F11 vetokoukku?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Ei yleensä tarvi vetää kuskin jalkatilaan F11:ssa piuhaa,
    kontin oikeasta kulmasta löytyy parkkitutkan moduuli johon tulee
    CAN-väylä, itse ryöstän siitä niin säästyy vetämisen vaiva...

    Vilkkuun yritin sitä sinistä johtoa yhdessä F11:ssa kytkeä mutta
    auto rupesi heti herjaamaan villkua joten ei sitä siitä voi ottaa,
    itse olen jättnyt ko. johdon kytkemättä, ohjeessa on tosiaan vikaa
    (AC:n johtosarjoja olen asennellut)...

    Leave a comment:


  • Stombe
    replied
    Tuli koukkusarja pihaan ihan muutamassa päivässä.
    Sähkösarjaa tässä ehtoolle rupesin ihan varsin kahtelemaan niin muuten näyttäisi aika ok helpolta mutta mun ohjeissa sanotaan tuon sini/ruskean kohdalla vain näin "e-kit bu/bn -> cabel car" ja ko. kuvassa olisi viisi johtoa nipussa joka tulisi oikealta puolelta peräkonttiin katsottuna ja ilmeisestikkin takavaloilta tulevat johdot. Ei siis mitään väriä kerrottuna mihin se tulisi liittää. Mielenkiintoista!
    Muuten kyllä helppo, yks parijohto (oranssi/vihreä + vihreä) eteen polkimien ylle väri väriin, oranssi/musta vasemman takalokarin päällä nippuun musta/keltaiseen, maa liittimen mutterin alle konttiin ja virta akun päältä, mutta tuo yks johto se vain ihmettelee.

    En tiedä voisko olla silleen että se ottais tosiaan boksiin herätteen valoilta, ja boksissa olisi joku aikakatkaisu jos ei tule mitään tiettyyn aikaan niin menee off. Mutta eihän sitten toimis 100% jos se pitää liittää sumariin, vikkuun tai ajovaloihin. Päiväajovaloilla ei heräis, vilkkua ei aina tarvii heti käyttää tai ollenkaan mutta jarruvalot tulee kyllä aika joutuin käytettyä ennenku liikkeelle lähtee (atm:ssa heti).. Tämä siisi spekulointia mutta en löydä ihan läpimurtoa aivan ensimmäisenä mihin se tulis, jospa se sieltä löytyy kun rupean asentamaan viikonloppuna. Tai sitten laitan johonkin niistä viidestä, tai jätän laittamatta kun tuntui aikasemmissa teksteissä toimivan ilmankin Katotaan.

    Leave a comment:


  • Stombe
    replied
    Itekkin tilasin Westfalian irroitettavan koukun autokohtaisella johtosarjalla niin pihaan toimitettuna 388€ jäi hinnaksi.
    Asentelen sen tässä viikon parin sisään, mutta onko ketään kuka pystyisi Jyväs-seudulla koodaamaan boksin syöttämään virtaa rasiaan sikäli mikäli se pitää näissä tehä...?

    Leave a comment:


  • Peksu
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Takasumarin se taitaa olla...
    Otin yhteyttä lähettäjään saksaan ja sieltä soitettiin ja sanottiin sen johtimen olevan ns. herätejohdin mistä tuo perävaunuboxi tietää mennä päälle ja pois. Tuo johdin tulee kytkeä oik suuntavilkun johtimeen:think

    Sanoivat, että tuo boxi on muuten aina päällä ja voi jopa tyhjentää akun jollei tuo ko. johdin ole kytkettynä. Muuta virkaa sillä ei ole

    Nyt vaan herää kysymys että miksi juuri oik.vilkun johdin, eihän siihen tule jatkuvaa herätettä vaan vilkkuvaa ja sekin vaan sillon tällön, en ymmärrä

    Silti tuota johdinta kun ei värin mukaan minulta vaan löydy

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Peksu View Post
    Siksi haluaisinkin tietää, että mikä toiminto on tuon johtimen takana, kun nyt tuntuu toimivan normaalisti muutenkin. Eli onko tuo turha, tai takasumarin tai jonkun muun tominnon eli tarviiko sitä välttämättä edes kytkeä mihinkään
    Takasumarin se taitaa olla...

    Leave a comment:


  • Stombe
    replied
    Itekkin tässä kovasti kallistumassa vetokoukun hankintaan kun alkaa näinä päivinä veron takia olla pakun pitäminen raksa-autona ja tavaran keikkaamiseen ihan v***n kallista!

    Tekninen kysymys; jos auton rekisteriotteessa ei ole kärristä tietoja eli massa jarruin/ilman niin olenko antanut itse itselleni oikein ymmärtää että keikka muutoskatsastukseen kutsuu..?

    Leave a comment:


  • Peksu
    replied
    Originally posted by poke View Post
    pitäisi katsoa sähkösarjan asennusohjeesta kun muistais. eikö sinulla ole siinä ohjeessa sitä esitetty?

    ai huomasin että sulla onkin 7-nap pistokkeella. omani on 13-nap.
    Joo 7-napanen pistoke on täällä, mutta ohjeet näiden johdinten osalta ovat samat molemmissa paketeissa (13/7). Asennusohjekin on kyllä ja siinä kerrotaan mihin tuo yo. johdin tulee kytkeä, mutta kun autossa ei ole sen väristä johtoa ollenkaan siellä missä ohje sen sanoo olevan :think

    Siksi haluaisinkin tietää, että mikä toiminto on tuon johtimen takana, kun nyt tuntuu toimivan normaalisti muutenkin. Eli onko tuo turha, tai takasumarin tai jonkun muun tominnon eli tarviiko sitä välttämättä edes kytkeä mihinkään

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by Peksu View Post
    Asiaa tarkemmin kokeiltuani, myös parkitkin toimii. Valoissa olikin mulla A-sento päällä, joten ei kärrynkään valot toimineet kun oli kirkas päivä. Kun valot käänsi päälle parkeille tai kokonaan rupesi kärrynkin valot toimimaan nätisti. Myös peruutustutka lakkaa toimimasta kun pistoke on kiinni ja info-näyttöön tulee auton taakse koukun kuva

    Mikähän tuo sin/rusk-raitainen johdin oikein on ja mitä se ohjaa? Osaako kukaan kertoa ja valaista:think
    pitäisi katsoa sähkösarjan asennusohjeesta kun muistais. eikö sinulla ole siinä ohjeessa sitä esitetty?

    ai huomasin että sulla onkin 7-nap pistokkeella. omani on 13-nap.

    Leave a comment:


  • Peksu
    replied
    Originally posted by Peksu View Post
    Apuja tarvitaan tähän suuntaan:think

    Ostin ebay:sta Westfalian irrotettavan koukun 7-nap sähkösarjalla. Eli sen mikä sopii uuteen F11 malliin. Koukun asennus oli simppeli mutta sähköjen kanssa on ongelma. Can-väylä löytyi oik takakontista ja oranssille irtojohdolle löytyi paikka oik takaoven pyöränkotelon päältä kuten ohjessa oli.

    Mutta tuo toinen sin/rusk johdin pitäisi kytkeä musta/harmaa raitaiseen johtimeen autossa ja se pitäisi olla myös tuolla oik takalokeron sivussa ylhäällä missä can-väyläkin oli mutta kun ei ole. Ohjeessa F10 se löytyy vas takaoven
    pyöräkotelon päältä mutta sielläkään sitä ei ole

    Nyt kärryssä toimii vilkut ja jarruvalot mutta ei siis parkit. Tuo rusk/sin raitanen johdin ohjaa siis varmaanikin juuri noita kärryn parkkeja.
    Asiaa tarkemmin kokeiltuani, myös parkitkin toimii. Valoissa olikin mulla A-sento päällä, joten ei kärrynkään valot toimineet kun oli kirkas päivä. Kun valot käänsi päälle parkeille tai kokonaan rupesi kärrynkin valot toimimaan nätisti. Myös peruutustutka lakkaa toimimasta kun pistoke on kiinni ja info-näyttöön tulee auton taakse koukun kuva

    Mikähän tuo sin/rusk-raitainen johdin oikein on ja mitä se ohjaa? Osaako kukaan kertoa ja valaista:think

    Leave a comment:


  • Peksu
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Vaihtoehtona westfalian koukku irroitettavalla päällä ebaystä 400e sähkösarjoineen pihaan tuotuna. Tai no hinta hieman noussut tuolla mistä minä sen kesällä tilasin: http://www.ebay.de/itm/BMW-5er-Limou...item3f060cb4b2

    CAN-väylän( yksi parikierretty kaapeli) joutuu vetämään eteen kuskin puolelle lokeron taakse. Mikäli ei löydy takakontista oikean sivuverhoilun takaa. Onnistuu kynnyslistat ja kojelaudan kuskinpuolen alasuojan irroittamalla. Muut sähköt kytketään takakontissa.

    Omaani asensin tuollaisen Westfalian ihan itse. Käy myös M-sport korisarjan kanssa ilman ylimääräisiä tms. luukkuja.

    Tuolla bmwforum:fi:llä löytyy kuvia ja vinkkejä aiheesta:

    http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php...=3415&start=20
    Apuja tarvitaan tähän suuntaan:think

    Ostin ebay:sta Westfalian irrotettavan koukun 7-nap sähkösarjalla. Eli sen mikä sopii uuteen F11 malliin. Koukun asennus oli simppeli mutta sähköjen kanssa on ongelma. Can-väylä löytyi oik takakontista ja oranssille irtojohdolle löytyi paikka oik takaoven pyöränkotelon päältä kuten ohjessa oli.

    Mutta tuo toinen sin/rusk johdin pitäisi kytkeä musta/harmaa raitaiseen johtimeen autossa ja se pitäisi olla myös tuolla oik takalokeron sivussa ylhäällä missä can-väyläkin oli mutta kun ei ole. Ohjeessa F10 se löytyy vas takaoven
    pyöräkotelon päältä mutta sielläkään sitä ei ole

    Nyt kärryssä toimii vilkut ja jarruvalot mutta ei siis parkit. Tuo rusk/sin raitanen johdin ohjaa siis varmaanikin juuri noita kärryn parkkeja.
    Last edited by Peksu; 15-06-2015, 20:27.

    Leave a comment:


  • VESiX
    replied
    Minä laitoin myös Westfalian koukun ja sähkösarjan jälkiasennuksena F11:ta. Kustannukset oli luokkaa 400€ + työt. Eihän se käänny sähköllä puskurin alle, mutta hyvälle tuntipalkalle pääsee kun muutaman kerran vuodessa koukkua manuaalisesti irroittelee. Muuten tuossa ei ole toiminnallisuuden suhteen eroa tehdaskoukkuun (PDC etc.)

    Osaava paja asentaa koukun noin kuudessa tunnissa, joten alle tonnin pitäisi onnistua. Tuossa Poken viittaamassa ketjussa on varmasti kerrottu kaikki olennainen.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Kiitos vinkistä, mutta tuo ebayn koukku ei käy F11:een, sanoo "Der Artikel passt nicht BMW 5er Touring 2011 F11 530d xDrive.".
    joo sorry ei käy. mutta kyllä sieltä niitä toukan koukkujakin löytyy. lähinnä oli tarkoitus hintatasoa herätellä.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Kiitos vinkistä, mutta tuo ebayn koukku ei käy F11:een, sanoo "Der Artikel passt nicht BMW 5er Touring 2011 F11 530d xDrive.".

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by bittivirhe View Post
    Merkkihuolto pyytää 530:n (F11) sähköisestä koukusta asennettuna 2286 e. Ilmeisesti itkettävä ja maksettava? Vai saako jostain halvemmalla? Itse en rupea asentamaan, joutuu kuulemma sähköt vetämään kojelaudasta asti (uskomatonta, ruotsalaisessa oli sähköt valmiina liittimellä tavaratilan alla).

    Onko muuten tietoa siedettävistä lisäkaukovaloista F11:een? Saako niille ohjauksen jostain järkevästi? Järkyttävät nuo vakioxenonit..
    Vaihtoehtona westfalian koukku irroitettavalla päällä ebaystä 400e sähkösarjoineen pihaan tuotuna. Tai no hinta hieman noussut tuolla mistä minä sen kesällä tilasin: http://www.ebay.de/itm/BMW-5er-Limou...item3f060cb4b2

    CAN-väylän( yksi parikierretty kaapeli) joutuu vetämään eteen kuskin puolelle lokeron taakse. Mikäli ei löydy takakontista oikean sivuverhoilun takaa. Onnistuu kynnyslistat ja kojelaudan kuskinpuolen alasuojan irroittamalla. Muut sähköt kytketään takakontissa.

    Omaani asensin tuollaisen Westfalian ihan itse. Käy myös M-sport korisarjan kanssa ilman ylimääräisiä tms. luukkuja.

    Tuolla bmwforum:fi:llä löytyy kuvia ja vinkkejä aiheesta:

    Last edited by poke; 11-10-2013, 12:04.

    Leave a comment:


  • bittivirhe
    replied
    Merkkihuolto pyytää 530:n (F11) sähköisestä koukusta asennettuna 2286 e. Ilmeisesti itkettävä ja maksettava? Vai saako jostain halvemmalla? Itse en rupea asentamaan, joutuu kuulemma sähköt vetämään kojelaudasta asti (uskomatonta, ruotsalaisessa oli sähköt valmiina liittimellä tavaratilan alla).

    Onko muuten tietoa siedettävistä lisäkaukovaloista F11:een? Saako niille ohjauksen jostain järkevästi? Järkyttävät nuo vakioxenonit..

    Leave a comment:

Working...
X