Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ihi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 243
    • Kota

    Originally posted by Ramzez View Post
    Kiitoksia neuvoista! Hieman tietysti mietityttää sotkea lisäaineita liki 19 vuotta vanhojen öljyjen sekaan, mutta kaiketi se on silti turvallista...
    Jos alkaa savuttaa, niin "Stop smokea" koneeseen. Jos jäähdytysnestettä hukkuu, niin siihenkin löytyy apu pullosta... Väittävät tosin, että ei saisi mitään litkuja laitella koneeseen yms. Mutta ilmeisesti ZF:n loota on sen verran vähemmän herkkä paikka öljyjen suhteen jotta sinne voi randomisti noita aineita (lukkoperän lisäine) laitella.

    Tiedä sitten kannattaako sitä luistoa vanhoille kuluneille kytkinpakoille enää paljon ainakaan lisäillä, mutta varmasti nuo jyrinät sillä poistuu jos siitä on peräisin.

    Voi toki kyllä sitten loppua se vähäinen jäljellä oleva lukitus myös kokonaan, mutta siinätapauksessa peli oli jo menetetty muutenkin.

    Comment

    • Attekun
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2013
      • 1407
      • Saarijärvi

      Originally posted by BeamR View Post
      Itse itselleni vastaten: se on pakopuolen ilmapumpun rele.
      Tässä autossa on niin paljon kaikkia osia mistä en ole ikinä kuullutkaan
      Toyota Alphard MS
      Peugeot e-2008
      ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        Originally posted by Attekun View Post
        Tässä autossa on niin paljon kaikkia osia mistä en ole ikinä kuullutkaan
        kyllä se lisäilmapumppu taitaa löytyä kaikista E38:sta, tai ainakin 12-mukisista.

        Sehän siis puhaltaa kylmäkäynnistyksessä lisähappea pakosarjaan, jotta pakokaasut olisi kuumempia ja katalysaattorit lämpenisi nopeammin -> vähemmän päästöjä. Amerikkalaisten humpuukia, jenkkiversioissa sen lisäilmapumpun hajoaminen taitaa sytyttää ihan vikavalonkin. Ja yleensä se pölynimuri on vielä kaikenlisäksi rikki, en muista milloin olisin viimeksi kuullut mistään E38:sta sitä huminaa startin jälkeen :think

        Mutta eiliseen dilemmaan liittyen, taitaa se ...tanan startti olla nyt sitten moro. Tai solenoidi, en tiedä vielä. Vittumainen vaihtaa, mutta yritetään tänään kun saa vaihtostartin. Ei tässä muuta hätää ole kuin se, että mun pitäisi ihan aikuisten oikeasti saada se ajoon lauantaiaamuna
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • rikuh1
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2009
          • 520
          • Hämeenlinna

          Kyllä se pölynimuri täällä ainakin on toiminu kokoajan tosin kyllä se niin hiljainen on varsinkin kun systeemi on tiivis, ettei sitä oikeasti edes huomaa jos ei osaa kuunnella. Sitten kun ajansaatossa sinne ilmestyy vuotoja niin äänikin kasvaa.
          E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
          Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
          RikunAutofix.fi

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            Originally posted by rikuh1 View Post
            Kyllä se pölynimuri täällä ainakin on toiminu kokoajan tosin kyllä se niin hiljainen on varsinkin kun systeemi on tiivis, ettei sitä oikeasti edes huomaa jos ei osaa kuunnella. Sitten kun ajansaatossa sinne ilmestyy vuotoja niin äänikin kasvaa.
            sää luulet vaan että se on ehjä kun on niin hiljainen
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • powder
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 105
              • Tuusula

              Kuinka takaniskatuet irtoaa? Yritän takapenkkejä purkaa pois jos sitä kautta pääsisi yhden turvavyön vaihtamaan.
              Nyt:
              MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
              E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
              E38 725tdsA vm96, käyttis
              E36 316i vm98, latolöytö
              HD Spora 883/1200 vm91

              EX:
              E39 525tdsA
              E36 320
              MB w210 220d
              MB w210 270cdi
              MB w201 Avatgarde azzurro
              MB w124 300d
              +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                Originally posted by powder View Post
                Kuinka takaniskatuet irtoaa? Yritän takapenkkejä purkaa pois jos sitä kautta pääsisi yhden turvavyön vaihtamaan.
                Nostamalla?
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • powder
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2010
                  • 105
                  • Tuusula

                  Näin olen ymmärtänyt mutta kun ei.. kai se pitää väkisin repiä, katotaan mitä käteen jää
                  Nyt:
                  MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
                  E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
                  E38 725tdsA vm96, käyttis
                  E36 316i vm98, latolöytö
                  HD Spora 883/1200 vm91

                  EX:
                  E39 525tdsA
                  E36 320
                  MB w210 220d
                  MB w210 270cdi
                  MB w201 Avatgarde azzurro
                  MB w124 300d
                  +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Kertokaas viisaammat, että onko täysin järjetön ajatus korjata vuotavaa tasonsäätöiskareiden öljyn syöttölinjaa kumiletkulla? Ongelma on sen laatuinen, että toinen tasonsäädön metallisista syöttöputkista oli takarengasta edeltävän kannakkeen kohdalta hapertunut ja alkoi siitä vuotamaan öljyä. Kyseisessä linjassa menee siis kolme metallista putkea, joista paksuin lienee bensatankin paluulinja ja kaksi ohuempaa putkea tasonsäädön syöttö- ja paluulinja. Vuotava putki oli kaikista lähinnä helmaa, eli lähinnä auton kylkeä. En osaa sanoa, onko kyseessä syöttö- vai paluulinja, mutta mietiskelin vain, että kuinka kova paine mahtaa niissä putkissa olla? Joissakin netissä olevissa ohjeissa kun on tasonsäätö poistettu kokonaan pelistä, ne kaksi putkea on U-mutkalla yhdistetty ja moni on käyttänyt siinä yhteydessä tavallista kumiletkua. Toki ei sinne kai silloin painettakaan pääse syntymään.

                    Toinen kysymys koskee sitten sitä, että miten ne takaiskarit saa ilmattua, vai tarvitseeko niitä erikseen ilmata?

                    Comment

                    • BeamR
                      BTCF Member
                      • Jul 2007
                      • 13363
                      • Espoon takametsät

                      en kyllä muista paljonko sinne puskee baareja, mutta mikä estää korvaamasta sitä ihan oikealla putkella? Jos ei marmorilta hae valmista osaa niin siinähän on ihan normi putki ja kartioliittimet, eli onnistuu ihan tehdä scratchina.

                      ilmaus on helppoa: Auto käyntiin ja kääntelee rattia, se kun on samassa pumpussa kuin ohjaustehostinkin
                      Last edited by BeamR; 13-04-2015, 17:17.
                      F46 Gran Tourer -20
                      Boxster 2.5 -97

                      Comment

                      • jakeluvesimies
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2010
                        • 2726
                        • On the road @ Laplandia

                        Originally posted by powder View Post
                        Näin olen ymmärtänyt mutta kun ei.. kai se pitää väkisin repiä, katotaan mitä käteen jää
                        Ekalla kerralla ne on tiukassa... Lungista selkänojaa, jotta näet mitä siellä on vastassa... Voit ruuvarilla longistaa niitä niskatyynyn lukitusmuoveja... Sitten irti kiskoissa heilutella voimakkaasti jokasuuntaan ja tietysti ylöspäin...

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by BeamR View Post
                          en kyllä muista paljonko sinne puskee baareja, mutta mikä estää korvaamasta sitä ihan oikealla putkella? Jos ei marmorilta hae valmista osaa niin siinähän on ihan normi putki ja kartioliittimet, eli onnistuu ihan tehdä scratchina.

                          ilmaus on helppoa: Auto käyntiin ja kääntelee rattia, se kun on samassa pumpussa kuin ohjaustehostinkin
                          No auto pitäisi saada piakkoin ajoon, niin tuo olisi ollut nopein konsti. Joka tapauksessa olisin hieman paremmalla aikataululla vaihtanut putken uuteen.

                          Etummaiset liitokset ovat siellä pohjamuovin alla, mutta missä lienevät toiset kartioliittimet takana? Näin vaan, että ne putket menevät kuljettajan puoleisen takalokasuojan sisään ja en huomannut missään matkalla liitoksia, mistä ne saisi purettua. Takalokasuojan irroittaminenkin on aikamoinen operaatio, kun takaiskarin hydrauliputki pitäisi purkaa samalla ja se ei välttämättä irtoa helpolla.

                          Eikös jos tekee itse putken, niin siihen ihan perus jarruputki käy?

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            ota vaan rohkeesti suojamuoveja pois edestä niin pääsee näkemään. Jos se tulee edestä niin sen pitäisi kyllä mennä sinne tasonsäädön venttiilille taka-akselin keskelle. Sieltä sitten lähtee paineenvaraajille takalokasuojiin, joista menee sitten iskareihin.

                            en nyt keksi yhtään syytä miksei jarruputkena myytävä tavara kelpaisi, jos vain halkaisijat osuu kohdalleen. :think
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • Ramzez
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2009
                              • 6104
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by BeamR View Post
                              ota vaan rohkeesti suojamuoveja pois edestä niin pääsee näkemään. Jos se tulee edestä niin sen pitäisi kyllä mennä sinne tasonsäädön venttiilille taka-akselin keskelle. Sieltä sitten lähtee paineenvaraajille takalokasuojiin, joista menee sitten iskareihin.
                              Sain nyt noin suunnilleen paikannettua, minne ne putket menevät ja aika perseeltähän se näytti. Mitään varsinaisia kartioliitoksia ei näyttänyt olevan siinä välissä, vaan kumpikin putki menee useamman mutkan kautta sinne keskelle auton perää. Voi olla vähintäänkin mielenkiintoinen projekti vaihtaa se putki sinne ilman isompia purkamisia. Tekisi niin mieli vaihtaa vain pätkä uutta putkea siihen haperoon kohtaan ja homma olisi sillä selvä. Mahtaako vaan olla olemassa putkityökaluja, joita voisi käyttää auton alla? :think

                              Comment

                              • powder
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2010
                                • 105
                                • Tuusula

                                Eikö niitä tasonsäätöputkia voi jatkaa/korjata helmiliitoksella? Noinniinkun väliaikaisesti ainakin. Ja jos putki on jo poikki niin ainakin halpa kokeilu
                                Nyt:
                                MB Sprinter 313cdi vm04, 750tkm
                                E38 740dA vm99, ikuisuusrojekti Virosta
                                E38 725tdsA vm96, käyttis
                                E36 316i vm98, latolöytö
                                HD Spora 883/1200 vm91

                                EX:
                                E39 525tdsA
                                E36 320
                                MB w210 220d
                                MB w210 270cdi
                                MB w201 Avatgarde azzurro
                                MB w124 300d
                                +paljon muuta romumetallia ruotsista, ameriikasta, saksasta ja jaappanista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎