Kai sieltäpäinkin löytyy joku tasapainoittaja kuka tuon pystyy katsomaan? Ei järkeä vaihtaa pelkän epätasapainon takia kardaania.
Esim Ko-met tekee vantaalla, kahden ristikon vaihto + tasapainotus 140e tai hieman naamasta riippuen, mä oon senverra ruma et makso enemmä ku kavereilla
Ko-Met on Espoossa, Juvanmalmilla. Sä näytät sen verran rahamieheltä, että sulta voi ottaa enemmän kuin köyhiltä .
Kai sieltäpäinkin löytyy joku tasapainoittaja kuka tuon pystyy katsomaan? Ei järkeä vaihtaa pelkän epätasapainon takia kardaania.
Esim Ko-met tekee vantaalla, kahden ristikon vaihto + tasapainotus 140e tai hieman naamasta riippuen, mä oon senverra ruma et makso enemmä ku kavereilla
Pelkkä tasapainotus toki halvempi.
EDIT: Niin ja jos täristi alunperin niin varmaan ristikko tai cv nivel perän päässä jumissa.
ennen remppaa autosta kuului hiljaisesta vauhdista kiihdyttäessä hirveä pauke.
kun nostin auton nosturille ja heiluttelin kardaania ylös/alas suunnassa niin aivan sama ääni tuli siitä laakerin kohdalta ja kardaani pääsi selvästi lyömään laakerissa ylhäältä alas asti. ja nyt kun laakeri on vaihdettu niin ääni on sellainen juriseva/täristävä ja voimistuu sitä mukaa kun vauhtia nostaa. alkaa todella voimakkaana 90 vauhdin jälkeen.
pitää ajaa viikonloppuna vielä auto nosturille ja kattella alta kun ajaa kovempaa että miten se kardaani siellä vispaa
Edit: tosiaan ristikko tuntui aivan normaalille, vai onko siinäkin jonkinlainen liuku? ja takapäässä se liukunivel toimi oikein jouheesti.
eli alusta sarja on ja auto on tontissa mut nyt jonkun aikaa vaivannut PONG ääni kuskin puolen takaa aivan niinkuin jousi PONGAIS ja se tapahtuu aina kun ajaa auton parkkiin ja nousee autosta pois.
tänään purin takapään ja huolsin tolopat takana käytin kaikki puslan pultit auki ja tutkailin et kaikki on ok ei välyksiä eikiä repemiä missään.
jousissa ei näy mitään jälkiä et olisi hangannut mihinkään.
hävettää ku kaupaan kävelee niin taka kuuluu PONG ääni aina.....:think:think:think:think
Kai sieltäpäinkin löytyy joku tasapainoittaja kuka tuon pystyy katsomaan? Ei järkeä vaihtaa pelkän epätasapainon takia kardaania.
Esim Ko-met tekee vantaalla, kahden ristikon vaihto + tasapainotus 140e tai hieman naamasta riippuen, mä oon senverra ruma et makso enemmä ku kavereilla
Pelkkä tasapainotus toki halvempi.
EDIT: Niin ja jos täristi alunperin niin varmaan ristikko tai cv nivel perän päässä jumissa.
juu kyllä laitoin samalle boorille.
ja kiitoksia tiedosta keltä olisi mahdollisesti osia saatavana.
en oo ees kyllä uutta mistään katsellut että maksaisiko minkä verran :think
mutta jos saa ehjän käytetyn niin piruakos sitä uutta ostamaan
Onko varmasti 46 millinen hylsy? Löytyy nimittäin 41 milliin asti hylsysarja ja sitten yksi 50 mm hylsy, mutta jää sopivasti se 46 mm puuttumaan. Se täytyy huomenissa sitten myös ostaa.
Minkälainen ulosvedin olisi paras tuohon hommaan? Itseltä löytyy kaksi- ja kolmijalkaisia "perinteisiä" ulosvetimiä hyvin suuriin kokoluokkiin asti, mutta mitään erityisiä ulosvetimiä nimenomaan laakereille ei taida olla. Jos olet noita vaihdellut, niin voitko laittaa linkkiä ulosvetimeen, joka tuohon hommaan käy. Ainakaan tuossa ohjeessa ei näytetty käyttäneen erikoistyökaluja.
Kyllä on 46mm mutteri. Tuollainen ulosvedinsarja mulla on. On melkoisen ehdoton hankinta, jos tekee itse laakerirempat.
onko kellään 750 langia purussa? nyt ois kova tarve kardaanille.. on ilmeisesti kardaani kiero kun vaihdoin tukilaakerin uuteen niin ravistus vain voimistui..
eli siis kumiosa oli rikki tukilaakerista ja vaihdoin koko paketin uuteen vahvistettuun versioon ettei anna niin paljoa periksi, mutta elää kuitenkin kumin varassa ettei ole rauta rautaa vasten.
käykö mahdollisesti kardaani myös muista e38 langeista?
ja kiirus ois valtava.
Laitoitko kardaanin keskiliitoksen boorit samoille hampaille, kuin ne olivat ennen remonttia?
EDIT: Vain E38 750iL:n oma kardaani sopii, jos purkuosaa alat etsimään.
onko kellään 750 langia purussa? nyt ois kova tarve kardaanille.. on ilmeisesti kardaani kiero kun vaihdoin tukilaakerin uuteen niin ravistus vain voimistui..
eli siis kumiosa oli rikki tukilaakerista ja vaihdoin koko paketin uuteen vahvistettuun versioon ettei anna niin paljoa periksi, mutta elää kuitenkin kumin varassa ettei ole rauta rautaa vasten.
käykö mahdollisesti kardaani myös muista e38 langeista?
ja kiirus ois valtava.
Suosittelen olemaan yhteydessä Zoui nimimerkkiin. Ollut muutamiakin e38 750iL purussa.
onko kellään 750 langia purussa? nyt ois kova tarve kardaanille.. on ilmeisesti kardaani kiero kun vaihdoin tukilaakerin uuteen niin ravistus vain voimistui..
eli siis kumiosa oli rikki tukilaakerista ja vaihdoin koko paketin uuteen vahvistettuun versioon ettei anna niin paljoa periksi, mutta elää kuitenkin kumin varassa ettei ole rauta rautaa vasten.
käykö mahdollisesti kardaani myös muista e38 langeista?
ja kiirus ois valtava.
Laakerit myydään erikseen ja jos kyseessä on "laakerisarja", niin se tarkoittaa joitain laakerin asentamiseen tarvittavien osien sisältymistä pakettiin.
Laakerin vaihto on todella helppo ja nopea homma. Tässä kuvalliset ohjeet. Jos sulta löytyy kunnollinen laakerin ulosvedin, niin hommat tekee kaikkineen puolessa tunnissa.
46mm mutteri pitää vetää 290nm kireyteen ja muista asentaa jarrukilpi takaisin ennen uuden laakerin asentamista napaan. Se on nimittäin todella helppo unohtaa.
Onko varmasti 46 millinen hylsy? Löytyy nimittäin 41 milliin asti hylsysarja ja sitten yksi 50 mm hylsy, mutta jää sopivasti se 46 mm puuttumaan. Se täytyy huomenissa sitten myös ostaa.
Minkälainen ulosvedin olisi paras tuohon hommaan? Itseltä löytyy kaksi- ja kolmijalkaisia "perinteisiä" ulosvetimiä hyvin suuriin kokoluokkiin asti, mutta mitään erityisiä ulosvetimiä nimenomaan laakereille ei taida olla. Jos olet noita vaihdellut, niin voitko laittaa linkkiä ulosvetimeen, joka tuohon hommaan käy. Ainakaan tuossa ohjeessa ei näytetty käyttäneen erikoistyökaluja.
Olen tässä jo jonkun aikaa pohtinut, että olisiko voinut seiskan etupyörän laakerit mennä entiseksi. Pitää nimittäin sellaista tasaista ujellusta ajossa, joka kovenee nopeuden noustessa ja ääni ei muutu edes kääntäessä. Ensiksi epäilin, että jo useamman vuoden vanhat Nokian NRY:t ovat syy ujellukseen, koska ääni on niin tasainen ja kuullostaa vähän kuin ajaisi nastarenkailla kesällä. Välystä en ole navoista löytänyt ja siksi ei viitsisi arvaamalla lähteä vaihtamaan laakereita.
Jos kuitenkin laakerinvaihto tulee eteen, niin kuinka helppo on nuo etupään laakerit vaihtaa? Lisäksi myydäänkö noita laakereita yksittäin, vai pareittain, koska eri sivustoilla on hieman hämääviä mainintoja siitä, onko kyseessä yhden pyörän laakeri, vai molemmat.
Laakerit myydään erikseen ja jos kyseessä on "laakerisarja", niin se tarkoittaa joitain laakerin asentamiseen tarvittavien osien sisältymistä pakettiin.
Laakerin vaihto on todella helppo ja nopea homma. Tässä kuvalliset ohjeet. Jos sulta löytyy kunnollinen laakerin ulosvedin, niin hommat tekee kaikkineen puolessa tunnissa.
46mm mutteri pitää vetää 290nm kireyteen ja muista asentaa jarrukilpi takaisin ennen uuden laakerin asentamista napaan. Se on nimittäin todella helppo unohtaa.
Kyllähän sieltä sitten repsikan etulaakeri on mennyt entiseksi nyt kun sain auton kunnolla ilmaan. Koeajolla huomasi tiukasti käännellessä oikealle, jolloin ääni hävisi ja vasemmalle kääntäessä korostui. Ilmassa kun vielä pyöritteli renkaita, repsikan puoli piti pientä meteliä siinä missä kuljettajan puoli oli täysin äänetön. KL:stä uusi etulaakeri suojakuppeineen tasan 100€.
Jos joku vielä vaihto-ohjeen kertoo/linkittää, olisin kiitollinen.
Olen tässä jo jonkun aikaa pohtinut, että olisiko voinut seiskan etupyörän laakerit mennä entiseksi. Pitää nimittäin sellaista tasaista ujellusta ajossa, joka kovenee nopeuden noustessa ja ääni ei muutu edes kääntäessä. Ensiksi epäilin, että jo useamman vuoden vanhat Nokian NRY:t ovat syy ujellukseen, koska ääni on niin tasainen ja kuullostaa vähän kuin ajaisi nastarenkailla kesällä. Välystä en ole navoista löytänyt ja siksi ei viitsisi arvaamalla lähteä vaihtamaan laakereita.
Jos kuitenkin laakerinvaihto tulee eteen, niin kuinka helppo on nuo etupään laakerit vaihtaa? Lisäksi myydäänkö noita laakereita yksittäin, vai pareittain, koska eri sivustoilla on hieman hämääviä mainintoja siitä, onko kyseessä yhden pyörän laakeri, vai molemmat.
Tulipa tuossa mieleeni että huomasin parisen päivää sitten että auto olisi hieman vinossa takaapäin katsoessa. Itsellä tuli heti mieleen että takajousi poikki. Mitään eriskummallisia ääniä ei ole kuulunut. Vain tuossa lauantaina pistin merkille että auton perä on hieman vinossa kun ajelin auton perässä toisella autolla. Ajattelin että johtui väen määrästä autossa. Mutta tänään pistin merkille kaupan pihassa että näyttää siltikin perä olevan hieman kenossa vaikkei ketään autossa istu.
Eipä ole aiemmin tullut tällaista vastaan niin olettaisin vaan ensimmäisenä että oisko jousi poikki? Vai onko mitään muuta juttua mikä tähän voisi viitata?
Ei oo mitään tavatonta että jousen alin kierros katkennut, viimeksi torstaina nähty moinen tapaus. Vika voi olla tosin rikki menneessä iskarin yläpäässäkin tai molempien kompo.
Tulipa tuossa mieleeni että huomasin parisen päivää sitten että auto olisi hieman vinossa takaapäin katsoessa. Itsellä tuli heti mieleen että takajousi poikki. Mitään eriskummallisia ääniä ei ole kuulunut. Vain tuossa lauantaina pistin merkille että auton perä on hieman vinossa kun ajelin auton perässä toisella autolla. Ajattelin että johtui väen määrästä autossa. Mutta tänään pistin merkille kaupan pihassa että näyttää siltikin perä olevan hieman kenossa vaikkei ketään autossa istu.
Eipä ole aiemmin tullut tällaista vastaan niin olettaisin vaan ensimmäisenä että oisko jousi poikki? Vai onko mitään muuta juttua mikä tähän voisi viitata?
Minä en oikein ymmärrä tässä jutun juurta.. :think Koelaudan päällinen? Puhaltimen kanssa?
niin siis kojelaudan listojen yläpuolinen osa jossa ilmasuuttimet, valokytkimet ja mittaristo, todella helppo irrottaa/laittaa takaisin vaikkakin hiukan työläs.. sen alta näkyy soitin kokonaan
Leave a comment: