E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Originally posted by zener View Post
    IHKA paneelissa kenties vikaa? Näppäilee sisäkiertoa päälle ja joskus poiskin iha itsestään. Noh, paneeli on vanha rullamalli ja pikselit norona, että sen päivitän uudempaan joka tapauksessa, mutta onko joku törmänny moiseen oireeseen?
    Oonko ensimmäinen moisen ongelman kanssa? Noh, toivottavasti paneelin vaihto auttas, kun se jo näppäsin iipeistä.

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    mä jatkaisin sulakkeiden kokeilemista koska tuohan on vain nollasummapeliä. Jos joku toinen sulake pudottaa vaikka 90mA pois pelistä niin siellä on sitten toinen ongelma. Mulla on omassa lepotilakulutus 30mA.
    En usko tuon sulakkeen, mikä sammuttaa kaikki valot ja keskuslukituksen edes olevan vian aiheuttaja, vaan kuluttaa virtaa, koska ei mene lepotilaan. Kunhan saisi selville sen, mikä pitää ylipäätänsä hereillä.

    Tuolla on sataa sen verran paljon, etten kehtaa vielä hypätä ulos nyppimään loppuja sulakkeita.

    http://www.meeknet.co.uk/e38/e38_fuse_list.pdf tämän listan mukaan, tuon sulakkeen ei pitäisi edes vaikuttaa keskuslukitukseen? Onko sitten eri vuosimalleissa erilaiset sulakeboxit?
    Last edited by shaaka; 04-11-2014, 18:11.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by shaaka View Post
    Mikähän sulake sammuttaa kaikki valot ja keskuslukitus ei toimi? Kävin siis pari päivää aikasemmin sulakkeita läpi ja huomasin tuon sulakkeen tekevän noin + sammuttaa myös tuon "P" valon, koska tuo samainen sulake tiputti kulutuksen n. 120-160mA pintaan.

    Jos en ihan väärin muista, niin se kuuluu thiefproofing systemille ja sulake #56. Täytyy illemmalla / huomenna käydä tarkistaa, ei viitti vielä sateella mennä.
    mä jatkaisin sulakkeiden kokeilemista koska tuohan on vain nollasummapeliä. Jos joku toinen sulake pudottaa vaikka 90mA pois pelistä niin siellä on sitten toinen ongelma. Mulla on omassa lepotilakulutus 30mA.

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Ehkä tyypillisin "valvottaja" on kuskin oven mikrokytkin joka voi olla kulunut kriittisen rajan alle. :think
    Mitenkäs tämä olisi helpoin todeta?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by shaaka View Post
    Kunpa menisikin nukkumaan.
    Ehkä tyypillisin "valvottaja" on kuskin oven mikrokytkin joka voi olla kulunut kriittisen rajan alle. :think

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Korimoduulin sulakkeen irrottamalla virta tippuu.. mutta ei ole välttämättä syyllinen sillä vuotovirta virta on "valmiustilalle" tyypillistä luokkaa. Jotta sulakkeenirrotusmetodi olisi varma, auton on mentävä unille.
    Kunpa menisikin nukkumaan.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Korimoduulin sulakkeen irrottamalla virta tippuu.. mutta ei ole välttämättä syyllinen sillä vuotovirta virta on "valmiustilalle" tyypillistä luokkaa. Jotta sulakkeenirrotusmetodi olisi varma, auton on mentävä unille.

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    ei siellä ole, ja tyypillisesti virransyöjä löytyy jo takaluukun sulakkeilla.
    Mikähän sulake sammuttaa kaikki valot ja keskuslukitus ei toimi? Kävin siis pari päivää aikasemmin sulakkeita läpi ja huomasin tuon sulakkeen tekevän noin + sammuttaa myös tuon "P" valon, koska tuo samainen sulake tiputti kulutuksen n. 120-160mA pintaan.

    Jos en ihan väärin muista, niin se kuuluu thiefproofing systemille ja sulake #56. Täytyy illemmalla / huomenna käydä tarkistaa, ei viitti vielä sateella mennä.
    Last edited by shaaka; 04-11-2014, 17:35.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by shaaka View Post
    Onko hanskalokeron takana jotain tarkistettavaa, vai onko kaikki sulakkeet kontissa ja konepellin alla?
    ei siellä ole, ja tyypillisesti virransyöjä löytyy jo takaluukun sulakkeilla.

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    sitten jätät sen pihtivirtamittarin kiinni ja otat yksitellen sulakkeita ja kun virrankulutus putoaa niin oikea virransyöjä on löytynyt.
    Onko hanskalokeron takana jotain tarkistettavaa, vai onko kaikki sulakkeet kontissa ja konepellin alla?

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by shaaka View Post
    Tuli mieleen kysyä vielä, että eikös pihtivirtamittarilla pysty tsekkaamaan kulutuksen, siinnä missä yleismittarillakin?

    Kävin 16min jälkeen koittamassa (valot kaikki pois pl. "P" vaihdekepin luona), niin antoi 00.62A lukemaksi, tsekkasin vielä kontin valo päällä, niin lukema oli 02.00A ja risat.

    Eli mikäli nuo lukemat pitää paikkaansa, niin tuohan syö 620mA sen halutun 50mA:n sijaan. Toivotaan, että tällä jotain selkenee
    sitten jätät sen pihtivirtamittarin kiinni ja otat yksitellen sulakkeita ja kun virrankulutus putoaa niin oikea virransyöjä on löytynyt.

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Tuli mieleen kysyä vielä, että eikös pihtivirtamittarilla pysty tsekkaamaan kulutuksen, siinnä missä yleismittarillakin?

    Kävin 16min jälkeen koittamassa (valot kaikki pois pl. "P" vaihdekepin luona), niin antoi 00.62A lukemaksi, tsekkasin vielä kontin valo päällä, niin lukema oli 02.00A ja risat.

    Eli mikäli nuo lukemat pitää paikkaansa, niin tuohan syö 620mA sen halutun 50mA:n sijaan. Toivotaan, että tällä jotain selkenee

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    IHKA paneelissa kenties vikaa? Näppäilee sisäkiertoa päälle ja joskus poiskin iha itsestään. Noh, paneeli on vanha rullamalli ja pikselit norona, että sen päivitän uudempaan joka tapauksessa, mutta onko joku törmänny moiseen oireeseen?

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by JaakkoT View Post
    Lähinnä aattelin kokkeilla että onko näillä maagisilla öljyn lisäaineilla minkäänlaista vaikutusta.
    Älä nyt missään nimessä mene laittamaan mitään lisäaineita laatikonöljyjen joukkoon. On hyvin todennäköistä, että aiheutat ongelmia teoreettisten hyötyjen sijasta.

    Jos et tiedä, onko laatikon öljyjä koskaan vaihdettu ja autolla on jo kilometrejä paljon takana, niin ainoa järkevä toimintatapa on vaihtaa laatikonöljyt kokonaisuudessaan oikeaoppisella huuhtelumenetelmällä. Muussa tapauksessa öljyjä ei kannata vaihtaa ollenkaan, eikä myöskään lisätä vanhojen öljyjen joukkoon mitään lisäaineita.

    Useimmiten laatikot hajoavat öljyn vähyyden seurauksena. Sen yleensä aiheuttaa öljyvuoto joko itse laatikossa tai öljyjäähdyttimessä ja/tai sen putkistossa. Laatikkoon liittyvät komponentit onkin hyvä käydä säännöllisesti läpi, jotta mahdolliset vuodot tulee havaittua ajoissa.

    Toinen tapa rikkoa laatikoita on sitten tietysti ajotyyli. Jos poltat kumia tai muuten käytät laatikkoa agressiivisesti, laatikon ikä on todennäköisesti lyhyt.

    Leave a comment:


  • JaakkoT
    replied
    Lähinnä aattelin kokkeilla että onko näillä maagisilla öljyn lisäaineilla minkäänlaista vaikutusta.

    Leave a comment:

Working...
X