Originally posted by Raidahl
View Post
F11 vetokoukku?
Collapse
X
-
-
Originally posted by fraatti View PostItse johtosarjasta puhuttaessa niin meneekö johtosarjan malli todellisuudessa niin että raja on faceliftissä noiden epämääräisten kuukausien sijaan?
Väylät on aina löytynyt farkussa oikeasta takakulmasta mitä nyt noita koukkuja on muutama kymmenen tullut F11:een asennettua.
Myös lisäjarruvalon piuha löytyy oikasta takakulmasta vaikka jotku ohjeet käskee senkin vetämään keulalle, samoin kuin can-väylän.
Tosin se jarruvalo löytyy sulakekeskuksen päältä oikasta kulmasta, ihan ylhäältä missä nippu taittuu D-pilariin.Last edited by MajorDrake; 09-04-2019, 17:12.
Leave a comment:
-
Itse johtosarjasta puhuttaessa niin meneekö johtosarjan malli todellisuudessa niin että raja on faceliftissä noiden epämääräisten kuukausien sijaan?
Leave a comment:
-
Silmäilin tuossa vetokoukun sähkösarjan asennusohjetta ja tuossa silmään osui se että väylänjohdot on viety tuonne eteen saakka.
Katsoin kuitenkin F11 kytkistä ja se näyttää tälläiselle:
(väyläkarvojen värit)
Tuon mukaan K-CAN2 väylä löytyy myös takakontista koska siellä on väylän terminointi. Onko asia näin vaikka kontissa ei olisi mitään kyseisistä ohjaimista? Kytkiksen perusteella jäin ainakin itse siihen käsitykseen että nuo löytyy tuolta takaa kaikista malleista.
(vetokoukun ohjain, automaattisen takaluukun ohjain)
Ainakin molemmista sekä sedanista että farkusta tuo terminointi on jotakuin samassa paikassa. Eihän tuonne eteen ole mitään järkeä viedä johtoja jos väylä on myös kontissa.... :think
Last edited by fraatti; 09-04-2019, 17:03.
Leave a comment:
-
Jatkan tähän.
Mulla siis -13 F11 Comfort accessilla, eli sillä potkulla aukeavalla takaluukulla. Nyt mietin, että laittasin siihen vetokoukun ja löysinkin sellasen purkuosan, mutta nyt aloin miettimään, että ei taida sittenkään onnistua, koska sehän on sähköinen ja eihän mulla ole mitään nappia sille.
Ilmeisesti sellainen nappi on ollut takaluukussa, jos se on tehtaalla asennettu?
Vai onnistuisiko?
Leave a comment:
-
Löytyykö CAN-väylän etsimiseen F10:n tavaratilan tienoilta hyviä vinkkejä? Ainakaan oranssi-oranssi/vihreää paria ei ihan helposti näyttäisi löytyvän.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/ -sivujen mukaan CAN-väylä saattaisi tulla vasemman lokasuojan päällä olevalle multimediayksikölle jos se vain olisi riittävän pro-mallia vaan kun autossani lienee joku aika perustason yksikkö, jossa CAN-kytkentää ei ole (luultavasti tämä https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...d-lim/AndXPzMd). Onkohan CAN kuitenkin johtosarjassa mukana? [EDIT] Tuli tai ei, niin tämä lienee väärä CAN-väylä?
Tämä lienee CAN-verkko, johon pitäisi liittyä: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...71-1v/CImcp7My ? Mikä ylipäänsä on CAN-verkon oikea väri kun em. graafin mukaan pitäisi etsiä kelta/puna-kelta/ruskeaa paria? [EDIT] No eipä taida olla vaan tämä: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...51-1v/Jlo358NQ ja väreinä vihreä-oranssi/vihreä. Tuo ilmeisesti tulisi takakontissa olevalle Trailer-modulille A36 ja takapuskurissa olevalle rengaspainemonitorille A66, jos autossa sellaisia olisi. Kun ei ole niin, onkohan toivoakaan löytää liittimiä johtosarjasta?
Jos CAN-väylän joutuu hakemaan edestä niin samalla vaivalla lienee järkevää tuoda jarruvalo- ja 15-johdotkin eteen eikä sirotella kytkentäpisteitä sinne tänne.Last edited by radiaani; 20-10-2017, 18:33.
Leave a comment:
-
Westfalian koukku lähti tilaukseen PFJonesilta. Ilmeisesti asennuksessa -12 sedaniin ei pitäisi olla suurempaa hankaluutta? Mistä CAN-väylä löytyy, kun autossa on parkkitutka takana?
Aiheuttaako alkuperäiset roiskeläpät takapuskurin irroitukseen/kiinnitykseen haasteita? Autoon vaihdettiin puskurin kuori kertaalleen ja muistelen että kaffetauon mittainen asennus venyi olennaisesti pidemmäksi jonkin '...mumble...mudflaps' selityksen kera...
EDIT: Kyse on ilmeisesti juuri tällaisista roiskeläpistä: http://f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=1068598Last edited by radiaani; 20-09-2017, 21:55.
Leave a comment:
-
Originally posted by MajorDrake View PostOhjeet ovat suuntaa-antavat ja yleensä asian voin tehdä paljon helmpommin kuin ohjeessa on, yleensä kontista löytyy jommasta kummasta takakulmasta
(sedanissa vasemmalta, farkussa oikealta, varustuksesta riippue) CAN-väylä (oranssi/vihreä & vihreä parikaapeli), sedanissa
jarruvalon heräte (oranssi-musta) pitää ottaa vasemman takapenkin takaa (musta-keltaiseen), farkussa oikeaan johtosarjaan joka nousee ylös (sitä 12 V pistokkeen kohdalta) ja viimeinen piuha menee oikealle takavalolle saman väriseen piuhaan (se sininen)...
Leave a comment:
-
Ohjeet ovat suuntaa-antavat ja yleensä asian voin tehdä paljon helmpommin kuin ohjeessa on, yleensä kontista löytyy jommasta kummasta takakulmasta
(sedanissa vasemmalta, farkussa oikealta, varustuksesta riippue) CAN-väylä (oranssi/vihreä & vihreä parikaapeli), sedanissa
jarruvalon heräte (oranssi-musta) pitää ottaa vasemman takapenkin takaa (musta-keltaiseen), farkussa oikeaan johtosarjaan joka nousee ylös (sitä 12 V pistokkeen kohdalta) ja viimeinen piuha menee oikealle takavalolle saman väriseen piuhaan (se sininen)...
Leave a comment:
-
Pfjonesista tuli koukku ja johdot nopeasti. 13pin liitin, F10 2010. Asennukseen meni n. 8h, josta 3h etsin vikaa jota ei ollut ja 2h etsin virtalukkoherätettä takakontista, mutta sitäkään en ilman auton kytkentäkaavioita löytänyt. Sitten etsin kuskin jalkatilasta, mutta ohjeen mukaista johtoa ei sieltäkään löytynyt. Hermojen loputtua laitoin herätteen takavalosta. Jarruvalon heräte löytyi helposti kuskin puolen takapenkin takaa, josta lisäjarruvalolle nousee johto ylös. Can-väylä löytyi kontin oikeasta reunasta, jossa oli joku boksi. Mitään sinisiä johtoja tuossa johtosarjassa ei enää ollut. Ainoastaan oranssi (virtalukkoheräte), musta/kelta (jarru) ja can-väylän parijohto. Toki tietty suora akkukytkentä ja maat. Lisäksi tuli relejohtosarja, jonka voi halutessaan laittaa, siitä tulee plussa ja maa muistaakseni pin10 ja pin11, jota saatetaan käyttää jossain esim. matkailuvaunussa lisä-/latausvirtana.
Se vika jota ei ollut oli se, että kärryn valot ei testatessa syttyneet, eikä auto tunnistanut kärryä. Kytkentöjen tarkistusten ja mittausten jälkeen lopulta kokeilin toimiiko edes jarruvalot, niin nepä syttyikin ja kärry tunnistui. Kärryn valot ei siis pala, eikä auto tunnista heti kärryä jos valot on automaatti-/päivävaloasennolla. Vaikka esim. auton takavalot kyllä palaa aina.Last edited by Terou; 19-04-2017, 19:51.
Leave a comment:
-
Sama homma. Asentaja meinas, että takaa ei saa väyläjohtoa laitettua (F10) ja veti sen eteen. Tästä tuli vähän lisäkustannuksia. Yhteensä Westfalian irroitettava koukku asennuksineen 700€.
Leave a comment:
-
Originally posted by bmw323it View PostJuuri vastaava. Otin tuolla mallikohtaisella sähkösetillä, kun ainakin se oli helppo asentaa viimeksi.
Leave a comment:
-
Originally posted by Gsus325Coupe View PostTämä siis kyseessä?
https://www.pfjones.co.uk/5-series-s...e-tow-bar.html
Leave a comment:
-
Originally posted by bmw323it View PostNo, joo, mutta paikallleen loksauttamisen oppii nopeasti. Minulla on kahdessa autossa ollut tuollainen westfalia ja nyt tilasin sellaisen F07:ankin (pfjonesilta). Itselleni on tärkeää juurikin tuo huomaamattomuus, kun koukun käyttö on perin satunnaista.
Leave a comment:
Leave a comment: