E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • zener
    replied
    Originally posted by Glas View Post
    olisko se sitten ollu, että ilman muutoksia toimii 9/96 alkaen, kyllä joku täällä tietää
    Kyllä näin on, mutta mistään ei löydy infoa että miten tuosta sisäilmankierto ongelmasta pääsee eroon.

    Sisäilmankierron tieto kulkee myös I-bussin kautta. Itelle kyllä tosin kelpais tuo nelipuolanenki mf ratti lämpeävänä.
    Last edited by zener; 05-11-2014, 22:42.

    Leave a comment:


  • rikuh1
    replied
    ^ jos linkin tietoihin uskominen (miksei) niin toimii. Eli vanhemmissa on monitoimiratille oma ohjainlaite ja vaatii jotain muutoksia.

    Leave a comment:


  • Glas
    replied
    olisko se sitten ollu, että ilman muutoksia toimii 9/96 alkaen, kyllä joku täällä tietää

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Tuossa vähän infoa, mutta tuohon sisäilmankierto ongelmaan en ole löytäny vielä ainakaa ratkaisua. Ja mikä johto pitää I-busiin kytkeä että vasemman puolen napit alkaa toimia? http://www.bimmerboard.com/forums/posts/700987

    Ja tuossa miten saa radion napit toimimaan: http://www.youtube.com/watch?v=dHcn8u635cw.

    Ongelma lienee hieman siinä, kun tuossa sport ratissa on MF-CM integroitu oikean puolen nappeihin ja oma auto 4/95, jossa MF-CM on kuskin kickpaneelin takana erikseen.
    Last edited by zener; 05-11-2014, 22:09.

    Leave a comment:


  • rikuh1
    replied
    Kyllä täällä vaan toimii kolmipuolanen ratti ilman mitään kummajaisia... eipä silti, onhan siinä alunperin ratissa sisäkierron nappi että ei varmasti oo kaukaa haettua että johtuisi johonkin sinne liittyvästä.

    Leave a comment:


  • Glas
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Kah, tähänkin on moinen ratti vaihdettu. Liittynee varmaan siihen. No onpas mukavaa.

    Kun tuossa kolmipuolasessa ratissa ei oo sitä sisäilmankierron nappia. Saisikohan tuon ongelman pois, jos irroittaa siitä nappien johtosarjasta tuon sisäilmankierron johdon... :think
    Kerroppa sitten, jos syy on tuossa ja vielä keksit ratkaisun, mieluummin ajaisin itekki sillä kolmipuola ratilla.

    Muistaakseni siinä oli joku muukin toiminto, joka ei toiminut ilman jotaki yliheittoa, olikohan soittimen nappien joku toiminto, ei jaksa muistaa.
    Jostaki täältä löysin silloin ohjeet, mutta nyt en löydä.

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Ja lisää päivittelyä, meinaa olla melko erikoinen auto. Iskin sulakkeen takaisin, eli puhaltaa nyt yms ja auto meni sulakkeen kanssa nukkumaan!? Kaiken lisäksi kulutus oli juurikin luokkaa 00.03-00.07mA.

    Jottei manata mitään, niin iskin radion takaisin kiinni ja katsotaan meneekö vieläkin nukkumaan ja tarkistetaan samalla kulutus. Mutta melko ihmeellinen, että sulakkeitten irti käyttäminen olisi mukamas auttanut :think

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Glas View Post
    Oma 3/96 tds alko vilkutteleen tuota valoa ja tekemään just noin, kun vaihdoin sportti ratin, ja kun vaihdoin orggis ruorin takas loppu sekoilu.
    Kah, tähänkin on moinen ratti vaihdettu. Liittynee varmaan siihen. No onpas mukavaa.

    Kun tuossa kolmipuolasessa ratissa ei oo sitä sisäilmankierron nappia. Mitenhän tuon saisi kierrettyä ilman, että tarttis rattia alkaa vaihtamaan. :think
    Last edited by zener; 05-11-2014, 21:26.

    Leave a comment:


  • Glas
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Kyllä se muuttuu, huomaa kostealla kelillä varsinkin ku alkaa tuulilasi huurtua ja sitte katsoo ni kierto on menny päälle. Puhallus myös muuttuu.
    Oma 3/96 tds alko vilkutteleen tuota valoa ja tekemään just noin, kun vaihdoin sportti ratin, ja kun vaihdoin orggis ruorin takas loppu sekoilu.

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Originally posted by shaaka View Post
    Kävin konepellin alta sulakkeita lävite, niin Multifunction info displayn sulakkeen nappasin irti, niin tippui samantien virrankulutus 00.05A ja auto ei ole edes lepotilassa, käyn 16min jälkeen kurkkaamassa, että meneekö nyt unille.

    Mikähän on yleinen aiheuttaja tuolla ja mitä nyt meni tuon sulakkeen irroittamisen myötä pimeäksi?

    *Edit* Vielä on siis paljon sulakkeita lävite käymättä, mutta ajattelin katsoa jo tuon kohdalla, miten käy.
    No, kotterohan meni nukkumaan. Iskin virrat, niin ei puhaltanut yhtään, eli sulakkeen takana oli puhaltimet? Mikähän mahtaa olla sitten se perimmäinen vika? Kaikki säädöt kyllä toimii, eli eri nopeuksilla ja lämmöillä pelaa.

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Kävin konepellin alta sulakkeita lävite, niin Multifunction info displayn sulakkeen nappasin irti, niin tippui samantien virrankulutus 00.05A ja auto ei ole edes lepotilassa, käyn 16min jälkeen kurkkaamassa, että meneekö nyt unille.

    Mikähän on yleinen aiheuttaja tuolla ja mitä nyt meni tuon sulakkeen irroittamisen myötä pimeäksi?

    *Edit* Vielä on siis paljon sulakkeita lävite käymättä, mutta ajattelin katsoa jo tuon kohdalla, miten käy.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    ootko ihan varma että se sisäkierto myös muuttuu sen napin valojen mukaan? Mulla teki pitkän seisonnan jälkeen muistaakseni iL sitä, että IHKA:n nappien valot välkkyi ihan irrationaalisesti, oli muistaakseni niin että jos ilmastoinnin nappi oli päällä niin välkytteli, jos ilmastoinnin otti pois päältä niin rauhoittui. Tai jotain sinne päin.
    Kyllä se muuttuu, huomaa kostealla kelillä varsinkin ku alkaa tuulilasi huurtua ja sitte katsoo ni kierto on menny päälle. Puhallus myös muuttuu.
    Last edited by zener; 05-11-2014, 16:29.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by zener View Post
    IHKA paneelissa kenties vikaa? Näppäilee sisäkiertoa päälle ja joskus poiskin iha itsestään. Noh, paneeli on vanha rullamalli ja pikselit norona, että sen päivitän uudempaan joka tapauksessa, mutta onko joku törmänny moiseen oireeseen?
    ootko ihan varma että se sisäkierto myös muuttuu sen napin valojen mukaan? Mulla teki pitkän seisonnan jälkeen muistaakseni iL sitä, että IHKA:n nappien valot välkkyi ihan irrationaalisesti, oli muistaakseni niin että jos ilmastoinnin nappi oli päällä niin välkytteli, jos ilmastoinnin otti pois päältä niin rauhoittui. Tai jotain sinne päin.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Prkl, teinpä mokan itsekkin... Ostin UK mallin paneelin, enkä ajatellut kätisyyttä ollenkaan. Keleen kele.

    Saa sitte ostaa toisen vielä, voihan prkl.
    Last edited by zener; 05-11-2014, 16:11.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Oonko ensimmäinen moisen ongelman kanssa? Noh, toivottavasti paneelin vaihto auttas, kun se jo näppäsin iipeistä.
    E34 teki tuota minulle kerran. Korjaantui itsestään päivän aikana. Silloin oli hirmu pakkanen.

    Olisi ylimääräinen UK nappi mallin paneeli. Siinä vain toimii ilmastointi nurin kurisesti. Eikä taida kannattaa lähteä hakemaan testin takia.

    Leave a comment:

Working...
X