Soitappa KL-varaosille! Sieltä on tullu tilattua etulyhtyjä jo pariin otteeseen, oisko ollu 35€/kpl. Nettisivut näytti jostain syystä tyhjää lyhtyjen osalta.
Tuli selvää, eli laita ihan rauhassa tilaukseen normaali Lemförderin takaylätukivarsi, koska kaikissa yksilöissä pitäisi olla valmis reikä, mihin tulee kiinni sellainen vastakappale, johon tuo tanko kiinnitetään. Valitettavasti sitä vastamutteria ei tule tukivarren mukana, vaan se pitää tilata erikseen. Itse tosin päädyin käyttämään vanhaa, koska oli vielä suhteellisen fiksussa kunnossa. Suosittelen kuitenkin purkamaan tukivarren irti autosta, jotta varmasti osaat ostaa oikeat osat, koska en voi varmaksi luvata, onko samaa ratkaisua käytetty kaikissa autoissa.
kiitos. uuet varret tuli ja laitettiin alle ja tuostahan tuli aivan mahtava ajaa vaikka kulmat on vielä aivan perseellään
jos olisin etukäteen tiennyt että se on niittimutteri joka siihen reikään laitetaan niin olisi ollut yksi huolenaihe vähemmän mutta niitä nyt oli pajalla hyllyssä
Usea sivu sitten olikin jo puhetta noista steppilaatikoista, mutta kun ulkomailta kattellut seiskoja niin silti hämää.
Joissain yksilöissä vielä -98 on b40 kone, eikä vielä steppilaatikkoa. Miten tämä mahdollista? Vai onko ilmoitus virheellinen, että olis b44 kone mutta onko siihen saanut tavallista laatikkoa?
Menee kyllä päääääääääää pyörälle noita kettellessa.
E: Edellisten kertomuksien mukaan mun ymmärtääkseni pitäisi -96 eteenpäin olla b44 ja steppi?
on satunnaisesti oireillut siten että kun reilummin polkasee niin toinen xenon on sammunut (tätä esiintynyt pakkasilla).
nyt viime päivinä vilautellut laturin valoa samoissa tilanteissa. aloin seuraamaan latausjännitettä salavalikosta ja se pyörii kylmänä 13,3-13.5v välillä, lämpösenä 13,5-13,7v välillä. olisko voltin verran liian vähän? ryntäyttäessä saattaa vilauttaa laturinvaloa ja latausjännite käy alle 13v.
Erikoisuudet alkavatkin siinä kohtaa kun ilmastoinnin kopressori kytkeytyy, latausjännite tipahtaa 13,0-13,2v paikkeille ja toinen erikoisuus on kun sammuttaa valot (tyhjäkäynti tipahtaa 750rpm -> 650rpm) niin latausjännite nousee 13,8-14.0v kuitenkaan mm. takalasinlämmitin ei vaikuta latausjännitteeseen.
vaikuttaisi siltä että mitä enemmän kierroksia, sen huonommin lataa :think
onkos tuossa edes muuta mahdollisuutta kuin säätimen hiilet loppu? :think
En minä ihan niin kaukaa katsele. Ihan tuosta etelänaapurista katselen, näyttävän sielläkin olevan ilmoituksissa mitä sattuu... :think
E: Tuo realoem on ihan kujalla, väittää että m62 koneita on ollut -94 alkaen. Piti katsella laatikoita eri vuosien mukaan mutta siellä laatikot jollain ihmeellisellä kirjain-numero koodilla. Ei sano mitään....
Kysytään jos jollakin ois joku vinkki tai jopa tietoa..
En tiedä liittyykö vikaan, mutta kuitenkin: tuli konetila pestyä (mielestäni varovasti) ja muutenkin pestyä auto. Tunnin kaks se oli parkissa ja lähdin sitten ajelee. En nyt tarkkaan muista, mutta mielestäni auto toimi normaalisti tässä vaiheessa. ~40km ajon jälkeen (sisältäen pari pysähdystä ~15min) tuntu vähän että vedot olisi poissa, mutta perille köröteltiin sen kummempia ihmettelemättä. Auto ~2h parkissa ja kun lähdin ajamaan niin hyvin nihkeää oli liikkeelle päässy, ei tahtonu olla voimaa sitä väähääkään. Auto "putputti" / köhi, 50m päähän pysähdys - konetila auki- ei käyny kaikilla pytyillä. Porukka vinkkaili että vettä jääny pesun jälkeen, joka ei välttämättä kuiva pois auton lämmetessä. No pakkohan se oli kotiin ajaa (20km). Alkuun hyvin vähillä tehoilla, mutta pikku hiljaa niitä tuli takaisin, ei tosin ihan kaikki. Kotona kuivailin puolat ja tulpat (ei ne kyllä mun mielestä märät ollu) ja kasailin takasi. Nyt auto toimii normaaliajossa välillä ihan normaalin tuntuisesti ja välillä nykivästi ja menohaluttomasti. yli 5000 kierrosta ei tuota haluttua tulosta, eli huipputehoja ei tunnu olevan missään vaiheessa, mutta alle 5000 toimii välillä siis ihan normaalin oloisesti (kiihtyy iloisesti ja kiihtyminen hiljenee 5000kierroksen kohdilla, kun normaalisti tulee vielä vähän lisää potkua) ja välillä tehot on jossain ihan muualla. Paikallaan ollessa kun antaa vähän kaasua ja päästää jalan kaasulta niin vähän niinku iskee takasi putkessa (semmoinen lievä ralliauton kuuloinen ääni).
Tulipas pitkä selotus, mutta jos joku tosta sais selvää. Bensansuodattimen vaihtelen tuossa ku kerkiän ja sitte alkaaki olee vähän takki auki mitä seuraavaks. Ideoita?
e: kyseessä siis tuo siqun auto. M60B30 manuaali.
e2: ajotietokone ei herjaa kuin rikkinäisestä rekisterikilven valosta.
Kysytään jos jollakin ois joku vinkki tai jopa tietoa..
En tiedä liittyykö vikaan, mutta kuitenkin: tuli konetila pestyä (mielestäni varovasti) ja muutenkin pestyä auto. Tunnin kaks se oli parkissa ja lähdin sitten ajelee. En nyt tarkkaan muista, mutta mielestäni auto toimi normaalisti tässä vaiheessa. ~40km ajon jälkeen (sisältäen pari pysähdystä ~15min) tuntu vähän että vedot olisi poissa, mutta perille köröteltiin sen kummempia ihmettelemättä. Auto ~2h parkissa ja kun lähdin ajamaan niin hyvin nihkeää oli liikkeelle päässy, ei tahtonu olla voimaa sitä väähääkään. Auto "putputti" / köhi, 50m päähän pysähdys - konetila auki- ei käyny kaikilla pytyillä. Porukka vinkkaili että vettä jääny pesun jälkeen, joka ei välttämättä kuiva pois auton lämmetessä. No pakkohan se oli kotiin ajaa (20km). Alkuun hyvin vähillä tehoilla, mutta pikku hiljaa niitä tuli takaisin, ei tosin ihan kaikki. Kotona kuivailin puolat ja tulpat (ei ne kyllä mun mielestä märät ollu) ja kasailin takasi. Nyt auto toimii normaaliajossa välillä ihan normaalin tuntuisesti ja välillä nykivästi ja menohaluttomasti. yli 5000 kierrosta ei tuota haluttua tulosta, eli huipputehoja ei tunnu olevan missään vaiheessa, mutta alle 5000 toimii välillä siis ihan normaalin oloisesti (kiihtyy iloisesti ja kiihtyminen hiljenee 5000kierroksen kohdilla, kun normaalisti tulee vielä vähän lisää potkua) ja välillä tehot on jossain ihan muualla. Paikallaan ollessa kun antaa vähän kaasua ja päästää jalan kaasulta niin vähän niinku iskee takasi putkessa (semmoinen lievä ralliauton kuuloinen ääni).
Tulipas pitkä selotus, mutta jos joku tosta sais selvää. Bensansuodattimen vaihtelen tuossa ku kerkiän ja sitte alkaaki olee vähän takki auki mitä seuraavaks. Ideoita?
e: kyseessä siis tuo siqun auto. M60B30 manuaali.
e2: ajotietokone ei herjaa kuin rikkinäisestä rekisterikilven valosta.
Bensansuodatin vaihdettu, kone ajettu lämpimäksi ja ei vielä näy samaa ongelmaa. Toivotaan parasta, pitänee vähän pitempi testilenkki ajella, niin näkeekö onko se poistunut kokonaan. 15tkm sitten vaihdettu suodin.. tosin olihan sillä ikää 1½ vuotta. Pitäis vissiin vuoden välein muistaa vaihtaa.
E: Toimiiko teillä muillakin tämä E38 kysymyksiä ja vastauksia - topik hieman hitaanlaisesta verrattuna muuhun foorumiin? 400 sivua höpöttelyä on näköjään takana, joten pitäisikö avata uusi kysely topik?
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment