500 maksanut "Hi-fi" setti mukana on eroa tuohon E60 settiin kuin yöllä ja päivällä. Mielestäni soi paremmin kuin muinaisessa E46 touringissa ollut Harman kardon setti, tosin E46 omistuksesta jo kauan aikaa..
Menee nyt vähän asian viereen kyllä.
X1 ollut nyt tasan kuukauden ja 10800 km mittarissa, joten parin vuoden päästä taitaa olla jo korkea aika saada F10/F11 alle
Aika huono mitata merkin mukaan järki, lopulta nämä ostetaan kukkaron eikä järjen mukaan. Aika harva ostaa uuden skodan lopulta "järki" tekona audin sijaan jos on nappulaa ostaa uusi Audi.
Ei ehkä merkin mukaan, mutta hinnan mukaan voi järkevyyttä varmasti mitata. Olkoon sitä nappulaa sitten vaikka minkä verran tahansa, niin auton arvon aleneminen on varmasti kaikille sama. Toisille se vaan tuntuu vähän enemmän kuin toisille, mutta esim. tuliterä Skoda Octavia on varmasti taloudellisesti järkevämpi vaihtoehto kuin 750Li.
Ei ehkä merkin mukaan, mutta hinnan mukaan voi järkevyyttä varmasti mitata. Olkoon sitä nappulaa sitten vaikka minkä verran tahansa, niin auton arvon aleneminen on varmasti kaikille sama. Toisille se vaan tuntuu vähän enemmän kuin toisille, mutta esim. tuliterä Skoda Octavia on varmasti taloudellisesti järkevämpi vaihtoehto kuin 750Li.
Osin samaa mieltä, mutta eiköhän ihan fiksuinta ole ostaa auto omien tarpeiden ja varojen mukaan. Osalle on järkevä se 750Li ja osalle uusi Skoda.
Osin samaa mieltä, mutta eiköhän ihan fiksuinta ole ostaa auto omien tarpeiden ja varojen mukaan. Osalle on järkevä se 750Li ja osalle uusi Skoda.
Taloudellisesti en näe mitään järkeä 750Li:ssä vaikka sitä dollaria olisi miten paljon Mutta muista syistä seiska on varmasti joillekin paljon järkevämpi ostos kuin skeida.
Oho, olipas porukka tarttunut hanakasti tuohon aiempaan kommenttiini Tuli kirjoitettua se vähän sivusilmällä huolimattomasti ja turhan paljon kärjistäen. Mutta en kyllä silti näe 50ke autossa järkeä alkaa pihtailemaan muutaman tonnin varusteiden takia.
Niin, ja kukaan ei varmasti osta uutta huippuvarusteltua 750Li:tä tarpeiden mukaan ja järkisyistä. Kukaan ei _tarvitse_ noin isoa mottia ja monia nykypäivän erikoisvarusteita, vaan ne leikkikalut ruksitaan listaan ihan fiiliksen takia jos hilloa on vaan käytettävissä.
Mutta jätän tämän offtopicin jauhamisen tähän. Ugh
Oho, olipas porukka tarttunut hanakasti tuohon aiempaan kommenttiini Tuli kirjoitettua se vähän sivusilmällä huolimattomasti ja turhan paljon kärjistäen. Mutta en kyllä silti näe 50ke autossa järkeä alkaa pihtailemaan muutaman tonnin varusteiden takia.
Niin, ja kukaan ei varmasti osta uutta huippuvarusteltua 750Li:tä tarpeiden mukaan ja järkisyistä. Kukaan ei _tarvitse_ noin isoa mottia ja monia nykypäivän erikoisvarusteita, vaan ne leikkikalut ruksitaan listaan ihan fiiliksen takia jos hilloa on vaan käytettävissä.
Mutta jätän tämän offtopicin jauhamisen tähän. Ugh
Comment