F10/F11 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• silveraxe
    replied
    Kai noilla ikää on, en ole vaivatunu katsoo,

Ja ei ole muuta vikaa , kävin tänään ajaa ihan uudella asfaltilla testiä. Hiljasta ku kusi sukassa , ainut että alkaa vollaa 100-110 välissä tasan, yli tai alle ton vähänkin niin ei vollaa vollotus vaimeaa uudella asfaltilla ja tosi vittumaista jos vanha asfaltti.

Eikä ole kierroksista kiinni, vapaalla tai millään vaihteella ei vaikutusta. Renkaat vaan on surkeat ku pintaa tuo 3-4mm.

Rengastehtaat ei vaan testaa tarpeeksi huonolla asfaltilla. Kuusamo Kemijärvi väli on hyvä , karkea ku mikä. Ku tulee hyvältä asfaltilta kuluneelle tuntuu et tiivisteet olis ovista tippunu.

Vaan ajan näillä , ens kesäksi sit uudet alle.

Pitää säädätellä aurauskulmat vielä vaikk talvirenkaita varten viimeistään. Sekin voi meteliä tuoda/aiheuttaa/vähentää
    Last edited by silveraxe; 31-07-2018, 20:03.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by silveraxe View Post
    Nokia paska black renkaat ny paineilla 2.7 edessä ja 2.8 takana. Karvan ehkä meteli ja etenkin ulina väheni. Mutta hirveät metelipesät silti, vie muuten hiljaisen 5 laatuvaikutelman Toyotan tasolle.

No rahalla selviää, pitänee jotain Micheliniä laitella alle :/
    Kuinkas vanhat noi nokialaiset nyt on? Micheliniä saa Euromasterilta Autoliiton jäsenet alennuksella. Mä ostin F11 alle Pilot Sport 4:t 245/45-18 töineen 790€.

Leave a comment:

• sportpug25
    replied
    Nokia paska black renkaat ny paineilla 2.7 edessä ja 2.8 takana. Karvan ehkä meteli ja etenkin ulina väheni. Mutta hirveät metelipesät silti, vie muuten hiljaisen 5 laatuvaikutelman Toyotan tasolle.

Mulla on oman f11 alla Nokian Hakka Blackit ja en nyt nyt noita kovin meluisina pidä. Anopilla vastaava f10, jossa Michelinit ja ei tuo kyllä merkittävästi hiljaisempi ole, jos nyt ollenkaan. Ettei olisi joku muu vika? Ootko käynyt ajamassa vastaavaa autoa missä eri renkaat? Toki, sulla tais olla showroomin mukaan noi renkaat jo aika elämänsä ehtoopuolella muutenkin?

Leave a comment:

• silveraxe
    replied

Leave a comment:

• Spere
    replied
    Originally posted by karis79 View Post
    Tuossa vastaavasta autosta otettu kuva.
    Isot kiitokset

Leave a comment:

• silveraxe
    replied
    Originally posted by karis79 View Post
    Mulla on kans 245/45/18 vanhat nokiat ja olen huomannu saman oireen. Paineet 3 ja tulee sellanen ulina. Nyt mulla on 2.5 edessä ja 2.8 takana. Äänekkät on silti mutta ei ulise,
    Joo, pitää käydä laskee paineita jos ois apua.

Leave a comment:

• karis79
    replied
    Originally posted by Spere View Post
    Kyselläänpäs täältä..
    Omasta autosta (F11 530xd, vm -11) kuskin oven juuresta tuo rengaspaineiden tarra osittain revennyt, joten tarrasta ei näe suosituspaineita erikokoisille renkaille.

Kehtaisiko joku napata vaikka vastaavan auton tarrasta kuvan ja liittää tänne? Manuaalikaan ei paineita kerro vaan viittaa kyseiseen tarraan.
    Tuossa vastaavasta autosta otettu kuva.
    Attached Files

Leave a comment:

• Spere
    replied
    Kyselläänpäs täältä..
    Omasta autosta (F11 530xd, vm -11) kuskin oven juuresta tuo rengaspaineiden tarra osittain revennyt, joten tarrasta ei näe suosituspaineita erikokoisille renkaille.

Kehtaisiko joku napata vaikka vastaavan auton tarrasta kuvan ja liittää tänne? Manuaalikaan ei paineita kerro vaan viittaa kyseiseen tarraan.

Leave a comment:

• karis79
    replied
    Moro.

...

Paineet 3.1 joka renkaassa.

Pulma:

Auto kulkee suoraan ja nätisti mutta yllättävän kova meteli etenkin kuluneella pohjoisen asfaltilla? Sellainen jännä vollaus / jyrinä sekoitus. Uudella asfaltilla tulee heti hiljaista.
    Mulla on kans 245/45/18 vanhat nokiat ja olen huomannu saman oireen. Paineet 3 ja tulee sellanen ulina. Nyt mulla on 2.5 edessä ja 2.8 takana. Äänekkät on silti mutta ei ulise,

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Jahas, oletin vain että kuite merkki renkaat ni hiljaiset olis. Yleensä ollu muissa autoissa ”halpoja” renkaita ja kuluuneenakaan tällaista ääntä ole pitäneet
    Koskas noi nokialaiset on paistettu? Rengas-/vannesarjat voivat vaihtua eri autoihin. Mä jätin keväällä vaihtaessani "uuden" auton mukana olleet 18" vuoden 2012 kitkat myyjäliikkeeseen ja pidin mieluummin omat 17" viime syksynä ostetut Hakka 9:t itselläni.

Leave a comment:

• TheRipper
    replied
    Jahas, oletin vain että kuite merkki renkaat ni hiljaiset olis. Yleensä ollu muissa autoissa ”halpoja” renkaita ja kuluuneenakaan tällaista ääntä ole pitäneet
    Nokiahan nyt on ihan tunnettu melustaan..oli sitten kesä taikka talvikumi. Ei hinta hiljaisuutta takaa.

Leave a comment:

• silveraxe
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Etköhän jo itse vastauksen tähän antanutkin. Eli kuluneet Nokian renkaat. Eihän nuo uutenakaan hiljaiset ole saati sitten kuluneena.

Uudet renkaat alle ja rengasmelu puolittuu.

Leave a comment:

• TheRipper
    replied
    Auto kulkee suoraan ja nätisti mutta yllättävän kova meteli etenkin kuluneella pohjoisen asfaltilla? Sellainen jännä vollaus / jyrinä sekoitus. Uudella asfaltilla tulee heti hiljaista.

Etköhän jo itse vastauksen tähän antanutkin. Eli kuluneet Nokian renkaat. Eihän nuo uutenakaan hiljaiset ole saati sitten kuluneena.

Uudet renkaat alle ja rengasmelu puolittuu.

Leave a comment:

• j-a
    replied
    Originally posted by Kosta87 View Post
    Paljonko 275/35 rengas tulee ulos enemmän kuin 255/40? Muistaakseni ET25 on etu ja takapäässä. 255 rengas ainakin pysyy takana kaaren sisällä.
    Peruskoulumatematiikalla kai tämä menee: vanha leveys 25,5cm ja uusi leveys 27,5cm. Leveys kasvaa yhteensä 2cm. Oletetaan että rengas asettuu keskelle vannetta, joten kummallakin puolella renkaan ulottuvuus kasvaa 1cm.

-> 275-leveä rengas tulee yhden sentin ulommaksi kuin 255-leveä rengas.

Leave a comment:

• jukkaksa
    replied
    Kokeile pienimmillä paineilla.Etu 2.8 taka 3.0.
    Riittää varmasti.

Leave a comment:

Working...