miksi se öljyproppu pitää avata?
jos kallistat autoa niin ainakaan et enää pysty nestepintaa tarkastamaan.
E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tarkotatko nyt että p-r-n-d pittää käyä läpi vai tartteeko käyä vaihteet 1-5 manuaalisesti läpi? Onko vaikutusta jos auton tunkkaa toiselta laidalta ylös?
Leave a comment:
-
Originally posted by JaakkoT View PostUskaltaako e38 735iL käyttää vaihteiston täyttöproppua auki? Pääseekö sieltä öljyä pois jos käyttää auki? Niin joo ja automaattilaatikko.
vaihteiston lämpö n.40 ja kaikki vaihteet valittuina vuoron perään ennen avausta.
Muuten valuu tavaraa pois.
Leave a comment:
-
Vaihteistoöljyt
Uskaltaako e38 735iL käyttää vaihteiston täyttöproppua auki? Pääseekö sieltä öljyä pois jos käyttää auki? Niin joo ja automaattilaatikko.
Leave a comment:
-
Originally posted by Ramzez View PostSelvitä nyt sitten, paljonko sähkö kuluu, kun auton pitäisi olla lepotilassa, eli paljonko sähköä kuluu, kun tuo 16 min on kulunut.
Muistelisin joskus täällä lukeneeni hieman vastaavasta viasta, jossa vaihdekaavion ledi ei myöskään sammunut ja lopulta vian aiheuttaja taisi olla viallinen korimoduuli. Mutta tässä vaiheessa on paha vielä sanoa juuta taikka jaata, ennen kuin tiedetään, paljonko se autosi sähköä syö.
Täytyy huomenna valosalla käydä tarkistamassa, paljonko syö virtaa. Tuossa kaverin lainaamassa mittarissa on valittavana 40A / 400A, niin kummalla otan lukemat talteen.
Leave a comment:
-
Originally posted by shaaka View PostTämän ku löytäis vielä, niin homma etenis urakalla. Vielä hanskalokeron sulakkeet käymättä läpi.
Muistelisin joskus täällä lukeneeni hieman vastaavasta viasta, jossa vaihdekaavion ledi ei myöskään sammunut ja lopulta vian aiheuttaja taisi olla viallinen korimoduuli. Mutta tässä vaiheessa on paha vielä sanoa juuta taikka jaata, ennen kuin tiedetään, paljonko se autosi sähköä syö.
Leave a comment:
-
Originally posted by shaaka View PostJoo, täytyy käydä mittaamassa "lepotilaan" mennessä kulutus, ainut vaan ettei ainakaan tuon P valon mukaan menisi ylipäätänsä
Joku ehdotti, että tuo valo saattaa palaa, vaikka olisikin lepotilassa, eli voiko tuo valo hämätä?
Leave a comment:
-
Originally posted by Ramzez View PostLaita nyt sinne peräkonttiin isoin varmasti toimiva ladattu akku, mitä löytyy. Sen jälkeen selvität sen, mitä auto syö sähköä lepotilassa ollessaan. Ota kuitenkin huomioon, että auto ei siirry lepotilaan tai pysy lepotilassa, jos edes aukaiset tai suljet ovia! Älä siis tee mitään ylimääräistä kun odotat auton siirtyvän lepotilaan. Sitten kun tuo 16 min on varmasti kulunut, ilman, että mitään on härvätty siinä välillä, mittaat, paljonko auto syö sähköä paikalla ollessaan. Ennen kuin tämä on tehty, kenenkään meistä on aika vaikea arvioida, mikä vian aiheuttaa.
Joku ehdotti, että tuo valo saattaa palaa, vaikka olisikin lepotilassa, eli voiko tuo valo hämätä?
Leave a comment:
-
Laita nyt sinne peräkonttiin isoin varmasti toimiva ladattu akku, mitä löytyy. Sen jälkeen selvität sen, mitä auto syö sähköä lepotilassa ollessaan. Ota kuitenkin huomioon, että auto ei siirry lepotilaan tai pysy lepotilassa, jos edes aukaiset tai suljet ovia! Älä siis tee mitään ylimääräistä kun odotat auton siirtyvän lepotilaan. Sitten kun tuo 16 min on varmasti kulunut, ilman, että mitään on härvätty siinä välillä, mittaat, paljonko auto syö sähköä paikalla ollessaan. Ennen kuin tämä on tehty, kenenkään meistä on aika vaikea arvioida, mikä vian aiheuttaa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Supa View PostSelkeesti alikokoinen ollut ainakin. Vähintää 90Ah pitäisi olla.
Jos se toinenkaan ei ole sen isompi tai parempi niin hae suosiolla uusi oikean kokoinen akku siihen nyt ainakin.
Leave a comment:
-
Selkeesti alikokoinen ollut ainakin. Vähintää 90Ah pitäisi olla.
Jos se toinenkaan ei ole sen isompi tai parempi niin hae suosiolla uusi oikean kokoinen akku siihen nyt ainakin.
Leave a comment:
-
Originally posted by BeamR View Postentäs jos ainoa vika onkin sen P-ledin palaminen?
on iso ero että kuluttaako se auto 0.3A vai 3A, koska ensimmäisellä vaihtoehdolla akku on tos näk paska jos ei auto käynnisty seuraavana aamuna. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa mikään akku ei jaksa pyöräyttää konetta enää seuraavana aamuna.
Eli ratkaistaan yksi ongelma kerrallaan, ja nyt pitäisi tietää se lepovirrankulutus (tai oletettu lepovirrankulutus, mikä tahansa mikä on sen 16min jälkeen).
Leave a comment:
Leave a comment: