E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Voi myös olla vesipumppu tullut tiensä päähän. Pitäisi näkyä märkää koneen etuosassa öljypohjan päällä. Kun saat hihnat irti, niin pitäisi kyllä näkyä jos pumpusta vuotelee.
-
siivet irti ja sitten vaan napsauttaa kiristimet auki-asentoon: Remmit tulee pois.
saattaa onnistua myös propelli paikallaan.
yksi paikka on koneen yläosassa edessä: Ohut letku syylärista koneeseen. Toinen paikka on koneen takana oleva letku (vittumaisuuden huipentuma). Sitten on tietty lämppärin letkut tai vuotava syylari. Etsi valkoisia kuivuneen nesteen jälkiä.
Leave a comment:
-
Onko teillä mestareilla antaa jotain vinkkejä miten hihnan vaihto kannattaa järkevästi hoitaa -95 750? Tilaahan siellä ei liikaa ole. Hihna kitisee kylmänä ärsyttävästi, mutta lämpimänä ei pidä mitään ääntä. Ajattelin vaihtaa sen hihnan ja samalla tsekkaa kaikki hihnapyörät yms.
Samainen laite myös vähän hukkaa jäähdytinnestettä. Ei ole öljyn seassa joten onko jotain perinteisiä vuotokohtia? Haulla löytyi muihin malleihin(klemmarit, paisari, syyläri), mutta onko tässä isolohkossa jotain erityisiä kohtia? Ei tiputa alleen ja kuukauden aikana pari litraa on saanut lisätä.
Leave a comment:
-
Originally posted by Zoui View PostTämä on erikoinen seikka siinä mielessä että kahdessa -98 vuotisessa L7:ssa tuo DSC oli poistettu varustelistalta, mutta tässä omassa valkoisessa -99 vuotisessa on DSC... oletko mahdollisesti löytänyt mitään selvitystä miksi näin on?
Leave a comment:
-
Originally posted by BeamR View PostDSC:stä sitten on eri versioita riippuen kori- ja vuosimallista (esim III ja 8).
L7:ssa on vielä lisäksi sellainen erikoisuus, että vaikka DSC on ollut vuodesta 96 vakiona 750:ssä, niin tuon pitkän version varustelistassa lukee "DSC deletion" ja todentotta: Siinä on vain ASC+T. Silti siinä on ohjauskulmatunnistin rattiakselissa, mutta se antaa tietoa EDC:lle jotta iskarit osaisivat jäykkyyssäätyä oikein.
Leave a comment:
-
Taas on kaikki toiminut hyvin ku vetäs plussan puolelle kelin... Navin näyttöki alko toimimaan seuraavana aamuna ilman toimenpiteitä. Pitääpä hakea sähköcliineriä ja aseöljyä nyt ku on vielä plussalla. Näyttäis sunnuntaina menevän taas pakkaselle. Tuo servovika varmaan olis oireillut muutenkin kuin pakkasella?
Leave a comment:
-
Originally posted by Muurahainen View PostASC+T on luistonesto ja DSC on ajonvakautus. Näin myös E39:ssä
DSC = Dynamic Stability Control eli samat kuin yllä mutta kehittyneempänä ja älykkäämpänä versiona.
esim mulla E36:ssa on vain ASC+T, mutta kyllä se korjaa mutkissa menoa jos yrittää tarjota kahvaa eteen.
tarkemmin näiden kahden järjestelmän eroja on esim se, että DSC:ssä on ohjauskulmatunnistin rattiakselissa eli DSC osaa paremmin sovittaa korjausliikkeen ratin asentoon.
DSC:stä sitten on eri versioita riippuen kori- ja vuosimallista (esim III ja 8).
L7:ssa on vielä lisäksi sellainen erikoisuus, että vaikka DSC on ollut vuodesta 96 vakiona 750:ssä, niin tuon pitkän version varustelistassa lukee "DSC deletion" ja todentotta: Siinä on vain ASC+T. Silti siinä on ohjauskulmatunnistin rattiakselissa, mutta se antaa tietoa EDC:lle jotta iskarit osaisivat jäykkyyssäätyä oikein.
on muuten sitten arvokas tuo E38:n ilman DSC:tä olevan auton ohjauskulmatunnistin: Yli 800€. Vastaavasti DSC:llä varustetun E38:n ohjauskulmatunnistin on jossain satkun tienoissa...
Leave a comment:
-
Originally posted by MarkoS View PostYritin netistä kaivella mitä eroa noilla kahdella on. Ymmärsin DSC olevan täysiverinen ajonvakautus, mutta omassa -95 e38:ssa ainoa ero e39:ssä olevaan ASC:n tuntuisi olevan toiminta moottorijarrutuksessa. ASC ei toimi kuin pyörien vetäessä.
Kokeilin liukkaalla parkkipaikalla pyörittäen e38:n toimintaa, eikä järjestelmä puuttunut rajuun aliohjaukseen tai sivuluisuun jos vetoa tai moottorijarrutusta ei ollut..
Eli DSC ja ASC+T toimii käytännössä samalla tavalla?
DSC:ssä ei ole inpan mukaan vikoja ja merkkivalo vilkkuu normaalisti..
Leave a comment:
-
Originally posted by 174000 View PostKarseen näköstä ryijyä.
ebay.de niin löytyy esim: http://www.ebay.de/itm/Fur-BMW-7er-E...item1e958dda7f
Toisaalta tuo kansion matto on tosi hyvän olosta värkkiä ja väriskaala on laaja. Ei oo lähelläkään mitään ryijyä vaan tosi tihiää mattoo...no jokatapauksessa matot löyty ja hyvä niin.
Muutenkin tuo sakemannien ebay on se paikka josta löytyy e38:n osa kuin osa jos muualta ei löydy.
Leave a comment:
-
Originally posted by Saarikoski View PostTuo kansio on tarketin royal carpetin mallipalasia. Meinaan tuosta tehdä itse matot.
ebay.de niin löytyy esim: http://www.ebay.de/itm/Fur-BMW-7er-E...item1e958dda7f
Leave a comment:
-
ASC eikös ole nimenomaan juurikin vetoluistonesto.
Leave a comment:
-
Asc ja dsc ero?
Yritin netistä kaivella mitä eroa noilla kahdella on. Ymmärsin DSC olevan täysiverinen ajonvakautus, mutta omassa -95 e38:ssa ainoa ero e39:ssä olevaan ASC:n tuntuisi olevan toiminta moottorijarrutuksessa. ASC ei toimi kuin pyörien vetäessä.
Kokeilin liukkaalla parkkipaikalla pyörittäen e38:n toimintaa, eikä järjestelmä puuttunut rajuun aliohjaukseen tai sivuluisuun jos vetoa tai moottorijarrutusta ei ollut..
Eli DSC ja ASC+T toimii käytännössä samalla tavalla?
DSC:ssä ei ole inpan mukaan vikoja ja merkkivalo vilkkuu normaalisti..
Leave a comment:
-
Originally posted by Saarikoski View PostMonennenkohan kerran tällä foorumilla toitotan tätä, mutta kosteutta poistavaa electronik cleaneria lukkosalvan reijästä ja oven kahvan välistä sisään reilusti, perään vaikka aseöljyä vähän ja ei jäädy lukkopesät/kahva/vaijerit enää.
Ihan ensimmäisenä ottaisin ovipahvin irti ja katsoisin lukkomekanismin kunnon. Onko siis kaikki vaijerit ehjiä ja kunnossa. Jos ovat, niin sitten on todennäköistä, että ongelmat johtuvat tuosta servosta.
Leave a comment:
-
Monennenkohan kerran tällä foorumilla toitotan tätä, mutta kosteutta poistavaa electronik cleaneria lukkosalvan reijästä ja oven kahvan välistä sisään reilusti, perään vaikka aseöljyä vähän ja ei jäädy lukkopesät/kahva/vaijerit enää.
Leave a comment:
-
Näemmä ei toi mun auto tykkää yhtään näistä keleistä. Äsken kaivoin parkkikiekolla auton 5cm jääkerroksen alta ajoon. Ovi temppuili taas mut näemmä sisäkahvan renklaus autta sulkeutumisongelmaan. Pitänee duunissa rasvailla ja jos ei auta niin kattoa toi vaijeri josta mainittiin. Varsinainen murhe on nyt se, että navin näyttö vetäs ittensä pimeeks kesken ajon. Taustavalo palaa muttei kuva näy. Näppylät toimii. Sivuoireena radio särisee ekat 15-30s mut alkaa kuuluu sit. Piuhojen ei pitäis irrota ku on salvalla kiinni? MK3sen videomoduli rigi? Huomen pääsee tallille tutkii tarkemmin vikaa...
Leave a comment:
Leave a comment: