E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • shaaka
    replied
    Originally posted by Doni666 View Post
    Mulla öljy tulppakolossa aiheutti enemminkin ongelmia kylmällä koneella. Voihan se silti olla siinä, vikakoodit silti lukisin ennen mitään toimenpiteitä.

    Viallinen lambda tai MAF voi tehdä myös tuontapaista.
    Muistaakseni edellinen omistaja oli ihan vuos pari takaperin sitten vaihtanut lambda:n, jossakin kuitti tuli vastaan.

    Tuntuu, että lämpimällä koneella tippuu 7 pytylle, kunnes antaa hanaa, E34:ssa oli puola rikki ja oireili melko samanlailla poislukien siinnä se tiputti aina 5:lle pytylle lämmöistä huolimatta.

    Toivotaan, että vika on tulpissa tai öljyssä, eipä se 1 puolakaan paha ole.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    On siellä öljyä suurella todennäköisyydellä jos vielä alkuperäiset venakoppien tiivisteet paikallaan.
    Nypi pari puolaa irti ja katso?

    Leave a comment:


  • Doni666
    replied
    Mulla öljy tulppakolossa aiheutti enemminkin ongelmia kylmällä koneella. Voihan se silti olla siinä, vikakoodit silti lukisin ennen mitään toimenpiteitä.

    Viallinen lambda tai MAF voi tehdä myös tuontapaista.

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Päivitelläänpäs hiukan.

    Eli nyt menee nukkumaan ja lepovirrankulutus on jo melko maltillinen, pyörii 80-140mA:n välillä. (Entisen 800mA:n sijaan)

    Nyt siirrytäänkin seuraavaan hommaan, eli auto kävi todella tasaisesti ja nätisti kesällä ja syksyllä, mutta samoihin aikoihin tuon akun purkamisen kanssa, alkoi käydä huonommin. Kylmänä käy ongelmitta, mutta kun alkaa lämpiämään, niin tuntuu kuin tiputtaisi 1 pytyn pelistä pois.

    Tyhjäkäynti tippuu melko matalalle ja lämpimällä koneella kun antaa kaasua, niin tavallaan täristää ja ei kiihdy kunnolla, tämä siis lämpimänä.

    Maanantaina pääsen pajalle lukemaan koodit yms, mutta oma epäilys menee puolan / tulpan piikkiin. Ulkomaalaiselta BMW-foorumilta lukasin, että tulppien ja puolan väliin saattaa aika usein päästä öljyä, että tuokin voisi olla vikana, onko kellään kokemusta tuosta?

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Juu tarkkuutta, kyllä se mielestäni on 9/96... http://www.bimmerboard.com/members/q...0Wheel%201.jpg
    Joo, siksi sanoin, että "muistaakseni", koska en ollut varma, että oliko se 6/96 vai 9/96. Joka tapauksessa kun porukka tuo esille, että jossakin tietyssä autossa on ollut kolmipuolainen ratti tai ratin lämmitys, niin olisi ihan hyvä tietää myös auton valmistusajankohta. Jos joku vaan toteaa, että hänellä on 1996 vuoden E38, johon hän vaihtoi kolmipuolaisen ratin, niin se antaa porukalle helposti väärän käsityksen, että kaikkiin 96-vuoden autoihin voi laittaa kyseisen ratin ilman ongelmia.
    Last edited by Ramzez; 06-11-2014, 13:27.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Tarkkuutta niiden valmistusajankohtien suhteen. Muistaakseni vasta 06/96 päivittyi tuo rattisysteemi siten, että kolmipuolaisenkin ratin voi laittaa paikoilleen ilman sen suurempia ongelmia. Esimerkiksi tuossa omassa autossani on originaali M-ratti ja autohan on valmistettu 11/96.
    Juu tarkkuutta, kyllä se mielestäni on 9/96... http://www.bimmerboard.com/members/q...0Wheel%201.jpg

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Tarkkuutta niiden valmistusajankohtien suhteen. Muistaakseni vasta 06/96 päivittyi tuo rattisysteemi siten, että kolmipuolaisenkin ratin voi laittaa paikoilleen ilman sen suurempia ongelmia. Esimerkiksi tuossa omassa autossani on originaali M-ratti ja autohan on valmistettu 11/96.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by zener View Post
    On minun mielestä, kun montaki alkupään E39:iä tavannut missä ratin lämmitys tehtaalta. :think
    Mulla on ainakin lämmitys ratissa alunperin jo tuossa sigun E39.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Käy mutta onko sen ikäiseen saanut lämmitystä?
    En siis tarkemmin tapausta tutkinut, takerruin vaan toho lämppärii
    On minun mielestä, kun montaki alkupään E39:iä tavannut missä ratin lämmitys tehtaalta. :think

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by zener View Post
    No mutta alkupään E39:n rattihan käy? Tuossa juuri yksi 96 vuotisesta ratti, vieläkun kuukausi selviäisi.

    Toki rattihan pitäisi käyä ja vaihtaa vain oikean puolen napit vanhempiin, jos on liian uudesta?
    Käy mutta onko sen ikäiseen saanut lämmitystä?
    En siis tarkemmin tapausta tutkinut, takerruin vaan toho lämppärii

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Ei taida olla saanut prefaceliftiin lämmityksellistä rattia?
    Faceliftissä taasen erilainen slipring jne kun dual stage airbägi.
    No mutta alkupään E39:n rattihan käy? Tuossa juuri yksi 96 vuotisesta ratti, vieläkun kuukausi selviäisi.

    Toki rattihan pitäisi käyä ja vaihtaa vain oikean puolen napit vanhempiin, jos on liian uudesta?

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by zener View Post
    En löytänyt mitään infoa mistään, että miten tuon sisäilmankierron sekoilun saisi korjattua. Joutunee varmaan ostamaan 4-puolasen ratin, kun ei tuota jaksa kovin kaua. Tuossa jo yhtä vähän kyselin missä ois lämmitys, jos sen sitte retrois.
    Ei taida olla saanut prefaceliftiin lämmityksellistä rattia?
    Faceliftissä taasen erilainen slipring jne kun dual stage airbägi.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    En löytänyt mitään infoa mistään, että miten tuon sisäilmankierron sekoilun saisi korjattua. Joutunee varmaan ostamaan 4-puolasen ratin, kun ei tuota jaksa kovin kaua. Tuossa jo yhtä vähän kyselin missä ois lämmitys, jos sen sitte retrois.

    Leave a comment:


  • MetalmaN
    replied
    m sport ratin vaihto..

    Itselläkin olisi m-sport ruorin vaihto edessä ja vanhempaa malliahan tuo auto itselläkin on eli moduuli ei ole ratissa..

    Ymmärsinkö oikein eli tuo ratti jossa mf-moduuli on integroitu nappeihin vaatii i-bus johdon vedon suoraan auton linjaan eli i-bus piuhaa ratilta ei vedetä autossa olevaan mf-moduulin?


    Itselläkään ei ole tuota sisäilmankierron saati puhelimen nappeja sport ratissa..
    Saapa nähdä tuleeko samanlaisia häiriöitä :think

    Melko huonosti tarjolla käytettynä noita nappeja sport ratteihin jossa olisi nuo kaikki ominaisuudet..

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by shaaka View Post
    Ja lisää päivittelyä, meinaa olla melko erikoinen auto. Iskin sulakkeen takaisin, eli puhaltaa nyt yms ja auto meni sulakkeen kanssa nukkumaan!? Kaiken lisäksi kulutus oli juurikin luokkaa 00.03-00.07mA.

    Jottei manata mitään, niin iskin radion takaisin kiinni ja katsotaan meneekö vieläkin nukkumaan ja tarkistetaan samalla kulutus. Mutta melko ihmeellinen, että sulakkeitten irti käyttäminen olisi mukamas auttanut :think
    sitten selaamaan sähkökaavioita: http://www.bmw-planet.com/diagrams/r...8old/index.htm

    Leave a comment:

Working...
X