Originally posted by zener
View Post
E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by BeamR View Postmä jatkaisin sulakkeiden kokeilemista koska tuohan on vain nollasummapeliä. Jos joku toinen sulake pudottaa vaikka 90mA pois pelistä niin siellä on sitten toinen ongelma. Mulla on omassa lepotilakulutus 30mA.
Tuolla on sataa sen verran paljon, etten kehtaa vielä hypätä ulos nyppimään loppuja sulakkeita.
http://www.meeknet.co.uk/e38/e38_fuse_list.pdf tämän listan mukaan, tuon sulakkeen ei pitäisi edes vaikuttaa keskuslukitukseen? Onko sitten eri vuosimalleissa erilaiset sulakeboxit?Last edited by shaaka; 04-11-2014, 18:11.
Leave a comment:
-
Originally posted by shaaka View PostMikähän sulake sammuttaa kaikki valot ja keskuslukitus ei toimi? Kävin siis pari päivää aikasemmin sulakkeita läpi ja huomasin tuon sulakkeen tekevän noin + sammuttaa myös tuon "P" valon, koska tuo samainen sulake tiputti kulutuksen n. 120-160mA pintaan.
Jos en ihan väärin muista, niin se kuuluu thiefproofing systemille ja sulake #56. Täytyy illemmalla / huomenna käydä tarkistaa, ei viitti vielä sateella mennä.
Leave a comment:
-
Originally posted by peto2 View PostKorimoduulin sulakkeen irrottamalla virta tippuu.. mutta ei ole välttämättä syyllinen sillä vuotovirta virta on "valmiustilalle" tyypillistä luokkaa. Jotta sulakkeenirrotusmetodi olisi varma, auton on mentävä unille.
Leave a comment:
-
Korimoduulin sulakkeen irrottamalla virta tippuu.. mutta ei ole välttämättä syyllinen sillä vuotovirta virta on "valmiustilalle" tyypillistä luokkaa. Jotta sulakkeenirrotusmetodi olisi varma, auton on mentävä unille.
Leave a comment:
-
Originally posted by BeamR View Postei siellä ole, ja tyypillisesti virransyöjä löytyy jo takaluukun sulakkeilla.
Jos en ihan väärin muista, niin se kuuluu thiefproofing systemille ja sulake #56. Täytyy illemmalla / huomenna käydä tarkistaa, ei viitti vielä sateella mennä.Last edited by shaaka; 04-11-2014, 17:35.
Leave a comment:
-
Originally posted by BeamR View Postsitten jätät sen pihtivirtamittarin kiinni ja otat yksitellen sulakkeita ja kun virrankulutus putoaa niin oikea virransyöjä on löytynyt.
Leave a comment:
-
Originally posted by shaaka View PostTuli mieleen kysyä vielä, että eikös pihtivirtamittarilla pysty tsekkaamaan kulutuksen, siinnä missä yleismittarillakin?
Kävin 16min jälkeen koittamassa (valot kaikki pois pl. "P" vaihdekepin luona), niin antoi 00.62A lukemaksi, tsekkasin vielä kontin valo päällä, niin lukema oli 02.00A ja risat.
Eli mikäli nuo lukemat pitää paikkaansa, niin tuohan syö 620mA sen halutun 50mA:n sijaan. Toivotaan, että tällä jotain selkenee
Leave a comment:
-
Tuli mieleen kysyä vielä, että eikös pihtivirtamittarilla pysty tsekkaamaan kulutuksen, siinnä missä yleismittarillakin?
Kävin 16min jälkeen koittamassa (valot kaikki pois pl. "P" vaihdekepin luona), niin antoi 00.62A lukemaksi, tsekkasin vielä kontin valo päällä, niin lukema oli 02.00A ja risat.
Eli mikäli nuo lukemat pitää paikkaansa, niin tuohan syö 620mA sen halutun 50mA:n sijaan. Toivotaan, että tällä jotain selkenee
Leave a comment:
-
IHKA paneelissa kenties vikaa? Näppäilee sisäkiertoa päälle ja joskus poiskin iha itsestään. Noh, paneeli on vanha rullamalli ja pikselit norona, että sen päivitän uudempaan joka tapauksessa, mutta onko joku törmänny moiseen oireeseen?
Leave a comment:
-
Originally posted by JaakkoT View PostLähinnä aattelin kokkeilla että onko näillä maagisilla öljyn lisäaineilla minkäänlaista vaikutusta.
Jos et tiedä, onko laatikon öljyjä koskaan vaihdettu ja autolla on jo kilometrejä paljon takana, niin ainoa järkevä toimintatapa on vaihtaa laatikonöljyt kokonaisuudessaan oikeaoppisella huuhtelumenetelmällä. Muussa tapauksessa öljyjä ei kannata vaihtaa ollenkaan, eikä myöskään lisätä vanhojen öljyjen joukkoon mitään lisäaineita.
Useimmiten laatikot hajoavat öljyn vähyyden seurauksena. Sen yleensä aiheuttaa öljyvuoto joko itse laatikossa tai öljyjäähdyttimessä ja/tai sen putkistossa. Laatikkoon liittyvät komponentit onkin hyvä käydä säännöllisesti läpi, jotta mahdolliset vuodot tulee havaittua ajoissa.
Toinen tapa rikkoa laatikoita on sitten tietysti ajotyyli. Jos poltat kumia tai muuten käytät laatikkoa agressiivisesti, laatikon ikä on todennäköisesti lyhyt.
Leave a comment:
-
Lähinnä aattelin kokkeilla että onko näillä maagisilla öljyn lisäaineilla minkäänlaista vaikutusta.
Leave a comment:
Leave a comment: