Originally posted by Tuonela
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E63/64 Kysymyksiä ja vastauksia I
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kutoskuume nostaa jälleen näin keväällä päätään. 650i tai m6 avo :think tiedä sitten miten kalliiksi tulisi...Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostHöpsis. Täältä tulet hakemaan kunnossa olevan täysikoneisen.
Nyt lasketellaan vähän aikaan Prius PHEV:llä, on rauhoittavaa ajella kun ei tarvi koko ajan miettiä seuraavaa kunnostuskohdetta. Voi kun tuon luotettavuuden saisi yhdistettyä bemariin...
Comment
-
-
Originally posted by Tuonela View PostTäytyy kieltäytyä tarjouksesta... Nyt ei pääkoppa kestä vähään aikaan tuollaista autoa missä saa pelätä koko ajan tuhansien eurojen remontteja.
Nyt lasketellaan vähän aikaan Prius PHEV:llä, on rauhoittavaa ajella kun ei tarvi koko ajan miettiä seuraavaa kunnostuskohdetta. Voi kun tuon luotettavuuden saisi yhdistettyä bemariin...Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by Tuonela View PostTäytyy kieltäytyä tarjouksesta... Nyt ei pääkoppa kestä vähään aikaan tuollaista autoa missä saa pelätä koko ajan tuhansien eurojen remontteja.
Nyt lasketellaan vähän aikaan Prius PHEV:llä, on rauhoittavaa ajella kun ei tarvi koko ajan miettiä seuraavaa kunnostuskohdetta. Voi kun tuon luotettavuuden saisi yhdistettyä bemariin...
Monet tyypilliset käyntihäiriökohteet kuitenkin saa tuostakin motista läpikäytyä kun ottaa ja purkaa konehuoneen kansien "yläpuolelle" asti paljaaksi. Samalla vilkaisee valley panin tiiviyden ja vaihtaa Y-kappaleen sylinteriryhmien väliseen jäähdytysletkuun, joka lahoaa noista kaikista ennen pitkää. Venakopan tiivisteet ei maksa juuri mitään, eikä erikseen hankittavat valvetronicin ylemmät tiivisteet tai vanoksen solenoidienkaan tiivisteet. Tulppapoteroiden putket maksaa alle satkun setti, kuten tulpatkin. Eccentric shaft sensorit on ainoat jotka tuossa setissä enemmälti maksaa, ja siitä päästäänkin siihen mitä itse epäilen aika monen käyntihäiriön aiheuttajaksi; jossain vaiheessa konehuonetta on purkanut joku jolla on enemmän voimaa kuin malttia tai järkeä. Eccentric shaft sensorit saa halki venakoppaa vähänkään turhan voimallisesti irroittelemalla, ja samoten valvetronicin moottorit väärin irrottamalla voi saada akselin tai hammasrattaan hajalle.
Mutta varmasti tuollainen ~2pv hommakin jossain teetettynä rahaa maksaa, vaikka kuka tahansa vähänkään harrastunut sen pystyy itsekin tekemään. Kenties mitkään rippikouluikäiset bemarit ei kuitenkaan ole se oikea harrastuskohde jos omia käsiään ei pysty/viitsi liata, tai vaihtoehtoisesti rahasta tai sen investointihalukkuudesta tekee tiukkaa.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by j-a View PostKyllä kai tuo N62-mottikin kuitenkin peruskonstruktioltaan on aika luotettava? Jotenkin itsestä tuntuu että nämä mystiset monen tonnin viat mitä tässäkin topicissa on lueteltu, eivät välttämättä aina (en siis kyseenalaista näitä tapauksia, vaan tarkoitan yleisemmin) ole ihan 1:1 sitä mitä asiakkaalta rahastetaan. Oma mielikuva foorumien lukemisen perusteella on, että valvetronicin akselien kulumiset esimerkiksi ei ole kovin yleisiä näissä. Sehän noissa tuntuisi kuitenkin olevan että käyntihäiriöt voivat olla vaikeita diagnosoida, kun niitä voi aiheuttaa valvetronicissakin useampi osa jotka eivät välttämättä suoraa vikakoodiherjaa tee. Tällöin korjaamon on varmasti helpoin ja sitä myötä liiketaloudellisesti viisain ratkaisu on pistää mahdollisimman paljon osaa uusiksi.
Monet tyypilliset käyntihäiriökohteet kuitenkin saa tuostakin motista läpikäytyä kun ottaa ja purkaa konehuoneen kansien "yläpuolelle" asti paljaaksi. Samalla vilkaisee valley panin tiiviyden ja vaihtaa Y-kappaleen sylinteriryhmien väliseen jäähdytysletkuun, joka lahoaa noista kaikista ennen pitkää. Venakopan tiivisteet ei maksa juuri mitään, eikä erikseen hankittavat valvetronicin ylemmät tiivisteet tai vanoksen solenoidienkaan tiivisteet. Tulppapoteroiden putket maksaa alle satkun setti, kuten tulpatkin. Eccentric shaft sensorit on ainoat jotka tuossa setissä enemmälti maksaa, ja siitä päästäänkin siihen mitä itse epäilen aika monen käyntihäiriön aiheuttajaksi; jossain vaiheessa konehuonetta on purkanut joku jolla on enemmän voimaa kuin malttia tai järkeä. Eccentric shaft sensorit saa halki venakoppaa vähänkään turhan voimallisesti irroittelemalla, ja samoten valvetronicin moottorit väärin irrottamalla voi saada akselin tai hammasrattaan hajalle.
Mutta varmasti tuollainen ~2pv hommakin jossain teetettynä rahaa maksaa, vaikka kuka tahansa vähänkään harrastunut sen pystyy itsekin tekemään. Kenties mitkään rippikouluikäiset bemarit ei kuitenkaan ole se oikea harrastuskohde jos omia käsiään ei pysty/viitsi liata, tai vaihtoehtoisesti rahasta tai sen investointihalukkuudesta tekee tiukkaa.
Minulla ei ole luottamusta näihin koneisiin enää oikeastaan juuri yhtään. Omassa autossani on ollut jos jonkinlaista ja se mikä kismittää on se, että etsin nimenomaan hyvää yksilöä pienillä kilometreillä ja hyvällä historialla. Tein taustatyöt ja olin jopa yhteydessä Vaasan käyttöautoon, jossa autoa oli tarkasti huollettu sen Suomeen saapumisen jälkeen 4v iästä eteenpäin. Edelliset omistajat soiteltiin läpi jne. Siitä huomimatta autoon sai kipata kasapäin rahaa ja vaikka teettäminen ei ongelma olekaan niin se on, että kallis premiumauto hyvällä historialla olikin susi. Ehkä se nyt vaan oli surkeaa tuuria mutta itsekään en enää koskaan ostaisi n62 motilla varustettua autoa. Joku saisi ostaa tämänkin pois.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostEhkä kuitenkaan ihan "kuka tahansa vähänkään harrastunut" ei nyt kuitenkaan pura n62:sta venttiilivarsien kumiin asti.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by mikkod View PostO/ täälläkin onnistu. Enkä ikinä ollut tehnyt sellaista hommaa. Oikeasti: oikea työkalusetti ja yksi YouTube video. :thinkParit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostEhkä kuitenkaan ihan "kuka tahansa vähänkään harrastunut" ei nyt kuitenkaan pura n62:sta venttiilivarsien kumiin asti.
Minulla ei ole luottamusta näihin koneisiin enää oikeastaan juuri yhtään. Omassa autossani on ollut jos jonkinlaista ja se mikä kismittää on se, että etsin nimenomaan hyvää yksilöä pienillä kilometreillä ja hyvällä historialla. Tein taustatyöt ja olin jopa yhteydessä Vaasan käyttöautoon, jossa autoa oli tarkasti huollettu sen Suomeen saapumisen jälkeen 4v iästä eteenpäin. Edelliset omistajat soiteltiin läpi jne. Siitä huomimatta autoon sai kipata kasapäin rahaa ja vaikka teettäminen ei ongelma olekaan niin se on, että kallis premiumauto hyvällä historialla olikin susi. Ehkä se nyt vaan oli surkeaa tuuria mutta itsekään en enää koskaan ostaisi n62 motilla varustettua autoa. Joku saisi ostaa tämänkin pois.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostEhkä kuitenkaan ihan "kuka tahansa vähänkään harrastunut" ei nyt kuitenkaan pura n62:sta venttiilivarsien kumiin asti.
Minulla ei ole luottamusta näihin koneisiin enää oikeastaan juuri yhtään. Omassa autossani on ollut jos jonkinlaista ja se mikä kismittää on se, että etsin nimenomaan hyvää yksilöä pienillä kilometreillä ja hyvällä historialla. Tein taustatyöt ja olin jopa yhteydessä Vaasan käyttöautoon, jossa autoa oli tarkasti huollettu sen Suomeen saapumisen jälkeen 4v iästä eteenpäin. Edelliset omistajat soiteltiin läpi jne. Siitä huomimatta autoon sai kipata kasapäin rahaa ja vaikka teettäminen ei ongelma olekaan niin se on, että kallis premiumauto hyvällä historialla olikin susi. Ehkä se nyt vaan oli surkeaa tuuria mutta itsekään en enää koskaan ostaisi n62 motilla varustettua autoa. Joku saisi ostaa tämänkin pois.
Tuo oma oli siis 645Ci:
-suomiauto
-kaksi omistajaa, ensimmäisellä omistajalla 10v, toisella 4v
-124tkm
-hyvin huollettu
Ja vaikka oli suomiauto niin oli hyvillä varusteilla.
Käsien likaaminen ei ole itsellä ongelma, tuli ajeltua n.10 vuotta e39:llä (530iA), joten pikku remontit ovat hyvinkin tuttuja. Mutta N62 joka nakuttaa, naputtaa, ravistaa, nypyttää, nykii, rykii niin... Usko meni.
E63 on kuitenkin niin hieno auto, 630 sitten seuraavaksi...
Comment
-
-
Originally posted by j-a View PostKyllä voimakkaan pettymyksen tunteen siinä tapauksessa ymmärtääkin, kyllä tuolla taustatyöllä minusta on jo perusteltua odottaa ettei ostoksessa ole mitään hankalia tai kalliita yllätyksiä. Pidetään peukkuja että siitä joku tässä kevätauringon alkaessa paistelemaan hakee auton pois, ja pääset etsiskelemään jotakin mieluisampaa.Last edited by mikae34; 01-03-2019, 22:57.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Tuli sellainen mieleen, että onko tällä foorumilla henkilöitä, joilla nämä n62 veekasit on toimineet kuin kello? Tässä on nyt vain parjattu näitä viikosta toiseen niin onko oikeasti henkilöitä, jotka ovat painaneet menemään isoja kilometrejä ilman vikoja? Olisi hauska saada myös näitä kokemuksia, jos niitä on.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Meillä on ALPINA B5, jossa N62 jalostettu motti. Ajettu 174t ja käy ja kukkuu hienosti. En tiedä vaihtaako Alpina kampuran ,veivit, männät vai mitä? Tuskin kuitenkaan pelkkä ASA siihen kanteen kiinni ja menoks. Täällä foorumilla varmaan löytyy tietoa onko tuo ihan eri kone? Ollaan ajettu vasta noin 3 tuhatta kilsaa ja nautittu auton kyydistä. Kävin hakemassa leiman tiistaina ja kysyin, näkyisikö tämä venavarsien kuluminen, jos sitä on päästö mittauksessa? Kaikki arvot ok ja leima papruun. Jos tuo sinun auto on nyt tikissään, niin ota siitä ilo irti. Kesää odotellessa T. Jone
Originally posted by mikae34 View PostTuli sellainen mieleen, että onko tällä foorumilla henkilöitä, joilla nämä n62 veekasit on toimineet kuin kello? Tässä on nyt vain parjattu näitä viikosta toiseen niin onko oikeasti henkilöitä, jotka ovat painaneet menemään isoja kilometrejä ilman vikoja? Olisi hauska saada myös näitä kokemuksia, jos niitä on.BMW E30 Cabrio Brillantrot
Comment
-
-
Originally posted by Tuonela View PostAuto on liikkumaväline.
Comment
-
Comment