Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14451
    • Oulu

    ^ Eikös tuo johdu siitä kun auto testaa polttimoa.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • anza(kla)
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 970
      • kokkola

      Originally posted by zener View Post
      ^ Eikös tuo johdu siitä kun auto testaa polttimoa.
      Eikai se koko aikaa testaa sitä polttimoa.?
      tuo sykkiminen kuitenkin tapahtuu aika lailla max. parin sekunnin välein voisin jopa väittää että jopa tiheämminkin.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14451
        • Oulu

        Originally posted by anza(kla) View Post
        Eikai se koko aikaa testaa sitä polttimoa.?
        tuo sykkiminen kuitenkin tapahtuu aika lailla max. parin sekunnin välein voisin jopa väittää että jopa tiheämminkin.
        Kaverin E38:ssa kun oli pitkissä sarja, niin koko ajan räpsähteli vaikka ei ollut edes pitkät päällä. Tuo johtu ainakin siitä polttimon testailusta.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • anza(kla)
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 970
          • kokkola

          Originally posted by zener View Post
          Kaverin E38:ssa kun oli pitkissä sarja, niin koko ajan räpsähteli vaikka ei ollut edes pitkät päällä. Tuo johtu ainakin siitä polttimon testailusta.
          No sehän on kiva kuulla.
          Ei kovinkaa paljoo vituta tuo sykkiminen.

          Comment

          • renze
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 92
            • Tampere

            Originally posted by rocroc View Post
            Niin oikea myrkky lienee Mobil Aero HF, tarkistusohjeen jo löysinkin
            Alkoi takaluukku aukeamaan huonosti ja nestettä tarvitsee lisätä. Näppärästä searchillä löysin ohjeet ja oikean öljyn mutta..
            Mistä ihmiset olette tuota Aero HF:ää löytänyt? Googelia kun käytin niin ainoastaan 20 litran purkkeja tarjottiin parissa paikassa. Castrolin Aero HF taitaa olla samaa tavaraa mutta kun sitäkin olen löytänyt vain 20 litran purkissa Duellista. Ilmeisesti tota menee myös kelkkojen iskareihin.
            exät:
            740dA -00
            Z3 roadster 2.8 -99
            325 sedan -95

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by anza(kla) View Post
              No sehän on kiva kuulla.
              Ei kovinkaa paljoo vituta tuo sykkiminen.
              Ainakaan itsellä ei halogeeneilla/hehkulangoilla tuollaista esiinny.

              Tai sitten on jo silmät niin pilalla ettei edes huomaa

              Comment

              • anza(kla)
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 970
                • kokkola

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Ainakaan itsellä ei halogeeneilla/hehkulangoilla tuollaista esiinny.

                Tai sitten on jo silmät niin pilalla ettei edes huomaa
                No ei tosiaan minullakaan esim. Edellisessä seiskassa tuota ilmennyt.
                Enkä tuollaista ole aiemmin nähnyt.

                Mä luulen että jopa lepakkokin aistii tuon sykkimisen vaikka sokeita ovatkin.

                Pakko sitä on rueta tutkiin ei se tuollainen voi olla.

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Olisikohan jotain iän tuomaa vaivaa esim. Lkm boksissa.

                  Kun kuitenkin elektronisesti ohjattua virransyöttö näissä.

                  Comment

                  • Ramzez
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2009
                    • 6104
                    • Jyväskylä

                    Oma seiska originaaleilla xenoneilla, eikä niissä kyllä ilmene minkään sortin sykkimistä. :think

                    Comment

                    • Thuppu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2007
                      • 3626
                      • Seinäjoki

                      Pientä perushuoltoa pitäis suorittaa seiskalle, varsinkin kun on pientä nykimisoireilua näillä vähä kovemmilla pakkasilla. Eli käynnistyy hyvin ja käy tyhjäkäyntiä hyvin jos on ollu lämmityksessä(kylmänä käy tyhjäkäyntiä vajailla). Lämpimällä koneella ilmenee ajossa pientä nykimistä/pätkimistä, eli tuntuu et veto katkoo hieman vedätettäessä. Konehan on M62B44TU. Viime talvena oli kuulemma ollu saman tapaista oiretta edellisen omistajan mukaan. Plussakeleillä oireilua ei ilmennyt millään lailla.

                      Ajatus näin alkuun olis vaihtaa venakoppien tiivisteet ja tulpat ja tarkastella läpi huohotinsysteemit. Mutta mitä muuta kannattaa samalla laittaa? Imusarjan tiivisteet?
                      BMW 740iA "ALPINA"
                      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Kannattaa aloittaa niistä tulpista. Myös tuo huohotinventtiilin vaihto on suht helppoa.
                        Imutiivisteiden vaihto vaatiikin jo enemmän askareita. Tosin ei sekään ylivoimaista ole.
                        Tietysti polttoaineensuodatin kannattaisi vaihtaa jos sen vaihdosta ei ole tietoa.

                        Comment

                        • Thuppu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2007
                          • 3626
                          • Seinäjoki

                          Jonkin verran sotkee noi venakoppien tiivisteet, sen takia ne ajattelin vaihtaa. Ja muistelen jossain törmänneeni asiaan et jos pääsee imemään ilmaa välistä niin aiheuttaa helposti käyntihäiriötä..?
                          BMW 740iA "ALPINA"
                          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                          Comment

                          • _charger-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2011
                            • 380
                            • Helsinki

                            itse juuri vaihdoin venakopan tiivisteet, oli tulppien poterot puolillaan öljyä! ihme kyllä ei ollut sytkähäiriöitä. jos meinaat imusarjan tiivisteet vaihtaa, kannattaa samalla vaihtaa(jos ei ole jo vaihdettu) vesipumpun vesiputkien o renkaat eli osat 5 ja 7 http://realoem.com/bmw/showparts.do?...36&hg=11&fg=35

                            ja "valley pan" osa 1 http://realoem.com/bmw/showparts.do?...36&hg=11&fg=35

                            niin säästyy "turhalta" purkamiselta tulevaisuudessa kun tulevee vesivuoto niin ja vesipumppu samaan syssyyn jos ei ole jo vaihdettu.

                            myöskin suosittelen samaan remppaan vaihtamaan nokka ja kampi-akseleiden tunnistemet. itellä ne levis tos kesällä, aihettu eka pientä nykimistä jne ja lopulta ei enää käynnistynyt.

                            osat marmorilta: o-renkaat n. 10e, valleypan 65e, imusarjan tiivisteet 98e, tunnistimet n. 150e huohotin palikka imarin taakse oli jotain 50e.

                            järkevämpi tehä noi "perus"viat kerralla ni ei tarvi sit enää ihmetellä, ja toki sen mukaan mitä on jo tehty tai tekemättä. todella asiallinen peli toi sun seiska! samperi ku sais itekki rahnaa kerattyä et sais noi alpinat hankittua! mulle tosin riittäis 20"

                            omasta mielestä noi kaikki on suht helppoja hommia tehdä jos on paikka/aikaa ja työkaluja millä tehä. mulla kesti venakopantiivisteissä, imusarjantiivisteissa, valleypanin vaihdossa ja noitten putkien o-renkaissa yhteensä n. 10 tuntia, tosin lasikuulapuhaltin ja maalasin venakopat samalla ja pesin perusteellisesti öljy jne roiskeet.
                            Last edited by _charger-; 30-01-2012, 12:42.
                            1966 Dodge Monaco
                            1995 Dodge Ram 2500 4x4 "U.S 12 VALVE"

                            EX:1994 BMW 750 IA e38
                            EX:1994 BMW 740 IA e38

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              Originally posted by Thuppu View Post
                              Pientä perushuoltoa pitäis suorittaa seiskalle, varsinkin kun on pientä nykimisoireilua näillä vähä kovemmilla pakkasilla. Eli käynnistyy hyvin ja käy tyhjäkäyntiä hyvin jos on ollu lämmityksessä(kylmänä käy tyhjäkäyntiä vajailla). Lämpimällä koneella ilmenee ajossa pientä nykimistä/pätkimistä, eli tuntuu et veto katkoo hieman vedätettäessä. Konehan on M62B44TU. Viime talvena oli kuulemma ollu saman tapaista oiretta edellisen omistajan mukaan. Plussakeleillä oireilua ei ilmennyt millään lailla.

                              Ajatus näin alkuun olis vaihtaa venakoppien tiivisteet ja tulpat ja tarkastella läpi huohotinsysteemit. Mutta mitä muuta kannattaa samalla laittaa? Imusarjan tiivisteet?
                              Millä polttoaineella ajat?
                              Mulla teki M52B25 tuota vedon katkeamista etenkin kovemmilla kiihdytyksillä, kun talven pakkaset alkoivat ja tankissa oli 95E10. 98E5 siirtymisen jälkeen ei katkomisia ole tapahtunut.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • Thuppu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2007
                                • 3626
                                • Seinäjoki

                                98:ia oon käyttänyt. En oo vielä mitään tarkempia selvityksiä tehnyt, et mistä toi vois johtua. Pitää ny eka lukaista vikakoodit, et onko jättänyt mitään tavallisuudesta poikkeavaa muistiin. Ajattelin vain täs kysäistä et onko jotain tyyppikohteita jotka kansis laittaa joka tapauksessa samalla kun vaihtelee noi venakoppien tiivisteet..? Listaahan tossa on mukavasti tullu, kiitti chargerille vinkeistä. Perus bemari settiä.

                                Ja oire siis esiintyy erityisesti kylmällä pakkas säällä mutta käyttölämpöisellä koneella. Puolilämpimällä siis toimii nätimmin.
                                BMW 740iA "ALPINA"
                                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎