Announcement

Collapse
No announcement yet.

E63/64 Kysymyksiä ja vastauksia I

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikae34
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 4996
    • Forssa

    Originally posted by Tuonela View Post
    Nyt on vähän outo tilanne, yli 11 vuotta siitä kun perheessä viimeksi ajeltiin ilman bemaria...
    Mutta jotenkin sellainen tunne että kuutosen vielä joskus omistan, kyllä se toimiessaan niin hieno laite oli. Kasikoneiset varmaan unohdan, mutta ehkä 630 hyvillä varusteilla...
    Höpsis. Täältä tulet hakemaan kunnossa olevan täysikoneisen.
    Auto on liikkumaväline.

    Comment

    • mikkod
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 5202
      • Stadi

      Kutoskuume nostaa jälleen näin keväällä päätään. 650i tai m6 avo :think tiedä sitten miten kalliiksi tulisi...
      Helkama S3000
      Myydään kutosen alustaosia
      This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

      Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

      Comment

      • Tuonela
        BTCF Member
        • Sep 2004
        • 368
        • Tampere

        Originally posted by mikae34 View Post
        Höpsis. Täältä tulet hakemaan kunnossa olevan täysikoneisen.
        Täytyy kieltäytyä tarjouksesta... Nyt ei pääkoppa kestä vähään aikaan tuollaista autoa missä saa pelätä koko ajan tuhansien eurojen remontteja.

        Nyt lasketellaan vähän aikaan Prius PHEV:llä, on rauhoittavaa ajella kun ei tarvi koko ajan miettiä seuraavaa kunnostuskohdetta. Voi kun tuon luotettavuuden saisi yhdistettyä bemariin...

        Comment

        • mikae34
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 4996
          • Forssa

          Originally posted by Tuonela View Post
          Täytyy kieltäytyä tarjouksesta... Nyt ei pääkoppa kestä vähään aikaan tuollaista autoa missä saa pelätä koko ajan tuhansien eurojen remontteja.

          Nyt lasketellaan vähän aikaan Prius PHEV:llä, on rauhoittavaa ajella kun ei tarvi koko ajan miettiä seuraavaa kunnostuskohdetta. Voi kun tuon luotettavuuden saisi yhdistettyä bemariin...
          Ymmärrän hyvin.
          Auto on liikkumaväline.

          Comment

          • j-a
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 1522
            • PohojosPohojammaa

            Originally posted by Tuonela View Post
            Täytyy kieltäytyä tarjouksesta... Nyt ei pääkoppa kestä vähään aikaan tuollaista autoa missä saa pelätä koko ajan tuhansien eurojen remontteja.

            Nyt lasketellaan vähän aikaan Prius PHEV:llä, on rauhoittavaa ajella kun ei tarvi koko ajan miettiä seuraavaa kunnostuskohdetta. Voi kun tuon luotettavuuden saisi yhdistettyä bemariin...
            Kyllä kai tuo N62-mottikin kuitenkin peruskonstruktioltaan on aika luotettava? Jotenkin itsestä tuntuu että nämä mystiset monen tonnin viat mitä tässäkin topicissa on lueteltu, eivät välttämättä aina (en siis kyseenalaista näitä tapauksia, vaan tarkoitan yleisemmin) ole ihan 1:1 sitä mitä asiakkaalta rahastetaan. Oma mielikuva foorumien lukemisen perusteella on, että valvetronicin akselien kulumiset esimerkiksi ei ole kovin yleisiä näissä. Sehän noissa tuntuisi kuitenkin olevan että käyntihäiriöt voivat olla vaikeita diagnosoida, kun niitä voi aiheuttaa valvetronicissakin useampi osa jotka eivät välttämättä suoraa vikakoodiherjaa tee. Tällöin korjaamon on varmasti helpoin ja sitä myötä liiketaloudellisesti viisain ratkaisu on pistää mahdollisimman paljon osaa uusiksi.

            Monet tyypilliset käyntihäiriökohteet kuitenkin saa tuostakin motista läpikäytyä kun ottaa ja purkaa konehuoneen kansien "yläpuolelle" asti paljaaksi. Samalla vilkaisee valley panin tiiviyden ja vaihtaa Y-kappaleen sylinteriryhmien väliseen jäähdytysletkuun, joka lahoaa noista kaikista ennen pitkää. Venakopan tiivisteet ei maksa juuri mitään, eikä erikseen hankittavat valvetronicin ylemmät tiivisteet tai vanoksen solenoidienkaan tiivisteet. Tulppapoteroiden putket maksaa alle satkun setti, kuten tulpatkin. Eccentric shaft sensorit on ainoat jotka tuossa setissä enemmälti maksaa, ja siitä päästäänkin siihen mitä itse epäilen aika monen käyntihäiriön aiheuttajaksi; jossain vaiheessa konehuonetta on purkanut joku jolla on enemmän voimaa kuin malttia tai järkeä. Eccentric shaft sensorit saa halki venakoppaa vähänkään turhan voimallisesti irroittelemalla, ja samoten valvetronicin moottorit väärin irrottamalla voi saada akselin tai hammasrattaan hajalle.

            Mutta varmasti tuollainen ~2pv hommakin jossain teetettynä rahaa maksaa, vaikka kuka tahansa vähänkään harrastunut sen pystyy itsekin tekemään. Kenties mitkään rippikouluikäiset bemarit ei kuitenkaan ole se oikea harrastuskohde jos omia käsiään ei pysty/viitsi liata, tai vaihtoehtoisesti rahasta tai sen investointihalukkuudesta tekee tiukkaa.
            Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

            Ylimääräisenä tarjolla:

            E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

            F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

            Comment

            • mikae34
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 4996
              • Forssa

              Originally posted by j-a View Post
              Kyllä kai tuo N62-mottikin kuitenkin peruskonstruktioltaan on aika luotettava? Jotenkin itsestä tuntuu että nämä mystiset monen tonnin viat mitä tässäkin topicissa on lueteltu, eivät välttämättä aina (en siis kyseenalaista näitä tapauksia, vaan tarkoitan yleisemmin) ole ihan 1:1 sitä mitä asiakkaalta rahastetaan. Oma mielikuva foorumien lukemisen perusteella on, että valvetronicin akselien kulumiset esimerkiksi ei ole kovin yleisiä näissä. Sehän noissa tuntuisi kuitenkin olevan että käyntihäiriöt voivat olla vaikeita diagnosoida, kun niitä voi aiheuttaa valvetronicissakin useampi osa jotka eivät välttämättä suoraa vikakoodiherjaa tee. Tällöin korjaamon on varmasti helpoin ja sitä myötä liiketaloudellisesti viisain ratkaisu on pistää mahdollisimman paljon osaa uusiksi.

              Monet tyypilliset käyntihäiriökohteet kuitenkin saa tuostakin motista läpikäytyä kun ottaa ja purkaa konehuoneen kansien "yläpuolelle" asti paljaaksi. Samalla vilkaisee valley panin tiiviyden ja vaihtaa Y-kappaleen sylinteriryhmien väliseen jäähdytysletkuun, joka lahoaa noista kaikista ennen pitkää. Venakopan tiivisteet ei maksa juuri mitään, eikä erikseen hankittavat valvetronicin ylemmät tiivisteet tai vanoksen solenoidienkaan tiivisteet. Tulppapoteroiden putket maksaa alle satkun setti, kuten tulpatkin. Eccentric shaft sensorit on ainoat jotka tuossa setissä enemmälti maksaa, ja siitä päästäänkin siihen mitä itse epäilen aika monen käyntihäiriön aiheuttajaksi; jossain vaiheessa konehuonetta on purkanut joku jolla on enemmän voimaa kuin malttia tai järkeä. Eccentric shaft sensorit saa halki venakoppaa vähänkään turhan voimallisesti irroittelemalla, ja samoten valvetronicin moottorit väärin irrottamalla voi saada akselin tai hammasrattaan hajalle.

              Mutta varmasti tuollainen ~2pv hommakin jossain teetettynä rahaa maksaa, vaikka kuka tahansa vähänkään harrastunut sen pystyy itsekin tekemään. Kenties mitkään rippikouluikäiset bemarit ei kuitenkaan ole se oikea harrastuskohde jos omia käsiään ei pysty/viitsi liata, tai vaihtoehtoisesti rahasta tai sen investointihalukkuudesta tekee tiukkaa.
              Ehkä kuitenkaan ihan "kuka tahansa vähänkään harrastunut" ei nyt kuitenkaan pura n62:sta venttiilivarsien kumiin asti.

              Minulla ei ole luottamusta näihin koneisiin enää oikeastaan juuri yhtään. Omassa autossani on ollut jos jonkinlaista ja se mikä kismittää on se, että etsin nimenomaan hyvää yksilöä pienillä kilometreillä ja hyvällä historialla. Tein taustatyöt ja olin jopa yhteydessä Vaasan käyttöautoon, jossa autoa oli tarkasti huollettu sen Suomeen saapumisen jälkeen 4v iästä eteenpäin. Edelliset omistajat soiteltiin läpi jne. Siitä huomimatta autoon sai kipata kasapäin rahaa ja vaikka teettäminen ei ongelma olekaan niin se on, että kallis premiumauto hyvällä historialla olikin susi. Ehkä se nyt vaan oli surkeaa tuuria mutta itsekään en enää koskaan ostaisi n62 motilla varustettua autoa. Joku saisi ostaa tämänkin pois.
              Auto on liikkumaväline.

              Comment

              • mikkod
                BTCF Member
                • Aug 2007
                • 5202
                • Stadi

                Originally posted by mikae34 View Post
                Ehkä kuitenkaan ihan "kuka tahansa vähänkään harrastunut" ei nyt kuitenkaan pura n62:sta venttiilivarsien kumiin asti.
                O/ täälläkin onnistu. Enkä ikinä ollut tehnyt sellaista hommaa. Oikeasti: oikea työkalusetti ja yksi YouTube video. :think
                Helkama S3000
                Myydään kutosen alustaosia
                This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                Comment

                • j-a
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 1522
                  • PohojosPohojammaa

                  Originally posted by mikkod View Post
                  O/ täälläkin onnistu. Enkä ikinä ollut tehnyt sellaista hommaa. Oikeasti: oikea työkalusetti ja yksi YouTube video. :think
                  Juuri näin. Ei ole itselläkään mitään rasvanäppitaustaa koulutuksen tai ammatin puolesta, päinvastoin akateemikko konttorihommista vain. Mutta toisaalta kiinnostaa itse ropailla jotain ja toisaalta ei raskisi mitään erikoisempia pelejä pitääkään jos kaikki hommat pitäisi teettää muilla.
                  Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                  Ylimääräisenä tarjolla:

                  E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                  F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                  Comment

                  • j-a
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 1522
                    • PohojosPohojammaa

                    Originally posted by mikae34 View Post
                    Ehkä kuitenkaan ihan "kuka tahansa vähänkään harrastunut" ei nyt kuitenkaan pura n62:sta venttiilivarsien kumiin asti.

                    Minulla ei ole luottamusta näihin koneisiin enää oikeastaan juuri yhtään. Omassa autossani on ollut jos jonkinlaista ja se mikä kismittää on se, että etsin nimenomaan hyvää yksilöä pienillä kilometreillä ja hyvällä historialla. Tein taustatyöt ja olin jopa yhteydessä Vaasan käyttöautoon, jossa autoa oli tarkasti huollettu sen Suomeen saapumisen jälkeen 4v iästä eteenpäin. Edelliset omistajat soiteltiin läpi jne. Siitä huomimatta autoon sai kipata kasapäin rahaa ja vaikka teettäminen ei ongelma olekaan niin se on, että kallis premiumauto hyvällä historialla olikin susi. Ehkä se nyt vaan oli surkeaa tuuria mutta itsekään en enää koskaan ostaisi n62 motilla varustettua autoa. Joku saisi ostaa tämänkin pois.
                    Kyllä voimakkaan pettymyksen tunteen siinä tapauksessa ymmärtääkin, kyllä tuolla taustatyöllä minusta on jo perusteltua odottaa ettei ostoksessa ole mitään hankalia tai kalliita yllätyksiä. Pidetään peukkuja että siitä joku tässä kevätauringon alkaessa paistelemaan hakee auton pois, ja pääset etsiskelemään jotakin mieluisampaa.
                    Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                    Ylimääräisenä tarjolla:

                    E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                    F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                    Comment

                    • Tuonela
                      BTCF Member
                      • Sep 2004
                      • 368
                      • Tampere

                      Originally posted by mikae34 View Post
                      Ehkä kuitenkaan ihan "kuka tahansa vähänkään harrastunut" ei nyt kuitenkaan pura n62:sta venttiilivarsien kumiin asti.

                      Minulla ei ole luottamusta näihin koneisiin enää oikeastaan juuri yhtään. Omassa autossani on ollut jos jonkinlaista ja se mikä kismittää on se, että etsin nimenomaan hyvää yksilöä pienillä kilometreillä ja hyvällä historialla. Tein taustatyöt ja olin jopa yhteydessä Vaasan käyttöautoon, jossa autoa oli tarkasti huollettu sen Suomeen saapumisen jälkeen 4v iästä eteenpäin. Edelliset omistajat soiteltiin läpi jne. Siitä huomimatta autoon sai kipata kasapäin rahaa ja vaikka teettäminen ei ongelma olekaan niin se on, että kallis premiumauto hyvällä historialla olikin susi. Ehkä se nyt vaan oli surkeaa tuuria mutta itsekään en enää koskaan ostaisi n62 motilla varustettua autoa. Joku saisi ostaa tämänkin pois.
                      Ihan samat fiilikset. Tuli vuosia katseltua kutosia, ja kuvittelin "viimein löytäneeni sen oikean", ja paskat....
                      Tuo oma oli siis 645Ci:
                      -suomiauto
                      -kaksi omistajaa, ensimmäisellä omistajalla 10v, toisella 4v
                      -124tkm
                      -hyvin huollettu
                      Ja vaikka oli suomiauto niin oli hyvillä varusteilla.

                      Käsien likaaminen ei ole itsellä ongelma, tuli ajeltua n.10 vuotta e39:llä (530iA), joten pikku remontit ovat hyvinkin tuttuja. Mutta N62 joka nakuttaa, naputtaa, ravistaa, nypyttää, nykii, rykii niin... Usko meni.

                      E63 on kuitenkin niin hieno auto, 630 sitten seuraavaksi...

                      Comment

                      • mikae34
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 4996
                        • Forssa

                        Originally posted by j-a View Post
                        Kyllä voimakkaan pettymyksen tunteen siinä tapauksessa ymmärtääkin, kyllä tuolla taustatyöllä minusta on jo perusteltua odottaa ettei ostoksessa ole mitään hankalia tai kalliita yllätyksiä. Pidetään peukkuja että siitä joku tässä kevätauringon alkaessa paistelemaan hakee auton pois, ja pääset etsiskelemään jotakin mieluisampaa.
                        Kyllähän se melkoisen pettymyksen tosiaan toi. Oma tilanne kun on vielä sellainen, että aikaa millekään isommalle ropaamiselle ei oikein työltä jää ja vaikka itselläkään ei ole mitään käsien likaamista vastaan ja monenlaiset hommat onnistuukin, niin jos jotain isompaa alkaisi nykyään itse tehdä niin se homma venyisi sitten äkkiä viikkokausien mittaiseksi. Oikeastaan tästä syystä etsinkin nimenomaan hyvää yksilöä. Autoa jolla voisi vain ajaa, eikä tarvitsisi olla koko ajan jotain tekemässä. No, toisin kävi. Voihan se ollakin, että nyt edessä olisikin sitten huolettomia kilometrejä maailman tappiin asti, kuka ties, mutta kun pettymyksestä ei tunnu pääsevän yli ollenkaan. Toisaalta kevätaurinko saattaa vielä vaikuttaa asiaan.
                        Last edited by mikae34; 01-03-2019, 22:57.
                        Auto on liikkumaväline.

                        Comment

                        • mikae34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 4996
                          • Forssa

                          Tuli sellainen mieleen, että onko tällä foorumilla henkilöitä, joilla nämä n62 veekasit on toimineet kuin kello? Tässä on nyt vain parjattu näitä viikosta toiseen niin onko oikeasti henkilöitä, jotka ovat painaneet menemään isoja kilometrejä ilman vikoja? Olisi hauska saada myös näitä kokemuksia, jos niitä on.
                          Auto on liikkumaväline.

                          Comment

                          • jones56
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2014
                            • 193
                            • Stadi

                            Meillä on ALPINA B5, jossa N62 jalostettu motti. Ajettu 174t ja käy ja kukkuu hienosti. En tiedä vaihtaako Alpina kampuran ,veivit, männät vai mitä? Tuskin kuitenkaan pelkkä ASA siihen kanteen kiinni ja menoks. Täällä foorumilla varmaan löytyy tietoa onko tuo ihan eri kone? Ollaan ajettu vasta noin 3 tuhatta kilsaa ja nautittu auton kyydistä. Kävin hakemassa leiman tiistaina ja kysyin, näkyisikö tämä venavarsien kuluminen, jos sitä on päästö mittauksessa? Kaikki arvot ok ja leima papruun. Jos tuo sinun auto on nyt tikissään, niin ota siitä ilo irti. Kesää odotellessa T. Jone


                            Originally posted by mikae34 View Post
                            Tuli sellainen mieleen, että onko tällä foorumilla henkilöitä, joilla nämä n62 veekasit on toimineet kuin kello? Tässä on nyt vain parjattu näitä viikosta toiseen niin onko oikeasti henkilöitä, jotka ovat painaneet menemään isoja kilometrejä ilman vikoja? Olisi hauska saada myös näitä kokemuksia, jos niitä on.
                            BMW E30 Cabrio Brillantrot

                            Comment

                            • Tuonela
                              BTCF Member
                              • Sep 2004
                              • 368
                              • Tampere

                              Comment

                              • mikae34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 4996
                                • Forssa

                                Bongasinkin tuon jo aiemmin ja piti kysyäkin, että tämä ilmeisesti oli se sinun autosi. Mahtaakohan tuolle olla tehty mitään?
                                Auto on liikkumaväline.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎