^ Eikös tuo johdu siitä kun auto testaa polttimoa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E38 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by anza(kla) View PostEikai se koko aikaa testaa sitä polttimoa.?
tuo sykkiminen kuitenkin tapahtuu aika lailla max. parin sekunnin välein voisin jopa väittää että jopa tiheämminkin.
Comment
-
-
Originally posted by rocroc View PostNiin oikea myrkky lienee Mobil Aero HF, tarkistusohjeen jo löysinkin
Mistä ihmiset olette tuota Aero HF:ää löytänyt? Googelia kun käytin niin ainoastaan 20 litran purkkeja tarjottiin parissa paikassa. Castrolin Aero HF taitaa olla samaa tavaraa mutta kun sitäkin olen löytänyt vain 20 litran purkissa Duellista. Ilmeisesti tota menee myös kelkkojen iskareihin.exät:
740dA -00
Z3 roadster 2.8 -99
325 sedan -95
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostAinakaan itsellä ei halogeeneilla/hehkulangoilla tuollaista esiinny.
Tai sitten on jo silmät niin pilalla ettei edes huomaa
Enkä tuollaista ole aiemmin nähnyt.
Mä luulen että jopa lepakkokin aistii tuon sykkimisen vaikka sokeita ovatkin.
Pakko sitä on rueta tutkiin ei se tuollainen voi olla.
Comment
-
-
Pientä perushuoltoa pitäis suorittaa seiskalle, varsinkin kun on pientä nykimisoireilua näillä vähä kovemmilla pakkasilla. Eli käynnistyy hyvin ja käy tyhjäkäyntiä hyvin jos on ollu lämmityksessä(kylmänä käy tyhjäkäyntiä vajailla). Lämpimällä koneella ilmenee ajossa pientä nykimistä/pätkimistä, eli tuntuu et veto katkoo hieman vedätettäessä. Konehan on M62B44TU. Viime talvena oli kuulemma ollu saman tapaista oiretta edellisen omistajan mukaan. Plussakeleillä oireilua ei ilmennyt millään lailla.
Ajatus näin alkuun olis vaihtaa venakoppien tiivisteet ja tulpat ja tarkastella läpi huohotinsysteemit. Mutta mitä muuta kannattaa samalla laittaa? Imusarjan tiivisteet?
Comment
-
-
itse juuri vaihdoin venakopan tiivisteet, oli tulppien poterot puolillaan öljyä!ihme kyllä ei ollut sytkähäiriöitä. jos meinaat imusarjan tiivisteet vaihtaa, kannattaa samalla vaihtaa(jos ei ole jo vaihdettu) vesipumpun vesiputkien o renkaat eli osat 5 ja 7 http://realoem.com/bmw/showparts.do?...36&hg=11&fg=35
ja "valley pan" osa 1 http://realoem.com/bmw/showparts.do?...36&hg=11&fg=35
niin säästyy "turhalta" purkamiselta tulevaisuudessa kun tulevee vesivuotoniin ja vesipumppu samaan syssyyn jos ei ole jo vaihdettu.
myöskin suosittelen samaan remppaan vaihtamaan nokka ja kampi-akseleiden tunnistemet. itellä ne levis tos kesällä, aihettu eka pientä nykimistä jne ja lopulta ei enää käynnistynyt.
osat marmorilta: o-renkaat n. 10e, valleypan 65e, imusarjan tiivisteet 98e, tunnistimet n. 150e huohotin palikka imarin taakse oli jotain 50e.
järkevämpi tehä noi "perus"viat kerralla ni ei tarvi sit enää ihmetellä, ja toki sen mukaan mitä on jo tehty tai tekemättä.todella asiallinen peli toi sun seiska! samperi ku sais itekki rahnaa kerattyä et sais noi alpinat hankittua! mulle tosin riittäis 20"
omasta mielestä noi kaikki on suht helppoja hommia tehdä jos on paikka/aikaa ja työkaluja millä tehä. mulla kesti venakopantiivisteissä, imusarjantiivisteissa, valleypanin vaihdossa ja noitten putkien o-renkaissa yhteensä n. 10 tuntia, tosin lasikuulapuhaltin ja maalasin venakopat samalla ja pesin perusteellisesti öljy jne roiskeet.Last edited by _charger-; 30-01-2012, 12:42.1966 Dodge Monaco
1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"
EX:1994 BMW 750 IA e38
EX:1994 BMW 740 IA e38
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostPientä perushuoltoa pitäis suorittaa seiskalle, varsinkin kun on pientä nykimisoireilua näillä vähä kovemmilla pakkasilla. Eli käynnistyy hyvin ja käy tyhjäkäyntiä hyvin jos on ollu lämmityksessä(kylmänä käy tyhjäkäyntiä vajailla). Lämpimällä koneella ilmenee ajossa pientä nykimistä/pätkimistä, eli tuntuu et veto katkoo hieman vedätettäessä. Konehan on M62B44TU. Viime talvena oli kuulemma ollu saman tapaista oiretta edellisen omistajan mukaan. Plussakeleillä oireilua ei ilmennyt millään lailla.
Ajatus näin alkuun olis vaihtaa venakoppien tiivisteet ja tulpat ja tarkastella läpi huohotinsysteemit. Mutta mitä muuta kannattaa samalla laittaa? Imusarjan tiivisteet?
Mulla teki M52B25 tuota vedon katkeamista etenkin kovemmilla kiihdytyksillä, kun talven pakkaset alkoivat ja tankissa oli 95E10. 98E5 siirtymisen jälkeen ei katkomisia ole tapahtunut.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
98:ia oon käyttänyt. En oo vielä mitään tarkempia selvityksiä tehnyt, et mistä toi vois johtua. Pitää ny eka lukaista vikakoodit, et onko jättänyt mitään tavallisuudesta poikkeavaa muistiin.Ajattelin vain täs kysäistä et onko jotain tyyppikohteita jotka kansis laittaa joka tapauksessa samalla kun vaihtelee noi venakoppien tiivisteet..? Listaahan tossa on mukavasti tullu, kiitti chargerille vinkeistä. Perus bemari settiä.
Ja oire siis esiintyy erityisesti kylmällä pakkas säällä mutta käyttölämpöisellä koneella. Puolilämpimällä siis toimii nätimmin.
Comment
-
Comment