F11 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JulleW
    replied
    Originally posted by Kesäromu View Post
    Ota myös johtosarjan läpiviennin tekemiseen (ellei valmista reikää ole käytettävissä) sopiva poranterä, maalaa sitten suojaamaton pelti ja laita läpiviennin kumi paikoilleen tiiviisti.
    Hyvä, kiitos. Eli pora, maali ja kenties jokin tiivistysmassa on hyvä olla. Tarvitaanko tuon johtosarjan asentamiseen / sähköpuolen tekemiseen jotain erikoistyökaluja, liittimiä tai muuta?

    Leave a comment:


  • JulleW
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Tarvittavat työkalut näkee jotakuinkin kuvista mitä olen tuonne laittanut, esim 8, 10, 13, 17/19mm hylsyä/lenkkiä. Muovin leikkaa sitten parhaaksi katsomallaan tavalla.
    Kuvasarjan toki kävinkin läpi, kuin myös koko ketjun varmaan kolmeen kertaan mutta kysymys lähinnä juuri siksi, että onko perus rälläkän, kiintolenkkien ym lisäksi jotain ”must have” työkalua, niin ei jäisi siitä kiinni siinä kohtaa kun puskuri puoliksi irti. Jotkut järeät pihdit näytti kuvissa myös olevan.

    Leave a comment:


  • Kesäromu
    replied
    Ota myös johtosarjan läpiviennin tekemiseen (ellei valmista reikää ole käytettävissä) sopiva poranterä, maalaa sitten suojaamaton pelti ja laita läpiviennin kumi paikoilleen tiiviisti.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by JulleW View Post
    No niin, Westfalia mallikohtaisella johtosarjalla tilattu ja asennus itse.



    Pakko oli rohkaistua tähän kun niin moni on sanonut homman olevan helppo. Josko se itsellekin olisi vähintäänkin mahdollinen.

    Sellainen kyssäri, että mitä työkaluja ja tarvikkeita tuohon operaatioon on syytä varata? Kaverin hallille kun tuota menen tekemään niin olisi hyvä olla kaikki tarvittava mukana. Iso kiitos jos joku viitsii listata nämä.
    Tarvittavat työkalut näkee jotakuinkin kuvista mitä olen tuonne laittanut, esim 8, 10, 13, 17/19mm hylsyä/lenkkiä. Muovin leikkaa sitten parhaaksi katsomallaan tavalla.

    Leave a comment:


  • JulleW
    replied
    No niin, Westfalia mallikohtaisella johtosarjalla tilattu ja asennus itse.



    Pakko oli rohkaistua tähän kun niin moni on sanonut homman olevan helppo. Josko se itsellekin olisi vähintäänkin mahdollinen.

    Sellainen kyssäri, että mitä työkaluja ja tarvikkeita tuohon operaatioon on syytä varata? Kaverin hallille kun tuota menen tekemään niin olisi hyvä olla kaikki tarvittava mukana. Iso kiitos jos joku viitsii listata nämä.

    Leave a comment:


  • JulleW
    replied
    Kiitos avusta. Koukkupajalle Vantaalle kaiketi sitten suunta otettava. Ei riitä oma uskallus lähteä yksin tekemään tuota operaatiota, vaikka hyviä ohjeita onkin tässä ketjussa jaossa ollut.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by JulleW View Post
    Onko kokemusta miten esim. tuo Westfalian koukku istuu F11 jossa M-performance takadiffuusori? Koukku pitäisi saada, mutta toki toiveena, että sen saisi niin piiloon kuin mahdollista ja että pitäisi rikkoa niin vähän kuin mahdollista.
    Ja olisiko täällä osaavaa tekijää joka voisi työn korvausta vastaan suorittaa? Itse asun Vantaalla joten mielellään täältä päin Suomea. Olen toki lukenut mm. Koukkupajasta, mutta mieluummin veisin auton jollekin tietylle henkilölle, enkä firmalle. Saa laittaa privaviestiä jos osaat homman ja tekisit sen ”kuin omaasi”. Tarvittaessa ajelen pidemmällekin.
    Liitteenä (jos onnistuin) muutama kuva tosta takapäästä.
    Kuvien perusteella näyttää siltä että tarvii leikata yhtä paljon/vähän kuin m-sporttiakin. Kaikki jäänee piiloon. Noista nastojen paikoista hahmottaa mistä tarvii leikata suuntaa-antavasti.

    Leave a comment:


  • JulleW
    replied
    Onko kokemusta miten esim. tuo Westfalian koukku istuu F11 jossa M-performance takadiffuusori? Koukku pitäisi saada, mutta toki toiveena, että sen saisi niin piiloon kuin mahdollista ja että pitäisi rikkoa niin vähän kuin mahdollista.
    Ja olisiko täällä osaavaa tekijää joka voisi työn korvausta vastaan suorittaa? Itse asun Vantaalla joten mielellään täältä päin Suomea. Olen toki lukenut mm. Koukkupajasta, mutta mieluummin veisin auton jollekin tietylle henkilölle, enkä firmalle. Saa laittaa privaviestiä jos osaat homman ja tekisit sen ”kuin omaasi”. Tarvittaessa ajelen pidemmällekin.
    Liitteenä (jos onnistuin) muutama kuva tosta takapäästä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Ainiin ja alaslaskevalla johtosarjalla tarkoitan tuota. Jotenkin harmaa muistikuva että olisin ronkkinut joskus tuota.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Eräs foorumilainen oli laittamassa autoonsa (- 2013/06) koukkua ja kyseli että voiko kytkeä koukun johtosarjan aikaisemmin kuvissa esiintyneisiin väylänjohtoihin kuten olin tehnyt faceliftissä.

    Väyläjohtojen värithän poikkeavat toisistaan vanhemmassa (- 2013/06) ja uudemmassa(2013/07+). Vanhemmassa vetokoukun moduli kytketään K-CANiin ja uudemmassa kytkentä tehdään K-CAN2:n. K-CAN värit ovat vihreä - vihreä/oranssi. K-CAN2 värit taas kelta-punainen ja kelta-ruskea.

    Vanhempi väylä kulkee kuten kuvassa näkyy ja myös tuo väyläjohto pitäisi löytyä takaluukusta f11:ssa. Olisko sitten ollut tuolla johtonipussa mikä kulkee tuolla kotelossa ja jatkaa alaspäin? Johonkin tuonne olen sen joskus vanhemmassa kytkenyt mutten vain muista ulkoa minne. Kuitenkaan vanhemman johtosarjaa ei saa kytkeä eri väylään eikä sitä tarvi myöskään F11:ssa viedä auton etupäähän saakka.

    K-CAN väylä vanhemmassa

    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...v/DjiAAzzg.svg

    K-CAN2 väylä uudemmassa

    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...1VnXBMlFBD.svg

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Jaksoin sitten vihdosta viimein koittaa että ilmoittaako koukku palaneista kärryn polttimoista. Näyttää tuo Trail-tecinkin johtosarja ilmoittavan niistä ilman koodaamista. Samoin PDC kytkeytyy pois.

    Taidan jättää koodausharjoitukset suorittamatta...

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Käväisin lukemassa koodit, herjasi open circuit motor ja hall anturilta. Luultiin että moottori on rikki mutta olikin halpa vika. Kun vaihdoin ne rattaat niin moottorin päässä oleva johto liitin ei ollut naksahtanut lukkoon asti ja tuo liitin oli sitten lähtenyt liikkumaan irti. Eipä olis kyllä uskonut että se sieltä miiinkään voi irrota, toki en tiedä olisko se jäänyt kiireessä vain "huulille" sitten. Mut vika löytyi ja syyllinen kun käväisi peilin edessä. Nämä markan miehet on vähän tälläisiä....

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Noniin kauampa se sähkökoukku sit toimi. Jäi jumiin puoliväliin j alkoi palaa punainen valo napissa. Nappia pohjassa pitämällä suostui liikkumaan puskurin taakse mutta herjaa lukituksen puutetta ja napissa palaa kokoajan punainen valo. Mistähän lähtis vikaa etsimään?

    Leave a comment:


  • radiaani
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Samaan väylään kun kytkee niin ei kyllä oikein voi olle merkitystä mistä kohtaa johdinta liitoksen tekee.
    Noin yleisesti väylät eivät pidä siitä, että niitä haaroitetaan miten sattuu. Jos tuo on hidas CAN-väylä niin silloin haaroituksilla ei ehkä ole väliä mutta nopeammat versiot voivat tykätä huonoa.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Ja toi orkkis sähköinenkin toimii koodaamattakin mutta herjaa sitä koukun asennon lukitusta ajotietokoneessa oli koukku sitten piilossa tai vetoasennossa. Mutta koukku siis kyllä liikkuu koodaamatyakin

    Leave a comment:

Working...
X