E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BeamR
    replied
    miksi se öljyproppu pitää avata?

    jos kallistat autoa niin ainakaan et enää pysty nestepintaa tarkastamaan.

    Leave a comment:


  • JaakkoT
    replied
    Ja millä tuon vaihteiston lämpötilan näkkee? Näkkeekö Obc:sta?

    Leave a comment:


  • JaakkoT
    replied
    Tarkotatko nyt että p-r-n-d pittää käyä läpi vai tartteeko käyä vaihteet 1-5 manuaalisesti läpi? Onko vaikutusta jos auton tunkkaa toiselta laidalta ylös?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by JaakkoT View Post
    Uskaltaako e38 735iL käyttää vaihteiston täyttöproppua auki? Pääseekö sieltä öljyä pois jos käyttää auki? Niin joo ja automaattilaatikko.
    Auton pitää olla käynnissä kun avaat propun.
    vaihteiston lämpö n.40 ja kaikki vaihteet valittuina vuoron perään ennen avausta.

    Muuten valuu tavaraa pois.

    Leave a comment:


  • JaakkoT
    replied
    Vaihteistoöljyt

    Uskaltaako e38 735iL käyttää vaihteiston täyttöproppua auki? Pääseekö sieltä öljyä pois jos käyttää auki? Niin joo ja automaattilaatikko.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    sellaisella aseyuksella joka näyttää desimaalit.

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Selvitä nyt sitten, paljonko sähkö kuluu, kun auton pitäisi olla lepotilassa, eli paljonko sähköä kuluu, kun tuo 16 min on kulunut.

    Muistelisin joskus täällä lukeneeni hieman vastaavasta viasta, jossa vaihdekaavion ledi ei myöskään sammunut ja lopulta vian aiheuttaja taisi olla viallinen korimoduuli. Mutta tässä vaiheessa on paha vielä sanoa juuta taikka jaata, ennen kuin tiedetään, paljonko se autosi sähköä syö.
    Sen verran huono keli ulkona, etten tänään enään viitsi mennä sateeseen kurkkimaan. Kerkesin konepellin alle kurkata sulakerasian viereen, noita bokseja, niin pikkasen oli kosteutta pohjalla, mutta liittimissä tai missään ei ollut korroosiota tms, eli pahimmalta varmaan ollaan vältytty? Käytin siis noista 2 isoimmasta liittimet irti ja tsekkasin sekä pinnit, että liittimet.

    Täytyy huomenna valosalla käydä tarkistamassa, paljonko syö virtaa. Tuossa kaverin lainaamassa mittarissa on valittavana 40A / 400A, niin kummalla otan lukemat talteen.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by shaaka View Post
    Tämän ku löytäis vielä, niin homma etenis urakalla. Vielä hanskalokeron sulakkeet käymättä läpi.
    Selvitä nyt sitten, paljonko sähkö kuluu, kun auton pitäisi olla lepotilassa, eli paljonko sähköä kuluu, kun tuo 16 min on kulunut.

    Muistelisin joskus täällä lukeneeni hieman vastaavasta viasta, jossa vaihdekaavion ledi ei myöskään sammunut ja lopulta vian aiheuttaja taisi olla viallinen korimoduuli. Mutta tässä vaiheessa on paha vielä sanoa juuta taikka jaata, ennen kuin tiedetään, paljonko se autosi sähköä syö.

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Kyllä se sammuu, kun auto menee oikeasti lepotilaan.
    Tämän ku löytäis vielä, niin homma etenis urakalla. Vielä hanskalokeron sulakkeet käymättä läpi.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by shaaka View Post
    Joo, täytyy käydä mittaamassa "lepotilaan" mennessä kulutus, ainut vaan ettei ainakaan tuon P valon mukaan menisi ylipäätänsä

    Joku ehdotti, että tuo valo saattaa palaa, vaikka olisikin lepotilassa, eli voiko tuo valo hämätä?
    Kyllä se sammuu, kun auto menee oikeasti lepotilaan.

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Laita nyt sinne peräkonttiin isoin varmasti toimiva ladattu akku, mitä löytyy. Sen jälkeen selvität sen, mitä auto syö sähköä lepotilassa ollessaan. Ota kuitenkin huomioon, että auto ei siirry lepotilaan tai pysy lepotilassa, jos edes aukaiset tai suljet ovia! Älä siis tee mitään ylimääräistä kun odotat auton siirtyvän lepotilaan. Sitten kun tuo 16 min on varmasti kulunut, ilman, että mitään on härvätty siinä välillä, mittaat, paljonko auto syö sähköä paikalla ollessaan. Ennen kuin tämä on tehty, kenenkään meistä on aika vaikea arvioida, mikä vian aiheuttaa.
    Joo, täytyy käydä mittaamassa "lepotilaan" mennessä kulutus, ainut vaan ettei ainakaan tuon P valon mukaan menisi ylipäätänsä

    Joku ehdotti, että tuo valo saattaa palaa, vaikka olisikin lepotilassa, eli voiko tuo valo hämätä?

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Laita nyt sinne peräkonttiin isoin varmasti toimiva ladattu akku, mitä löytyy. Sen jälkeen selvität sen, mitä auto syö sähköä lepotilassa ollessaan. Ota kuitenkin huomioon, että auto ei siirry lepotilaan tai pysy lepotilassa, jos edes aukaiset tai suljet ovia! Älä siis tee mitään ylimääräistä kun odotat auton siirtyvän lepotilaan. Sitten kun tuo 16 min on varmasti kulunut, ilman, että mitään on härvätty siinä välillä, mittaat, paljonko auto syö sähköä paikalla ollessaan. Ennen kuin tämä on tehty, kenenkään meistä on aika vaikea arvioida, mikä vian aiheuttaa.

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Selkeesti alikokoinen ollut ainakin. Vähintää 90Ah pitäisi olla.
    Jos se toinenkaan ei ole sen isompi tai parempi niin hae suosiolla uusi oikean kokoinen akku siihen nyt ainakin.
    Löytyy 95ah ja 80ah joita nyt olen molempia pyöritellyt tuossa kiinni.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Selkeesti alikokoinen ollut ainakin. Vähintää 90Ah pitäisi olla.
    Jos se toinenkaan ei ole sen isompi tai parempi niin hae suosiolla uusi oikean kokoinen akku siihen nyt ainakin.

    Leave a comment:


  • shaaka
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    entäs jos ainoa vika onkin sen P-ledin palaminen?
    on iso ero että kuluttaako se auto 0.3A vai 3A, koska ensimmäisellä vaihtoehdolla akku on tos näk paska jos ei auto käynnisty seuraavana aamuna. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa mikään akku ei jaksa pyöräyttää konetta enää seuraavana aamuna.

    Eli ratkaistaan yksi ongelma kerrallaan, ja nyt pitäisi tietää se lepovirrankulutus (tai oletettu lepovirrankulutus, mikä tahansa mikä on sen 16min jälkeen).
    Käyn kohtapuoliin tsekkaamassa. Alkuperäinen akku, joka edellisen omistajan jäljiltä oli kiinni, oli 63AH, nyt oon parilla käytetyllä akulla koittanut pyöritellä, mutta aina aamuun mennessä on niin vähän akkua, ettei pyöritä, vaan menee vikatilaan. Toki voi huonolla tuurilla olla molemmat akut paskoja.

    Leave a comment:

Working...
X