G30/G31 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpp86
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 85
    • Kuopio

Originally posted by HanSep57 View Post
    Hienohan tuo auto näkyy olevan, eikä varmaankaan vähemmillä kilometreillä ole enään saatavilla.

Jos itselle olisin laittamassa, huomaan ettei autossa ole webastoa (tarvii, jos autoa säilytetään ulkona), ylläpitölaturia (+300€), renkaista en tiedä joutuuko hankkimaan uudet (800€/sarja), ilmajouset menee jossain vaiheessa (500€/kulma), samoin ad-blue ongelmat mahdollisesti (500-2500€), onko alkuperäinen akku (350€), kasko+liikennevakuutus perusmaksu n. 5656€ - bonukset

Itsellä on 520dx CLI F11 (B47)Business vm.2016, autolla on ajettu noin 252000km (itse olen ajanut 135000km/moottorilla 131000km) Olen tyytyväinen autoon vaikka siihen on uusittu kaikenlaista; moottori, 2x turbo, ilmajouset taakse, kompressori, tuulilasi 3kpl, akku,ylläpitolaturi, adblue linjasto,reaktiotangot, kahdet kesärenkaat ja yhdet talvirenkaat yms. kaikki huollot olen teetättänyt merkkiliikkeessä (viimeisimmät huollot ovat olleet 5+ huoltoja)
    Kyllähän bemarin pito on vaatinut paksua lompakkoa mutta sittenkin minusta on ollut hyvä ostos.

Takaisinkutsuja (kamppiksia); egr + egr-jäähdytin

Keskikulutus kesällä 5,1 ja talvella 6,1 (sisältää webaston käytön) , 225x55x17 renkailla.

Olen jäänyt kaipaamaan aikaisemmista autoista seuraavia ominaisuuksia; valoassistentti, nopeusmerkkien näyttö, navigaattorin nopeuden näyttöä

Autoon kannattaa ottaa jonkinmoinen ostoturva vaikkakin siinä on yleensä 5000€:n korvauskatto, toisaalta kuluttajasuoja vastaa puolenvuoden aikana tulleet ongelmat (jos ei hanki ostoturvaa), minulla ostoturva kattoi moottorin, starti, turbon vaihdon (vaihtomoottorilla oli ajettu 4600km, maksoin 1000€ omavastuun jotta saan vähän ajetun moottorin).

Usein on mainittu että jos hankit bemarin tulee autoilusta harrastus...pitää varmasti paikkaansa, aikaisemmin oli kolme Avensista ja ei silloin tullut seurattua keskustelupalstoja...ajoi vaan menemään ilman vikoja.
    tuo webaston/moottorilämmittimen puute on kyllä iso miinus
    F34

Comment

• ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3934
      • Raisio

Webasto näissä kyllä jo aika harvinainen varuste.

M-sportti näkyy tuovan näihin käytettynäkin useamman tonnin hintanousun.

Comment

• 314da
        Bimmer Fanatic
        • May 2015
        • 420
        • J

Originally posted by Crete88 View Post
        Onkos tässä B47 koneessa niitä irtoilevia imusarjaläppiä? Jakoketjun ei luulisi vielä katkeavan reilussa sadassa tonnissa.
        Eipä ole liiemmin läppävikoja toki voihan läpät/mekanismi näissäkin vioittua jos imusarja on kovin pahasti likaantunut.

Comment

• MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7566
          • Jyväshyvä

Originally posted by HanSep57 View Post
          Hienohan tuo auto näkyy olevan, eikä varmaankaan vähemmillä kilometreillä ole enään saatavilla.

Jos itselle olisin laittamassa, huomaan ettei autossa ole webastoa (tarvii, jos autoa säilytetään ulkona), ylläpitölaturia (+300€), renkaista en tiedä joutuuko hankkimaan uudet (800€/sarja), ilmajouset menee jossain vaiheessa (500€/kulma), samoin ad-blue ongelmat mahdollisesti (500-2500€), onko alkuperäinen akku (350€), kasko+liikennevakuutus perusmaksu n. 5656€ - bonukset

Itsellä on 520dx CLI F11 (B47)Business vm.2016, autolla on ajettu noin 252000km (itse olen ajanut 135000km/moottorilla 131000km) Olen tyytyväinen autoon vaikka siihen on uusittu kaikenlaista; moottori, 2x turbo, ilmajouset taakse, kompressori, tuulilasi 3kpl, akku,ylläpitolaturi, adblue linjasto,reaktiotangot, kahdet kesärenkaat ja yhdet talvirenkaat yms. kaikki huollot olen teetättänyt merkkiliikkeessä (viimeisimmät huollot ovat olleet 5+ huoltoja)
          Kyllähän bemarin pito on vaatinut paksua lompakkoa mutta sittenkin minusta on ollut hyvä ostos.

Takaisinkutsuja (kamppiksia); egr + egr-jäähdytin

Keskikulutus kesällä 5,1 ja talvella 6,1 (sisältää webaston käytön) , 225x55x17 renkailla.

Olen jäänyt kaipaamaan aikaisemmista autoista seuraavia ominaisuuksia; valoassistentti, nopeusmerkkien näyttö, navigaattorin nopeuden näyttöä

Autoon kannattaa ottaa jonkinmoinen ostoturva vaikkakin siinä on yleensä 5000€:n korvauskatto, toisaalta kuluttajasuoja vastaa puolenvuoden aikana tulleet ongelmat (jos ei hanki ostoturvaa), minulla ostoturva kattoi moottorin, starti, turbon vaihdon (vaihtomoottorilla oli ajettu 4600km, maksoin 1000€ omavastuun jotta saan vähän ajetun moottorin).

Usein on mainittu että jos hankit bemarin tulee autoilusta harrastus...pitää varmasti paikkaansa, aikaisemmin oli kolme Avensista ja ei silloin tullut seurattua keskustelupalstoja...ajoi vaan menemään ilman vikoja.
          Valtaosa Suomalaisista pärjää ilman webastoa jolloin sitä ylläpitolaturiakaan ei mihinkään tarvita. Eikä sitä ilmajousituksen kompuraakan tarvitse yleensä uusia jos ne pussit vaihdetaan heti kun perä on ensimmäisen kerran alhaalla aamulla...

Lisäksi korjaukset muualla kuin merkkiliikkeessä maksaa n. puolet vähemmän. Tuollaisen yli 5 vuotiaan ja yli 150 tkm ajetun auton huollattaminen/korjaaminen merkkiliikkeessä on mielestäni ihan turhaa eikä tuo mitään lisäarvoa, ei edes jälleenmyynnin kannalta...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5535
            • S:t Karins

Ensimmäinen varsinainen vika tuli tuohon liisari 530e:n. Latausluukun tappi alkoi juittumaan jolloin luukkua ei saanut enää auki kuin silloin tällöin murjomalla. Tappi oli kuivattu ja öljytty lukkosulalla mutta kait tuo oli vaan kulunut lopuun sadoista avauskerroista. Uusi mekanismi ja taas rokkaa.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

Comment

• bmw323it
              BTCF Member
              • Mar 2008
              • 1891
              • N/A

Originally posted by Tommix View Post
              Ensimmäinen varsinainen vika tuli tuohon liisari 530e:n. Latausluukun tappi alkoi juittumaan jolloin luukkua ei saanut enää auki kuin silloin tällöin murjomalla. Tappi oli kuivattu ja öljytty lukkosulalla mutta kait tuo oli vaan kulunut lopuun sadoista avauskerroista. Uusi mekanismi ja taas rokkaa.
              Tämä taitaa olla aika yleinen vaiva. Onneksi korjaus on halpa ja nopea tehdä itsekin tarvittaessa.
              Nyt:
              BMW X3 xDrive30e (g01)
              BMW 335i (e90)
              BMW 323iC (e36)
              BMW 850i (e31)
              BMW 320i (e30)
              Golf GTE
              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

Comment

• Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5535
                • S:t Karins

Originally posted by bmw323it View Post

Tämä taitaa olla aika yleinen vaiva. Onneksi korjaus on halpa ja nopea tehdä itsekin tarvittaessa.
                Näin ne sano marmorillakin. No tuo kesti 3.5 vuotta ja 153 th km. Ei paha.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

Comment

Working...
                X