F10/F11 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• HannuE60
    replied
    Originally posted by Anzafin View Post
    Tuon takavanteen + renkaan sopivuudesta:
    Minulla takana 11x20 ET44 295/30R20 renkaalla ja camberit ohjearvoissa. Ei raapimisia missään tilanteissa.
    - 10,5x20 ET35 tulee laskennallisesti 3mm ulommas kuin minulla --> Saattaisi mennä, ehkä.
    - 10x20 ET30 tulee laskennallisesti 4mm sisemmäs kuin minulla.

- Antti -
    Miten noi etuset sinulla?
    Paljonko jäi tolpasta ilman spacereitä ?
    Eli lähinnä mietin onko mitään mahiksia saada F10.iin mahtumaan 10" eteen?

Hannu

Leave a comment:

• Joni_R
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Ok, kiitokset kommenteista. Menisikö homma niin että hiljainen ja mukava = pehmeä kumiseos pinnassa -> sulaa alle... Pitääpä katsella vielä muita merkkejä, jos Nexenit kuluu nopeaan. Rapiat tuhat kilsaa viikossa kun tulee ajoa ni ei viittis koko ajan olla renkaita vaihtamassa...
    Täälläpäin tuntuu rengasliikkeet suosittelevan semmoista merkkiä kuin Matador. Kuulema hyvin paljon Nexenin tyyppinen rengas muuten, mutta kestävämpi. Takseissa noita on näkynyt myös, ja ilmeisesti menee hienosti koko kesän siinäkin käytössä.

Leave a comment:

• Vesa
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Juu hiljaset on mutta kulutuskesto olematon.
    Itsellä tosin 20" mutta siltikin..
    Treadwear on noissa mun renkaissa 300, joten pitäisi kestää joku 50-60 tkm. Aika näyttää...

Leave a comment:

• HV530XD
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Ok, kiitokset kommenteista. Menisikö homma niin että hiljainen ja mukava = pehmeä kumiseos pinnassa -> sulaa alle... Pitääpä katsella vielä muita merkkejä, jos Nexenit kuluu nopeaan. Rapiat tuhat kilsaa viikossa kun tulee ajoa ni ei viittis koko ajan olla renkaita vaihtamassa...

Leave a comment:

• veku
    replied
    Nexen N'Fera SU1 kumit olis tarjolla, koko 245/40R19, autoon F11 535xd. Onko kokemuksia? Kilsoja tulee paljon niin erityisesti kulutuskesto kiinnostaa, ja melu.
    Originally posted by Vesa View Post
    Minulla vastaavat tuli alle tälle kesälle. Tosin koko 245/35 R19 ja 275/30 R19. Ovat mukavat ja hiljaiset. Kulutuskestosta ei vielä omakohtaisia kokemuksia mutta kuullun perusteella heikohko...

Leave a comment:

• Vesa
    replied
    Nexen N'Fera SU1 kumit olis tarjolla, koko 245/40R19, autoon F11 535xd. Onko kokemuksia? Kilsoja tulee paljon niin erityisesti kulutuskesto kiinnostaa, ja melu.
    Minulla vastaavat tuli alle tälle kesälle. Tosin koko 245/35 R19 ja 275/30 R19. Ovat mukavat ja hiljaiset. Kulutuskestosta ei vielä omakohtaisia kokemuksia mutta kuullun perusteella heikohko...

Leave a comment:

• HV530XD
    replied

Leave a comment:

• Anzafin
    replied
    Originally posted by Hemu__ View Post
    Coutsin viestistä vois olettaa että myös tällainen setti pyörisi f11 alla ongelmitta

Eteen 9x20 et25 @ 245/35
    Taakse 10,5x20 et35 @ 285/30

Takaata taitaa olla kuitenkin aika kintaalla jos haluaa pyöränkulmat ohjearvoihin? :think
    Originally posted by HannuE60 View Post
    Etuset menee hienosti,
    Takana ainakin minulla 10x20 et35 285/30 on jo ihan kaarella, joten vähän epäilyttää meneekö, ainakaan oikeilla kulmilla:think

Uteliaisuudesta, millaista settiä ollaan tekemässä?

-Hannu-
    Tuon takavanteen + renkaan sopivuudesta:
    Minulla takana 11x20 ET44 295/30R20 renkaalla ja camberit ohjearvoissa. Ei raapimisia missään tilanteissa.
    - 10,5x20 ET35 tulee laskennallisesti 3mm ulommas kuin minulla --> Saattaisi mennä, ehkä.
    - 10x20 ET30 tulee laskennallisesti 4mm sisemmäs kuin minulla.

- Antti -

Leave a comment:

• Hemu__
    replied
    Mielessä olisi BBS CH-R tai CH-R2, mutta pitää ensin tarkkailla hieman tuon rahatilanteen kehittymistä.

Vähän on kyllä kahdenlaista tietoa tuosta 10,5" et35 mahtumisesta, toki farkussani on ne ilmajouset ja aktiiviset kallistuksenvakaajat jotka hieman varmaan auttavat asiaa...
    Last edited by Hemu__; 01-07-2017, 17:24.

Leave a comment:

• HannuE60
    replied
    Originally posted by Hemu__ View Post
    Coutsin viestistä vois olettaa että myös tällainen setti pyörisi f11 alla ongelmitta

Eteen 9x20 et25 @ 245/35

Takaata taitaa olla kuitenkin aika kintaalla jos haluaa pyöränkulmat ohjearvoihin? :think
    Etuset menee hienosti,
    Takana ainakin minulla 10x20 et35 285/30 on jo ihan kaarella, joten vähän epäilyttää meneekö, ainakaan oikeilla kulmilla:think

Uteliaisuudesta, millaista settiä ollaan tekemässä?

-Hannu-
    Last edited by HannuE60; 01-07-2017, 17:17.

Leave a comment:

• Hemu__
    replied

Eteen 9x20 et25 @ 245/35

Leave a comment:

• Coutsi
    replied
    Vakaa ajettava, ei saanut suoremmaksi tuon madalluksen kanssa.

Leave a comment:

• Fabsu
    replied
    Originally posted by Coutsi View Post
    Nyt ei ole parempaa kuvaa takarenkaasta, täytyy räpsiä. Edessä on 5mm väliä olka-akseliin vanteen reunasta. Camber edessä -1,40° ja takana -1,50°.
    Oho! Aika paljon negatiivistä edessä? Onko millainen ajaa?

Leave a comment:

• Coutsi
    replied
    Nyt ei ole parempaa kuvaa takarenkaasta, täytyy räpsiä. Edessä on 5mm väliä olka-akseliin vanteen reunasta. Camber edessä -1,40° ja takana -1,50°.
    Last edited by Coutsi; 16-06-2017, 18:02.

Leave a comment:

• HannuE60
    replied
    Originally posted by Anzafin View Post
    On kyllä hieno auto Coutsilla!

Ja vanteet passaa tosi hyvin. Voisitko ottaa kuvaa takavanteesta siten, että näkee kuinka paljon tulee kaaresta yli. Kuulostaa tuo 11" ET30 aika hurjalta . Miten camberit takana?

- Antti -
    Samoten nuo etuset kiinnostaa, itsellä 9x20 et 23 , aikalailla kaarilla mennään.
    Nuo tulis vielä reilu 12mm ulommas.:think

-Hannu-

Leave a comment:

Working...