F11 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JulleW
    replied
    Kiitos avusta. Koukkupajalle Vantaalle kaiketi sitten suunta otettava. Ei riitä oma uskallus lähteä yksin tekemään tuota operaatiota, vaikka hyviä ohjeita onkin tässä ketjussa jaossa ollut.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by JulleW View Post
    Onko kokemusta miten esim. tuo Westfalian koukku istuu F11 jossa M-performance takadiffuusori? Koukku pitäisi saada, mutta toki toiveena, että sen saisi niin piiloon kuin mahdollista ja että pitäisi rikkoa niin vähän kuin mahdollista.
    Ja olisiko täällä osaavaa tekijää joka voisi työn korvausta vastaan suorittaa? Itse asun Vantaalla joten mielellään täältä päin Suomea. Olen toki lukenut mm. Koukkupajasta, mutta mieluummin veisin auton jollekin tietylle henkilölle, enkä firmalle. Saa laittaa privaviestiä jos osaat homman ja tekisit sen ”kuin omaasi”. Tarvittaessa ajelen pidemmällekin.
    Liitteenä (jos onnistuin) muutama kuva tosta takapäästä.
    Kuvien perusteella näyttää siltä että tarvii leikata yhtä paljon/vähän kuin m-sporttiakin. Kaikki jäänee piiloon. Noista nastojen paikoista hahmottaa mistä tarvii leikata suuntaa-antavasti.

    Leave a comment:


  • JulleW
    replied
    Onko kokemusta miten esim. tuo Westfalian koukku istuu F11 jossa M-performance takadiffuusori? Koukku pitäisi saada, mutta toki toiveena, että sen saisi niin piiloon kuin mahdollista ja että pitäisi rikkoa niin vähän kuin mahdollista.
    Ja olisiko täällä osaavaa tekijää joka voisi työn korvausta vastaan suorittaa? Itse asun Vantaalla joten mielellään täältä päin Suomea. Olen toki lukenut mm. Koukkupajasta, mutta mieluummin veisin auton jollekin tietylle henkilölle, enkä firmalle. Saa laittaa privaviestiä jos osaat homman ja tekisit sen ”kuin omaasi”. Tarvittaessa ajelen pidemmällekin.
    Liitteenä (jos onnistuin) muutama kuva tosta takapäästä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Ainiin ja alaslaskevalla johtosarjalla tarkoitan tuota. Jotenkin harmaa muistikuva että olisin ronkkinut joskus tuota.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Eräs foorumilainen oli laittamassa autoonsa (- 2013/06) koukkua ja kyseli että voiko kytkeä koukun johtosarjan aikaisemmin kuvissa esiintyneisiin väylänjohtoihin kuten olin tehnyt faceliftissä.

    Väyläjohtojen värithän poikkeavat toisistaan vanhemmassa (- 2013/06) ja uudemmassa(2013/07+). Vanhemmassa vetokoukun moduli kytketään K-CANiin ja uudemmassa kytkentä tehdään K-CAN2:n. K-CAN värit ovat vihreä - vihreä/oranssi. K-CAN2 värit taas kelta-punainen ja kelta-ruskea.

    Vanhempi väylä kulkee kuten kuvassa näkyy ja myös tuo väyläjohto pitäisi löytyä takaluukusta f11:ssa. Olisko sitten ollut tuolla johtonipussa mikä kulkee tuolla kotelossa ja jatkaa alaspäin? Johonkin tuonne olen sen joskus vanhemmassa kytkenyt mutten vain muista ulkoa minne. Kuitenkaan vanhemman johtosarjaa ei saa kytkeä eri väylään eikä sitä tarvi myöskään F11:ssa viedä auton etupäähän saakka.

    K-CAN väylä vanhemmassa

    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...v/DjiAAzzg.svg

    K-CAN2 väylä uudemmassa

    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...1VnXBMlFBD.svg

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Jaksoin sitten vihdosta viimein koittaa että ilmoittaako koukku palaneista kärryn polttimoista. Näyttää tuo Trail-tecinkin johtosarja ilmoittavan niistä ilman koodaamista. Samoin PDC kytkeytyy pois.

    Taidan jättää koodausharjoitukset suorittamatta...

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Käväisin lukemassa koodit, herjasi open circuit motor ja hall anturilta. Luultiin että moottori on rikki mutta olikin halpa vika. Kun vaihdoin ne rattaat niin moottorin päässä oleva johto liitin ei ollut naksahtanut lukkoon asti ja tuo liitin oli sitten lähtenyt liikkumaan irti. Eipä olis kyllä uskonut että se sieltä miiinkään voi irrota, toki en tiedä olisko se jäänyt kiireessä vain "huulille" sitten. Mut vika löytyi ja syyllinen kun käväisi peilin edessä. Nämä markan miehet on vähän tälläisiä....

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Noniin kauampa se sähkökoukku sit toimi. Jäi jumiin puoliväliin j alkoi palaa punainen valo napissa. Nappia pohjassa pitämällä suostui liikkumaan puskurin taakse mutta herjaa lukituksen puutetta ja napissa palaa kokoajan punainen valo. Mistähän lähtis vikaa etsimään?

    Leave a comment:


  • radiaani
    replied
    Originally posted by joko View Post
    Samaan väylään kun kytkee niin ei kyllä oikein voi olle merkitystä mistä kohtaa johdinta liitoksen tekee.
    Noin yleisesti väylät eivät pidä siitä, että niitä haaroitetaan miten sattuu. Jos tuo on hidas CAN-väylä niin silloin haaroituksilla ei ehkä ole väliä mutta nopeammat versiot voivat tykätä huonoa.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Ja toi orkkis sähköinenkin toimii koodaamattakin mutta herjaa sitä koukun asennon lukitusta ajotietokoneessa oli koukku sitten piilossa tai vetoasennossa. Mutta koukku siis kyllä liikkuu koodaamatyakin

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Samaan väylään kun kytkee niin ei kyllä oikein voi olle merkitystä mistä kohtaa johdinta liitoksen tekee. Ecs ja vastaavien merkkikohtaisten kanssa ainakaan ei mitään tarvinnut koodata ja kaikki toimi kuten suunniteltu. Nyt kun tuo oma on koodattu niin en osaa kyllä oikein kertoa muuttuiko laatikon toiminta kun ilman koodausta en vetänyt mitään.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by radiaani View Post
    Oliko väylässä kuitenkin joku häiriöriski, jos sen haaroittaa takana?

    Mallikohtaisella boksilla parkkitutka kytkeytyy pois käytöstä, kun kärry on kiinni. Tutkakuvan sijasta näytölle tulee vetokoukkusymboli. Auto on siis tietoinen kärrystä, joten jos jotain mukautetaan kärryä vetäessä, senkin pitäisi toimia?
    Ei tiedä ymmärtääkö laatikko tms muuttaa toimintaa mitenkään jos autoa ei koodata. En ole tutkinut ainakaan itse asiaa sen enempää vielä. Itselle on pyöräteline tulossa ensviikolla ja jahka saan sen niin täytyy tutkia asiaa enemmän. Kärryä en jaksanut lähteä vetämään pitkin maita ja mantuja.

    Kokeilitko ottaa kärrystä polttimoa irti ja ymmärtääkö auto polttimon palamisen? Tämä tässä ainakin itseä kiinnostaa. Koodaillaan sitten jos ei muuten toimi.

    Jotenkin epäilen että on varsin epätodennäköistä että jotain väylämurheita saa jos väylään kytkee tuolla takana vaikka jossa westfalian jutussa taisi niin lukea. Sinne kuitenkin valtaosa bokseista kytketään.

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by MattiMan View Post
    Sainpa itsekin asennettua retrofitattua F11:n alkuperäisen sähköllä kääntyvän koukun. (Löytyi hyväkuntoinen koukku ebaystä, johtosarja Saksasta ja vielä yksi tarvittava moduli Liettuasta).

    Kolme päivää oli auto tallissa tämän takia, koska työtä oli paljon kokemattomalle.

    Koodailu tuotti vähän päänvaivaa, koska en ollut varma mitä moduleita piti VO-koodata ja tietoa oli vaihkeahko löytää. Myös koko VO-koodaus oli uutta minulle, joten sekin piti opetella.
    Koodasin lopulta muistaakseni AHM, Kombi, HU-NBT, FRM, PDC...
    VO-koodaus kadotti FDL-koodailut, joten ne piti tehdä uudelleen.
    (samalla koodasin myös 15km öljynvaihtovälin).

    Lopulta kaikki kuitenkin toimi loistavasti. Peruutuskamera näyttää zoomauksen, PDC:t kytkeytyy pois takaa (vaihteistosta en osaa sanoa. Eikös pitäisi lähteä 1:llä liikkeelle?)

    On tämä kääntyvä koukku kyllä hyvä. Aina mukana jos tarve tulee yllättäen (harvoin).

    Erityiskiitos käyttäjille pyyn0 ja joko
    Hienoa että sait pelaamaan. Tuohon purkkien koodailuun on sellanen pikku apuohjelma olemassa kuin NCD/CAFD Tool, jolla näkee näppärästi mitkä purkit pitää koodata ja mitä muutoksia niihin tehdään.

    Leave a comment:


  • joko
    replied
    Originally posted by MattiMan View Post
    Sainpa itsekin asennettua retrofitattua F11:n alkuperäisen sähköllä kääntyvän koukun. (Löytyi hyväkuntoinen koukku ebaystä, johtosarja Saksasta ja vielä yksi tarvittava moduli Liettuasta).

    Kolme päivää oli auto tallissa tämän takia, koska työtä oli paljon kokemattomalle.

    Koodailu tuotti vähän päänvaivaa, koska en ollut varma mitä moduleita piti VO-koodata ja tietoa oli vaihkeahko löytää. Myös koko VO-koodaus oli uutta minulle, joten sekin piti opetella.
    Koodasin lopulta muistaakseni AHM, Kombi, HU-NBT, FRM, PDC...
    VO-koodaus kadotti FDL-koodailut, joten ne piti tehdä uudelleen.
    (samalla koodasin myös 15km öljynvaihtovälin).

    Lopulta kaikki kuitenkin toimi loistavasti. Peruutuskamera näyttää zoomauksen, PDC:t kytkeytyy pois takaa (vaihteistosta en osaa sanoa. Eikös pitäisi lähteä 1:llä liikkeelle?)

    On tämä kääntyvä koukku kyllä hyvä. Aina mukana jos tarve tulee yllättäen (harvoin).

    Erityiskiitos käyttäjille pyyn0 ja joko
    Eipä kestä, minäkin piinasin käyttäjä puun0:a ennen asennusta vaikka asennus itsessään oli tuttu koukun osalta. Esim westfalian koukku ja ecs sähkösarja parkkitutkalliseen autoon on tosi nopea asentaa. Itse en ole viitsinyt satsata diagnostiikkaan kun asun vkv servicen ja aj techin puolivälissä. Pääsee helpommalla kun käy jommassa kummassa kääntymässä mikäli tarvii koodata.

    Siihen jarruvalon piuhaan niin eikös se mahda olla vain varmistus eli se toimii kyllä kun väylän kytkee? Tuo jarrun varmistus on ainakin koukkupajan asennuksissa pääsääntöisesti kytkemättä. Tosiaan sielä kuskin jalkatilassa ei ole liikaa tilaa johtojen kytkemiseen. Itse en vain uskaltanut kokeilemalla kontista etsiä niitä piuhoja vaan vedin pyyn0:lta saamieni ohjeiden mukaan ne kuten ohje käskee. Itselläni aikaa asennukseen taisi mennä noin 6 tuntia kaikkineen ja aj techillä 15 minsaa koodaukseen

    Leave a comment:


  • MattiMan
    replied
    Sainpa itsekin asennettua retrofitattua F11:n alkuperäisen sähköllä kääntyvän koukun. (Löytyi hyväkuntoinen koukku ebaystä, johtosarja Saksasta ja vielä yksi tarvittava moduli Liettuasta).

    Kolme päivää oli auto tallissa tämän takia, koska työtä oli paljon kokemattomalle.

    Koodailu tuotti vähän päänvaivaa, koska en ollut varma mitä moduleita piti VO-koodata ja tietoa oli vaihkeahko löytää. Myös koko VO-koodaus oli uutta minulle, joten sekin piti opetella.
    Koodasin lopulta muistaakseni AHM, Kombi, HU-NBT, FRM, PDC...
    VO-koodaus kadotti FDL-koodailut, joten ne piti tehdä uudelleen.
    (samalla koodasin myös 15km öljynvaihtovälin).

    Lopulta kaikki kuitenkin toimi loistavasti. Peruutuskamera näyttää zoomauksen, PDC:t kytkeytyy pois takaa (vaihteistosta en osaa sanoa. Eikös pitäisi lähteä 1:llä liikkeelle?)

    On tämä kääntyvä koukku kyllä hyvä. Aina mukana jos tarve tulee yllättäen (harvoin).

    Erityiskiitos käyttäjille pyyn0 ja joko

    Leave a comment:

Working...
X