E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Powr View Post
    Jees, hitsattavia meinasin. Alkuperäset on sen verran mukavan hintaset... Meinasin kans esti vaihtaa alkuperästen paikalle tarvike katit, mutta sitten kattelin että menee niin monimutakseks.
    Ja joku ehdotti noita WTF-Tuningin tekemää putkistoo että taidan päätyä siihen
    Taisin olla minä kun tuosta puhuin.

    Hyvin tuo on itselläni toiminut. Mukavat äänet muutenkin tuossa rosteri versiossa.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Jos aiot hommata katit, jotka vaativat hitsailua, niin itse ostin uudet Magnaflown katit seiskaan Määttälästä. Maksoin niistä kolmisen vuotta sitten 330€ + uudet tiivisterenkaat KL-varaosista (18€/2kpl). Sittemmin tullut käytyä kolmesti katsastuksessa ja jokaisella kerralla päästöt kunnossa. Työtä tosin teettävät, koska vanhoista kateista on rälläköitävä putkien etuosat + lambda-anturien paikat, ellet tee uusia. Lisäksi vaatii sitten hitsailla putket kasaan ja ainakin noiden Magnojen kanssa piti katit kääntää n. 30 asteen kulmaan, jotta mahtuivat vierekkäin.
    minkähän laatusia noi ebayn autokohtaset tarvike katit on? :think
    parin vuoden takuuta tyrkkäävät -> http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=e...0&LH_PrefLoc=2

    Leave a comment:


  • Powr
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Jos aiot hommata katit, jotka vaativat hitsailua, niin itse ostin uudet Magnaflown katit seiskaan Määttälästä. Maksoin niistä kolmisen vuotta sitten 330€ + uudet tiivisterenkaat KL-varaosista (18€/2kpl). Sittemmin tullut käytyä kolmesti katsastuksessa ja jokaisella kerralla päästöt kunnossa. Työtä tosin teettävät, koska vanhoista kateista on rälläköitävä putkien etuosat + lambda-anturien paikat, ellet tee uusia. Lisäksi vaatii sitten hitsailla putket kasaan ja ainakin noiden Magnojen kanssa piti katit kääntää n. 30 asteen kulmaan, jotta mahtuivat vierekkäin.
    Jees, hitsattavia meinasin. Alkuperäset on sen verran mukavan hintaset... Meinasin kans esti vaihtaa alkuperästen paikalle tarvike katit, mutta sitten kattelin että menee niin monimutakseks.
    Ja joku ehdotti noita WTF-Tuningin tekemää putkistoo että taidan päätyä siihen

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Originally posted by Powr View Post
    Vika tosiaankin oli tukkeutuneissa kateissa. Nytte menee hommaukseen katti luultavammin WTF-Tuningilta.
    Jos aiot hommata katit, jotka vaativat hitsailua, niin itse ostin uudet Magnaflown katit seiskaan Määttälästä. Maksoin niistä kolmisen vuotta sitten 330€ + uudet tiivisterenkaat KL-varaosista (18€/2kpl). Sittemmin tullut käytyä kolmesti katsastuksessa ja jokaisella kerralla päästöt kunnossa. Työtä tosin teettävät, koska vanhoista kateista on rälläköitävä putkien etuosat + lambda-anturien paikat, ellet tee uusia. Lisäksi vaatii sitten hitsailla putket kasaan ja ainakin noiden Magnojen kanssa piti katit kääntää n. 30 asteen kulmaan, jotta mahtuivat vierekkäin.

    Leave a comment:


  • Masi33
    replied
    Originally posted by Masi33 View Post
    Tankinvaihtoremppa edennyt siihen pisteeseen, että pitäis saada kardaani irti perästä. Tuon ohjeen mukaan etenin:



    Mutterit aukes takaa hyvin, pultit on tiukasti paikallaan. Keskikannatin on irti, mutta kardaani ei lähde vetämällä irti. Mitenkäs se käytännössä pitäisi tehdä? Kolkutella pultit ensin läpi, vai naputella sieltä pultinpäiden puolelta? Siis loppuiko usko ja voima, vai onko joku oikeaoppinen tapa tehdä se?

    Tuon ohjeen seitsemäs kuva on siis kyseessä:

    http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1254598

    Joo, ihan yksinkertaisesti se lähti kuitenkin - ilta oli jo liian myöhä ekalla yrittämällä...

    Leave a comment:


  • Powr
    replied
    Suuret kiitokset kaikille jotka auttoivat paikallistamaan seiskan vian!

    Vika tosiaankin oli tukkeutuneissa kateissa. Nytte menee hommaukseen katti luultavammin WTF-Tuningilta.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Jos turvallisia kilometrejä haluaa omalta automaatilta, niin parasta on ajaa auto nosturille, käydä huolellisesti kaikki liitokset ja letkut läpi, jottei mikään vuoda ja huuhtelemalla vaihtaa öljyt laatikkoon. Tällöin 90% varmuudella se laatikko jatkaa toimintaansa vielä useamman vuoden. Tietysti auton historia voi ulosmitata laatikon hyvän huolenpidon, mutta harvemmin nämä isot seiskat ovat sellaisten kuljettajien suosiossa, jotka repivät autoa päivästä toiseen.

    Jos se laatikko päättää sitten kaikesta huolimatta porsia, niin käsittääkseni laatikon saa korjattua ihan Suomessa ja suhteellisen huokealla hinnalla. Eipä sen jälkeen tarvitse miettiä pitkään aikaan, että ainakaan laatikko antaisi periksi.

    Leave a comment:


  • Vesku1
    replied
    Mistä style 37 parallel-vanteet?
    Kenelläkään jäänyt yli?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by JiPe View Post
    Mulla manuaali on ja alkuun se loisto valinnalta tuntuikin. Nyt auto ollu n. 1½ vuotta omistuksessa ja takaraivossa alkanu olemaan ajatus, että olisi pitänyt automaatti ostaa. Ei tossa manuaalissa siis mitään vikaa ole, mutta kyllä tämän tyyppiseen autoon automaatti paremmin sopii. Itselläkin tosin oli ostovaiheessa kova hinku hämmentää itse soppaa ja lisäksi se tieto/päähän pinttymä etteivät nuo automaatit ole niitä kestävimpiä 200-300tkm jälkeen.
    yhtälailla ne manuaalit alkaa porsimaan noilla kilometreillä.. manuaalilaatikko ei vaan useimmiten kuole kertalaakista joka taas on yleisempi automaatin hajoamistapa.. itellä ollut kaikki automaatit 160-376tkm ajettuja eikä yksikään ole hajonnut mutta siinä yhdessä manuaalissa joka joukkoon on eksynyt oli 2-vaihteen synkrot loppu jo ~245tkm kohdalla.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Eiköhän tuo laatikon rikkoutuminen ole aika arpapeliä jo E38 ikäluokan autossa. Voi hajota milloin vain. Alkupään 740i:ssähän on sama laatikko mikä löytyy E34/E32 540i/740i perästä, eli 5HP30. Yleisin murhe lienee venttiilikoneistoviat, jonka kunnostus ei maltaita maksa.

    Itse en ainakaan uskaltas lähtä väittämään, että 5HP24 olisi jotenkin luotettavampi kuin 5HP30.
    Last edited by zener; 13-05-2012, 19:08.

    Leave a comment:


  • JiPe
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    E38 kokemukset hieman vähäiset. Ajokokemukset sisältää lyhyet testiajot 730 manuaali ja 750iAL. Mietin että oisko 740 manuaali fiksu paketti? Automaattia en vieroksu mutta jostain syystä jokin takaraivossa hankaa vastaan noita alkupään automaatteja vastaan. Steppi laatikolla kun pudjetti sitten pitäisi olla korkeampi. Ja sellaisen kyllä mielellään ottaisin ihan vaan E39m kokemuksen perusteella. Vai kannattaako jännittää jos sekin vanhempi automaatti vaan toimii kuten pitääkin?

    Edit: toivon siis kokemuksia mieluusti sellaisilta joilla kokemusta molemmista eli automaatti vs manuaali
    Mulla manuaali on ja alkuun se loisto valinnalta tuntuikin. Nyt auto ollu n. 1½ vuotta omistuksessa ja takaraivossa alkanu olemaan ajatus, että olisi pitänyt automaatti ostaa. Ei tossa manuaalissa siis mitään vikaa ole, mutta kyllä tämän tyyppiseen autoon automaatti paremmin sopii. Itselläkin tosin oli ostovaiheessa kova hinku hämmentää itse soppaa ja lisäksi se tieto/päähän pinttymä etteivät nuo automaatit ole niitä kestävimpiä 200-300tkm jälkeen.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    E38 kokemukset hieman vähäiset. Ajokokemukset sisältää lyhyet testiajot 730 manuaali ja 750iAL. Mietin että oisko 740 manuaali fiksu paketti? Automaattia en vieroksu mutta jostain syystä jokin takaraivossa hankaa vastaan noita alkupään automaatteja vastaan. Steppi laatikolla kun pudjetti sitten pitäisi olla korkeampi. Ja sellaisen kyllä mielellään ottaisin ihan vaan E39m kokemuksen perusteella. Vai kannattaako jännittää jos sekin vanhempi automaatti vaan toimii kuten pitääkin?

    Edit: toivon siis kokemuksia mieluusti sellaisilta joilla kokemusta molemmista eli automaatti vs manuaali
    Last edited by Haju69; 13-05-2012, 13:38.

    Leave a comment:


  • Masi33
    replied
    Tankinvaihtoremppa edennyt siihen pisteeseen, että pitäis saada kardaani irti perästä. Tuon ohjeen mukaan etenin:



    Mutterit aukes takaa hyvin, pultit on tiukasti paikallaan. Keskikannatin on irti, mutta kardaani ei lähde vetämällä irti. Mitenkäs se käytännössä pitäisi tehdä? Kolkutella pultit ensin läpi, vai naputella sieltä pultinpäiden puolelta? Siis loppuiko usko ja voima, vai onko joku oikeaoppinen tapa tehdä se?

    Tuon ohjeen seitsemäs kuva on siis kyseessä:

    Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

    Leave a comment:


  • rocroc
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Jos en väärin muista, niin jo pakosarjoilta tulevat putket kateille ovat kaksikerrosputkea. Nimimerkillä ne halkaissut, kun katit vaihdoin.
    Kiitoksia tiedoista, ja nähtävästi myös ainakin 8 koneisten pakosarjat on 2 kerroksisia, miten lienee tuon kutosen

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Jos en väärin muista, niin jo pakosarjoilta tulevat putket kateille ovat kaksikerrosputkea. Nimimerkillä ne halkaissut, kun katit vaihdoin.

    Leave a comment:

Working...
X