E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • |foder|
    replied
    Usea sivu sitten olikin jo puhetta noista steppilaatikoista, mutta kun ulkomailta kattellut seiskoja niin silti hämää.
    Joissain yksilöissä vielä -98 on b40 kone, eikä vielä steppilaatikkoa. Miten tämä mahdollista? Vai onko ilmoitus virheellinen, että olis b44 kone mutta onko siihen saanut tavallista laatikkoa?
    Menee kyllä päääääääääää pyörälle noita kettellessa.

    E: Edellisten kertomuksien mukaan mun ymmärtääkseni pitäisi -96 eteenpäin olla b44 ja steppi?
    Last edited by |foder|; 19-06-2012, 11:42.

    Leave a comment:


  • rocroc
    replied
    Ihan mielenkiinnosta, onko kellään tietoa, mikä ero on ollut aikoinaan hinnassa normaali maalin ja individual maalauksen välillä? tai sisustan?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Tuli selvää, eli laita ihan rauhassa tilaukseen normaali Lemförderin takaylätukivarsi, koska kaikissa yksilöissä pitäisi olla valmis reikä, mihin tulee kiinni sellainen vastakappale, johon tuo tanko kiinnitetään. Valitettavasti sitä vastamutteria ei tule tukivarren mukana, vaan se pitää tilata erikseen. Itse tosin päädyin käyttämään vanhaa, koska oli vielä suhteellisen fiksussa kunnossa. Suosittelen kuitenkin purkamaan tukivarren irti autosta, jotta varmasti osaat ostaa oikeat osat, koska en voi varmaksi luvata, onko samaa ratkaisua käytetty kaikissa autoissa.
    kiitos. uuet varret tuli ja laitettiin alle ja tuostahan tuli aivan mahtava ajaa vaikka kulmat on vielä aivan perseellään

    jos olisin etukäteen tiennyt että se on niittimutteri joka siihen reikään laitetaan niin olisi ollut yksi huolenaihe vähemmän mutta niitä nyt oli pajalla hyllyssä

    Leave a comment:


  • Rudenorth
    replied
    Originally posted by RaRi View Post
    Soitappa KL-varaosille! Sieltä on tullu tilattua etulyhtyjä jo pariin otteeseen, oisko ollu 35€/kpl. Nettisivut näytti jostain syystä tyhjää lyhtyjen osalta.
    KL-varaosilta tänään tilasin 49e kpl, ei paha.

    Leave a comment:


  • Rudenorth
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Thanks

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Rudenorth View Post
    Auto on -97 eli prefacelift. Valo muuten ehjä mutta lasi rikki, eli ne vaihtamalla olisivat kuin uudet. Piritekki möi joskus noita pelkkiä laseja, muttei enää näytä olevan valikoimassa. Jos sulla on tiedossa paikka mistä niitä saa, niin nakkaappa linkkiä?
    KL

    Schmiedmann

    Merteil

    Leave a comment:


  • RaRi
    replied
    Originally posted by Rudenorth View Post
    Auto on -97 eli prefacelift. Valo muuten ehjä mutta lasi rikki, eli ne vaihtamalla olisivat kuin uudet. Piritekki möi joskus noita pelkkiä laseja, muttei enää näytä olevan valikoimassa. Jos sulla on tiedossa paikka mistä niitä saa, niin nakkaappa linkkiä?
    Soitappa KL-varaosille! Sieltä on tullu tilattua etulyhtyjä jo pariin otteeseen, oisko ollu 35€/kpl. Nettisivut näytti jostain syystä tyhjää lyhtyjen osalta.

    Leave a comment:


  • Rudenorth
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Onko kyseessä prefacelift vai facelift? Jos autostasi on pelkkä lasi hajalla, eikä siis lampun sisuskalut ole ottaneet osumaa, niin laseja saa ainakin uusittua. Valitettavasti faceliftin lasit ovat syystä taikka toisesta kolme kertaa prefaceliftin laseja kalliimpia. Prefaceliftiin lasit maksavat 40-60€/kpl. Faceliftiin n. 130-170€/kpl.
    Auto on -97 eli prefacelift. Valo muuten ehjä mutta lasi rikki, eli ne vaihtamalla olisivat kuin uudet. Piritekki möi joskus noita pelkkiä laseja, muttei enää näytä olevan valikoimassa. Jos sulla on tiedossa paikka mistä niitä saa, niin nakkaappa linkkiä?

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Rudenorth View Post
    Mistähän kannattaisi katsella uusia ajovaloja seiskaan? toiseen umpioon tuli kivenisku ja nyt siinä on reikä hyvät aftermarket valot kävisi, mutta pitäisi kuitenkin olla melko alkup. tyyppiset, korkeintaan enkelit lisänä muttei mitään kromi tingen-tangeleita.
    Onko kyseessä prefacelift vai facelift? Jos autostasi on pelkkä lasi hajalla, eikä siis lampun sisuskalut ole ottaneet osumaa, niin laseja saa ainakin uusittua. Valitettavasti faceliftin lasit ovat syystä taikka toisesta kolme kertaa prefaceliftin laseja kalliimpia. Prefaceliftiin lasit maksavat 40-60€/kpl. Faceliftiin n. 130-170€/kpl.

    Leave a comment:


  • Rudenorth
    replied
    Mistähän kannattaisi katsella uusia ajovaloja seiskaan? toiseen umpioon tuli kivenisku ja nyt siinä on reikä hyvät aftermarket valot kävisi, mutta pitäisi kuitenkin olla melko alkup. tyyppiset, korkeintaan enkelit lisänä muttei mitään kromi tingen-tangeleita.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    ABS / ASC taistoni jatkuu.

    Nyt on Supan ystävällisellä avustuksella testattu toinen hydro-unit ja abs -ohjainyksikkö. Tosin yksikkö oli turhan vanhaa mallia joten can väyläkään ei sillä pelannut.

    Koitin katsella niitä johtoja pyöränkaaressa mutta en onnistunut löytämään katkoksia. Mistä kohtaa yleensä siihen tulee vikaa?
    Last edited by Muurahainen; 11-06-2012, 21:20.

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Ilmeisesti automaatin vaihdekepin nuppeja ei ole kuin kahdenlaista? http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...andles_covers/

    Vai onko noita muitakin olemassa?

    Kiinnostaisi puusomisteinen mutta epäilen sen olevan tummempaa sävyä kuin mitä omassa on nuo listat yms.
    Onhan noita, esim toi hochglanssi joka on ympäriinsä samaa puusävyä, sitten on nahka, sitten toi puu/nahka, sitten on chromelinen puu/nahka/kromi... ja sitten tulee vielä individuaalit kuten yksi marmorikuvioinen violetti jonka joku köyhä oli valinnut seiskansa listoitukseksi.

    valikoima löytyy aika hyvin täältä
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...12&hg=25&fg=25

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    tulikos tuohon bumerangi asiaan ratkaisua? itellä kans xenonit ja tarvis vaihtaa molemmat "bumerangit" :think
    Tuli selvää, eli laita ihan rauhassa tilaukseen normaali Lemförderin takaylätukivarsi, koska kaikissa yksilöissä pitäisi olla valmis reikä, mihin tulee kiinni sellainen vastakappale, johon tuo tanko kiinnitetään. Valitettavasti sitä vastamutteria ei tule tukivarren mukana, vaan se pitää tilata erikseen. Itse tosin päädyin käyttämään vanhaa, koska oli vielä suhteellisen fiksussa kunnossa. Suosittelen kuitenkin purkamaan tukivarren irti autosta, jotta varmasti osaat ostaa oikeat osat, koska en voi varmaksi luvata, onko samaa ratkaisua käytetty kaikissa autoissa.

    Edessä ei ole minkään sortin ongelmia sen tukivarren suhteen, koska säätötanko tulee sellaisella tukivarren kiertävällä klipsillä kiinni, eikä siis vaadi mitään erityispiirteitä itse tukivarrelta.
    Last edited by Ramzez; 09-06-2012, 21:09.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Jatkoa tähän aiheeseen, eli oli pakko vielä käydä tarkistamassa tuon oman autoni tilanne ja kyllä siellä tosiaan menee joku tanko, minkä veikkaisin olevan xenonien säätöön liittyvä, kiinni takaylätukivarteen. Alla pari havainnollistavaa kuvaa, joskaan ei hyviä sellaisia.



    Samalla huomasin, että myös edessä on vastaavanlainen tanko, joka menee kiinni repsikan puolella suoraan alatukivarteen. Molempien toinen pää on kytketty johonkin sähkömoottoriin. Tarkoittaako tämä, että auto tarvitsee repsikan puolelle jotkut omanlaisensa tukivarret, taakse takaylätukivarren ja eteen suoran alatukivarren? Ketuttaa aika huolella jos noiden takia ei voi ostaa sellaista tukivarsisettiä, joka tulisi halvemmaksi.
    tulikos tuohon bumerangi asiaan ratkaisua? itellä kans xenonit ja tarvis vaihtaa molemmat "bumerangit" :think

    Leave a comment:


  • Maikkeliiih
    replied
    Pesinpä eilen seiskan vaaleat nahkapenkit Marseille-saippualla, ja tuli kuluneesta kuskin penkistäkin kuin uusi. Kostealla mikrokuiturätillä hinkkasin ensin saippuaa ja pyöritin rättiä penkillä kunnes muodostui vaahtoa ja paska lähti pois. Sen jälkeen kastelin rätin ja pyyhin vaahdon ja lian pois. Pesun jälkeen levitin suutarilta ostettua Nahkissta reippaalla otteella paksun kerroksen paljain käsin penkeille ja pistin lämmittimen autoon, sillä lämmin nahka imee paremmin hoitoaineita.
    Mielestäni tuo 2.25e/400g paikallisessa S-Marketissa maksanut saippua toimi paremmin kuin aikaisemmin koittamani Autoglymin Leather Cleaner. Saippua ei kulunut juuri laisinkaan, yhdellä saippuapalalla pesee luultavasti ainakin kymmenen auton penkit. Positiivisena sivuvaikutuksena kädet ovat paremmassa kunnossa kuin yhdenkään autohomman jälkeen ikinä aikasemmin, puhtaat ja pehmeät eikä ole tyttöystävällä valituksen sanaa käsien likaisuudesta.
    Illemmalla käyn tarkistamassa lopputuloksen, voin räpsästä pari kuvaa todisteeksi. Aikaa kului pesuun ja rasvaukseen pari tuntia.

    Leave a comment:

Working...
X