F11 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fraatti
    replied
    Westfalian koukun kanssa jossain oli myös juttua ettei pistoke mahdu kääntymään alas. Kyse lienee tästä ja homma lienee ok kun telineen kääntää toisinpäin?


    Jäähdyttimen puhallinta lienee aika harva vaihtanut tehokkaampaan ? Eli 600W:sta 850W:n? Tarvikkeenakin kyseinen puhallin(17427647652) näyttää maksavan vajaa 400€
    Last edited by fraatti; 09-04-2019, 19:46.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by pyyn0 View Post
    Bemarin omissakin retrofisteissä toi väylä varastetaan miltein poikkeuksetta tuolta edestä. En sit tiedä miksi ,kun noi väylät kiertää kuitenkin melkeimpä joka puolella autoa.
    Miten näissä on toteutettu liitos väylään? Tuskin tuollaisella ryöstökappaleella kuitenkaan?

    Itse näe mitään iloa purkaa puolta autoa turhan takia. Luultavasti koukkuvalmistajat ovat apinoineet vain autovalmistajan ohjetta ja laittaneet kytkennän samaan paikkaan. Näinollen ajatustyö on jätetty muille.

    Tosin brink on tuossa poikkeus. Siinä johdot on kytketty konttiin.

    Yksi asia mitä en myös ymmärrä on hinku porata koriin uusia läpivientireikiä. Tässä on kuva F10:sta tuollahan on reikiä molemmilla puolilla mistä johdot voi tyrkätä? F11:ssa lienee asia samalla tavalla?

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Niinkait tuo raja näyttää sitten menevän kun tsekkasin muutamalta valmistajalta ohjetta. Näyttäisi että valmistajakohtaisia eroja on myös. Esim westfalian johtosarja on 2013/7 eteenpäin. Tuosta ei näemmä löydy automaattista pdc mykistystä.

    Pölhösti nuo valmistajat tekevät ohjeensa jos piuhan löytyvät todellisuudessa muualtakin... :think
    Bemarin omissakin retrofisteissä toi väylä varastetaan miltein poikkeuksetta tuolta edestä. En sit tiedä miksi ,kun noi väylät kiertää kuitenkin melkeimpä joka puolella autoa.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei, raja ei ole faceliftissä vaan nimenomaan vasta 2014 puolella. Vanhemmissa väyläjohdot on vihreä/viherä-oranssi ja uudemmissa kelta-punainen/kelta-ruskea.

    Väylät on aina löytynyt farkussa oikeasta takakulmasta mitä nyt noita koukkuja on muutama kymmenen tullut F11:een asennettua.
    Myös lisäjarruvalon piuha löytyy oikasta takakulmasta vaikka jotku ohjeet käskee senkin vetämään keulalle, samoin kuin can-väylän.
    Tosin se jarruvalo löytyy sulakekeskuksen päältä oikasta kulmasta, ihan ylhäältä missä nippu taittuu D-pilariin.
    Niinkait tuo raja näyttää sitten menevän kun tsekkasin muutamalta valmistajalta ohjetta. Näyttäisi että valmistajakohtaisia eroja on myös. Esim westfalian johtosarja on 2013/7 eteenpäin. Tuosta ei näemmä löydy automaattista pdc mykistystä.

    Pölhösti nuo valmistajat tekevät ohjeensa jos piuhan löytyvät todellisuudessa muualtakin... :think

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Esim Brinkiltä löytyy tälläisellä kiinnityksellä oleva koukku. Onko tämä ihan yhtä toimiva kuin westfalian vastaava kiinnitys? (edit. tuossa lukikin ettei passaa m-sporttiin)



    westfalia:



    Muutama asennusohje johtosarjalle ja ominaisuudet:
    Brink preLCI:


    Brink LCI:



    pfjones:
    1000s of Tow bars in stock Witter towbars Westfalia towbars cycle carriers wing mirrors eberspacher heaters vehicle lighting, emergency beacons .towbars UK


    westfalia lci:



    sähkösatsi


    itse koukku westfalia:


    Jaeger:

    prelci


    lci


    Westfalian johtosatsia ei varmaan edes kannata ostaa koska siinä ei ole PDC poiskytkentää kuten monessa muussa...
    Last edited by fraatti; 10-04-2019, 05:18.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Raidahl View Post
    Jatkan tähän.

    Mulla siis -13 F11 Comfort accessilla, eli sillä potkulla aukeavalla takaluukulla. Nyt mietin, että laittasin siihen vetokoukun ja löysinkin sellasen purkuosan, mutta nyt aloin miettimään, että ei taida sittenkään onnistua, koska sehän on sähköinen ja eihän mulla ole mitään nappia sille.

    Ilmeisesti sellainen nappi on ollut takaluukussa, jos se on tehtaalla asennettu?
    Vai onnistuisiko?
    Onnistuuhan se, hommaat napin ja teet tarvittavat kytkennät, lisäksi autoa pitää koodata, ts. lisätä se 3AC -varuste...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Itse johtosarjasta puhuttaessa niin meneekö johtosarjan malli todellisuudessa niin että raja on faceliftissä noiden epämääräisten kuukausien sijaan?
    Ei, raja ei ole faceliftissä vaan nimenomaan vasta 2014 puolella. Vanhemmissa väyläjohdot on vihreä/viherä-oranssi ja uudemmissa kelta-punainen/kelta-ruskea.

    Väylät on aina löytynyt farkussa oikeasta takakulmasta mitä nyt noita koukkuja on muutama kymmenen tullut F11:een asennettua.
    Myös lisäjarruvalon piuha löytyy oikasta takakulmasta vaikka jotku ohjeet käskee senkin vetämään keulalle, samoin kuin can-väylän.
    Tosin se jarruvalo löytyy sulakekeskuksen päältä oikasta kulmasta, ihan ylhäältä missä nippu taittuu D-pilariin.
    Last edited by MajorDrake; 09-04-2019, 18:12.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Itse johtosarjasta puhuttaessa niin meneekö johtosarjan malli todellisuudessa niin että raja on faceliftissä noiden epämääräisten kuukausien sijaan?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Silmäilin tuossa vetokoukun sähkösarjan asennusohjetta ja tuossa silmään osui se että väylänjohdot on viety tuonne eteen saakka.


    Katsoin kuitenkin F11 kytkistä ja se näyttää tälläiselle:


    (väyläkarvojen värit)


    Tuon mukaan K-CAN2 väylä löytyy myös takakontista koska siellä on väylän terminointi. Onko asia näin vaikka kontissa ei olisi mitään kyseisistä ohjaimista? Kytkiksen perusteella jäin ainakin itse siihen käsitykseen että nuo löytyy tuolta takaa kaikista malleista.
    (vetokoukun ohjain, automaattisen takaluukun ohjain)

    Ainakin molemmista sekä sedanista että farkusta tuo terminointi on jotakuin samassa paikassa. Eihän tuonne eteen ole mitään järkeä viedä johtoja jos väylä on myös kontissa.... :think



    Last edited by fraatti; 09-04-2019, 18:03.

    Leave a comment:


  • Raidahl
    replied
    Jatkan tähän.

    Mulla siis -13 F11 Comfort accessilla, eli sillä potkulla aukeavalla takaluukulla. Nyt mietin, että laittasin siihen vetokoukun ja löysinkin sellasen purkuosan, mutta nyt aloin miettimään, että ei taida sittenkään onnistua, koska sehän on sähköinen ja eihän mulla ole mitään nappia sille.

    Ilmeisesti sellainen nappi on ollut takaluukussa, jos se on tehtaalla asennettu?
    Vai onnistuisiko?

    Leave a comment:


  • radiaani
    replied
    Löytyykö CAN-väylän etsimiseen F10:n tavaratilan tienoilta hyviä vinkkejä? Ainakaan oranssi-oranssi/vihreää paria ei ihan helposti näyttäisi löytyvän.
    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/ -sivujen mukaan CAN-väylä saattaisi tulla vasemman lokasuojan päällä olevalle multimediayksikölle jos se vain olisi riittävän pro-mallia vaan kun autossani lienee joku aika perustason yksikkö, jossa CAN-kytkentää ei ole (luultavasti tämä https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...d-lim/AndXPzMd). Onkohan CAN kuitenkin johtosarjassa mukana? [EDIT] Tuli tai ei, niin tämä lienee väärä CAN-väylä?

    Tämä lienee CAN-verkko, johon pitäisi liittyä: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...71-1v/CImcp7My ? Mikä ylipäänsä on CAN-verkon oikea väri kun em. graafin mukaan pitäisi etsiä kelta/puna-kelta/ruskeaa paria? [EDIT] No eipä taida olla vaan tämä: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...51-1v/Jlo358NQ ja väreinä vihreä-oranssi/vihreä. Tuo ilmeisesti tulisi takakontissa olevalle Trailer-modulille A36 ja takapuskurissa olevalle rengaspainemonitorille A66, jos autossa sellaisia olisi. Kun ei ole niin, onkohan toivoakaan löytää liittimiä johtosarjasta?

    Jos CAN-väylän joutuu hakemaan edestä niin samalla vaivalla lienee järkevää tuoda jarruvalo- ja 15-johdotkin eteen eikä sirotella kytkentäpisteitä sinne tänne.
    Last edited by radiaani; 20-10-2017, 19:33.

    Leave a comment:


  • radiaani
    replied
    Westfalian koukku lähti tilaukseen PFJonesilta. Ilmeisesti asennuksessa -12 sedaniin ei pitäisi olla suurempaa hankaluutta? Mistä CAN-väylä löytyy, kun autossa on parkkitutka takana?

    Aiheuttaako alkuperäiset roiskeläpät takapuskurin irroitukseen/kiinnitykseen haasteita? Autoon vaihdettiin puskurin kuori kertaalleen ja muistelen että kaffetauon mittainen asennus venyi olennaisesti pidemmäksi jonkin '...mumble...mudflaps' selityksen kera...

    EDIT: Kyse on ilmeisesti juuri tällaisista roiskeläpistä: http://f10.m5post.com/forums/showthread.php?t=1068598
    Last edited by radiaani; 20-09-2017, 22:55.

    Leave a comment:


  • Terou
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ohjeet ovat suuntaa-antavat ja yleensä asian voin tehdä paljon helmpommin kuin ohjeessa on, yleensä kontista löytyy jommasta kummasta takakulmasta
    (sedanissa vasemmalta, farkussa oikealta, varustuksesta riippue) CAN-väylä (oranssi/vihreä & vihreä parikaapeli), sedanissa
    jarruvalon heräte (oranssi-musta) pitää ottaa vasemman takapenkin takaa (musta-keltaiseen), farkussa oikeaan johtosarjaan joka nousee ylös (sitä 12 V pistokkeen kohdalta) ja viimeinen piuha menee oikealle takavalolle saman väriseen piuhaan (se sininen)...
    Joo yritin tehdä helpommin kuin ohjeessa, jossa käsketään hakemaan kaikki ohjaukset kuskin jalkatilasta. Sinistä johtoa ei ollut, vaan oranssi, liitin vasempaan takavaloon kun sinne se ohjauboksikin tuli läpiviennin viereen. Ja jarruvalon heräte oli musta/keltainen, eli sama väri kuin autossa.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Ohjeet ovat suuntaa-antavat ja yleensä asian voin tehdä paljon helmpommin kuin ohjeessa on, yleensä kontista löytyy jommasta kummasta takakulmasta
    (sedanissa vasemmalta, farkussa oikealta, varustuksesta riippue) CAN-väylä (oranssi/vihreä & vihreä parikaapeli), sedanissa
    jarruvalon heräte (oranssi-musta) pitää ottaa vasemman takapenkin takaa (musta-keltaiseen), farkussa oikeaan johtosarjaan joka nousee ylös (sitä 12 V pistokkeen kohdalta) ja viimeinen piuha menee oikealle takavalolle saman väriseen piuhaan (se sininen)...

    Leave a comment:


  • Terou
    replied
    Pfjonesista tuli koukku ja johdot nopeasti. 13pin liitin, F10 2010. Asennukseen meni n. 8h, josta 3h etsin vikaa jota ei ollut ja 2h etsin virtalukkoherätettä takakontista, mutta sitäkään en ilman auton kytkentäkaavioita löytänyt. Sitten etsin kuskin jalkatilasta, mutta ohjeen mukaista johtoa ei sieltäkään löytynyt. Hermojen loputtua laitoin herätteen takavalosta. Jarruvalon heräte löytyi helposti kuskin puolen takapenkin takaa, josta lisäjarruvalolle nousee johto ylös. Can-väylä löytyi kontin oikeasta reunasta, jossa oli joku boksi. Mitään sinisiä johtoja tuossa johtosarjassa ei enää ollut. Ainoastaan oranssi (virtalukkoheräte), musta/kelta (jarru) ja can-väylän parijohto. Toki tietty suora akkukytkentä ja maat. Lisäksi tuli relejohtosarja, jonka voi halutessaan laittaa, siitä tulee plussa ja maa muistaakseni pin10 ja pin11, jota saatetaan käyttää jossain esim. matkailuvaunussa lisä-/latausvirtana.
    Se vika jota ei ollut oli se, että kärryn valot ei testatessa syttyneet, eikä auto tunnistanut kärryä. Kytkentöjen tarkistusten ja mittausten jälkeen lopulta kokeilin toimiiko edes jarruvalot, niin nepä syttyikin ja kärry tunnistui. Kärryn valot ei siis pala, eikä auto tunnista heti kärryä jos valot on automaatti-/päivävaloasennolla. Vaikka esim. auton takavalot kyllä palaa aina.
    Last edited by Terou; 19-04-2017, 20:51.

    Leave a comment:

Working...
X