Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Morkai
    replied
    Originally posted by RaRi View Post
    Muuten ihan hyvä,mutta videossa oleva lukko on eri mallinen.
    Tuota irroitettavaa suojaa ei ole, mutta reikä löytyy johon tuo pinni työnnetään. Kokeiltu jo,mutta en löytänyt millään tuota kohtaa, jolla saa
    patruunan napsautettua poies. Pyörii vaan ympäri...
    Rupeaa löytymään, kun teet reiän ja laitat ruuvilukituksen. Virtalukkoa voi myös pyörittää avuksi takapuolelta, kun purat virtalukon pohjan ensin pois.

Leave a comment:

• RaRi
    replied
    Originally posted by _charger- View Post

Muuten ihan hyvä,mutta videossa oleva lukko on eri mallinen.
    Tuota irroitettavaa suojaa ei ole, mutta reikä löytyy johon tuo pinni työnnetään. Kokeiltu jo,mutta en löytänyt millään tuota kohtaa, jolla saa
    patruunan napsautettua poies. Pyörii vaan ympäri...

Leave a comment:

• _charger-
    replied
    kokeile tota?

Leave a comment:

• RaRi
    replied
    Tyyppivikaa, virtalukko rupes pyörimään ympäri ja vaihto edessä.
    Autoa ei saa siis enää käyntiin ollenkaan,avain pyörii eikä ota mitään kontaktia. Onko lukossa joku pohja, joka pitää uusia vai erillinen patruuna?
    Auto on vm.95 740iA

Leave a comment:

• BeamR
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    E38 Lang ja takapenkit sähkösäätöiset. Mitä kaikkea ja miten puretaan penkkejä pois kun takaiskarit irroitetaan eli että pääsee iskarin yläpäihin käsiksi? Ei mitään hajua itellä ja kaveri on jumppaamassa autoansa muttei ollu tietokonetta lähettyvillä että ois voinu onkia tietoa niin soitti mulle. Pitääkö siinä vielä hattuhyllyäkin irroittaa vai? Tähän jos sais nopeasti helppiä niin ois hienoa.
    Nopeus on tästä vastauksesta kaukana, mutta:
    - ota isuinosasta tukeva ote ja nykäise. Varo säätimien johtoja, joiden liittimen avat seuraavaksi
    - niskatuet pois, kylkiosat pois (yhdellä ruuviilla alhaalta kiinni)
    - selkänojat on alhaalta kahdella mutterilla kiinni, joten ne kunnolla löysälle
    - selkänojan yläosassa on muoviset peitelevyt jotka on jousilla kiinni selkänojassa. Venytä selkänojaa irti hattuhyllystä niin, että sat otettua pihdeillä jouset irti.
    - nosta selkänojaa ylös ja ulos, ja kaada se bensatankin päälle.
    - ota C-pilarin valo irti, irrota c-pilarin verhoilu (kolmella kiinni, kiinnikkeet sitten murtuu helposti).
    - toista sama toisella puolella

sitten hattuhyllyn kuori irti (kolmella edestä), ja alta subbarikotelo (viidellä kiinni). sitten onkin enää äänieristeet tolppien yläpäiden edessä.

Leave a comment:

• Zoui
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    E38 Lang ja takapenkit sähkösäätöiset. Mitä kaikkea ja miten puretaan penkkejä pois kun takaiskarit irroitetaan eli että pääsee iskarin yläpäihin käsiksi? Ei mitään hajua itellä ja kaveri on jumppaamassa autoansa muttei ollu tietokonetta lähettyvillä että ois voinu onkia tietoa niin soitti mulle. Pitääkö siinä vielä hattuhyllyäkin irroittaa vai? Tähän jos sais nopeasti helppiä niin ois hienoa.
    Aika myöhään tuli luettua, mut irtihän ne on otettava... alhaalta istuin osasta aloitetaan ja siitä sitten asteittain hattuhyllyyn asti.

Leave a comment:

• Haju69
    replied

Leave a comment:

• Morkai
    replied
    Originally posted by thuttu77 View Post
    Itse kyselin viime kesänä 535 (e34) kardaanin tasapainotusta ja 2 nivelen vaihtoa tuolta ja arvio oli 200e eli ilmeisesti hinta vaihtelee jonkin verran

Mutta asiaan jos CC:lliseen E38 asentaa BC:llisen mid:n ja napillisen vilkunviiksen niin pystyykö ohjelmoinnin tekemään esim inpalla?
    Pystyy, IKE:elle kun syöttää pari aktiviaa, niin toimii. Saattaa toimia ilmankin, mutta ainakin koodaamalla.

Leave a comment:

• thuttu77
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Kai sieltäpäinkin löytyy joku tasapainoittaja kuka tuon pystyy katsomaan? Ei järkeä vaihtaa pelkän epätasapainon takia kardaania.
    Esim Ko-met tekee vantaalla, kahden ristikon vaihto + tasapainotus 140e tai hieman naamasta riippuen, mä oon senverra ruma et makso enemmä ku kavereilla
    Pelkkä tasapainotus toki halvempi.

EDIT: Niin ja jos täristi alunperin niin varmaan ristikko tai cv nivel perän päässä jumissa.

Itse kyselin viime kesänä 535 (e34) kardaanin tasapainotusta ja 2 nivelen vaihtoa tuolta ja arvio oli 200e eli ilmeisesti hinta vaihtelee jonkin verran

Mutta asiaan jos CC:lliseen E38 asentaa BC:llisen mid:n ja napillisen vilkunviiksen niin pystyykö ohjelmoinnin tekemään esim inpalla?
    Last edited by thuttu77; 31-05-2012, 19:01.

Leave a comment:

• Ramzez
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Kyllä on 46mm mutteri.
    Tuollainen ulosvedinsarja mulla on. On melkoisen ehdoton hankinta, jos tekee itse laakerirempat.
    No ei tarvittu ulosvetäjää tällä kertaa. Vähän aikaa ruiskuttelin "jäädyttävää" irroitusöljyä navan päälle, annoin vaikuttaa hetken ja kerran napautin vasaralla navan kylkeen ja sitten jo sai vedettyä vanhan laakerin käsin pois. Ei tarvinnut ollenkaan puljata ulosvetäjien tai edes sen jarrukilven kanssa. Kumpa kaikki rempat onnistuisivat yhtä helposti.

Leave a comment:

• Morkai
    replied
    Originally posted by juho-85 View Post
    Missä vauhdissa 740i:n steppilaatikon kuuluisi heittää 5 päälle tasakaasulla? Huomannut että omassa laittaa välillä jo noin 60 nopeuksissa jolloin kierrokset menevät johonkin 1200 paikkeille. Onko normaalia?
    Kuulostaa normaalille.

Leave a comment:

• juho-85
    replied
    Missä vauhdissa 740i:n steppilaatikon kuuluisi heittää 5 päälle tasakaasulla? Huomannut että omassa laittaa välillä jo noin 60 nopeuksissa jolloin kierrokset menevät johonkin 1200 paikkeille. Onko normaalia?

Leave a comment:

• Morkai
    replied
    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    ahhhh niinpä tietenki ..... oon sit mietti nykki ku tankaan menee (harvoin v8 kun tankaa) niin kauhee alipaine tankissa... onko jokin konsti tälle ?
    Nopee hätäapu estää tankin rikkoutuminen on nykästä konehuoneesta bensatankin huohottimen alipaineventtiilin johto irti. (löytyy kuskin puolelta siitä öljynsuodatinkotelon vierestä) Kuskin puolen takasisälokarin takaa löytyy huohotinsysteemi, joka pitäs sitten paineilmalla puhallella auki tai jos ei meinaa aueta, niin tekasee lisähuohotusta tai rupee vaihtamaan osia. Tankkia ei kannata rikkoa.

Leave a comment:

• 2bar..ahhh
    replied
    Originally posted by Morkai View Post
    Joko oot kokeillut, kun ajat parkkiin, niin älä sammuta autoa vaan mene kokeilee bensakorkkia onko alipainetta. Kuulostaa erehdyttävästi jousen pong-äänelle kun huohotin alkaa tankista reistaamaan.
    ahhhh niinpä tietenki ..... oon sit mietti nykki ku tankaan menee (harvoin v8 kun tankaa) niin kauhee alipaine tankissa... onko jokin konsti tälle ?

Leave a comment:

• Morkai
    replied
    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    mikä ihime tos seiskassa pongii....

eli alusta sarja on ja auto on tontissa mut nyt jonkun aikaa vaivannut PONG ääni kuskin puolen takaa aivan niinkuin jousi PONGAIS ja se tapahtuu aina kun ajaa auton parkkiin ja nousee autosta pois.

tänään purin takapään ja huolsin tolopat takana käytin kaikki puslan pultit auki ja tutkailin et kaikki on ok ei välyksiä eikiä repemiä missään.

jousissa ei näy mitään jälkiä et olisi hangannut mihinkään.

hävettää ku kaupaan kävelee niin taka kuuluu PONG ääni aina.....:think:think:think:think
    Joko oot kokeillut, kun ajat parkkiin, niin älä sammuta autoa vaan mene kokeilee bensakorkkia onko alipainetta. Kuulostaa erehdyttävästi jousen pong-äänelle kun huohotin alkaa tankista reistaamaan.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎