memebuy23buy

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haggis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1571
    • Wackyland

    Tuli tänää juu käytyä tutustumassa autoon esittelyssä.
    Ulkoisesti menty omasta mielestäni vähän huonompaan suuntaan muotoilussa,keula näyttää seinään ajetulta pahasti ja eipä noi uudet etuvalot ole kovin hienot yläosastaan. Perä on kyllä melkein paremmin muotoiltu kuin vanhemmassa. .

    Sisustaltaan oli siisti sporttinahkapenkein,takakontin kapeus herätti kummastusta ja luukku ei meinannut mennä nätisti kiinni.
    Käyttis:Kia Optima TF

    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7468
      • Oulu

      Originally posted by Haggis View Post
      ... keula näyttää seinään ajetulta pahasti ...
      Juuri sama havainto mullakin, vaikka en osannut sitä sanoa aiemmin.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • O.K.
        Moderator
        • Nov 2003
        • 4856
        • Espoo

        Itse olen nyt parina päivänä työmatkoilla nähnyt tuollaisen liikenteessä. Keulasta (lähinnä noista isoista munuaisista ja siitä, että ne työntyvät hiukan eteen) minulla tuli seinään ajetun sijaan mieleen:


        Muuten on kumminkin siromman ja mielestäni paremman näköinen kuin E60.
        Last edited by O.K.; 20-03-2010, 21:31.
        Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
        Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
        E34 525i

        Comment

        • Erh4be
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 341
          • Helsinki

          Originally posted by Haggis View Post
          Ulkoisesti menty omasta mielestäni vähän huonompaan suuntaan muotoilussa,keula näyttää seinään ajetulta pahasti ja eipä noi uudet etuvalot ole kovin hienot yläosastaan. Perä on kyllä melkein paremmin muotoiltu kuin vanhemmassa. .
          Aivan samat ajatukset heräsi itsellekin tuosta keulasta, peräkin häviää E60:lle omissa silmissä ihan 6-0. E60:n muotoilussa parasta juuri onkin perä ja takavalot, ja kyllä keulakin vie voiton tuosta uudemmasta. Makuasioitahan nämä on, mutta ei herätä tuo F10 kyllä mitään autokuumetta täällä päässä...

          Nyt voikin sitten katsella hyvillä mielin E60 seuraavaksi alle, ellei tule jotain E46:sta ennen sitä hommattua
          E90 325i M-Sport -06
          --------------------------
          Ex: E36 325i Coupe -94
          Ex: E39 523i -98

          Comment

          • masiaro
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 406

            Originally posted by Haggis View Post
            Tuli tänää juu käytyä tutustumassa autoon esittelyssä.
            Ulkoisesti menty omasta mielestäni vähän huonompaan suuntaan muotoilussa,keula näyttää seinään ajetulta pahasti ja eipä noi uudet etuvalot ole kovin hienot yläosastaan. Perä on kyllä melkein paremmin muotoiltu kuin vanhemmassa. .

            Sisustaltaan oli siisti sporttinahkapenkein,takakontin kapeus herätti kummastusta ja luukku ei meinannut mennä nätisti kiinni.
            Sama täällä. Ajattelin, että vika oli minussa etten viitsinyt alussa käyttää tarpeeksi voimaa ettei pamahda liian kovasti. Oli kyllä vaikea saada kiinni, E60 on paljon helpompi sulkea. Ihme.

            Comment

            • MarttiKK
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 1638

              Originally posted by TurboT View Post
              Millainen oli yleinen sisämelu, renkaista ? Oliko kitkat vai nastat alla ?
              Renkaina kitkat koossa 225/55/17 ja melu oli samanlainen kuin E61:ssä eli ei mitään eroa. Pitäisi ajaa nastoilla että voisi lopullisesti verrata.

              Comment

              • exodus
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 774
                • Oulu

                Kuopiossa oli sentään autot 18"-kumeilla. Varsinkin sisällä oleva auto näytti tosi hyvältä ja erityisesti takaapäin, myös etuvalot oli hienot. Tilaa on aivan riittävästi kuten kaikissa tämän luokan autoissa.

                Koeajoautona oli 530D. Ohjaus oli kyllä tosi omituisen tuntuinen, tosin ajattaja ei tiennyt mikä ohjaus autossa oli. Hitaassa vauhdissa se oli tosi kevyt. 18"-nastat eivät kyllä pitäneet melua itsestään.

                Kaistavahti kyllä jo näytti turhuutensa, ensin se ei toiminut ollenkaan ja sitten lopulta täryytti rattia keskellä kaistaa.

                Täytyy kyllä sanoa että alkoi jo olla rajoilla onko varusteita jo liikaa tai ainakin ne oikeasti vaatii jo paljon opiskelua, lyhyellä koeajolla ne jää käyttämättä. Tosin ne kamerat oli kätsyt, varsinkin ne keulassa sivulla olevat kun tuikkaa keulaa tielle vaikka lumikinoksen takaa.

                Comment

                • Neckbone
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 135
                  • Pori

                  Originally posted by masiaro View Post
                  Sama täällä. Ajattelin, että vika oli minussa etten viitsinyt alussa käyttää tarpeeksi voimaa ettei pamahda liian kovasti. Oli kyllä vaikea saada kiinni, E60 on paljon helpompi sulkea. Ihme.
                  samoja ongelmia oli itsellä tuon luukun kanssa! n. 5kertaa sai koittaa kiinni ennen kun tajus laittaa vähän lisää voimaa luukun sulkemiseen.

                  Itse koeajossa autona oli 535IA joka oli varusteltu myyjän mukaan "lähes" kaikilla varusteilla. Ajo-ominaisuuksiltaan oli kyllä omasta mielestäni erittäin hyvä, hiljainen, jämäkkä jne. Exoduksen mainitsema kaistavahti ei myöskään tuntunut toimivan niinkun sen pitäisi, saattaa tietysti olla että ei pystynyt lukemaan teiden kuluneita merkintöjä. Loppupeleissä autosta jäi erittäin positiivinen fiilis.. veti kyllä hymyn korviin
                  BMW X5 4,6is -03

                  Ex: BMW 525IAT -02, BMW 316I -92

                  Comment

                  • TurboT
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2009
                    • 106
                    • .

                    Originally posted by Neckbone View Post
                    samoja ongelmia oli itsellä tuon luukun kanssa! n. 5kertaa sai koittaa kiinni ennen kun tajus laittaa vähän lisää voimaa luukun sulkemiseen.
                    Takaluukun automatiikka hoitaa tuon kätevämmin, ei tarvitse paiskoa...

                    Comment

                    • Heku
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2005
                      • 470
                      • Kuopio

                      Originally posted by exodus View Post
                      Kuopiossa oli sentään autot 18"-kumeilla. Varsinkin sisällä oleva auto näytti tosi hyvältä ja erityisesti takaapäin, myös etuvalot oli hienot. Tilaa on aivan riittävästi kuten kaikissa tämän luokan autoissa.

                      Koeajoautona oli 530D. Ohjaus oli kyllä tosi omituisen tuntuinen, tosin ajattaja ei tiennyt mikä ohjaus autossa oli. Hitaassa vauhdissa se oli tosi kevyt. 18"-nastat eivät kyllä pitäneet melua itsestään.

                      Kaistavahti kyllä jo näytti turhuutensa, ensin se ei toiminut ollenkaan ja sitten lopulta täryytti rattia keskellä kaistaa.

                      Täytyy kyllä sanoa että alkoi jo olla rajoilla onko varusteita jo liikaa tai ainakin ne oikeasti vaatii jo paljon opiskelua, lyhyellä koeajolla ne jää käyttämättä. Tosin ne kamerat oli kätsyt, varsinkin ne keulassa sivulla olevat kun tuikkaa keulaa tielle vaikka lumikinoksen takaa.
                      Aktiiviohjaus+edc siinä on.

                      Comment

                      • Vanquish
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1960
                        • Hki

                        525d suomalainen koeajo:


                        Nyt kun näitä arvioita on lukenut niin päällimäisenä jää mieleen, että auto on erinomainen mutta monet olisivat odottaneet vielä jotain extraaa -ennennäkemätöntä uutta. Mutta tälläsenäänkin ominaisuudet ovat vähintäänkin kilpailijoiden tasolla.

                        Comment

                        • TurboT
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2009
                          • 106
                          • .

                          Originally posted by Vanquish View Post
                          Tässä muutamia poimintoja, joihin kiinnitin huomiota:

                          Näkyvyys eteen on hyvä ja ulkopeilit ovat reilun kokoiset. Korkean perän ja alas laskeutumattomien pääntukien takia takanäkyvyys jää puutteelliseksi.

                          Uusi 8-vaihteinen automaatti toimi kaikilta osin miellyttävästi.

                          Ohjaus on nyt sähkötehosteinen, mutta ohjaustuntuma on hyvä.

                          Melutasossa ei ole tapahtunut olennaista kehitystä, mutta eivätpä kilpailijat ole edelleenkään päässeet samalle tasolle, missä BMW 5 on ollut jo kahden mallisukupolven ajan.

                          Turhaa päänvaivaa satunnaiselle käyttäjälle sen sijaan aiheutetaan edelleen keskiasentoon palautuvilla viiksillä ja hieman samanlaista logiikkaa noudattavalla automaattivaihteiston valintavivulla.

                          Lämmityslaite käyttäytyi talvisäässä sivistyneesti: se piti tuulilasin huurteettomana ja jalat lämpimänä ilman ääntä tai tuntuvaa puhallusta.


                          Keskiasentoon palautuvasta viiksestä ja automaatin valintavivusta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta ilmeisesti siihenkin varmaan sopeutuu ajan kanssa. Onko tuohon tavallisesta poikkeavaan toimintatapaan jokin (järki)syy olemassa ?

                          Comment

                          • masiaro
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 406

                            Originally posted by TurboT View Post
                            Tässä muutamia poimintoja, joihin kiinnitin huomiota:

                            Näkyvyys eteen on hyvä ja ulkopeilit ovat reilun kokoiset. Korkean perän ja alas laskeutumattomien pääntukien takia takanäkyvyys jää puutteelliseksi.

                            Uusi 8-vaihteinen automaatti toimi kaikilta osin miellyttävästi.

                            Ohjaus on nyt sähkötehosteinen, mutta ohjaustuntuma on hyvä.

                            Melutasossa ei ole tapahtunut olennaista kehitystä, mutta eivätpä kilpailijat ole edelleenkään päässeet samalle tasolle, missä BMW 5 on ollut jo kahden mallisukupolven ajan.

                            Turhaa päänvaivaa satunnaiselle käyttäjälle sen sijaan aiheutetaan edelleen keskiasentoon palautuvilla viiksillä ja hieman samanlaista logiikkaa noudattavalla automaattivaihteiston valintavivulla.

                            Lämmityslaite käyttäytyi talvisäässä sivistyneesti: se piti tuulilasin huurteettomana ja jalat lämpimänä ilman ääntä tai tuntuvaa puhallusta.


                            Keskiasentoon palautuvasta viiksestä ja automaatin valintavivusta ei ole omakohtaista kokemusta, mutta ilmeisesti siihenkin varmaan sopeutuu ajan kanssa. Onko tuohon tavallisesta poikkeavaan toimintatapaan jokin (järki)syy olemassa ?
                            En nyt osaa selittää mitä järkeä siinä on. Mutta yksi harkittu yksityiskohta on esimerkiksi se, että jos laittaa vilkkumerkin, niin valintavipu palautuu heti keskiasennolle ja vilkku jatkaa vilkkumista. Ja heti kun ohjaus on taas suorassa, vilkkuvalo vilkkuu loppuun asti (viimeistä vilkkua) ja sitten sammuu.

                            Vertailuna esim Mersussa (!!!) vipu ei palaudu keskiasentoon = vilkku saattaa "keskeytyä" kesken viimeistä vilkkumista koska vipu palautuu keskiasentoon.

                            Ymmärsikö nyt kukaan mitä höpöttelen?

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              F10 tuli tänään itsekin koeponnistettua. Ajettavana oli 530d perusalustalla ja normiohjauksella (ei aktiivi).

                              Muutama poiminta omista huomioista.

                              Rengasmelu Contin nastoilla yllätti negatiivisesti. Melun äänenpainetaso on aika lailla E39/60 tasoa. Melu kuitenkin painottui korkeammille taajuuksille ja subjektiivinen häiritsevyys oli suurempi.

                              Vakioalustalla moottoritienopeudella esim. rivakampi kaistanvaihto niiasi etukulmaa erikoisesti aiheuttaen tunteen, että keula tuli jotenkin perässä. Aivan kuin tuossa olisi epäsuhtaa etu- ja takapään kallistuksen vaimennuksessa. Muutoin perusalusta täytti odotusarvot. Säädettävällä vaimennuksella ja takapyöräohjauksella varustettua pitää päästä ajamaan, kunhan sellainen saadaan kylille.

                              Ulkomitoiltaan paisunut jo turhankin isoksi. Tuo vähän sylettää, kun kurkkaa konepellin alle ja keulassa on lähes tyhjää tilaa 20 cm. Tätä se jalankulkijaturvallisuus ilmeisesti teettää.

                              Mittaristo oli varsin mainio ja I-drive oli sellainen, kuin sen olisi aina pitänytkin olla.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Hemmetti kun tulisi äkkiä uusi M5 myyntiin, niin voisi alkaa saamaan E60 M5 Bemareita Saksasta kohtuuhintaan. E60 on mielestäni ulkoisesti siistimpi, kuin F10, mutta kyllä sisätiloiltaan F10 on hienompi. Saatanpa ostaakin F10:n muutaman vuoden päästä, kun joku on ensiksi kärsinyt ylimääräisen arvonalennuksen pois. Edellisestä M5 kokemuksesta on jo aikaa, reilu vuosi ja sekin oli vain E39.

                                Hieman huvitti lukea näitä viimeisimpiä kommentteja F10:stä täällä, kun vielä muutama viikko aikaisemmin porukka postaili kuvia NIIN upeasta vitosesta, mutta kun vihdoinkin pääsi koeajamaan, takaluukku ei mene kiinni, kaistanvahti on perseestä, nokka näyttää lytätyltä jne. Älkää käsittäkö väärin, varmastihan F10 hyvä auto on!

                                Comment

                                Working...
                                X