F11 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • böntti
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    En ole vieläkään keksynyt mihin sitä sinistä johtoa tarvitaan... Vilkut kulkee CAN-väylässä...
    Oletko kokeillut hätävilkkua auto virrattomana?

    Leave a comment:


  • Hurjis
    replied
    Ei siis äkkiseltään kommennteja raadilta. No postaan siis huomisen jälkeen kokemukset onnistumisista ja pettymyksistä tänne
    Last edited by Hurjis; 25-02-2017, 13:30.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Ei tarvi jarruvalojen herätettä vetää tuonne, se löytyy takakontista oikeasta kulmasta, sieltä mistä takapilariin nousee johtonippu.

    Ko. nipussa on 2 tai 3 saman väristä johtoa joten pitää mitata mihin tulee virran vain kun jarrua painetaan... Muihin tulee virtaa kokoajan kun valot on päällä tai ei tule jarrua painettaessakaan...

    En ole vieläkään keksynyt mihin sitä sinistä johtoa tarvitaan... Vilkut kulkee CAN-väylässä...

    Leave a comment:


  • Hurjis
    replied
    Westfaliaa olisi tarkoitus alkaa asentelemaan huomenissa 2010 f11 autoon. Mitenkäs arvon raati nykyään toimii noiden sähkösarjan sinisen bu/bn ja oranssin or/bk johtojen kanssa? Aikaisemmin tässä viestiketjussa oli epäselvyyttä ja eri toimintamalleja asian suhteen.

    2016 päiväyksellä oleva Westfalian ohje käskee oranssi/mustan kytkemään vasemman takapenkin vierestä irroitettavan listan alla kulkevaan johtonippuun ja siltä johtimeen bk/ye.

    Sininen taas pitäisi kytkeä akkukotelon vieressä kulkevaan johtonippuun ja sieltä pitäisi itse selvittää mikä on oikean puoleisen suuntavilkun kaapeli.

    Uskaltaako Westfalian ohjeen mukaan mennä asennuksessa vai onko jotai jippoja jotka olisi syytä tietää ennenkuin lähtee turaamaan hommaa?
    Last edited by Hurjis; 24-02-2017, 20:06.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by rville View Post
    Onko kukaan asennellut keski-euroopan koukkuja?
    Tuleeko mieleen jotain syitä miksi pitäisi maksaa Ruåtsalaisesta
    koukuttimesta moninkertainen hinta?
    Tarkoitan esim tällaista: http://tinyurl.com/hj933y7
    Ei ole olemassa mitään "Keski-Euroopan" vs. Pohjoismaisia koukkuja...

    "For those vehicles equipped with a check - control system, it is necessary to use a wiring kit with a bypass relay or a specific wiring kit."

    Thuleako tarkoitat Ruottalaisella?
    Westfaliaa, Bosalia ja Orista minä ainakin pääosin asennan
    ja ne taitaa kaikki olla Saksalaisia...

    Se että kannattaako maksaa merkkikoukusta moninkertainen hinta on hyvä kysymys.
    Tuo sinun linkkaamasi koukku on halpa,
    ja epäkäytönnöllinen, jos koukun irroitus on suoraan taaksepäin
    jää ruma tötsä näkyviin ja pahimmillaan joutuu puskuria leikkelemään käyvältäkin osalta. Ja kuva on väärästä koukusta,
    ei tuon näköinen sovi paikalleen.

    Ja tuota johtosarjaa ei oikein voi suositella vaikka siinä se by-pass -rele tuleekin, kyllä tämän hintaluokan vehkeisiin pitäisi olla se satanen enemmän investoitavissa jotta saa oikein toimivan CAN-väyläisen sarjan...

    Leave a comment:


  • rville
    replied
    Onko kukaan asennellut keski-euroopan koukkuja?
    Tuleeko mieleen jotain syitä miksi pitäisi maksaa Ruåtsalaisesta
    koukuttimesta moninkertainen hinta?
    Tarkoitan esim tällaista: http://tinyurl.com/hj933y7

    Leave a comment:


  • Balle
    replied
    Tässä huono kuva omasta Msport F11 johon koukkupaja asensi irroitettavan koukun. Vähän tosiaan tekivät pistokkeelle tilaa mutta ei näy kuin altapäin.
    Koukku pelaa hienosti ja parkkitutkakin kytkeytyy takaa pois kun kärryn piuha kiinni. Voin suositella.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • b mutteri kasa
    replied
    Kiitos Tämän halusin tietää

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Jep, diffuusorissa on n. sentin reuna maalatulla osalla alimmalla kohtaa (siinä on terävä taitos) joten ei se näy yhtään päällepäin...

    Leave a comment:


  • b mutteri kasa
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Noita on tullut aika monta asennettua ja kyllä se pienen hieromisen tarvii M-Sportissa, nimittäin sähkörasia ei mahdu taittumaan esiin jos sen tukirautaa ei taita siten että menee ihan "vararenkaankoteloa" vasten ja siltikin pitää joku 5 mm ottaa viilalla muutaman sentin matkalta diffusta pois...
    Onko tämä pikku nakertaminen sitä luokkaa,ettei sitä oikeastaan näe,eli diffun alapinnasta kohdasta josta se taittuu auton alle otetaan pikku siivu pois?

    Katsellut vain että E60/61:ssä on diffusta otettu aika rankalla kädellä pois,kunnon kolo paistaa...

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by poke View Post
    mulla samanlainen koukku F10:ssä ja ei tarvinnut kolota diffuusoria.
    Noita on tullut aika monta asennettua ja kyllä se pienen hieromisen tarvii M-Sportissa, nimittäin sähkörasia ei mahdu taittumaan esiin jos sen tukirautaa ei taita siten että menee ihan "vararenkaankoteloa" vasten ja siltikin pitää joku 5 mm ottaa viilalla muutaman sentin matkalta diffusta pois...

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    Tilasin nyt vihdoista viimein ajan koukun asennukseen koukkupajalle.Westfalian irroitettava asennetaan.Onko se nyt varmasti niin että koloavat vain alamuovia ja diffuusori jää koskemattomaksi (niin kuin tuosta ohjeesta ymmärsin)?

    Kun tein varauksen niin langan toisessa päässä ei osattu varmuudella sanoa,tarviiko diffuusorin kolota.
    mulla samanlainen koukku F10:ssä ja ei tarvinnut kolota diffuusoria.

    Leave a comment:


  • b mutteri kasa
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Täältä löytyy Westfalian irroitettavan koukun asennusohje...

    Kuten pdf:stä näkyy, alamuoveja leikellään...
    Tilasin nyt vihdoista viimein ajan koukun asennukseen koukkupajalle.Westfalian irroitettava asennetaan.Onko se nyt varmasti niin että koloavat vain alamuovia ja diffuusori jää koskemattomaksi (niin kuin tuosta ohjeesta ymmärsin)?

    Kun tein varauksen niin langan toisessa päässä ei osattu varmuudella sanoa,tarviiko diffuusorin kolota.

    Leave a comment:


  • bmwtiimi
    replied
    Niin, jokainen tosi saa laittaa itse haluamansa onaleet.. Siis tässäkin tapauksessa rahalla saa. Toki hintaeroa ei ole paljoa.
    Ja sitten tästä ajovakaudesta.. Insinöörithän kaikkia kehittelee ja varmaan joku bitti vaihtaa paikkaansa, kun kärry perässä. Mutta mitään käytännön merkitystä asialla ei ole. Tärkeämpänä nään auton jäähdytyksen, joka helposti unohtuu koukkuja laittaessa ainakin mopo mallin moottoreissa. Toki siinäkin riippuu, mitä autolla vetää.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Turhaa kait sitä lisäpalikoita asentelee kun heittää suoraan autokohtaisen tarvikesarjan paikalleen?

    Miten olet todennut että ajonvakautuksen kärrymoodilla ei ole mitään merkitystä? Ajankuluksi ovat Münchenissä semmoisen kehittäneet?

    Leave a comment:

Working...
X