E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peto2
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Onkos tyypillistä paikka mistä näistä vois menn johto poikki jarrukuluneisuus antureilta? Jarrupaloista valittaa, vaikka molemmassa kulmassa on anturi ja ehjä. Kokeilin myös rautalangan pätkällä yhdistää siitä liittimen päästä ja silti herja tuli checkkiin. Lieneekö helpoin vaan koodata pois tuo varoitus käytöstä... Ärsyttää kun on ainoa herja mitä checkissä enää on.
    herjan saat pois mutta valo jää

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Onkos tyypillistä paikka mistä näistä vois menn johto poikki jarrukuluneisuus antureilta? Jarrupaloista valittaa, vaikka molemmassa kulmassa on anturi ja ehjä. Kokeilin myös rautalangan pätkällä yhdistää siitä liittimen päästä ja silti herja tuli checkkiin. Lieneekö helpoin vaan koodata pois tuo varoitus käytöstä... Ärsyttää kun on ainoa herja mitä checkissä enää on.

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Nyt on virransyöjä melko varmasti paikallistettu ja viittaisi tuohon siiliin ja akut huonossa kunnossa. Täytyy hommata uusi akku ja siili jossain kohti.

    Onko kukaan vaihtanut e38:n siiliä? Kuinka kauan suurinpiirtein kestää ja mitä pitää ottaa huomioon?

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    Mä veikkaan että sieltä tulee kyllä suurin osa ulos... Eikös kannattaisi sitten vaihtaa kerrasta ne kaikki öljyt, kun kerran ainoa lisä hommassa on hieman pidempi sisäänlaittoaika? Olisi sitten ihan uutta tavaraa kerrasta.
    Niin no ne on vuoden ikäistä tavaraa siellä sisällä... Eli jos vaan nopeasti vaihtaa tiivisteen väliin, mutta toisaalta sanoivat öljyjä viimeksi huuhdellen vaihtaessa että moskaa tuli aika hyvin ulos, eli jos kuitenkin vielä yhdet öljyt ulos valuttaisi. Jos sitten hankkii vähän enemmän öljyä vaikka varastoon, kovin on kallista vaan.

    On tää niin tällästä pelaamista ton potilaan kanssa, yhden paikan kun korjaa niin johan toinen jo alkaa vuotamaan.

    Leave a comment:


  • Attekun
    replied
    Originally posted by Attekun View Post
    Käviskö siihen vas,etuoven kahva ilman lukkoreikää jos sen reiän siihen vaikka poraa?
    Vastaan itse itselleni, että kylläpä tuo onnistui helposti brittiauton kahvallakin. Oli jopa valmis reiän merkki kahvassa, mihin porata.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Oukei, ei kun meinasin ihan kylmiltään ottaa ropun pois ja vaihtaa siihen tiivisteen, mutta en osannut arvioida paljonko sieltä pihalle tulee pelkän ropun avaamalla.

    Toki täyttäessä sitten menee muutama litra enemmän sisälle, mutta yritin arvioida sitä mahtaisiko jo 10 litran määrällä pärjätä.
    Mä veikkaan että sieltä tulee kyllä suurin osa ulos... Eikös kannattaisi sitten vaihtaa kerrasta ne kaikki öljyt, kun kerran ainoa lisä hommassa on hieman pidempi sisäänlaittoaika? Olisi sitten ihan uutta tavaraa kerrasta.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    jos sieltä on kadonnut öljyä (jos siis puhutaan samasta autosta), niin sen ulos tulevan määrähän ei ole oikein relevantti. Eikös sieltä kuitenkin lähes kaikki pitäisi tulla jos laatikko käytetään lämpimäksi, ja siten tuo 15l pitäisi saada sisään sitten lopuksi?

    Lopussahan se kuitenkin täytetään vielä kone käynnissä jolloin sinne laatikon sisuksiin katoaa sitä öljyä lisää.
    Oukei, ei kun meinasin ihan kylmiltään ottaa ropun pois ja vaihtaa siihen tiivisteen, mutta en osannut arvioida paljonko sieltä pihalle tulee pelkän ropun avaamalla.

    Toki täyttäessä sitten menee muutama litra enemmän sisälle, mutta yritin arvioida sitä mahtaisiko jo 10 litran määrällä pärjätä.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Zoui View Post
    Jos tuosta 750 mallista ottaa vaihdelaatikon tyhjennys ropun auki, niin suurinpiirtein montako litraa sieltä öljyä tulee ulos? Osaisi ostaa valmiiksi sopivan määrän... kokonaistilavuuden löysin ja sen olevan lähemmäs 15 litraa :/
    jos sieltä on kadonnut öljyä (jos siis puhutaan samasta autosta), niin sen ulos tulevan määrähän ei ole oikein relevantti. Eikös sieltä kuitenkin lähes kaikki pitäisi tulla jos laatikko käytetään lämpimäksi, ja siten tuo 15l pitäisi saada sisään sitten lopuksi?

    Lopussahan se kuitenkin täytetään vielä kone käynnissä jolloin sinne laatikon sisuksiin katoaa sitä öljyä lisää.

    Leave a comment:


  • Zoui
    replied
    Jos tuosta 750 mallista ottaa vaihdelaatikon tyhjennys ropun auki, niin suurinpiirtein montako litraa sieltä öljyä tulee ulos? Osaisi ostaa valmiiksi sopivan määrän... kokonaistilavuuden löysin ja sen olevan lähemmäs 15 litraa :/

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Hmm, käväsin tänään kaupassa ja kylmänä kävi normaalisti -> lämpes ja alko täristämään jne, mutta kaupasta pois ajaessa toimi oikeastaan täysin normaalisti?

    Onkohan tuolla nyt jossain kontaktissa häikkää vai mikähän mahtaa olla? No toivotaan, että maanantaina selviää lukulaitteella.

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    kannattaa lukea tuo http://www.meeknet.co.uk/e38/E38_Battery_Drain.htm

    "valvetilassa" (), ulkolämpötilan ollessa n. 0 astetta, 12.1V testissä tarkoittaa 50%:sta akun kuntoa. Sillä ei siis ole väliä millaisia jännitteitä muilla on, koska akkujen kunto on yksilöllistä.
    Täytyy ilmeisesti hommata uus akkukin

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by shaaka View Post
    Kiinnostaa tietää, paljon muilla on hereillä jännite, vähän osais kartottaa oman akun kuntoa, miten pysyy jänniteet.
    kannattaa lukea tuo http://www.meeknet.co.uk/e38/E38_Battery_Drain.htm

    "valvetilassa" (), ulkolämpötilan ollessa n. 0 astetta, 12.1V testissä tarkoittaa 50%:sta akun kuntoa. Sillä ei siis ole väliä millaisia jännitteitä muilla on, koska akkujen kunto on yksilöllistä.

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    mitäs väliä tuolla on?
    Kiinnostaa tietää, paljon muilla on hereillä jännite, vähän osais kartottaa oman akun kuntoa, miten pysyy jänniteet.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by shaaka View Post
    Paljonkos porukalla on jännitteet, kun auto ei ole lepotilassa? Itsellä pyörii 12.1v tuntumassa ja lepotilassa 12.4v.
    mitäs väliä tuolla on?

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Paljonkos porukalla on jännitteet, kun auto ei ole lepotilassa? Itsellä pyörii 12.1v tuntumassa ja lepotilassa 12.4v.

    Leave a comment:

Working...
X