Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rudenorth
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 2415
    • Iisalmi

    Originally posted by Ramzez View Post
    Thanks
    MB W204 C320 CDI
    Kawasaki Ninja ZX-7R

    Comment

    • Rudenorth
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 2415
      • Iisalmi

      Originally posted by RaRi View Post
      Soitappa KL-varaosille! Sieltä on tullu tilattua etulyhtyjä jo pariin otteeseen, oisko ollu 35€/kpl. Nettisivut näytti jostain syystä tyhjää lyhtyjen osalta.
      KL-varaosilta tänään tilasin 49e kpl, ei paha.
      MB W204 C320 CDI
      Kawasaki Ninja ZX-7R

      Comment

      • peto2
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 8266
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by Ramzez View Post
        Tuli selvää, eli laita ihan rauhassa tilaukseen normaali Lemförderin takaylätukivarsi, koska kaikissa yksilöissä pitäisi olla valmis reikä, mihin tulee kiinni sellainen vastakappale, johon tuo tanko kiinnitetään. Valitettavasti sitä vastamutteria ei tule tukivarren mukana, vaan se pitää tilata erikseen. Itse tosin päädyin käyttämään vanhaa, koska oli vielä suhteellisen fiksussa kunnossa. Suosittelen kuitenkin purkamaan tukivarren irti autosta, jotta varmasti osaat ostaa oikeat osat, koska en voi varmaksi luvata, onko samaa ratkaisua käytetty kaikissa autoissa.
        kiitos. uuet varret tuli ja laitettiin alle ja tuostahan tuli aivan mahtava ajaa vaikka kulmat on vielä aivan perseellään

        jos olisin etukäteen tiennyt että se on niittimutteri joka siihen reikään laitetaan niin olisi ollut yksi huolenaihe vähemmän mutta niitä nyt oli pajalla hyllyssä
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • rocroc
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 573
          • keminmaa

          Ihan mielenkiinnosta, onko kellään tietoa, mikä ero on ollut aikoinaan hinnassa normaali maalin ja individual maalauksen välillä? tai sisustan?

          Comment

          • |foder|
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 7094
            • Forssa

            Usea sivu sitten olikin jo puhetta noista steppilaatikoista, mutta kun ulkomailta kattellut seiskoja niin silti hämää.
            Joissain yksilöissä vielä -98 on b40 kone, eikä vielä steppilaatikkoa. Miten tämä mahdollista? Vai onko ilmoitus virheellinen, että olis b44 kone mutta onko siihen saanut tavallista laatikkoa?
            Menee kyllä päääääääääää pyörälle noita kettellessa.

            E: Edellisten kertomuksien mukaan mun ymmärtääkseni pitäisi -96 eteenpäin olla b44 ja steppi?
            Last edited by |foder|; 19-06-2012, 11:42.
            Nyt:
            E82 135i -11

            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Jenkeillä on ainakin ollut nuo ihan miten sattuu.

              Steppi on ollut sport nimellä siellä.

              Comment

              • peto2
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 8266
                • Järvikylä (Nakkila)

                oliskohan jännitteensäädin kaput?..

                on satunnaisesti oireillut siten että kun reilummin polkasee niin toinen xenon on sammunut (tätä esiintynyt pakkasilla).

                nyt viime päivinä vilautellut laturin valoa samoissa tilanteissa. aloin seuraamaan latausjännitettä salavalikosta ja se pyörii kylmänä 13,3-13.5v välillä, lämpösenä 13,5-13,7v välillä. olisko voltin verran liian vähän? ryntäyttäessä saattaa vilauttaa laturinvaloa ja latausjännite käy alle 13v.
                Erikoisuudet alkavatkin siinä kohtaa kun ilmastoinnin kopressori kytkeytyy, latausjännite tipahtaa 13,0-13,2v paikkeille ja toinen erikoisuus on kun sammuttaa valot (tyhjäkäynti tipahtaa 750rpm -> 650rpm) niin latausjännite nousee 13,8-14.0v kuitenkaan mm. takalasinlämmitin ei vaikuta latausjännitteeseen.

                vaikuttaisi siltä että mitä enemmän kierroksia, sen huonommin lataa :think

                onkos tuossa edes muuta mahdollisuutta kuin säätimen hiilet loppu? :think
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 7094
                  • Forssa

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Jenkeillä on ainakin ollut nuo ihan miten sattuu.

                  Steppi on ollut sport nimellä siellä.
                  En minä ihan niin kaukaa katsele. Ihan tuosta etelänaapurista katselen, näyttävän sielläkin olevan ilmoituksissa mitä sattuu... :think

                  E: Tuo realoem on ihan kujalla, väittää että m62 koneita on ollut -94 alkaen. Piti katsella laatikoita eri vuosien mukaan mutta siellä laatikot jollain ihmeellisellä kirjain-numero koodilla. Ei sano mitään....
                  Last edited by |foder|; 19-06-2012, 21:56.
                  Nyt:
                  E82 135i -11

                  Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • JiPe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2010
                    • 2548
                    • Kuopio

                    Kysytään jos jollakin ois joku vinkki tai jopa tietoa..
                    En tiedä liittyykö vikaan, mutta kuitenkin: tuli konetila pestyä (mielestäni varovasti) ja muutenkin pestyä auto. Tunnin kaks se oli parkissa ja lähdin sitten ajelee. En nyt tarkkaan muista, mutta mielestäni auto toimi normaalisti tässä vaiheessa. ~40km ajon jälkeen (sisältäen pari pysähdystä ~15min) tuntu vähän että vedot olisi poissa, mutta perille köröteltiin sen kummempia ihmettelemättä. Auto ~2h parkissa ja kun lähdin ajamaan niin hyvin nihkeää oli liikkeelle päässy, ei tahtonu olla voimaa sitä väähääkään. Auto "putputti" / köhi, 50m päähän pysähdys - konetila auki- ei käyny kaikilla pytyillä. Porukka vinkkaili että vettä jääny pesun jälkeen, joka ei välttämättä kuiva pois auton lämmetessä. No pakkohan se oli kotiin ajaa (20km). Alkuun hyvin vähillä tehoilla, mutta pikku hiljaa niitä tuli takaisin, ei tosin ihan kaikki. Kotona kuivailin puolat ja tulpat (ei ne kyllä mun mielestä märät ollu) ja kasailin takasi. Nyt auto toimii normaaliajossa välillä ihan normaalin tuntuisesti ja välillä nykivästi ja menohaluttomasti. yli 5000 kierrosta ei tuota haluttua tulosta, eli huipputehoja ei tunnu olevan missään vaiheessa, mutta alle 5000 toimii välillä siis ihan normaalin oloisesti (kiihtyy iloisesti ja kiihtyminen hiljenee 5000kierroksen kohdilla, kun normaalisti tulee vielä vähän lisää potkua) ja välillä tehot on jossain ihan muualla. Paikallaan ollessa kun antaa vähän kaasua ja päästää jalan kaasulta niin vähän niinku iskee takasi putkessa (semmoinen lievä ralliauton kuuloinen ääni).

                    Tulipas pitkä selotus, mutta jos joku tosta sais selvää. Bensansuodattimen vaihtelen tuossa ku kerkiän ja sitte alkaaki olee vähän takki auki mitä seuraavaks. Ideoita?
                    e: kyseessä siis tuo siqun auto. M60B30 manuaali.
                    e2: ajotietokone ei herjaa kuin rikkinäisestä rekisterikilven valosta.
                    MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                    MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                    MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                    Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      Ei mitään
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • Rudenorth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 2415
                        • Iisalmi

                        Originally posted by |foder| View Post
                        E: Edellisten kertomuksien mukaan mun ymmärtääkseni pitäisi -96 eteenpäin olla b44 ja steppi?
                        -96 on tehty myös B40, samana vuonna muuttuu B44 ja stepille, mutten nyt muista mikä kuukausi.
                        MB W204 C320 CDI
                        Kawasaki Ninja ZX-7R

                        Comment

                        • Muurahainen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by Rudenorth View Post
                          -96 on tehty myös B40, samana vuonna muuttuu B44 ja stepille, mutten nyt muista mikä kuukausi.
                          Olikohan se jo kolmatta kun muuttui poiketen normaalista loppuvuodesta.

                          Comment

                          • JiPe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2010
                            • 2548
                            • Kuopio

                            Originally posted by JiPe View Post
                            Kysytään jos jollakin ois joku vinkki tai jopa tietoa..
                            En tiedä liittyykö vikaan, mutta kuitenkin: tuli konetila pestyä (mielestäni varovasti) ja muutenkin pestyä auto. Tunnin kaks se oli parkissa ja lähdin sitten ajelee. En nyt tarkkaan muista, mutta mielestäni auto toimi normaalisti tässä vaiheessa. ~40km ajon jälkeen (sisältäen pari pysähdystä ~15min) tuntu vähän että vedot olisi poissa, mutta perille köröteltiin sen kummempia ihmettelemättä. Auto ~2h parkissa ja kun lähdin ajamaan niin hyvin nihkeää oli liikkeelle päässy, ei tahtonu olla voimaa sitä väähääkään. Auto "putputti" / köhi, 50m päähän pysähdys - konetila auki- ei käyny kaikilla pytyillä. Porukka vinkkaili että vettä jääny pesun jälkeen, joka ei välttämättä kuiva pois auton lämmetessä. No pakkohan se oli kotiin ajaa (20km). Alkuun hyvin vähillä tehoilla, mutta pikku hiljaa niitä tuli takaisin, ei tosin ihan kaikki. Kotona kuivailin puolat ja tulpat (ei ne kyllä mun mielestä märät ollu) ja kasailin takasi. Nyt auto toimii normaaliajossa välillä ihan normaalin tuntuisesti ja välillä nykivästi ja menohaluttomasti. yli 5000 kierrosta ei tuota haluttua tulosta, eli huipputehoja ei tunnu olevan missään vaiheessa, mutta alle 5000 toimii välillä siis ihan normaalin oloisesti (kiihtyy iloisesti ja kiihtyminen hiljenee 5000kierroksen kohdilla, kun normaalisti tulee vielä vähän lisää potkua) ja välillä tehot on jossain ihan muualla. Paikallaan ollessa kun antaa vähän kaasua ja päästää jalan kaasulta niin vähän niinku iskee takasi putkessa (semmoinen lievä ralliauton kuuloinen ääni).

                            Tulipas pitkä selotus, mutta jos joku tosta sais selvää. Bensansuodattimen vaihtelen tuossa ku kerkiän ja sitte alkaaki olee vähän takki auki mitä seuraavaks. Ideoita?
                            e: kyseessä siis tuo siqun auto. M60B30 manuaali.
                            e2: ajotietokone ei herjaa kuin rikkinäisestä rekisterikilven valosta.
                            Bensansuodatin vaihdettu, kone ajettu lämpimäksi ja ei vielä näy samaa ongelmaa. Toivotaan parasta, pitänee vähän pitempi testilenkki ajella, niin näkeekö onko se poistunut kokonaan. 15tkm sitten vaihdettu suodin.. tosin olihan sillä ikää 1½ vuotta. Pitäis vissiin vuoden välein muistaa vaihtaa.

                            E: Toimiiko teillä muillakin tämä E38 kysymyksiä ja vastauksia - topik hieman hitaanlaisesta verrattuna muuhun foorumiin? 400 sivua höpöttelyä on näköjään takana, joten pitäisikö avata uusi kysely topik?
                            MB W204 200cdi -08 -Käyttis-
                            MB C124 E 320 coupe -93 -Odottaa museointia-
                            MB W906 Sprinter -16 -Reissussa-
                            Suzuki Vitara 1.6 -91 -Aura-auto-

                            Comment

                            • 2bar..ahhh
                              BTCF Honorary Member
                              • Nov 2004
                              • 3351
                              • haapavesi

                              mis päin autoo sijaitsee varashälyyttimen kallistus anturi? inpa antaa vika koodit sieltä ja hälyt huuta... onnistuuko jos nyppään johon vaan irti?
                              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16385
                                • Leppävirta

                                Voisko joku ystävällinen mode nyt lukottaa vanhan ja stickyttää uuden topikin. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=251280
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E32 Diamantscwharz 750iL '94

                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎